Sulhasen osallistuminen järjestelyihin? (yhdistetty)


vivella

Recommended Posts

Meillä mies sai alkuun päättää, sen osan mikä hänelle on tärkeintä ja johon juhlassamma eniten panostetaan...eli ruoat ja juomat <_< Nyt mielipiteitä alkaa löytyä vaikka mihin enkä osaa päättää kumpi olis pahempi/parempi; sulho jota häät kiinnostaa kuin kilo kak*** vai joka haluaa tilata servetitkin omilla nimikirjaimillaan...huomautin, että ihan kiva olis jos minunkin nimi olisi niissä :lol:

Ei vaan, ihan kiva että mies tekee muutakin kun raottaa lompakkoaan!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 515
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä on myös suunnitelmat vasta hyvinkin aluillaan. Eniten varmaan suunnitelmat ovat minun harteillani, mutta kyllä mieskin osallistuu ihan kivasti. Lähinnähän meillä on päätettynä vasta hääkirkko, hääjuhlapaikka ja päivämäärä sekä kaaso + bestman. Oikeastaan ensi kevääseen on muutenkin nämä suunnitelmat aika lailla ideariihiasteella ja sitten keväällä alkaa varsinainen häiden suunnittelu asiaankuuluvine toimenpiteineen.

Yhteenvetona voisin todeta, että isot linjaukset yhdessä ja yksityiskohdat jää minulle. Mies puolestaan vastaa hääautosta ja siihen en mie puutu mitenkään.

Link to comment
Share on other sites

Miehän se meillä hoidan häähössötyksen eli touhotan menemään kaikenmaailman ideoiden kanssa. Miehelle sit esittelen ideoita ja hän sanoo mielipiteensä ja sit sumplitaan sopiva juttu meille. Hyvin tuo on ollut mukana, varsinkin kun päästiin aiheisiin drinkkiliput ja hääauto. siis löyty sentäs kaksi aihetta jotka sai mieheen vauhtia. :girl_haha:

Tuo vaan ei tykkee suunnitella mitään etukäteen, joten se vähän vaikeuttaa asioita välillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Alussa sulhanen ei osallistunut ollenkaan ja tuntui ahdistuvan joka kerta, kun kävin puhumaan häistä. Saattoi kyllä johtua myös siitä, että olen aika pahanluokan häähörhöilijä ja lähes jokainen lauseeni liittyi jollain tavalla häihin :girl_haha: Annoin sitten rakkaalleni aikaa sopeutua asiaan ja miettiä ihan rauhassa, keskusteltiin myös paljon muista asioista. Sitten yhtäkkiä huomasin, että kultani alkoi itsekin puhumaan häistä ja ehdotteli joitain juttuja häihin. Kyllä minä olen edelleen meillä se, joka eniten hörheltää ja hössöttää ja suunnittelee, mutta miehellä on jo rento ja osallistuva suhtautuminen. Lupasi tuo kutsujakin askarrella kanssani ja yhdessä asioista päätetään, välillä minun ja välillä sulhasen mielen mukaan, useimmiten kuitenkin olemme pelottavan samaa mieltä kaikesta. Tuntui niin ihanalta huomata, että kultakin osallistuu hääsuunnitteluihin :girl_in_love: En siltikään odota liikoja, tiedän että kaikki varaukset yms saan kyllä itse tehdä, ja olen suurimman osan tehnytkin jo, mutta kulta kuitenkin osallistuu suunnitteluihin ja ainakin aina sanoo mielipiteensä.

Muokattu: , käyttäjä: pölyökyli
Link to comment
Share on other sites

Meillä työn jako on alusta asti ollut sellanen, että mä hössötän ääneen kaiken mahdollisen ja mies suunnittelee hiljaa mielessään. Mä hoidan kaason kanssa askartelut ja koristeet ja kaikki mitkä liittyy morsiammeen (kimput sun muut). Totta kai kysyn miehen mielipiteitä ja useimmiten saan ihan järkevän vastauksenkin. Mies on hoitanut lähinnä soittelut bändeille ja juhlapaikkatiedustelut.

Alettiin suunnittelee häitä vuotta aikasemmin ja mä oon koko ajan yrittäny selvitellä asiaan liittyviä seikkoja. Mieheni on ottanut tyynen rauhallisesti sanomalla että onhan niihin viel aikaa. Nyt kun häihin puoli vuotta jäljellä, alkaa mieskin "heräämään" todellisuuteen :D

Oltiin kaasoni kanssa sovittu, että mentäisiin häämessuille yhdessä. Edellisenä päivänä mieheni yllätti kaikki ja sanoi että hänkin lähtee! Oli kyllä mukavaa kun oli sulhokin mukana. Ja tuli jopa häneltäkin ehdotuksia, että näinhän me voitaisiin tehdä.

Mutta kaiken kaikkiaan itselläni ei ole sellainen olo, että minun harteille olisi kaikki kaatunut. Yhdessähän tässä naimisiin ollaan menossa :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Meillä mennään oikeastaan niin,että mä teen häiden suhteen todennäköisesti kaiken. Juuri meinaan eilen taisin jotain miehelle sanoa,että odotan kyllä,että hän sitten ensi vuonna häiden aikaan jotain tekee ja siihen tuli vastaus;"Sähän lupasit,että riittää,että tulen vaan oikeaan aikaan oikeaan paikkaan paikalle." Se on kyllä totta. :) Olen nyt tietty jotain yrittänyt kysyä ja neuvotella,mutta ei tuolta mieheltä saa mitiä selkeää vastausta tai sitten tulee juuri jotain "emmä tiedä","päätä sä",niin mä vaan ilmotan sitten likempänä miehelle mihin aikaan tarvii tulla kirkkoon niin kai se riittää. :)

Link to comment
Share on other sites

Me sovimme alunperin, että minä ja kaasoni hoidamme hössötyksen ja näpertelyn ja sulho saa osallistua sen verran kuin haluaa. Nyt olen kuitenkin ilokseni huomannut, että sulhaseni haluaa osallistua paljon enemmän kuin ajattelin. Yhdessä olemme sopineet kaikista tärkeistä asioista (paikka, tanssi, musiikki, yleinen tunnelma) ja kaason kanssa olemme puhuneet lähinnä kauneusasioista ja koristeista. Kaasoni on aivan ihana tsemppaaja ja ideoija, itse olen enemmän "halki. poikki ja pinoon" tyylinen päättäjä ja mies sitten pohtii ja suunnittelee pikkujuttuja, joita ei tarvi päättää juuri tällä sekunnilla. Hän hoitaa muun muassa kutsujen graafisen puolen ja häämatkan varauksen.

Link to comment
Share on other sites

Meillä ei onneksi ole sulhasen puolesta ollenkaan ollut sellasta ahdistusta näistä häistä ja suunnittelusta. Aika selvää on ollut kihlautumisesta asti, että parin vuoden päästä mennään naimisiin ja minä haluan suunnitella häät. Ekaa kertaa kun alettiin suunnittelemisesta puhumaan, niin sulho sanoi olevansa "leimasin", joko hyväksyy tai ei... Mietin siinä sitten kaasoni kanssa, että onkohan tuo hyvä vai huono asia... :girl_sad:

Nyt kun on enemmän ja vähemmä suunniteltu pari kuukautta, niin sulhokin on halunnut oman mielipiteensä sanoa pariin asiaan. Paikan valisteminen onkin yllättäen tärkeä asia. Mutta minähän se enemmän kaikista mahdollisista asioista stressaan... ja toinen ihmettelee vieressä että miten mä jaksan koko aika :girl_haha:

Itse toivon kuitenkin, että sulhanenkin osallistuisi noihin isompii päätöksiin, ettei kaikkea kunniaa tartte itse ottaa... Ja ettei tartte myöhemmin miettiä valintoja ja jälkiviisastella :girl_wink: Katotaan miten suunnitelmat etenee!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä nyt neljä kuukautta aikaa häihin ja olen ihan valmis perumaan koko häät. Mies kyllä kuulemma haluaa naimisiin, mutta ei sitten osallistu yhtään millään tavalla järjestelyihin. Ja minä stressaan ihan kaikesta ja tarvitsisin epätoivoisesti apua tai edes tukea. Toivoisin että mies auttaisi kutsujen tekstin kanssa kun en itse saa sitä tehtyä. Haluaisin myös että kutsuista ja ylipäätänsä häistä tulisi meidän näköiset eikä minun näköiset. Olen tässä kuukauden ajan kysellyt että koskas herralla mahtaisi olla aikaa lähteä kokeilemaan erilaisia puku vaihtoehtoja ja vuokraamaan kyseisen puvun, vielä en vaan ole saanut vastausta. Vaikea se on minun testata pukuja hänen puolesta...

Kaikki asiat sressaa ja tuntuu että olen menossa itseni kanssa naimisiin. Näyttää pahasti siltä että kutsut ei lähde ja häitä ei tule... :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Meillä se oli mies, joka kihlapäivän iltana otti heti kalenterin käteen ja totesi, että pitäisi varmaan miettiä päivä. Seuraavilla viiloilla käytiin sitten katsomassa kirkkoja ja juhlapaikkoja ja oltiinkin onneksi miehen kanssa näistä valinnoista samaa mieltä. Sen jälkeen miehellä oli pidempi tauko hääsuunnittelussa. Mentiin siis kihloihin viime heinäkuussa. Joulun aikoihin nousi molemmilla taas suunnittelu pintaan, kun todettiin, että pitäisi lähettää kutsut. Sen jälkeen se olen enimmäkseen ollut minä, joka ideoi ja tekee. Kutsut tehtiin yhdessä, ja vaikka suunnitelma tuli ensin minulta, sitä kehiteltiin yhdessä. Koristeissa mies on aika pitkälti vain hyväksynyt minun ideoitani, kun olen tällainen askarteluihminen muutenkin. Ruokalistaa, ohjelmaa ja aikataulua on ihan erikseen istuttu mietimään ja palaveriin pitopalvelun kanssa mentiin yhdessä, eikä muu ollut vaihtoehtokaan. Samoin kakkuja ja kukkia on mietitty yhdessä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies osallistuu oikeastaan kaikkeen. Yhdessä mietitään ja tehdään kutsut ym. paperisälä, lautasliinarenkaiden helmien värin päätti mies ( :D ), mies varasi vihkijän, tilasi hääheijastimet, varasi valokuvaajan, hoitaa kukka-asiat jonkun tutun kukkakauppiaan kanssa. Hoiti myös hääyöpaikan varauksen. Mä sitten pyörittelen päässäni erilaisia vaihtoehtoja niin koristeluihin kuin ruokailunkin suhteen, ja samaa kyllä tekee mies. Näitä ajatuksia sitten välillä vertaillaan ja yritetään päästä molempia tyydyttävään ratkaisuun. Eniten miestä kiinnostaa ruoka, juoma, hänen oma vihkisormuksensa ja ohjelma, mutta yllätyksekseni hänellä on myös mielipiteensä mm. mun kengistä. :) Hyvä näin, yhdessä on mukava järjestää.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan myös suunniteltu yhdessä. Mä olen hoitanut varauksia, kun ollaan ensin yhdessä pohdittu paikka, kirkko, pitopalvelu, bändi jne. Molemmat on miettineet erilaisia ratkaisuja järjestelyihin ja askarteluihin ja sit on keskusteltu, välillä kovempaa välillä hiljempaa, lopullisesta ratkaisusta. Vielä toistaiseksi ollaa menossa naimisiin... :) Mut tosi kiva suunnitella yhdessä ja saada mielipiteitä. Mies on hyvä keksimään ratkaisuja pulmallisiin tilanteisiin (insinööri) :) Joten aika fifty-sixty tässä ollaan suunniteltu. Mä varmaan hoidan noi askartelut, kun tykkään näpertää, mut mies on hengessä mukana (hieroo jäykistyneet hartiat) :) Tää on meidän yhteinen projekti.

Link to comment
Share on other sites

Meillä tehdään kaikki suunnitelmat ja varsinkin päätökset yhdessä :flirt: Onneks on todella samanlainen maku, niin ei tuu turhaa kärhämää :girl_haha: Tottakai minä enemmän hössötän ja just tutkin vaihtoehtoja netissä ja luen yömyöhälle näitä naikkari-juttuja :girl_sigh: Mutta mies on todella kiinnostunut häistämme ja haluaa olla kaikessa mahdollisessa mukana, mikä on musta todella ihanaa!! :girl_smile:

Meillä myös anoppini osallistuu paljon häiden suunnitteluun, eli voisi sanoa että kolmestaan olemme häät järjestämässä;) Mutta hän ei ole siis puuttumassa mihinkään eikä arvostelemassa mitään valintojamme, vaan auttaa ja neuvoo kaikessa!! :girl_wink: Uskon että monella tämä ei toimisi, mutta meillä toimii vallan mainiosti, ja voin sanoa että mä saan kyllä maailman parhaan appivanhemmat ja ilma anoppia vois moni asia olla vieläki kesken!! Meillä siis häät 1.8.09 :-X

Link to comment
Share on other sites

Minä oon kyllä tainnut hoitaa kaikki varaukset yms, toki kuitenkin yrittänyt muistaa sulhonkin mielipidettä kysyä ennen varauksien tekemistä. Paitsi kirkon (päivä kuitenkin päätettiin yhdessä), valokuvauksen ja hääyönviettopaikan taisin varata niin, että kerroin sitten vasta asian hoidettuani sulholle, että mitä on varattu ja moneltako :girl_haha:

Kutsukortteja yms. suunnitellaan yhdessä ja ruoka- ja juomapuoli on sovittu yhdessä. Ainiin, varasihan sulho yhden asian itsekkin, nimittäin bändin :-X Myös häämatkan suunnittelu on jätetty sulhon harteille.

Link to comment
Share on other sites

Ei meillä kyllä osallistu oikein mitenkään. Mulla on sellanen iso vihko, mihin kirjotan, jos tulee jotain hyviä ideoita mieleen, tai erivaihtoehtoja. Sen vihon uutuudet se käy aina illalla läpi. :D Muuten sille taitaa olla se ja sama mitä tapahtuu. Kunhan vaan tarkistaa, etten oo keksiny mitään ihan järetöntä. ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä menee varmaan aika tasan, yhdessä ollaan varailtu kaikkea. Toisaalta mä kyllä enemmän ideoin ja sitten kun esittelen ideoitani, mietitään niitä yhdessä. Aika hyvin on menny läpi ainakin tähän asti :girl_smile: Rakas sulhaseni osallistuu jopa askarteluun, mikä yllätti mut ihan täysin!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on vielä aika alussa tämä suunnittelu, mutta nyt kun ollaan pääsemässä vauhtiin, niin mies vaikuttaa yllättävän kiinnostuneelta. :) Minä olen tosin saanut ottaa selvää erilaisista vaihtoehdoista ja tehdä varauksia, mutta mies osallistuu kyllä keskusteluun, kun otan jotain puheeksi. Esittää myös omia mielipiteitä. Meillä mies päätti esimerkiksi kirkon (minulle ihan sama, kun en kirkkoon kuulu). Miestä kiinnostaa myös minun pukuni (ja yleensä vaatetukseni!), joten en varmaan ihan salassa pysty pukua hankkimaan. :D Onneksi meillä on monissa asioissa (ruoka, vaatteet, värimieltymykset) sama maku, joten luulisin, että häiden suunnittelu sujuu hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häitä suunniteltu pitkälti yhdessä. Välillä sulho kyllä ilmoittaa, jos on tullut liikaa

hääjuttua niin sitten pidetään vähän taukoa. Aika paljon itse otan selvää asioista ja suunnittelen kaikenlaista, esitän sitten miehelle tiivistelmän ja yhdessä päätetään asiasta.

Sulho varasi bändin, minä varasin häämatkan kohteesee joka oli yhdessä päätetty.

Yhdessä olemme suunnitelleet menun, vihkipaikan, juhlapaikan koristeluita, hääkulkuneuvon ym.

Tein malliin kutsukortista, ja sulhon kanssa sit päätettiin värit ja materiaalit, ja yhdessä ne kaikki

paperisälät on tarkoitus tehdäkin.

Sulhasen vastuulle on tullut hääbudjetin täydentäminen, printattavien matskujen ulkonäön ym toteutus. Itse vastaan tarvikkeiden tilauksista, yhtenäisen värilinjan yms pitämisestä, kukka-asetelmista, vihkipaikan koristeluista ja omaan pukeutumiseen liittyvistä asioista. Sulhon pukeutumista mietitään yhdessä.

Meitäkin on oikeastaan kolme häitä tekemässä, eli äitini on auttanut ja neuvonut tosi paljon, koska

häitä vietetään hänen pihapiirissään, niin hän on hoitanut myös paljon varauksia koska asuu ainoana

meistä kyseisellä paikkakunnalla. Yhteistyö on sujunut hyvin.

Meilläkin sulho heräsi hääjärjestelyihin n6kk ennen häitä, mutta sen jälkeen onkin sit ollu hyvin mukana :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...