Jump to content
Naimisiin.info

Sulhasten suusta


PatHe

Recommended Posts

Meillä mies oli ihan myrtynyt kun sanoin, että olin käynyt tekemässä lahjalistan, kun hän sitä itse vaatimalla vaati. Ihmettelin siinä sitten, että eihän nyt ennenkään ole niin noista kotitavaroiden hankinnasta välittänyt, johon sulhoni sitten että, "no mut onko siinä listassa sitten mitään MULLE..."  

Siinä sitten selittelin, että listalle tulee tavaroita meille yhteiseksi, en mä ole sinne omia hajuvesitoiveitani laittanut...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest Marianeito

^Aika monella kai on "kakkoslista", josta kutsutaan sakkia sitä mukaa kun ykköslistan ihmiset peruuttaa/ ei ilmoittaudu. Karunkuuloista ehkä, mutta jos on isot suvut ja kaveripiirit.. Elämä on. ;)

Link to comment
Share on other sites

  Hmmnnn...

TArkoitan että ihan hyvin voisin ajatella noin esim. tilanteessa missä paikkaan mahtuu vaikka vain 80 henkilöä ja olisimme kutsuneet ne 80. Mukaan ei olisi mahtuneet kaikki jotka olisin halunnut...no jos sitten peruu väkeä niin siinähän olisi tilaisuus saada loputkin mukaan mahtumaan.

Onko tämä nyt niin kauhean tyhmää?

Link to comment
Share on other sites

Ai niin!

Tää on hyvä!

Oltiin syksyllä anoppilassa ja niitten pihalla lensi pihlajanmarja humalaisia (!) tilhiä. Niitä oli aikaisemminkin lentänyt päin ikkunoita ja silloin anoppi soitti mulle ja kertoi asiasta.

No, tällä kertaa 3 tilheä lensi peräkanaa ihan muutaman sekunnin välein päin olohuoneen ikkunaa.

Hämmästyksen keskellä käytiin seuraava keskustelu:

Sulho: Mikä se oli?!

Anoppi: Ne on niitä pirun tilhiä!

Minä: Herranjumala!!!

Sulho: No kuka niitä heittelee?!

PS: vain 2 tilhistä jäi eloon :-/

  EI VOI OLLA!! ;D ;D ;D  *hörhörhör* mä voin vaan sieluni silmin nähdä tän tilanteen :D :D ;D ;D

AIvan vedet silmis hekotan!!!!!! ihana!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ötökkä
TArkoitan että ihan hyvin voisin ajatella noin esim. tilanteessa missä paikkaan mahtuu vaikka vain 80 henkilöä ja olisimme kutsuneet ne 80. Mukaan ei olisi mahtuneet kaikki jotka olisin halunnut...no jos sitten peruu väkeä niin siinähän olisi tilaisuus saada loputkin mukaan mahtumaan.

Onko tämä nyt niin kauhean tyhmää?

Sitten taas monet kutsuvat juuri ne, joiden halutaan tulevan paikalle; ei enempää tai vähempää. Eli kyllä tuo "täyte"-kutsuminen voi silloin olla hiukan hassua. Ihan niinkuin kyse olisi jostain bisneksestä, että kaikki paikat pitää myydä täyteen, ja ihmisiä on jonottamassa peruutuspaikoille. ;)

Tiedän kyllä, että useilla olisi kutsuttavia enemmän kuin juhlatilaan mahtuu, jolloin peruuttajien tilalle kutsutaan niitä kutsumatta jääneitä. Itse kyllä hieman vierastan tuota ykkös- ja kakkosluokan jaottelua.

Link to comment
Share on other sites

Sitten taas monet kutsuvat juuri ne, joiden halutaan tulevan paikalle; ei enempää tai vähempää. Eli kyllä tuo "täyte"-kutsuminen voi silloin olla hiukan hassua. Ihan niinkuin kyse olisi jostain bisneksestä, että kaikki paikat pitää myydä täyteen, ja ihmisiä on jonottamassa peruutuspaikoille. ;)

Tiedän kyllä, että useilla olisi kutsuttavia enemmän kuin juhlatilaan mahtuu, jolloin peruuttajien tilalle kutsutaan niitä kutsumatta jääneitä. Itse kyllä hieman vierastan tuota ykkös- ja kakkosluokan jaottelua.

Riippuen todellakin tilanteesta juttu on mielestäni hiukan erilainen.

Meillä itsellämme ei tuollaista tilannetta tullut koska juhlapaikkaan mahtuu 150 eikä niin paljon edes kutsuttu.

Joka tapauksessa mielestäni ei olisi kyse ykkös- ja kakkosluokan vieraista vaikka viime tingassa kutsuisikin jonkun toisen "tilalle"...riippuu tosin paljon siitä kutsutustakin että miten sen ottaa. Tiedän että esim. jotain työkavereita on kutsuttu juuri tuollaisessa tilanteessa. Ymmärtävät he sen itsekin etteivät he ole välttämättä niitä ensimmäisiä joita juhlaan kutsutaan - mutta saattavat silti olla ihmisiä jotka mieluusti tulisivat ja joiden mukanaolo olisi hääparillekin mukavaa.

Link to comment
Share on other sites

Aikanaan, joskus, olin ammatinvalinnan testeissä. Paras ammatti minulle olisi ollut (tiedustelu)upseeri, vaan kun nuo ammatit olivat naisten saamattomissa silloin.Hankin sitten toisen alan, jossa tarvittaessa voin käskyttää hankalissa tilanteissa, se kun on helpointa mulle. Sulho taas oli ja on haaveissa eläjä... suostui aikanaan siihen, että meidän häät suunniteltiin vajaan tunnin aikana- ja kaikki meni putkeen lukuunottamatta papin heikkoa Raamatun tuntemusta.En kai olisi voinut tentata häntä etukäteen? Sittemmin olen kirjoittanut valmiiksi esim hautajaisten puheet antamatta papeille varaa sotkea uskomme oppia johonkin sekundaariseen  ajatuksenpoikaseen.Tuota, mitähän siellä teologisessa opetetaan?

Link to comment
Share on other sites

No ei kyllä ole. Meillä ainakin tulee pienet häät läheisen tuttavapiirin kokoon nähden (n. 100 henkeä), ja jos joku peruu, niin se henkilö on jo otettu huomioon esim häämenun hinnassa ja tuottaa näin ollen turhaa kulua... Kyllä me ainakin laitetaan ihmisiä varalistalle... Niin ja jos esim sadasta pari kymmentäkin peruu (ihan mahdollista), niin kyllä se jo näkyy juhlatunnelmassa ja tilankäytössä, ellei joitain kutsuta tilalle. Yksi henkilö meidän häissä maksaa meille yli 50€, joten en ainakaan minä halua heitellä viiskymppisiä hukkaan "emme pääse tulemaan"-syystä.

Ja siis meidän sataan vieraaseen mahtuu lähinnä "ykköslistalle" meidän sukulaisia, joten ne kaverit sieltä "kakkoslistalta" otetaan oikein mielellään peruuttaneiden tilalle.

Huvittavaa mielestäni on se, että rahaa heitetään hukkaan sen takia että joku peruuttaa eikä sit periaatteesta voida kutsua ketään sen tilalle.  :o

Link to comment
Share on other sites

No, tama ei nyt ole niin huvittavaa ehka, mutta sain kokea jotain aivan lutuista tana aamuna, etta ajattelin jakaa sen teidan kaikkien kanssa.

Mina viela kollotin sangyssa puoliunessa kun kulta teki lahtoa toihin, niinkuin meilla yleensa onkin. Olin siis hereilla, vaikken silta nayttanytkaan. Siina kuunnellessani kullan touhotusta saan yllattaen lisaa peittoa paalleni, pienen eskimopusun nenanpaahan ja "I love you:n" kuiskattuna korvanjuureen. Vastaan tietenkin, etta minakin rakastan sinua, ja kulta on ihan shokissa etta "etko sina nukukaan!". Silloin hymyilytti. Ilmanko on niin rakastettu olo, kun toinen tekee kaikkensa helliakseen alitajuntaani...

:-X

Link to comment
Share on other sites

Guest Ötökkä
No ei kyllä ole. Meillä ainakin tulee pienet häät läheisen tuttavapiirin kokoon nähden (n. 100 henkeä), ja jos joku peruu, niin se henkilö on jo otettu huomioon esim häämenun hinnassa ja tuottaa näin ollen turhaa kulua... Kyllä me ainakin laitetaan ihmisiä varalistalle... Niin ja jos esim sadasta pari kymmentäkin peruu (ihan mahdollista), niin kyllä se jo näkyy juhlatunnelmassa ja tilankäytössä, ellei joitain kutsuta tilalle. Yksi henkilö meidän häissä maksaa meille yli 50€, joten en ainakaan minä halua heitellä viiskymppisiä hukkaan "emme pääse tulemaan"-syystä.

Ja siis meidän sataan vieraaseen mahtuu lähinnä "ykköslistalle" meidän sukulaisia, joten ne kaverit sieltä "kakkoslistalta" otetaan oikein mielellään peruuttaneiden tilalle.

Huvittavaa mielestäni on se, että rahaa heitetään hukkaan sen takia että joku peruuttaa eikä sit periaatteesta voida kutsua ketään sen tilalle.  :o

Eiköhän yleensä vierasmäärä vahvisteta pitopalvelulle sitten, kun ilmoittautumisaika on päättynyt. Tällöin ei makseta niistä, jotka ovat ilmoittaneet, etteivät pääse tulemaan. Mutta tämä keskustelu menee nyt jo aivan sivuun ketjun aiheesta.

Link to comment
Share on other sites

Joku tuolla puhuikin siitä, miten sulhanen luulee hääpuvun helmaa romanien hameen-tyyliseksi. Meilläkin tästä puhuttiin. Mä meinaan haluan leveän helman ja sulho yskii ja kakoo, koska ei halua, että näytän mustalaiselta. Pikkasen kauhistuttaa, että miten käy, koska en haluaisin näyttää pukuani sulholle ennen kun kirkon käytävällä. Ja sitten jos se ei pidä siitä, niin johan on kurja.  :-/

No aikaa tässä onneksi vielä on, ettei silleen hätää. Ehtii vielä tentata.  ;)

Muuten häihin sulho suhtautuu hyvin kevyesti. Meilläkin tämä, että mä järjestän ja kysyn vain mielipiteitä. Olisi kyllä ihanaa, jos miehelläkin olisi enemmän kiinnostusta, mutta se on todennut, ettei osaa järjestää häitä (aivan kun mä olisin niitä paljonkin järjestelly ;D) ja luottaa mun käsiin koko homman.

Voipi olla, että hermohan sillä menee tässä tulevan vuoden aikana. Nyt jo potee ahdistusta. Musta oli suloista, kun se totesi, että ehkä meidän olisi pitänyt mennä samantien naimisiin, että säästyisi tältä kaikelta hössötykseltä.  :-*

Link to comment
Share on other sites

Grapen... Tuli vaan mieleen että voihan sitä saman tyylisiä pukuja mennä sulhaselle liikkeeseen näyttämään.... Niin ainakin siskoni teki ja itse teen..... ;) Siten voi varmistua et sulhanen tykkää tyylistä mut ei näe varsinaista pukua... Kokeilet sen nähden jotain samantyylisiä ja sit muutamaa eri tyylistä, etkä sano minkälaista itse ajattelit, saat rehellisiä mielipiteitä... (sekava selitys, mutta ehkä tajusit pointin?)

Niin ja Ötökälle.... En mä tiedä vielä miten pitopalvelulle vahvistetaan jutut, mut kun ei se pitopalvelu ole ainoa ku maksaa... Esim paikka pitää ottaa niinku vierasmäärän mukaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Miehen kanssa välillä huviksemme puhuttu häistä, lähinnä tämän foorumin innoittamana. Olin aika varma, että mies on ihan ulalla kaikesta häihin liittyvästä, varsinkin budjetista. Kyselin sitten, että mitä hän luulee, paljonko häät kustantavat? Mies totesi pokkana, että "kaipa siitä kymppitonnilla selviää". Sai naisensa hiljaiseksi..

Link to comment
Share on other sites

Guest Handeliini

Mietittiin keinoja miten hääjärjestelyissä vois säästää rahaa. Sanoin että ruokailun voisi laittaa minun vanhempieni kontolle, koska äiti kuitenkin tekee ruuat. Tähän sulhanen oli keksinyt, että pidetään oikein vuosisadan bileet, koska hänen mukaansa isoveljensä on niin nössö, etteivät mene koskaan hellunsa kanssa naimisiin. Ja siksi hänen vanhempien pitää maksaa enemmän meijän häistä, siis se velipojan hääbudjettiki.

Noh, tämähän on vain hyvä, olishan se voinu sanoa, että niitten ei tarvi maksaa mitään, morsiammen vanhemmat kustantaa kaikki.  ::)

Link to comment
Share on other sites

Tuleva siippani ei vielä ole mitään ihan älyttömiä sanonut (vaikkei tiennytkään vieheen merkitystä kun sitä häneltä kysyin), mutta koska hän hassuttelee ja vitsailee koko ajan, tuli seuraavanlainen keskustelu:

Mies: Voitaisko tehdä niin, että ensin tanssitaan se häävalssi (ja otti samalla jäykkiä valssiaskelia) ja sen jälkeen perään heti se meidän hidas?

Minä: Ei meidän tarvi sitä valssia tanssia. Tanssitaan se meidän häähidas ja sen jälkeen valssataan vanhempiemme kanssa.

Mies: Ai, no kiva! Mut mehän voitaiski tehdä niin, että ensin tulee se meidän hidas ja sitten kun kaikki on ihan fiilareissa ja kyyneleet poskillaan niin kaiuttimista räjähtää LAMBADA ja sit me tanssitaan sitä näin (ja alkoi hytkyä ihan hirveällä temmolla) !!

Minä:  ;D ;D

Miehelläni on niin älyttömiä ideoita, että niistä saatetaan ihan oikeasti saada jotain hauskoja ohjelmanumeroita. Saattavat aluksi kuulostaa liian absurdeilta, mutta joistan saattaa pystyä kehittämään jotain ovelaa. Mutta ehkä kuitenkin tuo lambada jätetään väliin  ;).

Mieheni on fanaattinen jalkapallon pelaaja ja katsoja, joten eilen hän ideoi, että häissämme pitää ehdottomasti olla jalkapallopeli, koska juhlapaikan vieressä on iso hyväkuntoinen, lähes käyttämätön kenttä (ilman maaleja tosin). Aluksi ajattelin, että just joo, miehet pelaamassa juhlahousuissaan nurmikolla, mutta sittemmin kun asiaa hieman tuumittiin, ajattelimme, ettei se ihan mahdoton ajatus ole. Mieheni jalkapallokaverit (ja muutkin joukkoon sopivat) voisivat vaihtaa shortsit ylleen ennen peliä. Pelin jälkeen lähtisimme sitten koko nuorisoporukalla mökille jatkoille grillaamaan, saunomaan, uimaan jne. Eli pelihien sais sit pois. Meillä on nimittäin tulossa suuret häät ja koska on hirmu vaikeaa viihdyttää keski-ikäisiä ja nuorisoa samalla ohjelmalla, olemme suunnitelleet lähtevämme mahdollisimman ajoissa (heti kun kakku on leikattu ja syöty) pois. Ei kai ole paha jättää keski-ikäisiä juhlimaan keskenään (vanhempiemme opastuksella)?!

Link to comment
Share on other sites

lähtevämme mahdollisimman ajoissa (heti kun kakku on leikattu ja syöty) pois. Ei kai ole paha jättää keski-ikäisiä juhlimaan keskenään (vanhempiemme opastuksella)?!

Toivottavasti ei ole herkkää sorttia nämä keski-ikäiset. Omat sukulaiseni suuttuisivat todenteolla jos heitä vähäteltäisiin niin paljon että lähdetään heti pois nuorten kanssa juhlimaan...

Itse en kehtaisi tehdä näin, koska jokaisella ikään katsomatta on oikeus juhlia meidän kanssa yhtä pitkään. Mutta tietysti jokainen tekee niinkuin haluaa.

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti ei ole herkkää sorttia nämä keski-ikäiset. Omat sukulaiseni suuttuisivat todenteolla jos heitä vähäteltäisiin niin paljon että lähdetään heti pois nuorten kanssa juhlimaan...

Itse en kehtaisi tehdä näin, koska jokaisella ikään katsomatta on oikeus juhlia meidän kanssa yhtä pitkään. Mutta tietysti jokainen tekee niinkuin haluaa.

Niin... No toisaalta jos häät alkavat vihkimisellä jo klo 14 ja juhlat heti perään viimeistään klo 15 ja "nuoriso" (ei me enää mitään teiniä olla, 25v) lähtis joskus ysin-kympin aikaan pois niin kai siinä olis jo tarpeeksi yhdessä juhlittu? Toiset häät loppuvat jo tähän aikaan. Ja onhan niitä muitakin häitä (kai) jossa morsiuspari karkaa illan mittaan?

No tämä kaikki on vielä harkinta-asteella. Pitää keskustella vanhempienkin kanssa, että mitä mieltä ne on. Otan mielelläni mielipiteitä vastaan. Onko kukaan tehnyt näin?

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät ovat heinäkuussa 2006 ja minä intomielisenä suunnittelemassa juhlia kovaa vauhtia! Tosin juuri tänään sulhoni ilmoitti, että "kunhan se paikka nyt viikonloppuna vahvistuu niin toivottavasti tää perkeleen hössötys loppuu!" SIIS nythän se vasta alkaakin, kun saa paikan päätettyä ja varattua!  ;)

Alunperin olin ihastunut toiseen paikkaan jonne sain ihme ja kyllä miekkoseni raahattua. No hänen kommenttinsa paikasta oli, että "kivan tilava parkkipaikka" ja lopulta: "mä taidan mennä tohon puutarhaan istuskelemaan niin jutelkaa te rauhassa." Sitten pihalle kun menimme niin hän puoliunessa kysyi, että "mikäs päivä otetaan?"  :)

Tiivistettynä yhteen hänen kommenttiinsa voitte saada kuvan meidän hääjärjestelyistämme: kerroin hänelle eroja, plussia ja miinuksia, kahden eri paikan välillä. Hän oli hetken hiljaa ja totesi yltiörauhallisesti ja hiljaisella äänellä, että "nää on kuule juttuja, jotka sun täytyy ihan rauhassa itseksesi päättää...." En tiennytkään olevani menossa yksin naimisiin  ;)

Link to comment
Share on other sites

HYVÄ PATHE!!!! "Viimeisin meillä oli keskustelu hääautosta. Sanoin että hän saa sen valita, koska tietää autoista enemmän. Ja arvatkaapa mitä?Muruni esitteli minulle jonkun hypersuperexstra sporttiauton. "se kulkee niin ja niin paljon" jne. Itku meinas tulla kun jouduin hienovaraisesti vihjaisemaan, siitä miten hän mahtaa saada minut ja vannepukuni autoon? Kenkälusikalla kenties. "

Aivan loistava juttu. Mä saatoin kuvitella ton tilanteen sieluni silmin enkä oikeesti muista millon oisin nauranu niin makeasti ku äsken. Vedet valu silmistä ja maha meni ihan kipeäksi ;D

Mulla oli muuten jääny tää foorumi auki ja ku mies tuli töistä ni se oli alkanu kattelee aiheita ja hoksannu tän ketjun ja mulle sitten hihitteli (en ollu ite huomannu tätä aihetta). Vähän väliä oli lukemassa lisää ja sano et on vaarana jäädä koukkuun, et kohta taitaa moottoripyöräfoorumi vaihtua ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...