Kirveli

Mikä on suosikki vuodenaikanne häille?

551 viestiä aiheessa

Kesähäät haluan, vaikka ei mikään muukaan vuodenaika hassumpi ole. Kaikkina aikoina on todella kaunista omalla tavallaan, kesällä nyt vaan sattuu olemaan meidän 3 vuotispäivä tapaamisesta, sama päivä on myös hääpäivä. Ja kesällä on lämmintä! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppukesä tai syksy. On jo mukavasti illat pimenneet ja hiukan viilentyneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppusyksy. On jotenkin hauska ajatus, että kaiken vesi-/räntäsateen, tuulen ja pimeän keskelle voisi pläjäyttää ilon ja rakkauden juhlan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syksy, mutta tästä seuraakin kysymys:

tällä hetkellä päivä on sovittu syyskuun lopulle 2009 eli 26.9.09. Hääpaikan näkökulmasta myös 19.9. kävisi. Koristeluiksi on suunniteltu mm. syksyn lehtiä (jos värimaailma sattuu olemaan edes jostain kotoisin), joten kumpi olisi koristelun ja yleisen mukavuuden kannalta parempi, 19.9. vai 26.9.? Viikko eroa, mutta onko kokemuksia kuun puolivälin tilanteesta vs. kuun loppu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma suosikkivuodenaikani häille on kevät tai alkukesä. Oma hääpäivämme onkin 23.4. Tämä vuodenaika siksi, että olen lopen kyllästynyt juhlia täynnä olevaan syksyyn - niin monen läheiseni synttärit ovat syksyllä, omani mukaan lukien. Keväällä taas on vain vähän merkkipäiviä, joten hääpäivä sopii sinne hyvin. En siis missään nimessä halua hääpäivää samaan ajankohtaan kenenkään synttärien tai yleisten juhlapäivien kanssa. No vappu on tuossa melko lähellä, mutta kuitenkin vasta viikon päästä.

Kevät on muutenkin oikeastaan lempivuodenaikani.

Jenny-Marian kysymykseen vastaukseksi: valitsisin noista päivämääristä tuon myöhäisemmän, jos Etelä-Suomessa ollaan. Ainakin luulisin, että silloin on suurempi todennäköisyys kauniille ruskalehdille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koristelun kannalta kumpi vaan päivä on hyvä, keltaisia ja oransseja syksyn lehtiä ja oksia löytyy kyllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma valinta olisi ehdottomasti ollut syksy, syys-tai lokakuu, sulho olisi valinnut kevään, joten kompromissina mennään naimisiin elokuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppukesästä olen aina haaveillut (heinäkuun loppu tai elokuu) mutta se vaihtuikin talveksi vaikka en ole koskaan ollut talvi-ihminen. Niin se vaan mieli muuttuu...

Muokattu: , käyttäjä: zandra_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Talvihäistä haaveiltiin ensin, sitten syyshäistä, lopulta keväthäistä, mutta nyt tulossa kuitenkin kesähäät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkusyksy. Vielä vihreää,valoisat päivät ja hämärtävät illat. Saa ihania tunnelmia tulilla ja muilla valoilla ja se elon korjuun tuoksu !!

Meillä häät pidetään maalaismaisemissa järven rannalla elokuun lopulla.

Silloin juuri tuoksuu se niin ihana vasta niitetyn ja puidun viljan ja heinän tuoksu,

siihen kun vielä saisi juuri ennen juhlapaikalle saapumista pienen pienen sade kuuron niin tuoksut olisi huumaavia :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesähäät meille tulossa ensi vuonna. Ihanaa nauttia kesäisestä luonnosta,linnuista ja muusta ihanasta,joka kesään kuuluu. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lyhyesti ja ytimekkäästi... Kesä. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syksy. Olen itse syksyllä syntynyt ja se on aina ollut suosikkivuodenaikani. Joten ilmiselvä valinta. Oikeastaan kaikkia muita aikoja voisin kokeilla paitsi ihan keskikesää. Makunsa kullakin, monelle kun se taas on ehdoton must!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ainoa ja oikea aika on kesä... Kesä jo pelkän tunnelmankin takia. Kevätkin kelpais, kunhan olis lämmintä ja kukat jo ruvennu kukkimaan jne. Tykkään kun on lämmin ilma, sitä on itsekin jotenkin ilosempi ja on parempi fiilis, joten kesä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vuosi jo päätetty, mutta kuukausi, päivämääräkin vielä hakusessa.

Kaikki vuodenajat mielessäni läpikäyneenä olen yrittänyt käyttää asian suhteen logiikkaa tapahtumanjärjestäjän näkökulmasta: ukko haluaisi kesähäät, itse olen kesällä syntynyt ja tiedän, miten vaikeaa on saada kaikkia ystäviä ja sukulaisia kasaan kesken lomien ja erilaisten kesärientojen. Näitähän riittää, vapusta elokuun lopulle.

Toinen ajatuksenjuoksu on ollut, että nautimme valoisasta/lämpimästä ajasta (huhti-syyskuu) muutenkin, ja siksipä niinkin iloinen tapahtuma kuin häät voisivat sijoittua pimeään vuodenaikaan (syys-maaliskuu), piristämään ankeutta. Marraskuusta joulukuun loppuun on pakollisia pikkujouluja ja varsinaisia jouluja, joten sinne eivät juhlamme mahdu.

Jos miettii parisuhdehistoriamme kautta, tapasimme juhannuksena ja kihlauduimme lokakuussa. Itse pidän parittomista kuukausista (kuka tietää, miksi), siksi en haluaisi naida helmi- tai lokakuussa.

Mitäpä vuodesta jäljelle jää näiden kriteerien jälkeen: tammikuu ja maaliskuu.

Lopullinen kysymys kuuluukin, miten suorittaa valinta niin, ettei se tunnu liiaksi muiden tekijöiden sanelemalta? Vai onko silläkään väliä? Minulle olisi tärkeintä, että pääsisin rakkaani kanssa naimisiin hyvällä mielellä ja ihanien ystävien / sukulaisten juhlistamana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aah, minä haaveilin talvisista tammikuun kovista pakkassäähäistä (talvi on ehdoton suosikkini lumen ja pakkasen takia!) jossain kaukana tunturissa jätkänkynttilöiden palaessa, vain sulho ja minä..mutta kun oli mahdollisuus pitää ort.häät ja varata Uspenski, niin jotenkin se sitten meni ohi haaveideni ja nyt meillä on loppukesän häät.

Tuntureilla me rampataan kuitenkin jatkuvasti, niin voihan sitä sitten myöhemmin "ottaa uusiksi" talvivaelluksella ja olla kaksin halauksessa pimeässä äärettömyyden ja kirkkaan tähtitaivaan alla.

:-X:-X

Muokattu: , käyttäjä: marruska

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syksystä haaveillaan täälläkin. Värikäs ruska-aika kruunaisi häät....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Talvi (tai mahd. syksy tai kevät) häät ovat olleet tunnelmaltaan ehdottomasti parhaita häitä missä olen ollut -varsinkin kun on ollut yksi yhtenäinen tila. Kynttilöillä saa hyvin tunnelmaa ja porukka pysyy muutenkin paremmin kasassa kuin kesällä. Sään varaan ei myöskään tarvi laskea, kun ulkona ei vietetä aikaa, toisin kuin kesähäissä yleensä. Paikkaa, kirkkoa tai mitään palveluita ei tarvi varata vuotta/vuosia aikaisemmin, koska kilpailua niistä ei ole samalla tavalla. Lisäksi matkalle on mukava lähteä heti häiden jälkeen jonnekin kauas ja lämpöiseen pimeyden ja kylmyyden keskeltä. Meillekin siis talvihäät :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Talvi ja talvihäihin päädyttiin ;)

Emme vain kumpikaan ole mitään kesäihmisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syksy :-X koska se on niin romanttista ja tunnelmallista aikaa

.. ja tämän myös saimme!

Päävärinä viininpunainen, mutta myös muita lämpimiä ruskan sävyjä; vaahteranlehtiä sekä

paljon tuikkuja

Muokattu: , käyttäjä: tuike

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikilla vuodenajoilla on oma viehätyksensä, mutta me päädyimme kesään. Mielestäni kesäilloissa maaseudulla on sellaista perinteistä Suomi-romantiikkaa ja tunnelmaa mitä on vaikea muina vuodenaikoina saada :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään