Maddie-

Miten ammatit/ harrastukset näkyvät häissänne

219 viestiä aiheessa

Olen ammatiltani lähihoitaja. Häissä tämä näkyy pienenä osana hääkarkkirasioissa. Hääkarkkirasioiksi tulee lääkepurkit joihin tulee "lemmenlääke" annosteluohje :) Purkkeihin tulee jonkinmoisia (ei olla vielä päätetty/hankittu) hedelmärakeita.

2prsn69.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

molemmat harrastetaan moorrotipyöräilyä mutta ei olla vielä päätetty tuleeko se näkymään häissä. :) Ainakin sen verran, että jatkot pidämme kerhotiloissamme ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä harrastan improvisaatiota ja mun ryhmä tulee heittämään improkeikan meidän häihin. Saattaa tulla myös improttu rakkausruno, jos ehditään ottaa yks leikki. Häviäjä (= minä tai sulho) joutuu runoilemaan. Työskentelen tarhantätinä, joten kai luontevaa, että tein kutsupaperit itse ja kutsut + pöytäohjelmat teen kaikki itse omakätisesti (töissä olen kyllä aika laiska askartelemaan). Sulholla on sähkökitara, jota soittelee omaksi ja mun iloksi, joten kaksi tienvarsikylttiä tulee olemaan kopioita sulhon kitarasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ammatit (joita opiskellaan) tuskin näkyvät sen isommin, miehekkeestä tulee englannin opettaja ja minusta yo-merkonomi.

Raskaampi musiikki, tatuoinnit ja Elvis varmasti näkyvät. Mitään fiftari-häitä en halua kuitenkaan, vaan Elvis ja heavy saavat sopia samaan tatuointien kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä luultavasti minun ammattini tulee näkymään hääkakussa ja muissa leipomuksissa ja koristuksissa :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noooo, äänentoistolaitteet tulee olemaan sitä luokkaa ettei jää heikkokuuloisemmaltakaan epäselväksi missä mennään :D Semmosta sulhasen puuhastelua. Oma ammattini... noh, olen ompelija, mutta vaatturiystäväni ompelevat pukuni :D piirsin kyllä itse peruskaavan ja kuvan millaisen haluan, ja kaikki materiaalit valitsen ja hankin ite tietenkin. Voi olla että saan auttaa yksittäisten strassien kiinnittämisessä :D Ja joo, teen kyllä itse oman korsettini puvun alle, että periaatteessa mun suuntautuneisuus näkyy mun vyötäröstä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ammatiltani lastentarhaopettaja ja mieheni on elintarvikealalla varastolla.. Eli ei varmaan näy häissä mitenkään.. Kutsujen tekemisessä olen kyllä mukana. Toisaalta olen myös laulaja joten jossakin leikeissä varmaan laulan sitten.

Musiikki maku tulee näkymään kappaleiden valinnassa..:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan molemmat metsäallalla ja kotoisin maalta, joten häät ovat teemaltaan metsäiset ja luonnonläheiset, lisäksi joku liikunnallinen osuus tulee varmasti mukaan, kun olen ollut urheilussa mukana pienestä asti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan maalta ja harjoitetaan maanviljelyä. Meidän syyshäissä varmasti koristeet tulee olemaan omaa tuotantoa; heinäpaaleja, kauralyhteitä, olkipaaleja yms.

Ja isännän varsinainen ammatti eli autonkuljettaja tulee olemaan läsnä kirkosta lähtiessä eli kuorma-autolla luultavasti kirkosta mennään juhlapaikalle. :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ammatit näkyvät auton perässä roikkuvissa koristeissa. Eli sinne tulee tietokoneen hiiri, näppäimistö, kovalevy..ym rojua. Tämän lisäksi vielä toisen ammatti, eli tippapussi, sideharsorulla, isoja ruiskuja ja kenties vielä vaippa (:D).

:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä toivon, ettei meidän ammatit tule näkymään juhlissa millään tavalla. Itse valmistun opettajaksi ja miehini on tradenomi (tietojenkäsittely). Jotenkin tuo karttakeppi+näppis ei vaan sykähdytä häiden teemana...

Harrastukset saa sitten näkyä auton perään laitettavassa rojussa. Itse pelaan tennistä, joten rämiseviä pallopurkkeja löytyy omasta takaa ihan haitaksi asti. Lisäksi tulee harrastettua muutenkin paljon liikuntaa, joten rikkinäisiä kenkiä yms sälää kyllä löytyy. Mies taas salibandyilee ja pelaa fudista sekä lautailee ja ajaa motocrossia, joten sieltäkin suunnalta olisi vaikka minkälaista vermettä auton perään tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitelmat vasta alussa, mutta jotain on tullut mieleen..

- mies harrastaa vanhoja autoja, hääauto tulee olemaan hänen käsialaansa

- mä tykkään askarrella ja näperrellä milloin mitäkin.. joten teen itse mahdollisimman paljon koristeita, kortit ym.

- koristeisiin ym. tulee hiukan kimallusta ja se vähän liittyy mun työhöni :girl_wink:

- haluaisimme myös matkailu-harrastuksen näkyvän jotenkin, mutta ei olla vielä keksitty että miten. Kun pöytäkoristeet ym. tulee olemaan selkeän yksinkertaisia (kuten mekin!), niin ei siiihen haluta sekoittaa mitään minimatkalaukkuja tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
MEilla ei nay - kulta on miekkailija, ja on lajia harrastanut yli kaksikymmenta vuotta, mutta halusi aivan ehdottomasti miekattomat haat. Niin monilla kavereilla on kuulemma ollut kunniakujat miekoista tai joku etukateen suunniteltu vastustaako joku tata liittoa-MINA!-hurja miekkataistelu pitkin kirkon kaytavaa- temppu, etta han haluaa viettaaa aivan "tavalliset" haat.

Voin kuvitella, että tämä on jossain harrastuspiireissä varmaan "hiukan" kulunut juttu - etenkin, jos on niin tiivis harrastusporukka, että kuuluvat häävieraiden joukkoon. Mutta noin ajatuksen tasolla (ja "yksittäistapauksena") tämähän on ihan hemmetin hauska juttu! :girl_haha:

Meillä on suunnittelu kovasti alkutaipaleella, eikä olla tätä asiaa sen tarkemmin mietitty.

Yhteisten harrastusten uskoisin jollain tavalla näkyvän. Kummankin omat harrastukset saattavat näkyä esim. hääleikissä, jossa tiedustellaan, kuka tuntee hääparin mitäkin kautta.

Musiikkiin tullaan varmasti panostamaan, mun musiikkiharrastukseni näkyy varmasti kirkkomusiikin valinnassa ja mahdollisesti kuoron esiintymisenä häissä. Kirkkoon en haluaisi mitään perinteisen kilseistä, mutta semiwagneriaanina Morsiuskuoro nyt olisi vähän "must". Verdin Aidasta juhlamarssi on ihan varma. Onneksi on aikaa miettiä, ja myös Bachista tykkään kovasti, joten siltäkin jätkältä voisi löytyä jotain soveltuvaa. Ja onneksi mikään ei määrää, että alku- ja loppumusiikin tulisi olla juuri urkumusiikkia! :)

Ei kumpainenkaan haluta mitään humppameininkiä juhlapaikalle, vaan kunnon meininkiä. Häävalssiksi ollaan sovittu jo ennen kihlausta eräs aika erikoinen biisi miehen suosikkiyhtyeeltä, katsotaan nyt kestääkö kantti sinne asti! :girl_haha:

Tykätään molemmat kovin matkustaa (kukapa ei... ;) ), joten mahdollisuuksien mukaan ajattelin nimetä pöydät niiden paikkojen mukaan, joissa ollaan yhdessä käyty. Lasketaanko sitä nyt sitten erityisesti harrastukseksi, en tiedä. :)

Lisäys: Niin ja askarteluintoni näkyy varmasti siinä, että teen kaikki kutsut ja muut ihan itse - olisi varmaan aika hönttiä, jos yhtäkkiä vieraat saisikin jonkun valmiskutsukortin, kun jouluisinkin aina tulee itse väsätyt! :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Anna H

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olemme sulhasen kanssa tavanneet armeijassa ja olemme suunnitelleet hääautoksi maastohenkilöauto uazia (naapurilla sattuu olemaan sellainen). Armeija teemaan on tehty myös juhlaohjesääntö, koska hääjuhla pidetään ravintola upseerikerholla. Aluksi takoitus oli tuoda mahdollimman vähän armeija teemaa esiin, mutta pääsi vähän rönsyilemään :girl_smile: .

HAHAA, muitakin intissä tavanneita siis löytyy! :D Sori, innostuin.. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
molemmat harrastetaan moorrotipyöräilyä mutta ei olla vielä päätetty tuleeko se näkymään häissä. :) Ainakin sen verran, että jatkot pidämme kerhotiloissamme ;)

Me haluttais myös moottoripyöräilyn näkyvän juhlissamme, joten ideoita saa heittää!

Tai sitten ihan polkupyöräilyyn liittyviä vinkkejä, molempia kun jonkun verran harrastetaan yhdessä.

Kaksipyöräisellä ei taida vaan viitsiä siirtyä kirkosta juhlapaikalle valkoisessa puvussa.. Sivuvaunullista jo harkitsin. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me harrastamme gastronomiaa ja aloittelemme enologiaa. Ne tulevat olemaan suuressa osassa myös naimisiin mennessämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan molemmat poliiseja, mutta ei olla kyllä ajateltu, että ammatti näkyisi häissä erityisemmin. Molemmat harrastamme liikuntaa eri muodoissa, mutta en usko, että niitäkään häissä huomioidaan. Enemmän nuo harrastukset ja ammatit sopivat meillä polttareiden teemoihin. Ei siis haluta mitään auton perään roikkumaan eikä myöskään poliisin juhla-asua (kummallekaan, hih). Kunniakuja kirkon portailla voisi olla ainoa sellainen mukava juttu. Mun ystäville tkp:t ja sulhasen ystäville sählymailat. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan kirppis-/vintagefriikkejä ja rokkareita, ja nämä molemmat tulee varmasti näkymään sekä puvuissa että musassa. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule varmaan juurikaan mitään viittauksia harrastuksiin tai muihin. Ainoa mitä olen ajatellut, on teksti johon törmäsin täällä jossain keskustelussa...Tekstissä oli tietotekniikan tyyliin, että mitä teen kun olen päivittänyt poikaystäväni aviomies 1.0:ksi...:D se oli hauska jonnekin vieraskirjan yhteyteen vaikkapa koska tuleva mieheni on ohjelmoija yms...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miun ammattivalinta ja elokuvanörtteily tulee näkymään pöytäkoristeissa: Pöydät nimetään eri ohjaajien mukaan ja jokaiselle pöydälle tulee kuva jostakin kyseisen ohjaajan leffasta. Myös miun musiikki hifistely tulee näkymään soittolistassa: paljon hyvää rock'n rollia ja old school punkkia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan tulen ottamaan tossut mukaan hääkuvaan, ja muutaman baletillisen asennon, niiden normikuvien lisäksi. Olen siis tanssinut balettia aktiivisesti pienestä pitäen, ja opetan sitä nykyään ammatikseni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Varmaan tulen ottamaan tossut mukaan hääkuvaan, ja muutaman baletillisen asennon, niiden normikuvien lisäksi. Olen siis tanssinut balettia aktiivisesti pienestä pitäen, ja opetan sitä nykyään ammatikseni.

Kuulostaa siltä, että teille tulee ihanan herkkiä ja kauniita hääkuvia! Varmasti esteettisesti upeita!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ne ei varmaankaan kauhean paljon näy. Ois kyllä kiva ottaa jollain lailla mun ammatti näkyville häissä, mutta en oikein tiedä miten miehen työn saisi ympättyä mukaan (mies tekee työtään metsässä, minä taiteilen).

Ajattelin kyllä, että voisi olla kiva ottaa häihin maalausteline, siihen valkoinen tai jollain pohjavärillä maalattu kangas ja antaa häävieraille tehtäväksi maalata siihen jotain, sydämiä vaikka.. En tiedä sitten, toimisiko se. Ja menut voisivat kyllä olla pienillä maalaustelineillä. Kun vain löytäisin niitä jostain (Ikealtan en hoksannut haalia, Suomalaisen kirjakaupan telineet ovat vähän liian pieniä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä ne ei varmaankaan kauhean paljon näy. Ois kyllä kiva ottaa jollain lailla mun ammatti näkyville häissä, mutta en oikein tiedä miten miehen työn saisi ympättyä mukaan (mies tekee työtään metsässä, minä taiteilen).

Ajattelin kyllä, että voisi olla kiva ottaa häihin maalausteline, siihen valkoinen tai jollain pohjavärillä maalattu kangas ja antaa häävieraille tehtäväksi maalata siihen jotain, sydämiä vaikka.. En tiedä sitten, toimisiko se. Ja menut voisivat kyllä olla pienillä maalaustelineillä. Kun vain löytäisin niitä jostain (Ikealtan en hoksannut haalia, Suomalaisen kirjakaupan telineet ovat vähän liian pieniä).

Toi maalausjuttu kuulostaa kivalta. Tietysti riippuu vieraista, mutta idea on kyllä hieno.

Miehen työn yhdistäminen...voisiko ajatella jotain koristeita metsän tuotteista, puuta, käpyä, sammalta tms. jos muuten teemaan sopii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos vastauksesta, aioimme ensin kerätä käpyjä ja laittaa ne purkkeihin, joihin olisi liimattu pöytänumerot, mutta nyt se on jäänyt tekemättä.. Jotenkin tuntuu, että vaikka käyttäisimme havuja tms. juhlapaikalla jotenkin, niin harvat yhdistäisivät sen kuitenkaan sulhaseni työhön, joten se menisi tavallaan hieman hukkaan. Sen sijaan maalausteline-jutut joku voisi jopa yhdistää mun (tulevaan) ammattiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään