Jump to content
Naimisiin.info

Mitä sanoa niille joita ei aio kutsua häihin?


mukuliini

Recommended Posts

Hattuhirmu, tää oli hyvä:

"Mutta no, jos kyseessa on oikeasti sellainen ihminen, jota ei olisi tullut mieleenkaan kutsua, mutta joka ikaankuin ilmoittaa itsensa joukkoon tummaan, miten olisi:

"Voi kauhee, enhan ma tiennyt, etta taa meidan suhde merkitsee teille niin paljon! Valitettavasti meille ei mahdu yhtaan ihmisia enempaa juhlatilaan, mutta kerta te nyt noin innoissanne olette niin viekaa meidat ihmeessa ravintolaan vaikka nyt viikonloppuna. Ei me paljoa syoda, kunhan viinaa on tarpeeksi (muista iskea silmaa tassa vaiheessa). (Katso kelloa, kiiruhda takavasemmalle) Lahjalista on muuten Stokkalla!"

:girl_haha:

Saattasin vaikka sanoakin noin... Meillä tulee olemaan pienet häät, joihin saa kutsun lähimmät sukulaiset, kenen kanssa ollaan tekemisissä ja ystävät ja kaverit.

Rajan veto tulee olemaan aika raaka... Samasta sisarusparvesta (3 serkkuani) kutsutaan vain yksi perheineen. Varmasti tulee sanomista, mutta ei voi mitään. En halua näitä kahta serkkuani häihin ihan siitä syystä, että ensinnäkin, en ole heidän kanssaan paljon tekemisissä ja siks toisekseen, olen kuullut heidän jauhavan selän takana niin paljon peetä (ja tekevän kaikkee muuta "kivaa"), että eipä vois niinkun vähempää kiinnostaa heidän läsnäolonsa :girl_impossible: Hääpäivänhän kuuluu olla ILOINEN, eiks niin? ; )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meilläkin on rajanveto ollut vaikeaa.. Mutta päätettiin sitten et kutsumme ne joiden kanssa olemme vähintään kuukausittain tekemisissä.. Päädyttiin 120 kaveriin +35 sukulaiseen. Äiti meinasi motkottaa kun serkuista vain osan kutsuimme, mut.. Meidänhän häät ne ovat.. ja ennemmin pyydän ystäväni kuin sukulaisen jonka olen nähnyt vuosi sitten :) Näin meillä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Vieras_Kassandra_*
...

Äiti meinasi motkottaa kun serkuista vain osan kutsuimme, mut.. Meidänhän häät ne ovat.. ja ennemmin pyydän ystäväni kuin sukulaisen jonka olen nähnyt vuosi sitten :) Näin meillä :)

Sama täällä. Kun sulhasen suvusta ei päässyt ketään paikalle (pari kaveriansa urheasti lähtivät parinkymmenen tunnin lennolle), ei minusta ollut erityisen asiallista kutsua (äitini) koko sukua, jotka eivät kuitenkaan (molemminpuolisen) kielitaidon puutteen takia olisi voineet edes jutella sulhasen kanssa - ja näinhän kävi nytkin. Pientä hässäkkää vanhempieni serkkujen keskuudessa kuitenkin tuntui syntyneen.

Sovin siis äitini kanssa, että hän saa kutsua tätinsä ja minun serkkuni (joista osaa en ole nähnyt noin viiteentoista vuoteen). Osa tätien lapsista sitten oletti, että myös heidät perheineen on kutsuttu, mutta ilmeisesti tämä selvisi kohtuu helpolla. Itse halusin kutsua yhden näistä kaukaisemmista sukulaisista, jonka kanssa olen ihan oikeasti ollut tekemisissä. Sisar jäi kutsumatta, lienee pahastunut. Toisaalta vaikea sanoa, kun emme yhteydessä ole koskaan olleet muutenkaan...

Onhan se tietysti kiva nähdä niitä kaukaisempiakin sukulaisia, mutta jossain muualla kuin häissä voisi olla paremmin aikaa siihen seurusteluun... Vaikka meillä oli hyvin pienet häät, tuntui, että juuri ja juuri ehti sanan vaihtaa kaikkien kanssa. Mutta kaipa siinä on muittenkin sosiaalisesta elämästä kyse, kuin vain hääparin.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on sellanen ongelma, että vanhemmat on eronneet. Mulla on isäpuoli, jonka puolen suvun kanssa oon ollut paljon tekemisissä mutta en kuitenkaan _tosi paljoa_. Olisiko kamala etiketti virhe siltä puolelta kutsua vaan lähin "serkkupuoli" miehineen ja jättää tädit ja sedät pois. Kutsun kuitenkin biologisen isän puolelta tädit ja näiden lapset, jotka miellän enemmän omaksi suvukseni. Serkkupuolenkin kutsun enemmin "kaverilistalla" kuin sukulaislistalla.

Ystävät rajattiin miehen kanssa niihin, jotka molemmat tuntevat ja jotka ovat yleensä aina mukana meidän yhteisissä illanistujaisissa. 60 henkeä tällä hetkellä listalla ja hirväesti yli tuon en tahdo vieraita. Sen lisäksi kutsu lähtee myös Amerikkaan host-perheelleni kohteliaisuudesta, sillä _tiedän_ että he sitä arvostavat mutta eivät kuitenkaan ole tulossa juhliin.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen myös tätä vähän stressaillut, tai harmitellut.. kun vierasmäärämme on tosi pieni, niin useitakin ihmisiä jotka odottavat kutsua, jää kutsumatta. Yksi entinen opiskelukaveri on jo pari vuotta puhunut olevansa tulossa meidän häihin, vaikken ole missään vaiheessa antanut ymmärtää että olisin häntä kutsumassa. Ei kai auta kuin sanoa että sorry, vierasmäärä on niin rajallinen että pakko oli moni kiva kaveri jättää listalta. NIIN kovasti en kuitenkaan häntä halua juhliin, että olisin valmis pudottamaan jonkun muun vieraslistalta tai venyttämään budjettia yhtään enempää. Kyseessä kun on vielä sellainen kaveri, että jos hänet kutsuu, niin tavallaan pitäisi kutsua muutama muukin "saman porukan" kaveri + mielellään avecit!

Link to comment
Share on other sites

Huh, pitää vuodattaa nyt tänne meidän tilannetta. Eli kyseessä on sulhasen serkku. Serkku, jota en ole muutoin nähnyt kuin jonakin lauantai-iltana kotimatkalla, joten tapaamista serkkukaan ei muistane. Hän kuitenkin kutsutaan, koska hänen koko perheensäkin on ilman mitään epäselvyyttä kutsulistalla.

Tämä serkku kuitenkin seurustelee erään tytön kanssa, joka on eksäni hyviä ystäviä. Välit eksään ovat erittäin viileät ja olen ollut sitä mieltä, että tämä eksäni porukka on hyvin hyvin lapsellista ja luoja tietää, mitä juttuja eksäni on tälle tytöllekin minusta väritellyt eron jälkeen. En ole koskaan tavannut tätä tyttöä, enkä kyllä haluakaan. Viimeinen asia, jota häihini toivon, on tämä tyttö.

Serkku ja tyttö asuvat yhdessä ja heille tulee kaiken kunniaksi vielä lapsikin. Olemme kuitenkin päättäneet, että häntä ei häihin kutsuta, mutta miten se tehdään kaikista kohteliaimmin? En uskalla luottaa siihen, että hän tajuaisi itse pysyä poissa. :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Kertokaapa miten vois hienovaraisesti sanoo sukulaisille ettei heitä ole kutsuttu kun haluamme piettää pienet häät.

nyt kun lähetin kortit niin tädit on alkanu kyseleen miks oon kutsunut vain yhden tädin häihimme ja kauhee utelu ketä muita oomma kutsuneet.

Olen sukuni kanssa hyvissä väleissä mutta emme tahdo isoja häitä a) rahanvuoksi B) haluamme vain sellaiset ihmiset ketkä ovat läheisimpiä.

En Haluaisi pahastuttaa/suututtaa sukuani ja jos kutsun koko suvun niin jossain vaiheessa ihana sukuni alkaa tappeleen ihan pienistäkin asioista. Esim joku istuu toisen paikalla/ joku henkilö ei ole saanut kutsua.. Siis loppujen lopuksi sukuni on todella herkkä "räjähtään". hmm saamaan kunnon draaman pystyyn..

Eli jos kutsun koko sukuni he alkavat 99% varmuudella tapella häissämme jostain pienestä asiasta. Jos taas emme kutsu niin he suuttuvat siitä ja alkaa kauhee riita ja juoruilu miks vain yksi täti on kutsuttu.

Eli sanokaapa mitä tälläisessä tilanteessa voisi tehdä. Pidämme päämme ja pidämme pienet häät ja kestämme ison sukuriidan.

hmm... :girl_sad:

Link to comment
Share on other sites

minä kertoisin ihan rehellisesti: olen pahoillani, mutta taloudellisen tilanteen (tai henkilökohtaisen syyn, tai hääbudjetin tms. sana) sekä oman mieltymyksemme vuoksi olemme päättäneet kutsua vain kaikkein lähimmät sukulaiset, joiden kanssa olemme päivittäisessä tekemisissä.

mielestäni tuollaisesta ei voi loukkaantua. tai siis no voi ... mutta ei kuuluisi. tsemppiä!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on myös tulossa melko pienet häät, vaikka sukua riittäisi molemmilla yllin kyllin. Jos kaikki sukulaiset kutsuttaisiin, tulisi helposti noin 150 hengen häät. Mutta, koska suku on iso, ei yhteyttä tosiaan tule pidettyä kuin tiettyihin ihmisiin eli niihin, joiden kanssa synkkaa. Olen varma, että osa loukkaantuu kun kutsua ei kuulukaan. En esimerkiksi kutsu kaikkia enojani enkä setääni ollenkaan.

Tällaiset asiat ovat vaikeita, eikä mikään ratkaisu ole tarpeeksi hyvä. Minusta tärkeintä on muistaa, että hääpäivä on hääparin onnellinen juhla, eikä vieraiden kuulu sitä pilata. Siksi paikalla ovat vain ne ihmiset, joiden siellä todella haluaa olevan. Eli pidätte päänne ja sanotte, että valitettavasti ei ole varaa kutsua kaikkia tms. Kyllä ne tunteet varmaankin laimenevat ajan myötä, ainakin toivottavasti. Ei aikuisen ihmisen pitäisi tommosesta vuosia kantaa kaunaa :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös tulossa suht. pienet häät, ja jos jollain kutsuttomuus ihmetyttää, aion pahoitella totuudenmukaisesti mutta lempeästi, että "meillä ei nyt ole varaa (eikä halua :) ) kutsua muuta kuin kaikkein läheisimmät ystävät, ja pitkän kääntelyn ja vääntelyn jälkeen on tähän päädytty". Luulisi, että kaikki asiaa mietittyään lopulta ymmärtävät, kuinka vaikeita nuo rajanvedot ovat, ja vielä samalla kun on pari muutakin asiaa stressattavana häiden suhteen.. ;) Jokainen pari kuitenkin muodostaa vieraslistan itse parhaaksi katsomallaan tavalla, eikä siihen pitäisi kenelläkään ulkopuolisella olla nokan koputtamista! Valitettavasti kuitenkin aina tuntuu löytyvän joku joka loukkaantuu tai muuten ihmettelee.. No, siinä vaiheessa voi todeta, kuten sulhaseni minulle vieraslistan kanssa tuskastellessani, että "ne on meidän häät, ei vieraiden"! :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olimme tänä kesänä avomieheni siskon häissä. He halusivat kovasti juhlia sekä sukulaisten että ystävien kanssa ja ratkaisivat tila- ja talousongelman kutsumalla varsinaiseen vihkitilaisuuteen (joka alkoi kuudelta) ja sen jälkeiseen illallistilaisuuteen lähinnä sukulaiset ja lähimmät ystävät. Tämän jälkeen (kymmenen aikaan) siirryttiin jatkopaikkaan, ravintolaan, jossa oli tarjolla boolia ja pientä purtavaa. Jatkopaikalle oli sitten kutsuttu sukulaisten lisäksi laaja ystäväpiiri. Itsekin olemme miettineet, että tuollainen järjestely voisi sopia meille. Ehtisi alkuillasta/päivästä keskittyä sukulaisiin, joita ei näe niin usein, mutta jotka ovat silti tärkeitä, ja loppuillasta juhlistaa ystävien kanssa vähän vapaamuotoisemmin.

Tämä aihe on harvillisen hankala varmasti monille. On tylsää, että joutuu selittelemään ihmisille. Luulen, että monia harmittaa se, että velvollisuus- tai perinnesyistä "täytyy" kutsua paikalle suuri määrä (kaukaisiakin) sukulaisia, mutta ystävistä joutuu sitten karsimaan. Onneksi en joudu (todennäköisesti) vielä pariin vuoteen tekemään noita päätöksiä.

Link to comment
Share on other sites

Me taas ollaan tehty se ratkaisu, että jätetään nimenomaan ne sukulaiset jotka olisi muka "pakko kutsua" kokonaan pois. Joitakin sukulaisia olisi ollut ihan kiva kutsua, mutta sitten joutuisi selittelemään sitä, miksi tuo täti tai serkku tai muu kutsuttiin ja toista ei. Emme siis kutsu ydinperheen (isä, äiti, sisarukset) lisäksi ketään muita sukulaisia ja panostamme ystäviimme, joiden kanssa muutenkin vietämme enemmän aikaa ja olemme läheisempiä kuin sukulaisten.

Mulla on niin tolkuttoman laaja suku, että pelkästään mun tädeistä, enoista ja serkuista tulis aveceineen useita kymmeniä ihmisiä, joten kun budjetti todellakin on rajallinen, on helpompaa rajata sukulaiset ihan minimiin kuin alkaa tehdä mitään valintoja heidän välillään.

Link to comment
Share on other sites

Me kutsutaan ydinperheen lisäksi tädit, enot ja sedät noin niinkuin pakollisina sukulaisina. Niitä tai niiden puolisoita en välttämättä kutsuisi, jos ei olisi pakko. Varsinkin tätieni miehet ovat välillä ihan ******* rasittavia. Muttakun ei voi oikein sanoa, että tädit voivat tulla, mutta niiden miehet ei. Tähän ne pakkosukulaiset sitten loppuvatkin. Serkuista kutsutaan ne, jotka halutaan, koska ollaan muutenkin tekemisissä. Perhetutuista myös. Maksamme häät itse, joten meidän mielestämme vanhemmillamme ei ole mitään sanottavaa kutsuttaviin ihmisiin. Toki vielä tarkistamme listat äideillämme, ettei ole käynyt jotain noloa mokaa.. Niinkuin se, että en ollut kirjoittanut setäni nimeä listalle ollenkaan :D

Suvun lisäksi kutsutaan sitten kavereita. Jotkut kaverit ovat jo kyselleet, että ollaanko kutsumassa ne ja joku on kuulemma ihan oletuksena ottanut, että on mukana polttareissani (on kaasoni hyvä ystävä). En kuitenkaan ole oikein vielä määrittänyt ihan tarkasti keitä kavereita lähimmän ystäväpiirin lisäksi kutsutaan ja niinpä olenkin antanut heille ympäripyöreitä vastauksia. Vähän ärsyttää tuollainen suora kysyminen about vuotta aiemmin, kun ei tosiaan itsekään vielä tiedä, ketä tulee kutsumaan (siis niin tarkasti, toki tärkeimmät on jo päätetty ja max. määrä). Olenkin siis vastaillut, että katotaan nyt miten käyttäydytte etc :D Kaveripiiri kuitenkin elää koko ajan vähän niin katellaan sitten kevväämmällä, että lähteekö se kutsu vaiko ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest pampulakorva

Meillä tehtiin tiukka rajanveto, halusimme pienet häät alle 50hlöä! Joten EI kutsuttu serkkuja lainkaan ja kavereistakin vain lähimmät. Jo olivat ensimmäiset serkut kyselleet onko meillä heitä vastaan henkilökohtaisesti jotakin, vaikka kuulivatkin että pidämme pienet häät.. Niin ja jo kavereilta tullut muutama onnittelu/ nokittelu viesti että onneksi olkoon pikkulinnut lauloivat tyyliin, jotta miksi heitä ei kutsuta?!? GRRR :hysteric:

Meillä ei sen kummemmin enää selitellä, antaa heidän puhua ja supattaa, ehkä ymmärtävät joskus jossakin elämänvaiheessa että jokainen valitsee omat juhlavieraansa ja tyylinsä :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Itse painin tämän ongelman kanssa. Kyseessä on kolmen tytön porukka joita näen aina silloin tällöin. Viimeksi kun näimme yli puolen vuoden tauon jälkeen ja kerroin uutisista, olettivat he automaattisesti olevansa tulossa... Meille tulee kuitenkin hyvin pienet ruokahäät perheelle ja parille kaverille aamupäivällä, illalla sitten pidetään juhlat kaikille ystävillemme. En tiedä mitä tässä tekisi?

Heidät mielellään kutsuisin, mutta jos häämme kestävät 13.00-01.00 on pelko, etteivät kaikki aamupäivällä saapuneet ystävät jaksa juhlia loppuun saakka. Onhan se suoritus jo meiltäkin!

Link to comment
Share on other sites

Itse potentiaalisena vieraana arvostaisin sitä, jos sanottaisiin ihan suoraan, että "valitettavasti et/ette ole vieraslistallamme, koska..." kuin että annetaan kautta rantain ymmärtää, että se hääkutsu olisi tulossa ja sitten sitä ei näy eikä kuulu ja vasta lähellä hääjuhlia tajuaa, että ei sitä kutsua ilmeisesti ole tulossakaan.

(tästä syystä itse lähetämme save the date -kortit niille, jotka aiomme ehdottomasti kutsua eli osaavat odottaa kutsua, kun aika moni varmasti saa lähestyvistä häistä kuulla, vaikka ei välttämättä vieraaksi aiota kutsuakaan, kiitos äitini ja isoäitini, jotka eivät osaa pitää suutaan kiinni..)

Itselläni on tilanne erään kaverin kanssa, että on antanut monesti ymmärtää, että kutsuu häihinsä meidän koko muutaman tytön kaveriporukan, mutta tässä häiden lähestyessä ei meistä kukaan yhtä lukuunottamatta ole saanut kutsua ja tuskin sitä siis on odotettavissakaan, kai. Harmittaa ehkä sinällään, kun odotin saavani kutsun kuten muutkin kaveriporukasta, kun häät ovat suuret ja olemme aika paljon tekemisissä kaverin kanssa. Nyt on vähän epäselvää, miksi meitä ei kutsuttu, kuitenkaan ei kehtaa suoraa kysyäkään. Siksi vähän ihmetyttää, kun jotkut antavat ymmärtää, että kutsuvat, mutta eivät sitten kutsukaan.

En itse loukkaantuisi, mikäli kaveri tai hiemankaan kaukaisempi sukulainen ei kutsuisi minua häihinsä, oli syy sitten rajallinen vierasmäärä budjetin, juhlapaikan tai hääparin toiveiden vuoksi. Toki jos esim. erittäin läheinen ystävä tai vaikka sisko ei kutsuisi, alkaisin ehkä vähän ihmetellä.

Minusta on reilumpaa siis sanoa suoraa, että ei aio kutsua kuin antaa jonkun sukulaisen tai kaverin ymmärtää olevansa kutsuttavien listalla. Toki erikseen ne tapaukset, joiden ei osaa odottaa luulevan saavan kutsua.

Meillä on osittain rajattu vierasmäärä, tosin vieraslista vielä elää aika paljonkin, kun häihin on sen verran paljon aikaa, 1,5 vuotta. Kuitenkin aion sanoa sitten lähempänä ajankohtaa kavereille, että ketkä aion kutsua ja niille, joita emme kutsu (näitä aika vähän) sanotaan sitten reilusti suoraa, jos tulee puhetta häistä heidän kanssaan. Ja siis kaikista lähimmille kavereille ja ystäville menee sitten save the date -kortti puoli vuotta aiemmin, eli he saavat varman tiedon, että heidät kutsutaan.

Link to comment
Share on other sites

Täällä kanssa ongelmana laaja suku. Itse ajattelin että kun häistä ruvetaan varmaan keväällä julkisesti puhumaan niin ne on joka kerta maininnalla PIENET häät, ehkä tuo vähän valmistaa sukua tulevaan. Alustavasti tarkoituksena on kutsua tädit, sedät ja enot. Ne serkut joiden kanssa en ole tekemisissä jäävät pois kutsulistalta. Samasta perheestä kyllä kutsutaan kaikki serkut ihan käytännön syistä.

Onneksi on miehen kohdalla toinen liitto ja ensimmäiseen oli koko suku kutsuttu eli toivottavasti ymmärtävät tämän toisella kierroksella pienemmin. Budjetti on meilläkin suurin syy miksi on pakko jättää osa sukulaisista pois.

Link to comment
Share on other sites

Mullakin uksi vanha työkaveri luulee saavansa kutsun, vaikka ei edes olla missään tekemisissä, en tiedä mitä sille sanois. Ja jos sen kutsuisi niin pitäisi kutsua heti 6 vanhaa työkaveria lisää.

Toinen oli anoppi joka kysyi että kai miehen serkkujen tyttö/poikaystävät saa tulla, kyseessä on teinejä joiden kumppanit vaihtuu vielä koko ajan, eli ei saa tulla kun edes tunne niitä...

Link to comment
Share on other sites

Hääsuunnittelija antoi vinkin, että niille joiden kanssa ei ole ollut esim. pariin vuoteen missään tekemisissä, ja joita ei aio kutsua, voi ystävällisesti kertoa vaikka, että "ei kutsuta ketään joita ei ole tavattu viimeisen vuoden aikana tms, muuten pidetty yhteyttä". Lisäksihän tähän voi lisätä jotain perusteluja, että koska juhlatilaan mahtuu rajallinen määrä vieraita tms...

Link to comment
Share on other sites

Me järjestämme todennäköisesti hääbileet kaveri- ja ystäväpiirille, sillä ison suvun vuoksi emme kutsu kuin lähimmät ystävät hääjuhlaan. Tämä riittänee selitykseksi asiasta uteleville kavereille. Sukulaisista jätän muutaman henkilön kutsumatta, sillä he eivät ole kanssani missään tekemisissä, ei luulisi heitäkään kiinnostaa ottaa osaa elämäni tärkeimpään päivään.

Muokattu: , käyttäjä: siipileikki
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mää ajattelen tämän asian niin, että ihmisiä joita ei koko meidän seurusteluaikana olla tavattu, ei tarvi kutsua. Siis sellaiset sukulaiset voi heti viivata yli, pelkkä sukulaisuus ei oikeuta kutsuun. Seuraava rajaus on, että ihmisiä joihin ei olla aktiivisesti yhteydessä ei tarvi kutsua. Eikä mielestäni myöskään ihmisiä, joista kumpikaan meistä ei pidä tai joita emme koe läheisiksi tai tärkeiksi.

No meidän häiden tilanteessa kutsuminen on rajattu äärimmäisyyksiin, eikä ketään kutsuta. Vihkimisen jälkeen mennään syömään minun vanhempieni ja sisaruksieni kanssa sekä sulhasen äidin ja mummon kanssa. Myös sulhasen isälle ilmoitetaan, että naimisiin mennään vain todistajien läsnäollessa ilman minkäänlaista hässäkkää. Saa nähdä, miten selitys todellisuudessa menee läpi, kun tavataan sulhon isän avovaimo, joka jo kihlausuutiseen kommentoi, että ihanaa päästä juhlimaan...

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan tehnyt sellaista rumasti sanottuna "jämälistaa" vieraista? Eli kutsunut kavereita sitämukaa jos/kun kutsuttuja ns pakollisia vieraita ilmoittaa ettei pääsekään häihin?

Minusta olisi mukava kutsua esim. työkavereitani mutta se on sellainen ryhmä, josta kun yhden kutsuu niin on pakko kutsua loputkin, vaikka olen tekemisissä vain muutaman heistä kanssa töiden ulkopuolella

Link to comment
Share on other sites

Meillä on tuollainen "jämälista" :D Pidetään sen verran pienessä tilassa häät, että ei saada kutsuttua (eikä olis kyl varaakaan) kaikkia jotka haluttaisiin. Sanoisin sitä kuitenkin ennemmin liukuvaksi listaksi. Paikkoja on tietty määrä, niin sillä perusteella on ihan normaalia jättää kutsumatta joitain. Annetaan kuitenkin lupa tulla vierailemaan paikan päällä niille jotka tahtoisimme sinne. Ketään sellasta ei myöskään kutsuta jotka ei ole jommalle kummalle meistä ihan oikeasti tärkeitä. Pelkkä sukulaisuus ei todellakaan ole peruste, eikä se, että leikittiin lapsena aina yhdessä mutta ei olla puhuttu oikeen mitään viimeseen kymmeneen vuoteen <.< Jos kutsuisin kaikki tuollaisetkin ystävät saati sitten serkut ja tädit sun muut niin pitäisi jo olla miljonääri että saisi sellaset kemut järkättyä :D ...ja sit vielä ne sulhasenkin vieraat X)

Eli juu. Liukuvalla vieraslistalla mennään ja pahoitellaan niille jotka eivät mukaan mahdu ja lohdutetaan että otetaan paljon videokuvaa ja kuvia ja että meille saa tulla myöhemminkin juhlimaan liittoa illanistujaisiin ja lupaan laittaa hääpuvun päälle :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...