Kata.S

Kutsutteko työkavereita häihinne

316 viestiä aiheessa

Mun työkaverit muodostuu yhdestä henkilöstä (pomo), jonka kanssa tulee oltua päivittäin tekemisissä, että pitänee kutsua. Sulhanen taas ollut samassa työssä ja porukassa kymmenisen vuotta, joten hän kutsuu myös, vaikka ei varsinaisia kavereita sieltä olekaan, lähinnä koska eivät ole lähellekään samaa ikäluokkaa.

Muokattu: , käyttäjä: diagonal

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kummankin työkavereita ollaan kutsuttu. Vietetään aikaa myös työajan ulkopuolella eli ollaan enemmän kuin työkavereita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei kutsuta kummankaan työkavereita. Itse vaihdoin juuri työpaikkaa, joten en ainakaan tästä uudesta työpaikasta kutsuisi ketään. Kutsun saavat vain lähimmät sukulaiset ja ystävät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä totta puhuen ole tullut mieleenkään, että pitäisi kutsua muita kuin sellaisia työkavereita, joiden kanssa olen muutenkin läheinen.

Minulla on kivat työkaverit, erityisesti muutaman kanssa tulen hyvin toimeen. Häihin lähtee kutsu kuitenkin vain sille, jonka kanssa puhun hyvin henkilökohtaisistakin asioista ja jota näen myös työn ulkopuolella. Ja toinen työkaveri tulee kuvaamaan, häntä tuskin kutsuisin vieraaksi vaikka kiva onkin ja jo opiskeluajoilta tuttu.

Miehen työkavereita sitten kutsutaankin enemmän, koska he ovat hänen läheisimpiä ystäviään.

En usko, että kukaan työkavereistani odottaa kutsua. Tämä vieraslistallakin oleva iloisesti yllättyi, kun kerroin, että kutsu on tulossa. Häihin kuitenkin tavataan kutsua lähinnä ne lähimmät, joten aika tökerönä pidän, jos pelkkä työkaveri kutsumattomuudesta hermostuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ma kutsun ne laheisimmat ketka lasken ystaviksi, mies ei kutsu omiaan mutta harrastuskavereita sitakin enemman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme kutsu kummankaan nykyisiä työkavereita, eivät ole niin läheisiä. Omasta edellisestä työpaikastani olen ystävänyt erään henkilön kanssa hyvin, hänet ja miehensä kutsumme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, sekä minun että miehen työkaveri puolisonsa kanssa tulevat juhlimaan häitämme koska molemmat pariskunnat ovat sellaisia keiden kanssa olemme vuosia pitäneet yhteyttä myös työajanulkopuolella. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myöskin paininut tämän ongelman kanssa, vaikkei vielä edes hääpäivää ole päätetty. Työpaikkani on sikäli erikoinen, että vaikken vapaa-aikaani työkavereiden kanssa vietäkään, tunnen noin puolet porukasta jo lapsuudestani. Siis he ovat tunteneet minut pidempään kuin jaksan muistaa. Firma on niin pieni, 10 henkeä, että tiedän jonkun loukkaantuvan jos vain osa saa kutsun (vaikkei siis kutsua vaille jäävä edes harkitsisi tulevansa paikalle), mutta taas jos kaikki kutsuu aveceineen, niin määrä onkin jo parikymmentä plus lapset. Luultavasti kutsun vain pomoni, joka on myös läheisin työkaverini.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhden työkaverin luultavasti kutsun, koska tämä henkilö on muutenkin läheinen (olimme lukiossa samalla luokalla ja muutenkin hyvissä väleissä ). Miehen työpaikalta tulee varmaan myös yksi + yksi entinen työkaveri.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus olisi kutsua ne läheisimmät työkaverit, joiden kanssa olen vapaa-ajallakin tekemisissä. Itse tosin olen pohtinut voinko kutsua heidät ilman aveceja vai onko se epäkohteliasta. En ole edes kaikkien kumppaneja tavannut. Ja jostain kohtaa meidän on ehkä pakko karsia vierasmäärää. Täytyy siis jatkaa pohdintaa. Itse uskon, että eivät ota sitä loukkauksena, koska tulevat kaikki keskenään hyvin toimeen. Eräs työkaverini on myöskin luvannut laulaa vihkitilaisuudessamme. Mies saa itse itse päättää, haluaako kutsua työkavereitaan. Todennäköisesti ainakin kaksi kutsutaan. Sama avec-pohdiskelu koskee myös näitä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsutaan miehen koko työpaikka (eli 3työkaveria puoliskoineen) tj+tämän vaimo sekä firman omistaja pariskunta. Nämä kaikki siksi, että olemme tekemisissä muutenkin.

Omia työkavereitani en kutsu ketään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän suhteemme lähti työpaikkaromanssista, joten jonkinlainen edustus työpaikaltani on suorastaan pakko kutsua, vaikkei morsiameni enää täällä töissä olekaan...

No, muutamia läheisimpiä kavereita töistä olisi joka tapauksessa tullut kutsuttua, kun niiden kanssa pyöritään aika paljon vapaa-aikanakin. Tavallaan olisi hauska kutsua enemmänkin, koska ovat suurimmaksi osaksi mukavaa ja bilehenkistä porukkaa, mutta sitten tulee se perinteinen rajanvedon ongelma. Ihan kaikkia ei vaan voi kutsua ja toisaalta "puoliläheisten" työkaverien välillä on paha tehdä valintoja, helposti muodostuu sellainen itseään toistava ketju:"no jos tuo kutsutaan, niin sitten on kutsuttava tämä ja tuokin, jolloin taas...". Parempi siis rajata kutsut vaan ihan lähimpiin duunikavereihin aveceineen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottakai. Bestmankin on töissä samassa läävässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

epäilen,koska nyt jo listalla yli 140 vierasta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

miehen työkavereita ei kutsuta, mutta hän onkin ollut nykyisessä työssään vasta marraskuun alusta 2007. Minä en ole työelämässä vaan opiskelen ja muutama minun opiskelu kaverini kutsutaan. He ovat sellaisia henkilöitä joiden kanssa vietetään aikaa muutenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omia työkavereita ei ole koska olen työtön/opiskelija. Mutta avon työkavereita muutama aiotaan kutsua kyllä.Avo niin halusi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätettiin, että ei kutsuta työtovereita. Miehen varsinkaan, koska hän ei ole läheisissä väleisä (tekemisissä työajan ulkopuolella) kenenkään kanssa. Minä itse sitten kuitenkin päätin kutsua 2 läheistä työtoveria, joiden kanssa on tullut oltua työajan ulkopuolellakin tekemisissä. Monet työtoverit iloitsevat naimisiinmenostani ja haluaisin kutsua heidät kaikki, koska ovat ihania ihmisiä. Budjetti ei vain kestä, koska heitä olisi ilman puolisoita yli 30....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika pitkään oltiin sitä mieltä, ettei kummankaan työkavereita kutsuta. No, nyt kuitenkin ollaan tultu siihen tulokseen, että työkaverit on ne ihmiset, joiden kanssa ollaan kaikista eniten tekemisissä ja halutaan siksi heidätkin kutsua. Yhteensä puolisoineen ja lapsineen heistä tulee n. 30 kutsuttavaa lisää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin haluaisin kutsua kaikki ihanat työkaverini, koska he todella poikkeuksetta ovat mahtavia ihmisiä.. Mutta realiteetit ja budjetti tulevat vastaan :mellow: Sitten pitäisi kutsua laajemminkin ihmisiä ja ehdoton maksimivierasmäärä on 70 (onneksi valitsemammem hääpaikkakin tämän määrittää, muuten saattaisi lähteä lapasesta). Joten kutsun työkavereistani vain ne pari henkilöä, joiden kanssa olen enemmän tekemisissä. Edellisestä työpaikastani en olisi kutsunut varmaan ketään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä varmaankin kutsutaan työkavereita..miehellä aika pieni ja tiivis työporukka ja ovat siis tekemisissä aika paljon töiden ulkopuolellakin, joten varmasti haluaa nämä ystävinä kutsua ja itselläni taas aika tuore työpaikka vielä, mutta yksi ihan sydänystävä on löytynyt, jonka tahdon ehdottomasti kutsua ja varmasti muutaman muunkin tosi mukavan työkaverin haluan juhlimaan kanssamme, mutta kaikkia en kyllä kutsu ;) !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ilmeisesti poikkeus joukossa, sillä meillä työtovereita ei kutsuta. Suku ja ystävät vain, ja silti vieraslista lähenee sataa kahtakymmentä.

Ei tullut edes mieleen, että työtovereita voisi/pitäisi kutsua, ennen kuin törmäsin tähän ketjuun. :P

Häät ovat mielestäni sellainen tilaisuus, johon työympäristöä ei tarvitse ottaa mitenkään mukaan, ei edes vieraiden muodossa. Ajattelen töitä seuraavan kerran vasta lomalta palattuani, työpöytäni ääressä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen ilmeisesti poikkeus joukossa, sillä meillä työtovereita ei kutsuta. Suku ja ystävät vain, ja silti vieraslista lähenee sataa kahtakymmentä.

Ei tullut edes mieleen, että työtovereita voisi/pitäisi kutsua, ennen kuin törmäsin tähän ketjuun. :P

Häät ovat mielestäni sellainen tilaisuus, johon työympäristöä ei tarvitse ottaa mitenkään mukaan, ei edes vieraiden muodossa. Ajattelen töitä seuraavan kerran vasta lomalta palattuani, työpöytäni ääressä. :D

Niin, noin minäkin ajattelin tosiaan edellisessä työpaikassani. Nykyisessä viihdyn hirveän hyvin ja työporukkamme on todella ihana, lämmin, läheinen jne. :) Eli en koe millään tavalla tarvetta eristää töissä olevia ihmisiä häistäni, itse asiassa koko nykyinen työnikin ja ala liippaa läheltä harrastusta, ja on siten lähellä sydäntä. Lomalla tai häissäni ei silti suinkaan töitä ajattele.. Jokainenhan tekee niin kuin hyvältä tuntuu B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta häät on tilaisuus, johon, perheen lisäksi, usein kutsutaan ystäviä. Ja ystäväthän voivat olla mitä kautta tahansa saatuja ystäviä! Nykyisestä työpaikasta, edellisestä työpaikasta, harrastuksista jne.

Häiden suuruuden mukaan vaihtelee yleensä se, kuinka läheisiä ystäviä kutsutaan. Paras ystävähän voi juuri olla se, jonka kanssa tekee myös töitä!

Itselläni ei ole vakituista työpaikkaa, vaikka teen sijaisuuksia enimmäkseen yhdessä tietyssä koulussa. Olin hiukan kahden vaiheilla kutsunko sieltä pari ihmistä vai en, mutta tulin sitten kielteiseen päätökseen, koska juhlamme ovat niin pienet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, kutsutaan :D Tosin vain minun työpaikastani ja vain yksi läheinen "työkaveri" aviomiehensä kanssa.

Sulholla ei ole tarvetta kutsua omia työkavereitaan, koska ei koe heitä millään tavoin läheisiksi eli ovat pelkästään niitä TYÖkavereita. Minun kohdallani taas sattuu olemaan niin, että työporukka kaiken kaikkiaan on mahtava, monen työkaverin kanssa on enemmän kuin vain "työvälit", mutta vain yhden kanssa ollaan alusta asti jaettu vuosien ajan kummankin elämään mahtuneet ilot ja surut, oltu vapaa-ajalla tekemisissä jne. Tämän yhden ihmisen haluan ehdottomasti mukaan iloitsemaan kanssamme hääpäivästämme :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin pohdimme tätä asiaa ja tulimme siihen tulokseen, että emme kutsu. Haluamme paikalle vain kaikkein läheisimmät ystävät ja sukulaiset, joiden kanssa ollaan eniten tekemmisissä. Toki työkavereiden kanssa ollaan paljonkin tekemisissä, mutta emme koe heitä niin läheisiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään