.o.O.o.

Onko avioituminen hyshys vai 'KUULKAA KAIKKI!'...?

385 viestiä aiheessa

Tapasin yhden ystävän tällä viikolla. Jos nyt jotenkin pitäis tätä meidän ystävyyttä kategorisoida, niin sanoisin, että pidän häntä ystävänä, vaikken ihan kaikkia salaisuuksiani hänelle haluakaan paljastaa (ainakaan ihan heti ;D ), eikä hän esim. saa kutsua häihin (tuskin sitä odottaakaan).

Well, mä kerroin, että ollaan menossa naimisiin. Hän ilahtui, että sehän hienoa. Sitten vähän ajan päästä hän sanoi, ettei aio kertoa tätä meidän naimisiinmenoasiaa kenellekään - ja sanoikin sen melkein kuiskaten. :-? ::)

Mie olin, että wtf? :-?

On tietysti kiva, ettei kaveri halua levitellä mun asioita ympäri kyliä, mutta myönnän vähän ihmetelleeni tuota asennetta. :-? Tai saattoihan asiaan tietysti vaikuttaa se, etten The Ilmoittanut hänelle asiaa vaan se tuli pikemminkin sivulauseessa esille. Jäin kuitenkin miettimään asiaa: onko teidän avioituminen *hyshys* vaiko koko kylän yleinen puheenaihe? Onko tilanne tämä teidän tahdosta näin vai onko asiaa salailtu / lörpötelty toisin kuin olette ajatelleet?

Kun mentiin kihloihin, kerroin asiasta suurin piirtein kaikille. Avioitumisesta en ole höpöttänyt läheskään niin monelle, mutta ei se tarkoita sitä, että se olisi salaisuus. Lähinnä olen yrittänyt välttää tilanteen, jossa luullaan, että kun kerran kerron avioitumisesta etukäteen niin tokihan se hääkutsukin sitten tulee (koska aika harva sen sitten kuitenkin saa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mä oisin halunnu pitää vähän niinkun "salassa" lähemmäksi ajankohtaa mutta puolisko mainitsi siitä muutamalle sukulaiselleen, minkä jälkeen kaikki tiesi.  ::) Ei sillä nyt sinänsä niin väliä mutta olisi ollut hauskaa lähettää vaan kutsut yhtäkkiä menemään enkä jaksaisi vastailla "mites suunnittelut etenee" kysymyksiin jatkuvalla.  :P Mutta ihan jees näinkin. En työkavereista ole kyllä kertonut itse kuin ihan muutamalle. Muut saa tietää joko vähän ennen tai vasta sitten kun ilmoitan sukunimen muuttumisesta.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kyllä häistä puhutaan iha kaikkien kuullen ( mutta ei millään tavoin mainosteta kuitenkaan ) mutta tiettyjä häihin liittyviä asioita me pidetään iha omana tietonamme, että jos joku kysyy jotai tiettyyn asiaan liittyvää niin ei kerrota vaan kierretään aihe jotenki ovelasti muualle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan hyshys..  :)

Ihan siitä syystä, kun häät tulee oleen aika pienet. Musta on helpompi näin, kun vastata kyselyihin, että tuleeko kutsua, koska monelle sitä ei tule.

Salaisuus asia ei ole, mutta itse sitä ei huudella..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asia tulee olemaan joko tai. Joko kerrotaan suurella äänellä kaikille (ja sitten vielä suunnitellaan häitä ainakin puoli vuotta/vuosi) tai sitten koitetaan pitää asia salaisuutena kutsujen lähettämiseen asti.

Luulen että sulho tykkäisi paljon enemmän tuosta hyssyttelystä, mutta voi olla että minuun pulpahtaa sen verran hirviömorsianta että haluan toitottaa asiasta kaikille ja koko ajan.  ;D

"Yllätyshäät" olisi kyllä aika hieno ajatus, joten tiedä sitä vielä sitten..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole asiaa kuuluttanut, eli jos näen jonkun ystävän tai kaverin, en heti mainitse, että "me mennään ensi vuonna naimisiin" tms. Jos tulee sellainen olo, että haluan kertoa, olen kertonut. Asia varmasti puhuttaa ystäviä, koska olemme ainoa pari ystäväpiirissämme, joka suunnittelee häitä. Nyt asiasta tietävät koulututu (jotka myös tietävät, etteivät saa kutsua) ja lähinnä ystävät, jotka aion kutsua ja joiden kanssa vietän paljon aikaani. Sukulaiset saavat tietää ja asiasta puhua. Missään nimessä ei asiaa salailla, niin iloinen olen asiasta. Ja on ihanaa, että Vihdoin on jotain, mistä puhua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon niin tohkeissaan, että tekisi mieli kailotella kaikelle kansalle  ;D!

Mutta koska häihin on vielä aikaa, niin pidetään vielä matalaa profiliia. Siis kaaso ja mun sisko tietää, siinäpä se onkin. Ja koska meille tulee pienet kymmenen hengen häät, en halua että kukaan luulee tulleensa kutsutuksi. Tai siis ettei tulisi väärinkäsityksiä. Kunhan paikka on päätetty ja varattu, niin sit voi alkaa huutelee kylillä  :D!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tavallaan ymmärrän tätä sun ystävää. Minä en haluaisi että tieto meidän naimisiinmenosta leviäisi jonkun toisen suun kautta kuin meidän. Siis tarkoitan että jos mainitsisin jollekin ystävälleni asiasta ja hän sitten levittäisi asian eteenpäin. Vähän samalla tavalla ajattelen esim. raskaudesta; minä itse haluan valitsemanani hetkenä kertoa asiasta eteenpäin. Ystäväsi varmaan halusi olla vain tahdikas ja osoittaa että hän on luottamuksen arvoinen kun olet hänelle tuollaisen luottamuksellisen asian kertonut.

Mä koen erittäin tiukasti nämä asiat yksityisasioikseni joista minä itse haluan tiedottaa valitsemilleni henkilöille sitten kun katson sen aiheelliseksi (=sitten kun häihin on aikaa about 4 kk--tai "pahimmassa"  tapauksessa sitten kun olen mennyt naimisiin  ;D). Turha varmaan mainitakaan että meidän häät ovat "hyshys". Ihmiset tietää että naimisiin olemme joskus menossa (koska olemme kihloissa), mutta siitä emme puhu että häitä jo suunnitellaan.

Ei millään pahalla mutta musta tuntuu että jotkut mun tuttavapiirissä olevat henkilöt ovat toitottaneet häihin mennessä näistä asioista jo niin paljon että itse tapahtumasta on sen viimein koittaessa mennyt jo maku :(.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ei olla häistä puhuttu kun molempien vanhemmille, tulevalle kaasolle ja bestmanille... Eli ollaan oltu nyt toistaiseksi ihan hys hys.. =) On jotenkin kivempi sitten "yllättää" ihmiset sillä että kun kutsu postista kolahtaa, tai sitten häiden jälkeen kun ihmiset lukee kirkon palstalta vihityt kohdasta että ollaan menty naimisiin.. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ystäväsi varmaan halusi olla vain tahdikas ja osoittaa että hän on luottamuksen arvoinen kun olet hänelle tuollaisen luottamuksellisen asian kertonut.

Jep, näinhän se varmasti on. :) Koska tämä ystävä on minua n. 20v vanhempi, mietin myös, josko tässä olisi jonkinlainen sukupolvierokin..? :-?

Jos joku kertoo minulle menevänsä naimisiin, en välttämättä osaa ajatella, että se on salaisuus, ellei hän sitä minulle erikseen sano. Salaisuudet osaan kyllä säilyttää, mutta jos joku 3. hlö kysyisi, että mitäs sille-ja-sille kuuluu, saattaisin sanoa - ellei siis olisi kerrottu, että häät ovat salaisuus vielä - että naimisiinhan nuo ovat menossa. Joku ikävä asia, kuten vakava sairaus, olisi sellainen, etten kertoisi, vaikkei olisi erikseen kielletty. Kai ihmiset kokee nämä häistä kertomiset niin eri tavalla.

Ei millään pahalla mutta musta tuntuu että jotkut mun tuttavapiirissä olevat henkilöt ovat toitottaneet häihin mennessä näistä asioista jo niin paljon että itse tapahtumasta on sen viimein koittaessa mennyt jo maku :(.

Aika hyvin sanottu. :) Minä(kään) en halua puhua häistä kaikille kaiken aikaa. Toki on heitä, joiden kanssa häistäkin puhutaan, mutta kun ei se ole meillä kotonakaan mikään jokapäiväinen (tai edes joka viikkoinen?!) puheenaihe, niin eipä sitä tule sitten "ulkopuolisillekaan" juteltua ellei erikseen kysytä. Enkä oikein osaa ajatella, että mun hääpuku, hääkengät tai vihkisormus jaksais niin kamalasti muita edes kiinnostaa. Onhan ne minulle tärkeitä ja kivoja asioita, mutta tuskin moni muu niistä jaksaa innostua. ;D Ja ehtiihän tässä reilussa 3 kk:ssa vielä monet kaverit tylsistyttämään hääjutuilla. ;)

Kuten aloitusviestiin kirjoitin, kihlautumisesta kerroin varsin laajasti, koska eihän se asia olisi muuten ihmisten tietoon tullut; aika harva pystyy näkemään kihlasormuksen satojen kiometrien päästä. ::) (On sitten varmasti niitäkin, jotka ajattelee, ettei kihlauksesta tarvitse erikseen kertoa ja varsinkaan, jos ei ole häihin kutsua tulossa.) Avioitumisesta en ole kertonut niin "innokkaasti", mutta tosiaankin vain ettei tule sitä käsitystä, että kun tuo nyt häistä kertoo niin tokihan kutsunkin saan. No, tämähän on taas johtanut siihen, että osa suvusta on kuin kissa pistoksissa, kun ovat muuta kautta kuin minulta suoran asiasta kuulleet ja ovat sitten pähkäilleet, että eiköhän kutsua olekaan tulossa vai miksi asiaa on "salattu". Hohhoijaa... ::) Ja oma lukunsahan ovat nämä, jotka yrittävät itse kutsua itsensä - heille on sitten pitänyt olla tiukkana. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minähän kuuluttelen kaikille onnellisena, että naimisiin mennään.  En oo edes tullu ajatelleeksi, että joku rupee laskeskeleen sen perusteella, tuleeko kutsutuksi. Oma on ongelmansa ;D Valitulle joukolle kilahtaa kutsu luukusta ajallaan ja totuuden nimissä se joukko taitaa olla kuimminkin melko laaja, joten ei kai niitä kiukkuisia niin kovin monta sitten ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä ollaan hyshys kun on niin pitkä aika, mutta pikkuhiljaa kerrotaan lähimmäisille, että päivä on päätetty. Mun kotipaikkaa vois luonnehtia kyläkyttääjien yhteisöksi, joten tiedän, että tulee olemaan päivän puheenaihe kuukausien ajan, kunhan juttu alkaa kiertämään, että ei kauheasti huvita ulkopuolisten tietoon asiaa saattaa.. Pällistelköön sitten kirkon nurkilla hääpäivänä ja juorutkoon jälkikäteen ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä asia ei ole hyshys. Kerromme häistä, jos se tulee esille. Blogin jutut ovat salasanan takana, joka annetaan vain harvoille ja valituille. Sielläkään ei kuitenkaan kaikkea paljasteta, vaan annetaan ns. suuntaviivoja, mitä tuleman pitää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minä olen kuuluttanut asiaa kaikille kenen kanssa olen sattunut puheissa olemaan, en kylläkään ole varta vasten kenellekkään ilmoitellut. Mutta sekin voi tulla ajankohtaiseksi, pidimme nimittäin vastikään kihlajaiset ja jos kaikki menee putkeen niin häät ovat jo maaliskuussa, joten saakin antaa ennakkovaroituksia että ihmiset osaavat varata talvilomansa oikein ;)

Kahta ihmistä lukuun ottamatta kaikki jotka kutsutaan, tietävät olevansa kutsuttuja, ja niillekin kahdella näillä näkymin lähtee postia. Joillekin kutsu tulee yllätyksenä, mikä on sekin melko kiva ajatus  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille asia on hyshys, ainoastaan minun ja mieheni lisäksi asiasta tietävät kaasoni sekä äitini. En halua sitä hirveää hössötystä, mikä varmasti syntyy jos ystäväni, isäni tai anoppi perheineen saa tietää asiasta. Silloin suunnitelmista tietäisi ihan kaikki. Toiveena on, että pystisimme pitämää järjestelyt salassa siihen asti kunnes kutsut lähtevät, mutta saa nähä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kiikutaan siinä välimaastossa vielä. Molempien vanhemmille/isovanhemmille on kerrottu ja muutama läheinen ystävä tietää. Mutta vielä  ein kuuluteta asiaa kaikille sillä aikaa häihin on melkein 1.5vuotta.. mutta sitten kun aikaa on enää puoli vuotta mielestäni voi jo kaikille ystäville kertoa. Puoli tutut lukekoot sitten lehdestä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä me ollaan aika hyvin kaikille asiasta kiinnostuneille häistä kerrottu. Niin on kyllä meidän ystävätkin tehneet ennen meitä. Itsekin oon tykänny siitä, että tietää tällaisista tärkeämmistä juhlista aiemmin, niin ei tule suunniteltua matkoja tms. sitten samalle päivälle. Ei siis olla varsinaisesti hys hys, muttei mielestäni ihan hulluna ympäriinsäkään kailoteta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kullan kanssa hyssytellään ihan tietoisesti. Ollaan sovittu, että häät ovat elokuussa 2008, todennäköisesti 30. päivä, mutta se ei ole vielä ihan satavarma. Hyssyttely on sikäli meille sopiva, koska paikalle ei aiota kutsua kuin kummankin vanhemmat ja muutama kaveri (minä kutun siskon+avecin ja yhden parhaimman kaverini aveccinsa kanssa). Tarkoitus olisi raottaa salaisuutta muille vasta likempänä H-hetkeä, ettei tule "miksi näitä ja näitä ei kututa"- meininkiä kelleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidetään aika pienet juhlat kotona, n. parikymmentä vierasta helmikuussa. Tässä vaiheessa on kerrottu vasta äitille, siskolle ja parille työkaverille. Juttu saa puolestani levitä työpaikalla jne mutten mainosta asiaa. Ollaan seurusteltu kohta 10 vuotta ja haluan tähän pientä "yllätystä" niille, joille kutsu tulee. Ajattelin laittaa kutsut joulukorttien yhteydessä tai "joulukorttiaikaan". Sen jälkeen kun kutsut on menneet, meinaan vapaasti kertoa kuulumisten yhteydessä toki muillekin.. Ihmiset ovat nimittäin vuosia napisseet, että joko meette naimisiin, siksi haluan järkätä vähän yllätystä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tää morsian vois kuuluttaa asian jokaiselle vastaantulijalle :)  :-X

ihanaa kun on häät tulossa  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mustakin on ihanaa kertoa tutuille (ehkä tuntemattomillekin ::) ) häistä...on se sen verran ainutkertainen ja hieno asia, etten mä näe mitään syytä hyssytellä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille se oli hyshys. Vain pari ihmistä tiesi etukäteen koska käytännön syistä oli pakko kertoa.

Mitä tulee muiden hääuutisiin, en yleensä kerro niitä eteenpäin, vaikka kyseessä ei varsinaisesti olisikaan salaisuus. Minusta kyseessä on parin henkilökohtainen, tärkeä asia ja heidän tulee saada itse valita, koska kertovat/kenelle/miten - vähän niin kui raskausuutistenkin kanssa. Toki kaikkia ei haittaa vaikka kailotaisin asiasta kuinka, mutta joku voi siitä pahoittaa mielensä, kun taas ketään tuskin häiritsee, jos en toimi viestinviejänä.

Itseäni vähän harmitti, että emme saaneet itse kertoa edes läheisillemme. Kun olimme kertoneet häiden jälkeen yhdelle, meni noin viisi minuuttia ja sitten kaikki tiedivät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille se on että KUULKAA KAIKKI...

En ole koskaan ollut naimisissa.

Meillä on lapsia niin edellisistä liitoista/avoliitosta ja yhteinen lapsi.

Siskoni oli sitä mieltä että se on häpeä että menen naimisiin kuuluvasti ja näyttävästi kirkossa.

Pitäisi kuulemma mennä maistraatissa ja pukukin olla joku hillitty iltapuku tyylinen ja ei juhlia.... kuulemma meidän elämäntilanteen huomioon ottaen.... mä olin silloin että mitä ihmettä...

Hän itse ei ole mikään pyhä neitsyt.... päinvastoin.... on abortteja ja vaikka mitä ennen naimisiinmenoa ja lapsista osa syntynyt ennen naimisiinmenoa.... joten hänen ei todellakaan pitäisi moittia tai puuttua toisten asioihin....

Miehen sukulaisista osa että hyshys että ei pitäisi ollenkaan mennä naimisiin.... niin kuin se muille kuuluisi.... ja minkä hän sille voi että nuorena poikana hänet valheella saatiin naimisiin ihmisen kanssa joka ei avioliiton aikana muuta tehnyt kuin hypännyt vieraissa ja naimisiin he menivät raskauden takia joka sitten osoittautui myöhemmin valheeksi.... pitäisikö hänen muka kieltää itseltään onni???

Jos joku haluaa mennä salaa ja hyshys naimisiin niin se on jokaisen valinta.... minä ainakin kuulutan maailmalle että olen onnellinen ja menen lopultakin naimisiin elämäni rakkauden kanssa...

:-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä sitä kerroin tosi monelle, jo vuosi ennen häitä :)

Mä en ymmärrä, miksi ihanaa ja iloista asiaa ei haluta kertoa muille?  :-X

Ja aikaisemmin, ennen kuin omat häät oli ajankohtaiset, mun mielestä oli tosi ihanaa kun joku kertoi menevänsä naimisiin ja kertoili suunnitteluista.

Sen ymmärrän, että vauva-uutista pihdataan 12 viikolle, koska siinä on ihan oikeasti se vaara että raskaus menee kesken. Toisaalta tuokin on kaksipiippuista, kyllä mä ainakin sitten joskus haluan kertoa ystävälle ja mun vanhemmille jo ennen tuota 3kk, mitä jos raskaus meniskin kesken ja sitten olisi ihan rikki, ja kukaan ei olisi edes tiennyt, että vauva oli tulossa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei kerrota kenellekään, karataan yhdessä  :) No ainoot, jolle oli kerrottava oli pomot, jotta saatiin häämatkaa varten lomaa. Olishan se kiva hehkuttaa kavereille ja sukulaisille, mutta ollaan jotenkin molemmat jääräpäitä... Kun jotain saadaan päähän, niin se pysyy. Pidetään sitten kesällä jonkunnäköset juhlat lähisukulaisille ja ystäville.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään