Guest flower07

Ikäviä kommentteja

352 viestiä aiheessa

Jotkut ääliöt oikeesti osaa pilata toisten päivän... siis voi

luoja noita juttuja vai että miehet panee ulkomailla ketä sattuu ja

that's it??? Ja tosiaan kaikki miehet ei ajattele vehkeillään... vinkki vinkki

Vois ehkä kyseinen kaveri kokeilla itsekin joskus, ne on AIVOT siellä päänsisällä :D

Mut joo menee taas ot.. mutta ku en tiiä mihin valittaa. Siis lähetin kiitoskortteja

häidemme vieraille ja joillekin ihan annoin käteen kun nähtiin, mikä musta ihan ok en sitte

tiedä vaatiiko joku protokolla lähettää kortit postissa mutta siis asiaan...

Eli eräs vieras kenelle tämän kortin ojensin ihan käsin otti oikeudekseen ruveta arvostelemaan?!? meitä

siinä kuvassa... Että toinen meistä ei ole kauhean valokuvauksellinen jne ulkonäköön liittyvää minä olin TAAS ihan monttu auki.

Kyseessä siis sama tyyppi kuka kysyi sormukseni hintaa aiemmin.. :/

Siis omalla kohdallani ulkonäköasiat ovat aika herkkä juttu, koska en itse ole niin tyytyväinen itseeni ja olin noista poseerauskuvistakin yrittänyt valita parhaan mahdollisen. Ja tilasin mielestäni kauniit kiitoskortit mutta juu... jotkut sitten osaa ton loukkaamisen taidon v**tu ku ottaa aivoon :( ja varsinaisia pissapäitä minäkin haalin ympärilleni..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan miehen kanssa ihan tietoisesti jätetty kertomatta meidän exille ja lapsille, että olemme menossa naimisiin, koska tiedämme että miehen puolelta kahdelta edelliseltä exältä tulee todennäköisesti hyvin veemäistä tekstiä kun kuulevat. Joten sanoin miehelle, että minä en halua omaa mieltäni pahottaa ennen häitä, joten siksi vaietaan. Ja lapsillemme ei kerrota siksi, koska he juoruisivat kuitenkin exille. Exät saa kuitenkin jo hääiltana kuulla asiasta, kun on lasten vaihtovuoro, ja minun lapset lähtevät isälleen ja mieheni lapset äidilleen.

Mutta olemme halunneet pitää hiljaiseloa näiden juttujen kanssa, vain lähimmät ystävämme tietävät asiasta ja he eivät ole sanoneet, ainakaan suoraan meille, mitään ikävää. Kaikki ovat olleet onnellisia meidän puolesta, jotkut toki hieman ihmeissään kuullessaan asiasta. Meillä on todella nopea tahti asian kanssa, päätimme vain muutaman kuukauden seurustelun jälkeen mennä naimisiin, joten olisi voinut kuvitella että muilta tulee sanomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhasen ystävän kommentti meidän hääilmoitukseen oli lakoninen, surullisella ilmeellä höystetty: Ai.. osasin tätä jo odottaakin.

Kylläpä piristi.

:girl_sigh:

(johtunee tosin kommentti siitä että tää kaveri alkaa olla kaveriporukkansa viimeinen sinkku ja kaverilla ei vaan riitä paukkuja enää riemuita kavereittensa vauva/hääuutisista.)

Mummoni kommentti: Kehtaatteko vielä pelleillä?

Äitini kommentti: Ai meinasitteko olla yhdessä vielä vuoden päästä?

(En ole vielä päättänyt että mihin paaluun sidon äitini häiden ajaksi)

Muokattu: , käyttäjä: MAML

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan miehen kanssa ihan tietoisesti jätetty kertomatta meidän exille ja lapsille, että olemme menossa naimisiin, koska tiedämme että miehen puolelta kahdelta edelliseltä exältä tulee todennäköisesti hyvin veemäistä tekstiä kun kuulevat. Joten sanoin miehelle, että minä en halua omaa mieltäni pahottaa ennen häitä, joten siksi vaietaan. Ja lapsillemme ei kerrota siksi, koska he juoruisivat kuitenkin exille. Exät saa kuitenkin jo hääiltana kuulla asiasta, kun on lasten vaihtovuoro, ja minun lapset lähtevät isälleen ja mieheni lapset äidilleen.

Mutta olemme halunneet pitää hiljaiseloa näiden juttujen kanssa, vain lähimmät ystävämme tietävät asiasta ja he eivät ole sanoneet, ainakaan suoraan meille, mitään ikävää. Kaikki ovat olleet onnellisia meidän puolesta, jotkut toki hieman ihmeissään kuullessaan asiasta. Meillä on todella nopea tahti asian kanssa, päätimme vain muutaman kuukauden seurustelun jälkeen mennä naimisiin, joten olisi voinut kuvitella että muilta tulee sanomista.

Ymmarran kylla pointtisi exien suhteen, mutta toisaalta tuo lapsille kertomattomuus ajoissa ei ole hyva juttu. Riippuu ehka siita minka ikaisista lapsista on kysymys, mutta itselleni kavi niin kun olin vahan alle 10- vuotias. Isani siis meni uusiin naimisiin ja kertoi siita vasta jalkeenpain. Kylla tuntui pahalta, muistan sen kamalan olon vielakin 20 vuotta myohemmin. Eli jos vaan suinkin mahdollista, ottaisin lapset mukaan salaisuuteen. Jos joku heista kertoisikin exille, niin exan haukut on mielestani pienempi paha kuin lapsen satuttaminen. Kannattaa vaan henkisesti valmistua siihen, etta exilta voi tulla tylya tekstia, ja paattaa ettei itse lahde sellaiseen mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mummoni kommentti: Kehtaatteko vielä pelleillä?

Äitini kommentti: Ai meinasitteko olla yhdessä vielä vuoden päästä?

(En ole vielä päättänyt että mihin paaluun sidon äitini häiden ajaksi)

:blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ollaan miehen kanssa ihan tietoisesti jätetty kertomatta meidän exille ja lapsille, että olemme menossa naimisiin, koska tiedämme että miehen puolelta kahdelta edelliseltä exältä tulee todennäköisesti hyvin veemäistä tekstiä kun kuulevat.

Miksi pahoittaisit mielesi jostain mitä miehesi/sinun entinen kumppani, siis ihminen joka ei käsittääkseni merkitse sinulle mitään, sanoo?

Kyllä varmaan sanoo meidänkin exät asioita jahka kuulevat häistä, mutta koska he eivät varsinaisesti merkitse mitään niin en mitenkään voisi pahoittaa mieltäni. Minä kerroin heti alusta saakka minun tytölleni vaikka tiesin että se kertoo varmasti isälleen/tämän puolisolle (meillä ei läheisimmät välit)ja varmaan sieltä on tullut halveksuvaa kommenttia ja vitsejä adressien lähettämisestä yms. yms. mutta ei se häiritse ollenkaan, haluan vaan keskittyä tähän suhteeseen nyt ja hääjärjestelyjen hauskuuteen, en niinkään siihen mitä muut ajattelee. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä lueskelin tätä ketjua ennen häitä aina hieman hämmentyneenä, ja ihmettelin että mistä näitä sikiää jotka töksäyttelee kaiken maailman juttuja. Mutta häissä/häiden jälkeen näitä on sitten sattunut omallekin kohdalle. Kuultu on mm. hääjuhlan aikana, minulle suoraan sanottu kommentti (ei siis niin että olisin edes vahingossa kuullut), että "konjakki oli s****nan pahaa". Ja tämä henkilöltä joka ei tykkää konjakista, miksi siis oli mennyt edes ottamaan. Meillä kuitenkin oli mietitty sitäkin puolta tarkkaan ja ostettu niin laadukasta konjakkia kuin budjetti salli, ja jota muut kyllä kehuivat. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Isäni kai yrittää olla vitsiniekka ja veistelee välillä ties mitä juttuja, vaikka pohjimmiltaan onkin tosikko. Kerrottiin sitten mun vanhemmille häistä, niin ensin tietty tuli onnitteluja ja muuta, mutta hetken päästä isä tokaisee: "Jaa, pitäiskö tosta nyt sitten päätellä, että te oottekin ihan vakavissanne..?" :girl_mad: meijän iskä ei oo vissiin vieläkään päässy yli siitä, ettei menty naimisiin ennen ekan lapsen syntymää.. Ja yhdessä ollaan siis oltu nyt reilu kuusi vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meilläkin isä heitteli vähän ihmeellisiä kommentteja tuohon suuntaan, ensin kysäs tottakai että oonko mä paksuna. Voi kiitos, no kolmannella kuulla mennään <3 No ei sentään, en ole raskaana. Tiesin että faija voi olla vähän skeptinen ja kyyninen kun itsellään on kolme avioliittoa takana. Mutta loppujen lopuksi sanoi kyllä että hieno juttuhan se on että ollaan näin kauan kimpassa oltu näin nuorina. (5v yhdessä nyt, 23v molemmat)

Toinen nihkeä suhtautuja oli ehkä vähän yllättäin isoäitini, joka kyllä onnitteli kihlauksesta, vaikka yllättynyt olikin. Nyt kun oltiin siellä käymässä ja totesin jotain että "Niin, M on sitten bestman meidän häissä", niin isoäiti vastasi vain et "Jaa, että missä häissä muka?" Senkään avioliitto ei oo mitenkään helpossa jamassa ja lienee tehnyt ihmisen aika kyyniseksi, mutta voishan sitä ees vähän elää toisen unelma-aikaa mukana :girl_sad: No, pitänee vaan siellä olla sitten hiljaa häistä, tässä on kuitenkin vielä kaksi vuotta aikaa.

Muilta on sitten tullut ihan iloista ja onnellista kommenttia, joskaan vanhemmat ja täti nyt eivät vielä ole tukka putkella suunnittelemassa :girl_haha: Onneksi sitä varten on maailman ihanimmat kaaso ja bestman, sisko ja kaverit <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä hankalin vieras on kummitätini, joka ilmoitti minulle eräänä päivänä, että hänelle ei sitten sovi, että juhlissa on istumajärjestys. Olin vähän, että whaat (?) ja sanoin, että kyllä meille istumajärjestys tulee. Hänen nimeään ei sitten kuulemma saa kirjoittaa yhteenkään paikkakorttiin, mutta silti hänelle pitää varata oven vierestä paikka, että hän voi äkkiä lähteä pois juhlista. Siis mitä? Ei saa olla istumapaikkoja, mutta hänelle pitää varata jostain oven vierestä paikka. :girl_impossible: Vähän omaperäinen ihminen on kyseessä, mutta kyllä tämä aiheutti minussa jo ärsyyntymistä..Ehkä en noteeraa hänen puheitaan ja toivon, ettei hän järjestä juhlassa kohtausta jos nyt edes sitten tulee paikalle.

Toinen mikä on pahoittanut mieltäni on se, että äitini hokee koko ajan, että kaikki pakolliset ohjelmanumerot eli ruoka, kahvi ja tanssi pitää olla tosi nopeesti juhlan alussa että kaikki halukkaat voi sitten heti lähteä pois. Hän ei kuulemma ainakaan jaksa valvoa yhtään. Kutsuun laitoimme tyyliin "hääjuhlaa vietetään *juhlapaikan nimi* ruuan, juoman ja tanssin parissa puoleen yöhön saakka." Itse olimme ajatelleet lähteä vähän ennen vieraita eli noin puoli 12. Tuntuu kummalta, että kaikkien pitäisi heti lähteä juhlista pois, varsinkin kun lähes kaikki vieraat majoittuvat hotellissa eivätkä ole ajamassa kotiin..? Olemmeko siis viimeiset juhlijat sulkin kanssa omissa juhlissamme ja muut lähtee kuuden jälkeen pois? Meidän toiveissa olisi siis koko illan kestävä juhla meille tärkeiden ihmisten seurassa. :gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhuh! En ymmärrä miten jotkut voivat laukoa moisia juttuja. :/

Meille ei ole suoranaisesti sanottu suoraan mitään ilkeää, mutta joskus kun olemme ilmoittaneet naimisiin menosta on tunnelma muuttunut kiusalliseksi. Johtunee siitä, että olemme suhteellisen nuoria siihen verrattuna missä iässä nykyään monet menevät naimisiin. Ja nämä henkilöt joiden kanssa tunnelma menee oudoksi, ovat usein sitä mieltä, että ennen naimisiin menoa on asuttava vuosia saman katon alla. Eihän siinä mitään väärääkään ole, mutta meille se ei sovi... :D No, pitää kai välttää puhumista häistä näiden henkilöiden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä kuulla, että löytyy niin monia ihmisiä ketkä haluaa pilata toisten Sen Suuren Päivän ja yleensä sen ilon..

Näitä löytyy myös minun lähipiiristä, kaikkein valitettavinta on, että ongelmia aiheuttaa äitini :unsure:

Olemme aina olleet läheiset, mutta hän ja isä ovat eronneet noin 20 vuotta sitten ja edelleenkään äitini ei voi sietää isääni (vaikka itseasiassa äitini on ollut hänen jälkeen naimisissa toisen miehen kanssa, josta kyllä erosi). Aiheuttaa koko ajan päänvaivaa miettiä miten pitäisin äitini jotenkin edes tyytyväisenä loukkaamatta isää, jonka kanssa taas olen hyvissä väleissä..

Äitini ei esimerkiksi hyväksy lainkaan, että isäni saattaa minut alttarille, enkä taas missään nimessä halua tätä ottaa pois isältäni!!

Lisäksi kaikki perinteet mitä aiomme häissä ja häitä ennen noudattaa ovat äitini mielestä täysin typeriä.. pilaa fiilistä aika tavalla enkä edes ymmärrä miksi käyttäytyy noin.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

uskomatonta miten inhottavia ja kateellisia ihmiset osaavat olla.itsekeskeisyyden huippu kun ei voi vain nauttia toisen onnesta.

Itsekeskeisyyden huippuhan on juuri tuo, että vaatii muitakin nauttimaaan omasta onnestaan. Itsekkyys on asia erikseen.

Mistä sitä tietää vaikka joku joutuu katsomaan sivusta kun toinen saa sellaista mitä itse kokee tarvitsevansa ja silti jäävänsä siitä paitsi. Kellään ei ole mitään oikeutta vaatia muita nauttimaan toisen onnesta, vaan korkeintaan sietämään sitä. Idealitilanteessa tietenkin jaettu onni kasvaa mutta joskus elämä on karumpaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille nyt ei mitään varsinaisesti törkeää ole heitelty, mutta jotain kuitenki mikä saa mut vähän epävarmaksi. Meidän häät vietetään ravintolassa ja sielä on A-oikeuksin varustettu baari. Me tarjotaan vieraille alkujuoman lisäksi viini ruoan kanssa. Silti miehen puolelta parikin ihmistä on todella suoraan heittänyt, että on suorastaan typerää ja törkeää, että vieraiden pitää ite maksaa omat juomisensa.

Tiedän itsekin, että se ei todellisuudessa oo ollenkaan typerää saatika törkeää, mutta silti vähän kurja kuulla että tommosia ajatuksia jollain on..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua(kin) on ärsyttänyt oman äitini kommentit.. Suhteemme on ollut aina hyvin vaihteleva. Hänen mielipiteensä ovat erittäin vahvoja, ja hän onkin kertonut pitkän listan siitä, mikä häissä on tyhmää ja mitä meidän häissämme ei toivottavasti ole - tämä on yksi syy, miksei meille tule esim. hääleikkejä (tosin ei niitä muutenkaan olisi luultavasti tullut, mutta ei hänen kommentointinsa jälkeen edes käynyt mielessä).

Hän on myös hyvin vahvaa mieltä siipoistani; onneksi hän pitää tulevasta miehestäni, muuten ei seurustelusta tulisi todellakaan mitään. Kolme vuotta äitini on ollut miedän suhteesta iloinen, mutta pari päivää sitten sain kuitenkin taas laukauksia siitä, että olemme kyllä toisaalta niin erilaisia. Tuli kyllä itkettyä salaa vessassa...

Minunkin pitäisi vaan olla välittämättä hänen typeristä kommenteistaan, mutta en vaan osaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin aivan varma, että minun äidiltäni jotain pahaa kommenttia tulisi, koska on ollut jo kahteen kertaan naimisissa ja ymmärtääkseni ei oikein usko sellaiseen hömpötykseen. Yllätyksekseni minkäänlaista pahaa sanaa ei ole tullut. Pikemminkin päinvastoin. Äitini suunnittelee ja auttaa mielellään. Isäkin tuntuu olevan oikein mielissään asiasta.

Meidän isä kyllä kysäisi sulhaselta vähän aikaa uutisten jälkeen, että olenko paksuna :D. Isä innostui häistä vielä enemmän kun tajusi, etten ole raskaana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi mieheni serkuista ei tykkää minusta lainkaan, kun rakas tyttömme syntyi hän kyseli salaa minun mieheltä oletko varma että lapsi on sinun...ja nyt kun ilmoitimme että häät on kesäkuussa 2013, hän kysyi miksi juuri nyt haluatte naimisiin :skilletgirl: voi että ottaa pannuun kysyinen henkilö....Mutta häihin hänet aiomme kutsua...tahallaankin...saapa nähdä että mikä tahansa hänen mielipiteensä onkin, me pysymme yhdessä mieheni kanssa :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Prinsessahäät2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän tapauksessa ku ilmoitettiin että ollaan menty kihloihin niin oma suku on ollu tosi innoissaan ja luvannu auttaa jne. Mut tuli kyllä paha mieli kun miehen suvussa kukaan ei reagoinut kihloihin menoon mitenkään. Tai onnitteli mut ei kysynyt et millon häät on tai muutakaan. Kun sit myöhemmin kerrottiin että päivä on valittu niin vastaus oli et ai, te meette oikeesti naimisiin ja miehen isä kysyi multa et ootko nyt ihan varma et kannattaa. Laski kyllä mielialaa ihan näppärästi.. Onneks on oma suku intona <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tellus85, vähä kamalaa tommonen :(

 

Me ollaan miehen kans puhuttu vakavasti naimisiin menosta ja kihlautumisesta ( ei kuitenkaa olla vielä sormuksia vaihdettu, eikä se ole tärkein asia ). Sitte ku kerron ystäville tai jollekki muulle että ollaan menossa naimisiin nii ne naureskelee että eihä sulla oo vielä kihlasormustakaa. NII SITTEN? Siinä sitte selitän jokaselle että ku ollaan sovittu asiat ja sormukset vaihdetaan myöhemmin -.-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ne on muutenkin sosiaalisilta taidoiltaan ihan tumppuja, :D Toihan on paljon isompi asia et on suunniteltu ja lyöty asiat lukkoon ku se et haetaan kaupasta sormukset eikä mietitä yhtään

itse naimisiin menoa, minkä lupaus kihlaus mielestäni on. Ystäväpiirissä on monta joilla on sormukset mutta ei mitään aikomusta mennä naimisiin et toi teidän juttu on paljon parempi ja isompi kun sormukset.

Mikäs kiire niillä rinkuloilla, itellä meni tosi pitkään tottua sormukseen kun en ole ikinä niitä ennen käyttäny. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan onneksi vältytty melkeen kokonaan typerien kommenttien sateelta.

Eräs todella hyvä ystäväni kyllä kysyi minulta, että olenko painostanut mieheni naimisiin kanssani, kun kerroin hääpäivämäärän  :D Kommentti tuntuisi muuten paljon ikävämmältä, mutta tunnen ystäväni niin hyvin, että tiedän tämän olevan hänen "tyylinsä". Olemme tämän jälkeen puhuneet häistä pariinkiin otteeseen ja ystäväni on ollut ihan normaali ihana itsensä, joten en todellakaan usko, että ensimmäinen kommentti oli tarkoitettu mitenkään pahalla.

Äitini eno (meidän perheen mökkinaapuri) oli kuulemma tokaissut, että ai nekin tekee sen virheen. Pienesti paistaa katkeruus läpi herran sanoista... No hän ei ole edes häiden kutsulistalla, joten miksipä pahoittaa mieltä turhaan.

 

Kaikki muut ketkä tietävät ovat kyllä olleet erittäin innoissaan ja onnellisia puolestamme, se on mukavaa  :rolleyes: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ollaan miehen kans puhuttu vakavasti naimisiin menosta ja kihlautumisesta ( ei kuitenkaa olla vielä sormuksia vaihdettu, eikä se ole tärkein asia ). Sitte ku kerron ystäville tai jollekki muulle että ollaan menossa naimisiin nii ne naureskelee että eihä sulla oo vielä kihlasormustakaa. NII SITTEN? Siinä sitte selitän jokaselle että ku ollaan sovittu asiat ja sormukset vaihdetaan myöhemmin -.-

 

No voi pyhät pyssyt sentään. Tehän olette jo kihloissa, ainakin minun näkövinkkelistäni, sormuksia tahi ei.

Hääpäivä päätetty = on päätetty mennä naimisiin keskenään = ollaan kihlauksen jalossa tilassa! :D

 

Mitä ihmeen väliä joillekuille on jollain sormuksella, koita olla välittämättä moisista.

 

Sormuksettomuuden perusteella minullekin voisi naureskella että niinpä niin, naimiisiin muka olette menossa..! :girl_haha::blink:

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän kyllä ettei kaikkia hääasiat kiinnosta tai on vahvoja mielipiteitä asiasta, mutta eikö ihmisillä ole minkäänlaisia käytöstapoja? Joillakin täällä on niin kamalia kokemuksia, etten haluaisi uskoakaan :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä vähän hämmennyin ja harmistuin kahdella edellisellä kerralla, kun näin yhtä sukulaistani. Aina, kun koitin kertoa jotain meidän häävalmisteluista, keskeytti hän minut sanomalla "et sä vielä voi naimisiin mennä, oot liian ipana vielä" :( Miksen voisi? Olen kuitenkin 22-vuotias aikuinen ihminen, joka on seurustellut kihlattunsa kanssa 5 v. ja ostanut hänen kanssaan yhteisen asunnonkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään