-Rory-

Missä yritätte säästää?

360 viestiä aiheessa

Meillä on näissä säästöhommissa iso ongelma, nimittäin morsiamen kallis maku ja suuruudenhulluus. :D Paikka on onneksi niin pieni, että se antaa omat rajansa vieraiden määrälle, josta tulee varmaan suurin säästö. Aluksi ajattelin vähän kaikesta, että tossakin pystyy säästään, mutta nyt kaikki pienetkin asiat tuntuu niin tärkeiltä että on pakko panostaa. :/

Säästöä tulee kuitenkin

-sormuksesta, tilataan netistä ulkomailta niin säästyy rahaa, koska tässä en taas ulkonäöstä suostu tinkimään.

-jos tulee bändi, se on tutun bändi edullisesti.

-valokuvaaja saadaan varmaan suhteilla halvalla.

-viinat Virosta.

-ei mitään vieraslahjoja,karkkibuffettia,vessakoreja tms.

-yksinkertaiset koristelut

-hääyö, ollaan näillä näkymin kotona

Säästö ei taida onnistua näissä

-morsiammen puku, kun menin ihastumaan noihin sotteroihin....

-vihkipaikka ja juhlatila erikseen, molemmat vuokrattava kun ei kirkkohäät

-ruoka, jotain vähän erikoisempaa

-kuljetus hääparille + vieraille vihkipaikalta juhlatilalle ja yöllä takaisin.

-häämatka, rakastetaan molemmat matkustelua

yritetään säästää kaikessa missä pystytään, mutta hurjalta toi alustava budjetti silti näyttää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan huomaamatta säästin kun löysin ihanan hääpuvun -50% alennuksesta erään hääpukuliikkeen muuttomyynnistä. Heti tuli budjetissa tilaa kaikelle muulle :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin kanssa laadukkaan hääpuvun hyvään hintaan, -60% alennusta ovh:sta. Ja muistaakseni miehenkin puvusta saatiin alennusta,

 

Bändi koostuu miehen sukulaisista, joten jonkun verran säästää.

 

Hääauto löytyy perheestä, upea punainen ja kunnostettu vanha kupla. Joten ei maksa :)

 

Hääyö vietetään hotellissa, matkamessujen kamppanjatarjous. Pientä säästöä siinäkin.

 

Sormuksista myös vähän alennusta.

 

Kukatkin pitäisi saada hyvään hintaan tutun kautta.

 

Bestmanin avopuoliso auttaa häihin kaunistautumisessa: kynnet, ripset ja meikkaus pakettihintaan.

 

Tällaiset tuli mieleen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunniteltu säästöä seuraavissa:

 

- Alkoholit virosta (alunperin piti olla ravintolahäät, mutta monen sattumuksen kautta paikkaa vaihdettiin)

- Jotain pientä tarjottavaa läheisen sukulaisen tekemänä (esim iltapalat, ruoka tulee kuitenkin pitopalvelulta koska emme halua ketään "pyytää töihin", näihin iltapaloihin ym itse tarjoutui :))

- Hääpuku netistä tai toivottavasti alesta (tämähän ihan auki siis vielä), miehen puku vuokrataan

- Valokuvaaja toivottavasti suhteilla

- Kampaus, meikki, kynnet, muu ehostautuminen kampaaja-maskeeraja-kosmetologi kavereilta

- Hääyö hotellissa mutta henkilökuntaedulla halvempi

- Joitain koristeluja ajattelin vuokrata

- Hääauto tutun kautta

- Kutsut, stD:t, paikkakortit ym tehdään näillä näkymin itse (tykkään muutenkin tehdä)

 

Bändi yritetetään saada tuttavan kautta :) Kukkaihmisiä eme tunne, mutta en vältämättä haluaisi kukka-asetelmia muutenkaan, vaan esimerkiksi helmiä ja terälehtiä :)

 

Ja silti vaikka tuntuu että yritetään säästää niin budjetti on aika melkoinen :s Ja 90 henkeä kutsutaan. Vaikka säästämmekin joissakin, niin olen kuitenkin aika tarkka ja tinkimätön asioista. Oma visio kun päässä :D

Muokattu: , käyttäjä: diadem

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään;

 

- Minulle ei tule mitään kimppua

- Häämekoksi otan varmaankin mekon, mikä löytyy jo valmiiksi kaapista. Jos sen kaventaminen vaan onnistuu

- Hääautolle tms. ei ole tarvetta, sillä vihkiminen ja juhla on samassa paikassa

- Osa ruuista talkoohengellä

- Ei hotelli-hääyötä, vaan nukutaan juhlapaikalla

- Ruuissa säästetään siinä mielessä, että pidetään aika simppelinä

- Kakun ei tarvitse olla kovin erikoinen ja itse varmaan leivon siihen kaveriksi sitten muuta makeaa

- Sormuksissa; ei tarvitse olla se sormus, mikä olisi kaikista hienoin, sillä maksaa lähemmäs 3000e. Varmasti löydän kohtuuhintaisemmankin

- Ei tule mitään hääkarkkeja, pöytäohjelmia yms.

 

Missä ei säästetä;

- Ruokaa pitää olla riittävästi ja kun grillataan, niin siinä pitää olla kunnon lihaa

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me keskitymme ruokaan ja paikkaan. Musiikkikin saattaa aiheuttaa kuluja ja häämatka tulee maksamaan. Sen sijaan aiomme tinkiä hääautosta, karkkibuffetista, hääkarkeista, koristeista, kukista ja kaikenlaisesta muusta hörhellyksestä. Ja tietenkin se, että pidämme pienet häät (n. 20henkeä) aiheuttaa säästöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa suht isot noin 100 hengen häät. Ruuassa ja juomassa (ainakaan määrässä) emme liiemmin säästele. Ruuat tulee pitopalvelulta, mutta alkoholit haetaan Virosta, mikä on iso säästö tilausravintolavaihtoehtoon verrattuna. Puvun olen tilannut netistä "kokeeksi". Jos puku on hyvä, siinä tulee todella iso säästö, mutta jos puku ei mielytä niin kyllähän uuteen rahaa uppoaa.  Sormuksissa säästämme n. 500e (säästöhinta verrattuna timanttisten yms. vastaavanlaiseen sormukseen), sillä käytämme pientä koruliikettä, jossa sormus teetetään minulle sellaisena kuin haluan ja yllättävän edullisesti! Lisäksi säästöä tulee mahdollisesti kampaajaystävän tekemästä kampauksesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Ei hääyötä (mentiin kotiin nukkumaan)

- Ei hääautoa (vihkiminen juhlapaikalla eli ei edes tarvetta)

- Ei huomenlahjoja (ei vaan koettu tarpeelliseks)

- Ei bändiä (Isännän kaveri on DJ, huolehti musiikin soittamisesta)

- Ei hääkarkkeja (mä en tätä perinnettä ymmärrä)

- Ei kukka-asetelmia vieraiden pöytiin 

- Ei tilattuja kutsuja/menukortteja/kiitoskortteja (tein kaikki itse)

- Ei juurikaan koristelua (seinille ei haluttu ripustella mitään tai muutenkaan levitellä "perinteisiä" hääkoristeita)

- Alkoholit haettiin Virosta

- Äippä sponsoroi kampauksen ja meikin

 

Ja varmaan jotain muutakin mut en nyt muista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei erikseen heittokimppua, eikä muutenkaan kukkia koristeluun

Ei hääautoa, omalla ajellaan

Ei heitellä riisiä, kukkia, puhalleta saippuakuplia ym...

Ei hirveästi koristella, paikka on nätti muutenkin

Puvun ompelen itse

Sormus oli yksinkertainen ja halpa (mutta sievä ja minun näköinen :tender: )

Alkoholit Haaparannasta

Kutsut ym askarrellaan itse

Ei oteta pitopalvelulta sitä kalleinta menua (härkää konjakkikastikkeessa tjt.) vaan halvempikin kelpaa

Ei bändiä, musiikki tulee tietokoneelta tai sitten yksi sulhasen kavereista on DJ:nä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- ei hääkarkkeja tms. (ei tosin niinkään säästön vuoksi, vaan koska en pidä niitä tarpeellisena)

- sulhaselle normaali tumma puku (oikeastaan sama perustelu kuin yllä)

- vain yhdet sormukset, ei erillistä kihlaa ja vihkiä (vihkisormus tosin tuskin sitten meneekään säätökategoriaan...)

- mahdollisesti pöytäkukat itse aseteltuna, ei siis kukkakaupasta, tämä tosin vielä mietinnässä

- infolehti ja ohjelma- ja menulehtiset itse tehtynä (kutsut sen sijaan tilattuna)

 

Eniten olen tosin tainnut säästä aikaani ja hermojani, ja valinut ensimmäisen itseä miellyttävän vaihtoehdon juurikaan hintoja vertailematta tai kilpailuttamatta... :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Ostan puvun käytettynä.

- Teen pöytäliinat ja lautasliinat itse.

- Kutsut, kiitoskortit, menut, ohjelmat, paikkakortit, häälehti yms. tehdään itse.

- Kutsut kakkosluokassa (lukuun ottamatta ulkomaille meneviä) ja lähellä asuville annamme kutsun käteen, kun nähdään.

- En tartte kimppua, kun hukkaan sen vaan ja olen muuten kömpelönä sen kanssa.

- Sormukset eivät ole "minkään merkkiset" ja kauppiaan laskemasta hinnasta saatiin tingittyä ja sekin vielä pyöristettyä alaspäin. :girl_haha: Leveä valkokultainen sormukseni, jossa on seitsemän pientä timanttia, sekä miehen leveä valkokultainen olivat yhteensä 950e.

- Emme osta maljakoita, vaan kukat laitetaan esille lasipurkkeihin ja -pulloihin, joita meillä on täällä kotona satoja varastoista löytyneitä. Myös muuta teemaamme sopivaa löytyy navetan vinniltä ja ties mistä ihan ilmaiseksi.

- Kukat kasvatetaan itse siemenestä ja nekin valitaan mahdollisuuksien mukaan monivuotisiksi, etteivät mene hukkaan. Kuvauksia varten teen tod.näk. jonkinlaisen kimpun ja sulhasen vieheenkin teen itse.

- Emme tarvitse hääautoa/kuljetusta, sillä kirkolta juhlapaikalle on vain lyhyt kävelymatka. Yöpymispaikkaan ajelemme ihan itse. Häitä edeltävän yön olisimme kotona, jos se vaan aikataulullisesti olisi ollut mahdollista.

- Häälehdet on ihan turhaa rahanmenoa. Luin uusimman Häät-lehden kirjastossa ja bongasin sieltä useita ideoita, jotka olin jo talven aikana nähnyt suosituimmista blogeista.

- Häämatkasta puhuttiin, ettei sille ole pakko heti seuraavana päivänä lähteä, vaan seuraillaan, että koska meitä kiinnostaviin kohteisiin on halvempia lähtöjä (tyypillisesti joulukuussa) ja mennään silloin. Pidetään kuitenkin pitkä viikonloppu hääpäivän molemmin puolin, ettei paluu arkeen tule liian pian ja saa popsia hyviä hääruokia sekä kakkua useita päiviä :-X

- Enoni maahantuo viinejä ja ajattelin tässä sopivan tilaisuuden tullen kysellä, että voiko hän suositella meille jotain ja saataisiinko me ne hänen kauttaan edullisemmin.

- Sulhasta haluttiin hemmotella uudella puvulla ja löysinkin sitten erään mainoksen kautta liikkeen, josta voi tilata mittatilauspuvun minne tahansa maailmassa. Puku on tästä huolimatta edullisempi, kuin uusi puku liikkeestä Suomessa.

- Juhlapaikka on sen verran kaukana isoista asutuskeskuksista, että se näkyy hinnassa.

- En varannut sitä kaupungin suosituinta meikkaaja-kampaajaa.

- Ei pidetä kaverihäitä vaan sukuhäät. Kavereita kutsutaan vain ystäväpariskunnat. Tämä karsi vieraslistaa aika lailla, mutta toisaalta tiedetään saavamme paikalle juuri niitä ihmisiä, jotka iloitsevat meidän puolestamme ja, joiden kanssa haluamme hääpäivämme viettää.

- Ei kakun koristetta, ei hääparin laseja, ei painettuja kahviservettejä, ei sydänriisiä eikä muutakaan häillä rahastamisen vuoksi keksittyä krääsää.

- Jotain vanhaa mulla on isoäitini vanha rannekoru ja, mikäli se sopii pukuun, laitan myös isoäitini helmet. Joka tapauksessa laitan puvusta riippuen vain joko kaulakorun tai korvikset, joten kustannus toisesta jää pois.

- Ei tule (ainakaan näillä näkymin) erikseen vihkisormuksia, vaan kihlat on alunperin ostettu ajatuksella, että "täyttävät" sormen.

- Herkkubuffetin astioita olen ostanut kirppareilta.

- Koristeluun käytettävät nauhat sun muut ostan ihan kangaskaupasta enkä askarteluliikkeestä.

- Kaiken minkä saa s-kaupasta, ostamme s-kaupasta (esim. alkottomat ruokajuomat, hääkengät, laukku), koska se näkyy takaisin tulevissa bonuksissa.

- Vältän verkkokaupoista tilaamista, sillä summaan lisätään aina ne postikulut. Jollei Turusta löydy, niin on se nyt kumma.

- Vihkimisen ja puheiden pitämisen videointi tulee häälahjalistalle. Videokuvaaja saa kameran meiltä.

- Kihlakuvat otetaan itse etälaukaisimen avulla.

- Hääkynnet käyn laitattamassa opiskelijoilla.

- Ukko halusi hoitaa huomenlahjakuvauksen ihan itse. Ei tarvinnut paljoa suostutella :girl_hide:

- Hääkakun osaa pitopalvelukin tehdä. Tästä vaihtoehdosta tosin luovuimme, koska haluttiin tukea paikallista yrittäjää ja tilataan sittenkin konditoriasta kakku.

- Hääsviitit maksaa ihan hulluna tavalliseen hotellihuoneeseen verrattuna eikä siitä sen yhden yön aikana ehdi nauttia, joten laskettiin sekin turhaksi rahanmenoksi. Hotellivaraus tehtiin Trivagon kautta ja saatiin nelisenkymppiä alennusta per yö.

Muokattu: , käyttäjä: Vaio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Puvussa säästän kierrättämällä: Teetän vain muutoksia äitini vanhaan hääpukuun

- Askarrellaan paljon itse

- Hääautoa ei tule, koska vihkiminen on hääpaikalla

- Alkoholit haetaan Virosta

- Tavallaan "säästetään" myös sormuksissa - ostetiin heti minulle kunnollinen kihlasormus, joka on yksinkertainen ja kaunis eikä kaipaa mitään rinnalleen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me yritetään myös säästää aika monessa asiassa, paino sanalla yritetään :girl_haha:.

 

- hääkarkkeja ei tule (en ole minäkään koskaan oikein ymmärtänyt niiden funktiota..)

- sormukset tulevat olemaan kummallakin hopeiset, itse en pidä keltakullasta ja kivat valkokultaiset ovat aiiiivan liian kalliita

- alkoholit haetaan Tallinnasta

- ei kukkakoristeluita, eikä edes hääkimppua

- ei järjettömiä koristeluita, juhlapaikka näyttää itsessään jo niin kivalta

- ei kakunkoristetta tai muutakaan hääsälää

- meikin teen itse

- sulhasen puku joko vuokrataan, tai sitten käyttää omaa vanhaa hyväkuntoista pukua

- ei hääautoa, koska ei ole myöskään vihkimistä

- hääyöksi mennään todennäköisesti kotiin

- ei tehdä häämatkaa

 

Alun perin oli tarkoitus myös säästää morsiamen puvussa (ajatuksena iltapukumainen mekko), mutta hups, ihastuinkin sitten "ihan oikeaan" hääpukuun ja se on todennäköisesti saatava.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mahdollisimman pienellä budjetilla yritetään mennä. Säästämme muun muassa

- kuvauksessa (ei monen tonnin dokumentaarista valokuvausta, toivon ettei kaduta jälkeenpäin!)

- hääautossa

- koristelussa mahdollisuuksien mukaan

- sulhasen asussa, löytyy jo mittatilauspuku

- häämatkassa, ainakin todella halvat lennot löytyi, tiedä sitten miten rahaa muuten kuluu vielä

 

Sen sijaan emme säästele ruoassa ja juomassa, tiedämme vieraiden olevan nälkäisiä ja janoisia :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikassa ainakin. Otettiin tosi hyvän hintanen iso sali. Ei oo mikään täydellinen mutta koristelemella saa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me säästetään ainakin:

 

-Juhlapaikassa (hinta n.300e)

-Koristeissa ja kukissa (koristeet melko minimaaliset, kukissa hyödynnetään paljon luonnonkukkia ja valitaan niitä ei-kaikkein-kalleimpia)

-Juomat Virosta jep jep

-Sormuksessa(tää ei vaan jostain syystä ole iso juttu mulle)

-Omassa hääpuvussa (alle 300e)

-Hääautossa (lainataan tutulta)

-Bändissä jota meille ei tule (läheisissa musiikki-ihmisiä, niin ei tarvetta bändille)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*Meille on tulossa pienet häät, eli vierasmäärän avulla säästetään ainakin ruokakustannuksissa jonkin verran.

*Häämatkaa emme tee lainkaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me säästetään ainakin:

- mun puvussa, joka korjauksineenkin on hyvin edullinen (myönnettäköön tosin, että löydettyäni mekon ulkomaisesta nettikaupasta en suostunut enää miettimäänkään muunlaisia. Halusin juuri tuollaisen, ja mistään merkkivalikoimistakaan en vastaavaa löytänyt.)

- koristeluissa, sillä juhlapaikka ei niitä juuri kaipaa. Pöytäkukat haetaan puutarhalta ja asetellaan itse.

- hääautossa, koska vihkiminen on juhlapaikalla

- bändiä, dj:tä tai muita esiintyjiä ei tule (ellei muusikkosukulaiset innostu)

- itse paikka ei maksa mitään (mutta se on ravintola, joten juoma maksaa)

- askartelut hoidetaan itse (joskaan ei säästösyistä, oon ihan fiiliksissä kun saan värkätä :) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee selvää säästöä siinä, että vieraita 6. Ei toki jätetty vieraslistaa noin pieneksi hinnan takia... :) Pidetään hääjuhla ravintolan kabinetissa ja tarkoitus olisi kyllä tarjota näille harvoille vieraille hyvää ruokaa ja juomaa. Ja shampanjaa haluan, ei kuoharia!

 

Säästöä:

-ei bussikuljetuksia

-ei isoa juhlatilaa

-ei kymmenien ihmisten ruokaa

jne.

 

Ei säästetä:

-hyvä ruoka ja juoma

-puku

-sormus (no, löysin kylläkin alle 600 euron sormuksen, mutta se ei ollut varsinaisesti säästölistalla - ja minusta tuokin summa on iso)

-hääyöhotelli

-valokuvaaja (vaikka sekin tulee edulliseksi, kun otetaan vaan potretti)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Säästöä:

- Juomat Tallinnasta.

- Kuvaaja "tutun tuttu".

- Ruoat tehdään itse ja emännät tarjoilemaan, heidän palkkionsa mukaan laskien en toisaalta ole varma, onko säästö kovin suuri.

Luulisin kuitenkin, että useamman sata euroa.

- Tuolien huput (pikkuasia kenties (?), mutta olen ymmärtänyt, että nämä voivat maksaa yllättävän paljon).

Meille ei siis tule näitä, koen sen turhaksi, koska tuolit ovat perussiistit koivunväriset.

- Kukat mahdollisesti poimitaan luonnosta tai sitten tilataan jotain kohtuuhintaista kukkaa.

- Pikkujuttu kenties, mutta kukkapurkeiksi olen keräillyt lasitölkkejä sitä mukaa, kun olen tyhjentänyt oliivipurkkeja :D.

- Sukulaiselta avoauto hääautoksi.

 

Säästäminen ei onnistunut ainakaan hääpuvussa, jaiks.
Bändikin maksaa melkoisen summan, vaikka kyseessä on veljeni bändi (veljen osuus ei maksa mitään).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään esim.:

- Hääpuku alennuksesta (tuli jo hommattua, ja meni alle budjetin)

- Hääauto tutulta

- Koristeissa mahdollisimman paljon ympäröivästä luonnosta saatavaa matskua (kukat, koivua ym.), ja koristellaan itse

- Koristeluun tarvittavia isompia hankintoja saadaan lainaksi lähipiiristä

- Paikkakortit, kutsut ja ohjelmat tehdään itse

- Sormukset, ei tarvi olla kasan isoin timantti vaan siro ja pieni ja edullinen :)

- Hääkakku ja iltaruuat tehdään itse

- Yöpymispaikka, sillä voidaan majoittua (ja suurin osa vieraista voi myös) juhlapaikalle, mikä ei sekään ollut kovin kallis

- Kaasojen puvut, jokainen saa pukeutua omiin mekkoihinsa

- Hääkampaus ja -meikki tutuilta

- Sulhon täti luultavasti kuvaa harrastuneisuuttaan, ja vaikkei kuvaisi, niin kyllä joku aina räpsii niitä kuvia

- Häämatka jonneki edulliseen kohteeseen ja lyhyeksi aikaa (tosin, en tätä edes laskisi omaan hääbudjettiin..)

Muokattu: , käyttäjä: isle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään ainakin seuraavista:

 

-sormukset (mies ei pidä keltakullasta, joten saattaa olla että molemmat tulevat olemaan hopeiset. Niin ja vain yhdet sormukset. Voihan ne sit päivittää tulevaisuudessa, jos on varaa)

-hääauto (miehen kotoa löytyy vanha auto, jolla hänen isä saa meitä kyyditä)

-koristelu (tilaan kaiken netistä, minkä vain pystyn. Pääsee huomattavasti halvemmalla, eikä oikeasti ole niin väliä, onko kaikki just samaa värisävyä)

-Kengät (ostan sellaiset, joille on myöhemminkin käyttöä. Miehellä sama homma)

-Puvut (miehellä frakki valmiina ja minä yritän löytää omani mahd halvalla)

-Aika (Emme halua juhlia keskellä kesää, vaan silloin, kun vierailla on myös mahdollisuus vuokrata mökki vain viikonlopuksi juhlapaikalta)

-kutsut (säästän omia hermojani tilaamalla ne mahd halvalla netistä. Haluaisimme lähettää kutsut kakkosluokassa, mutta ainakaan vielä en ole bongannut, että olisi kivoja postimerkkejä)

-servetit (ei painatuksia)

-Alkoholit (Jos vain onnistuu, niin netistä tilaten, muuten pitänee lähtä käymään reissu joko virossa tai Saksassa (jonne muutenkin kyl menoa))

-Hääparin lasit (kaapista löytyy kivat kristallit)

-Meikki (teen itse)

-Korut (helmet löytyy jo valmiina, ja jos mies ymmärtäisi yskän, toivon saavani häneltä lahjaksi helmikorvakorut)

-Bändi/dj (aion kysyä kavereiltani, jotka saavat muutenkin kutsun häihin, voisivatko soittaa häävalssin ja muutaman muun kipaleen. Lisäksi miehen kaveri on dj, ja hänet saadaan sopuhintaan)

-Yöpyminen (yövytään samassa mökissä osan vieraiden kanssa)

-Häämatka (Suunnitelmissa alle viikon kaupunkiloma Euroopassa, mutta...

 

Mistä emme tingi:

-Häämatka (lähdemme varsinaiselle matkalle vasta seuraavana kesänä lomien aikaan :) Tarkoituksena koluta maailmaa hieman pidempään)

-Paikka (meille kelpaa ainoastaan yksi juhlapaikka, emmekä suostu juhlimaan häitämme muualla)

-Ruoka (pitää olla hyvää ja riittävästi)

-Valokuvaus (myös meidän oma harrastuksemme, joten haluamme vain parasta. Dokumentaarinen tietty)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut käytettynä kaikki mitä vaan on löytynyt. Tai ebaysta. Kovinkaan montaa juttua ei ole uutena kaupasta tarvinnut hankkia, mulla on käytännössä melkein kaikki jo ensi vuotta varten kasassa. Ja mietin myös niin että voin myydä suurimman osan tavaroista häiden jälkeen eteenpäin. Luonnollisesti mitään paperitarviketta/askarteluun käytettävää ei saa myytyä, saati kukkia/ruokaa/juomaa/ohjelmaa.

 

Miehen puku tulee jatkossakin olemaan juhlakäytössä, oma (käytetty) pukuni menee myyntiin. Kaasot pukevat päälleen mitä haluavat, samoin bm. Valokuvaajaksi yritetään saada tutun tuttua. Kampaus ja meikki (kuten myös miehen, lasten ja kaasojen ehostus ym.) tekee ystäväni sopuhintaan. Yöt, sekä ennen että jälkeen, kotona. Viinat Tallinkin Pre-orderista, blandikset Lidlistä. Kukat miehen serkun putiikista sukulaishintaan.

 

Suurimmat kuluerät tulevat juhlapaikan vuokrasta (680 €), ruuasta (n. 3 500 €), ohjelmasta (bändi? dj? spotify? budj. max. 1 000 €) sekä kuljetuksista (vieraiden bussi + taksimatkat budj. 500 €). Ja näitähän ei pysty etukäteen hankkimaan vaan kaikki rysähtää maksettavaksi yhdellä kertaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yritämme tehdä sellaisia valintoja, jotka kestävät pidempään ja pyritään ettei hankita mitään isompaa vain häissä käytettäväksi. Pukuni tietysti on minulle vain sille päivälle, mutta ajattelin myydä sen eteenpäin ja koitan olla kiintymättä siihen liikaa ;) ..joten silläkin on jälleenmyyntiarvoa. Miehelle hankitaan kunnon puku mikä menee vielä vuosia muissakin tilaisuuksissa ja esim. kenkäni eivät ole valkoiset vaan niitä voin käyttää parhaina juhlakenkinä myöhemminkin. Tällä meiningilä pyrin myös muistamaan pikku viherpiipertäjän olkapäälläni, että olisi mahdollisimman vähän kertakäyttöjuttuja :) Muuten emme ole olleet nuukailleet, mutta koitamme olla kekseliäitä ja tehdä itse :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääauto tulee tod.näk. appiukolta. Hääkuvajaana on ystävämme, joka on "puoliammattilainen" hääkuvaaja ;) Kuvaa ihan koko päivän eikä maksa kuin muutaman satasen.

Emme halua photoboothia (hei, oikeesti, niiiiin turha!!) emmekä karkkibuffaa. Meille ei myöskään tule kukkia pöytiin. Koristelussa ei vedetä övereitä: pöytiin tulee menu/ohjelmakolmiot, timantteja, paikkakortit ja ikean tuikkuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään