Baby_Jane

Naimisiin salaa / salahäät

214 viestiä aiheessa

Iso kiitos neuvoista kaikille! Ei sitten muuta kuin kirkkoa varaamaan... :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietyllä tavalla voisin kuvitella kirkollisen vihkimisen kahden kesken tosi romanttiseksi. Isossakin kirkossa. Ja varmasti mieleenpainuva hetki! Ihania hääjärjestelyhetkiä sinne! :)

Muokattu: , käyttäjä: i_sabel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirkkoherran virastoissa on myös ainakin joissakin paikkakunnilla "juhlasali" jossa voidaan suorittaa kirkollinen vihkiminen. kannattaa rohkeasti kysellä eri vaihtoehtoja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollan kauan tätä naimisiinmenoa pähkäilty, kerran jo kutsuja lähetetty, jouduimme häitä perumaan koska tulin sairaaksi ja koska me alettiin kinastella semmoisista asioista mitä me nyt jälkikäteen vielä mietitään että: -häh!?

niinpä päätettiin että mennään salaa naimisiin, otetaan valokuvia ja lähetetään sukulaisille.

voiko näin tehdä?

onko ok jos kaikki suuttuu meille, eikä kukaan enää puhu meidän kanssa, tai pitääkö niitä sukulaisia ja ystäviä miettiä jos ne suuttuu??

tämä on meille oikae ratkaisu olen siitä ihan varma kyllä, mutta silti tuntuu siltä että meidän pitäisi pyytää siitä anteeksi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestäni häät ovat täysin teidän asia ja itse kannustan mieluummin menemään naimisiin salaa kuin olla menemättä sen takia, että jotkut suuttuu jos ei isoihin häihin saa kutsua. En minä ainakaan kyllä suuttuisi. :) Jotkut jättävät menemättä naimisiin sen takia ettei ole rahaa, mutta itse sellaisessa tilanteessa menisin mieluummin salaa naimisiin käytännössä lähes ilmaiseksi kuin jättäisin menemättä ollenkaan. Itsekin opiskelijabudjetilla ja kovasti vaatii töidentekoa isojen häiden järjestäminen, joten ymmärrän paremmin kuin hyvin jos jotkut eivät jaksa tähän isojen häiden rumbaan lähteä. :)

Joten tiivistetysti: menkää ihmeessä salaa naimisiin, ei kannata ottaa siitä isompaa stressiä elämään! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta jokainen saa mennä ihan juuri niin naimisiin kuin haluaa! Ilmeisesti luulet ihmisten loukkaantuvan, kun ette järjestä juhlia? (Joiden suunnittelu siis on kirjoituksestasi päätellen aiemmin saanut suhteenne voimaan huonosti.)

Kirjoitit, että tämä on teille oikea ratkaisu. No siinähän se vastaus tuli!

Pähkinäisen kanssa olen samaa mieltä siitä, että kannattaa oikeasti nyt arvioida tuo, miten lähipiiri oikeasti suhtautuisi asiaan ja kauanko se "suuttumus" kestäisi. Vaikea kuvitella, ettei "kukaan enää puhuisi teidän kanssa" siksi että menitte naimisiin.

Ja voittehan tosiaan harkita pientä aivan lähipiirin ravintolassa käyntiä tai kahvittelua teillä. Tai jos ette juhli mitenkään suvun/ystävien kanssa ja se alkaa myöhemmin kaduttamaan TEITÄ (ei siis muiden painostuksesta), niin voittehan aina järjestää jonkinmoiset juhlallisuudet myöhemmin, esim. vuosipäivänä. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta sekään.

Jos vaikka paras ystäväni menisi salaa naimisiin, harmittaisi minua tietysti se, etten päässyt todistamaan niitä ilon hetkiä (tai vähän hössöttämään :D), mutta se ei kyllä muuttaisi mitenkään meidän välejämme. Heillä olisi varmasti syynsä. Olisin vain iloinen ja nostaisin heille maljan seuraavan kerran tavatessamme. Keksin ainoastaan tämän tilanteen, jossa loukkaantuisin naimisiinmenosta: jos minulle paras ystäväni menisi naimisiin ja pitäisi juhlat, joissa olisi muita hänen ystäviään, mutta minua ei kutsuttaisi. Ymmärtäisin siis myös juhlat, joissa olisi vain parin perhe, vaikka en tällaisia häitä itselleni järjestäisikään.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedustelen kokemuksia salaa naimisiin menneiltä. Miten vanhempanne suhtautuivat asiaan kun saivat kuulla häistä? Entä miten suhtautuivat siihen etteivät päässeet / saaneet tulla lapsensa häihin? Entä muut läheiset ihmiset?

 

Ollaan avokin kanssa menossa naimisiin alkuvuodesta ja vielä on epäselvää kutsutaanko kummankaan vanhempia / sisaruksia paikalle. Jos kutsutaan tuottaa ongelmia se ettei avokin sisko suostu tulemaan saman katon alle äitinsä kanssa.

 

Ehkä me tehdään samoin kun mun vanhemmat aikoinaan ja ilmoitetaan hääpäivän aamulla sukulaisille että ollaan menossa naimisiin, tervetuloa vaan ;) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatketaan jo olemassa olevaan ketjuun

Naimisiin salaa

 

m. Kuten foorumin säännöissäkin sanotaan, uutta ketjua ei tarvitse aloittaa, vaan "kuolleen" ketjun voi nostaa kommentoimalla. Foorumia on paljon mukavampi käyttää, kun samasta aiheesta jatketaan jo olemassa olevaan ketjuun. Vaihtoehtoisesti päädymme tilanteeseen, jossa foorumilla on kymmenittäin parin kommentin keskusteluja. Lisäksi, uskon, että tässä ketjussa kerrotut asiat (esim. ihmisten suhtautuminen) eivät ole parissa vuodessa muuttuneet vanhentuneiksi. :)

 

Saattaisi kiinnostaa myös ketjut

Muita, joiden läheiset saivat tietää häistä vasta kutsun muodossa?

 Minkälainen viesti lähimmäisille salaa avioitumisesta?

:)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nonii, koska edellinen aloitus suljettiin, niin yritetään sitten puhaltaa henkiin tätä jo hieman *kröhm* kuollutta ketjua.

 

Eli tarkoituksena on mennä naimisiin maaliskuussa ja meille tärkeä päivämäärä osuu arkipäivälle. Nyt on sitten mietinnässä että pyydetäänkö lähimmät sukulaiset (vanhemmat ja sisarukset) paikalle vai mennäänkö ihan kahdestaan naimisiin. Lähimmäisten pyytäminen paikalle olisi kai kohteliasta, mutta esim. avokin sisko ja äiti eivät suostu tulemaan saman katon alle ja mun veli opiskelee toisella paikkakunnalla. On niin vaikeaa kun ei tahdo loukata ketään..

 

Miten te jotka karkasitte naimisiin, olivatko ystävät/vanhemmat/ muut pettyneitä tai vihaisia kun eivät päässeet paikalle? Säilyivätkö puhevälit? Ihan kommentteja eri ihmisten reaktioista haluaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vanhemmat pääsivät todistajiksi vihkimispaikalle, eivät juhliin, jotka olivat yllätys ystävillemme. Kukaan ei pahoittanut mieltään vaan olivat onnellisia puolestamme. Myöhemmin järjestimme kahvitilaisuuden lähimmille sukulaisille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menemme salaa naimisiin. Tai siis 6 hengen vierasjoukko koostuu molemmille tärkeistä ihmisistä, mutta esim. vanhemmat eivät tiedä asiasta mitään. Loukkaantukoot, jos loukkaantuu, se on silloin heidän murheensa. Itse en vanhempiani ainoiksi vieraiksi halua, muun muassa sekavan perhekuvion vuoksi. Hössötys lähtisi myös aivan lapasesta, jos äidit / anopit tietäisivät suunnitelmista... :girl_impossible: Sulho taas on hyvin vaatimaton ja matalan profiilin mies, joten tämä on meidän valintamme ja toiveemme. :-X

 


qt9hj0.png

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mietitään mentäiskö salaa naimisiin. Mä en ole ihan varma haluanko hääjuhlan siinä perinteisessä mielessä. Haluan ehdottomasti naimisiin, vihkimisen kirkossa ja hääpuvunkin. Haluan olla morsian. Tämän kaiken voisin kyllä saada ilman kutsuvieraita ja sukua. Toisaalta olisi ihana pitää juhlat pitopöytineen ja häävalsseineen kaikkineen. Mä en osaa päättää, millaiset häät haluan. Mielipide vaihtuu koko ajan hetkestä riippuen. Yritä tässä sitten häitä suunnitella.

Olen mä sentään jotain saanut päätettyäkin. Hääpäivä on tiedossa ja kirkkokin on varattu. Mutta mitäs sitten, jos haluammekin vihkimisen kaksin toisella puolella Suomea? Jossain vaiheessa on kuitenkin tehtävä päätöksiä ja lopetettava tämä jahkailu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mehän mentiin naimisiin "salaa" Lapsille kerrotiin ja keskimmäiset olivat todistajia. Vieraina meillä oli mun kolme lasta ja yksi lapsenlapsi, siipan poika tyttökaverinsa kanssa, mun äiti ja siipan yksi kaveri. Siipan vanhin poika asuu Espoosssa ja ei työvuorot sopineet että olisi päässyt tulemaan. Sisarrukset siipan puolelta ovat ihan ok, onnellisia puolestamme ja olivat odottaneet jo tätä. (Siipan suku on uskovaisia, siippa teki minusta vihdoinkin kunniallisen naisen) Mun veli veti herneen nenään, siskon kanssa ei olla muutenkaan paljoa tekemisissä. Isälle soitin joku aika sitten että mun sukunimi on muuttunut, ei reagoinut oikein mitenkään. Broidi alkaa vähän leppymään jo. Siippa soitti vihkimistä edeltävänä iltana äidilleen ja isälleen että mennään, mutta ei kutsuttu. Molemmat asuvat kaukana, isä olisi ehkä ehtinyt juuri ja juuri. 

Mutta yllätyksenä mulle tuli kun pojan kummisedän nykyinen vaimo veti hirveet raivarit kun häntä/heitä ei kutsuttu. Me ei olla mitenkään läheisiä ym. Viinipäissään avatui mulle facebookissa ja lopulta poisti kavereista. No siinä en kyllä menettänyt mitään. Muuten kaikki kaverit ovat onnitelleet ja ovat iloisia.

Meidän tarinahan on että olemme seurustelleet nuorina 17-vuotiaina yhden kesän. Mä lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja se juttu jäi siihen silloin. Tuli FB... ystäväpyyntö ja chattailua sillon tällöin. Siippa muutti takaisin samalle paikkakunnalle ja nähtiin ja loppu onkin historiaa...................

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään myös ns. salaa tai ei meidän lupia keneltäkään tarvitse kysellä, mutta ei asiasta puhuta muille. Avioliitto on meidän liitto ja haluamme juhlia sen alkamista vain kaksistaan. Jokainen tavallaan ja hyvä niin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän on tarkoitus mennä nyt viikon päästä maistraatissa naimisiin, vain minun ja mieheni vanhemmat todistamassa. Siitä muutama kuukausi, noin pääsiäisen aikoihin sitten meidän liitto siunataan kirkossa, samalla kun tulossa oleva pienokainen ristitään. Kutsut laitetaan ristiäisien nimillä menemään, eikä kukaan oikeastaan saisi tietää etukäteen, kirkko sen takia jo pelkästään että kotona ei ole paljoa tilaa ja kummallakin niin iso suku että lähimmistäkin jo tulee useampi kymmen. Kirkkoon kutsutaan ihmiset niin että tulevat joskus 1 maissa ja papin kanssa sovitaan että me astellaan alttarille viittätoista yli, kaikki kun ovat paikallaan, astellaan miehen kanssa hääparina käytävääpitkin musiikin soidessa. Siitä jatketaan hääautolla juhlapaikalle ja juhlat alkaa sitten siitä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

 

Täältä palstalta olen lukenut paljon salaa naimisiin menosta, mitä suunnittelemme itsekin. Sitä vaan mietin, että esim. ulkomailla naimisiin menneistä monet on vaan luottaneet, että kyllä ne todistajat sieltä jostain löytyy. Me haluttais mennä Lapissa tunturinlaella naimisiin, enkä tajua, mistä mä ne todistajat siihen repäisen. Todennäköisesti siviilivihkiminen kyseessä ja vihkijä on lupautunut tulemaan ko. paikalle, joka ei ole kaukana hotellista. Kuitenkaan alueella ei ole kesällä mitenkään pilvin pimein turisteja, jotta voisi vaan luottaa, että kyllä nyt joku tulee todistajaksi. Ite mietin, että tilataan valokuvaaja ja pyydetään häntä myös todistamaan, mutta sittenkin vielä puuttuisi toinen... Onko ideoita kenelläkään?

 

Hermot ei kyllä kestä sitä, että mentäisi paikalle ilman, että todistajat on edes jollain tarkkuudella tiedossa etukäteen, koska en todellakaan halua että homma kosahtaa siihen... Eli oltaisiin valmiita vaikka maksamaan joillekin lappilaisille, että tulisi todistamaan, en vaan tiedä, mitä kautta alkaisin kyselemään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maarit123, sanoit että vihkipaikka on lähellä jotain hotellia. Mitä jos kysyisit henkilökuntaa hotellista todistamaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olimme menossa kahden kesken Thaimaassa naimisiin salaa muilta. Virallinen vihkiminen Thaimaassa tuntui kuitenkin niin byrokraattiselta ja olisi täytynyt käydä vielä henkilökohtaisesti Bangkokissa matkan aikana, joten unohdimme virallisen vihkimisen ulkomailla.

 

Päätimme mennä virallisesti naimisiin täällä Suomessa ja lähteä heti seuraavana päivänä häämatkalle Krabille, jossa viettäisimme epävirallisen hääseremonian paratiisirannalla. Haaveena oli, että saisimme kauniita valokuvia hääpuvuissa rannalla. Olemme menneet aikoinaan Thaimaassa kihloihin ja halusimme myös häätapahtuman Thaimaan maisemiin. Saimme sovittua hääjärjestelijän kanssa vihkimisestä ja valokuvauksesta paratiisirannalla. Ihanaa, en malta odottaa.

 

Ja nyt kun päätimme mennä vihille Suomessa, ajattelimme, että olisi kohteliasta pyytää vanhemmat ja sisarukset vihkitilaisuuteen. Menemme naimisiin 14.2. Olemme kertoneet naimisiinmenosta vain osalle vanhemmista tällä hetkellä. Sisaruksille kerromme vasta hääviikolla. Vihkipäivä on perjantai, joten olemme varautuneet, että kaikki eivät välttämättä pääse tulemaan. Kakkukahvit juomme morsiammen vanhempien kotona.

 

Hääjärjestelyt olemme tehneet salassa ja vannottaneet muita toimijoita pitämään häämme salaisuutena (kampaaja, valokuvaaja, floristi...) Asumme siis pienellä paikkakunnalla, joten se on ollut haastavaa.

 

Emme halunneet vihkimistä maistaarissa taikka suuressa kirkossa, joten valitsimme idyllisen ja intiimin seurakuntatalon. Halusin olla perinteinen morsian, joten minulla on kaunis valkoinen hääpuku hääkampauksineen ja meikkeineen. Otamme myös hääkuvat Suomessa, koska ei koskaan tiedä millaiset kuvat saamme Thaimaan rannalla otettua, vaikka pitäisi olla ammattikuvaaja kyseessä. Otan hääpukuni myös matkalle mukaan.

 

Muille sukulaisille, kavereille ja työkollegoille kerromme vihkimisestä vasta, kun olemme jo häämatkalla eli heille koko juttu tulee yllätyksenä, kuten myös häämatkammekin. Pomoille täytyi kuitenkin kertoa, että saimme kahden viikon lomat sovittua. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta! Joo jos yrittäisi etukäteen kysyä ko. hotellilta, jos sieltä olis mahdollista saada maksua vastaan todistajat. Kyse siis tunturin laelle kapuamisesta, että pari tuntia kuitenkin kävelyineen tulee viemään heiltä (työ)aikaa. 

 

Muoks. Mies tossa sanoikin, että kävely hotellilta vihkipaikalle vie enemmän aikaa eli jotain 3-4 h pitäis olla aikaa todistajilla. Ko. hotellilla aika vähän henkilökuntaa, että hieman epäilen, irtoaisiko sieltä... Kysyn tietty kuitenkin.

 

Bubble14, onko teillä vihkitilaisuudessa kuitenkin myös jotain ohjelmaa?

Muokattu: , käyttäjä: Maarit123

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maarit123, täällä Suomessa meidät tosiaan vihitään seurakuntatalolla. Siellä on perinteinen vihkiminen ja kanttori soittaa flyygelillä häämarssin ja säestää "pakolliset" virret. Vanhempien kotona on hääkakkukahvit pienen hääväen kanssa. Kahvitellaan kaikessa rauhassa, ei muuta ohjelmaa. 

 

Thaimaassa kampaaja/meikkaaja tulee hotellimme laittamaan minut kuntoon ja sitten lähdemme veneellä rannalle. Siellä on hääseremonia, johon kuuluu hääjärjestelijän toimesta koristeltu ranta. He ovat luvanneet eristää rannan muilta silmäpareilta. Hääseremoniaan kuuluu vihkiminen, valokuvaus, sitten meille on varattu hetki nauttia kanapeeleipiä ja shampanjaa rannalla. Lähetämme myös yhdessä taivaalle onnenlyhdyn. Olemme rannalla auringonlaskuun saakka. Hääjärjestelijän toimenkuva loppuu siihen kun palaamme takaisin hotellille. Varaamme itse hotellimme ravintolasta pöydän illallista varten. Käsittääkseni hotellilta voi varata kahden keskisen pöydän hotellimme rannalta.

 

Ja tietenkin varaamme seuraavan aamun aamiaisen hotellihuoneeseemme :)

 

Tällaisia ollaan suunniteltu, toivottavasti kaikki menisi suunnitelmien mukaan.

 

Maarit123, tiedän ideanne vihkimisestä tunturin huipulla kuulostaa ihanalta ja romattiselta.

Muokattu: , käyttäjä: Bubble14

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin peruimme perinteiset häät ja sitten siviilivihkimisen. Tarkoituksena on karata ulkomailla naimisiin. Saa nähdä mitä perhe ja suku pitävät ajatuksesta, mutta tämä järjestely sopii meille parhaiten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme ole menossa naimisiin salaa, pidämme juhlat sukulaisille ja ystävillemme. Sen sijaan työpaikallani en ole asiasta puhunut ollenkaan. Miten teillä muilla, kerrotteko tulevista häistänne työpaikallanne? Työpaikassani on "akkavalta" enkä ole niin läheinen kenenkään kanssa, että kertoisin naimisiinmenostani. Selän takana puhumista riittää aina milloin mistäkin, joten en suo heille sitä iloa, että kertoisin aikeistamme. :girl_blum: Kesälomani pidän häiden aikaan ja ihmiset kuitenkin alkavat kysellä onko meillä suunnitelmia lomalle. Onhan meillä, jotain pientä. B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme menossa salaa naimisiin!  :girl_in_love:

Käydään maistraatissa sanomassa 'tahdon', josta jatkamme ensin kahdestaan jonnekkin syömään, check-init hotelliin ja sitten lähimpien ystävien kanssa johonkin juhlistamaan tapahtumaa.

 

Vuoden päästä on sitten kirkossa siunaaminen avioliittoon koko suvun edessä. Pystymmeköhän pitämään yli vuoden asiaa jopa omilta vanhemmilta salassa?  :girl_haha: Oma sukunimikin tulee vaihtumaan, joten saattaapi olla hyvin hankalaa...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan menossa syksyllä salaa naimisiin. Mies haluaisi suuret häät, minä en missään tapauksessa. Ensinnä en pidä pätkääkään siitä, että täälläpäin hääjuhlat tuppaavat menevän liian alkoholipitoisiksi ja toisena en todellakaan halua jakaa niin tärkeää päivää vieraiden ihmisten kanssa, joita pakollakin tulisi olemaan miehen sukulaisten sekä eri ihmisten avecien kautta. Siksi mies kuitenkin suostui minun toiveeseen, koska haluan viettää tuon tärkeän päivän vain ja ainoastaan rakkaani kanssa <3

Paikkaa ei ole vielä päätetty. Haaveena olisi pieni kappeli pohjoisessa ja sitten romanttinen hotellihuone. Yksinkertainen kevyt mekko sekä häämeikin ja kampauksen haluan. Lisäksi pitäisi löytää paikallinen hyvä valokuvaaja ikuistamaan onnemme. Google käy kuumana paikkaa etsien, ruotsin puolelta on löytynyt yksi aivan ihana vaihtoehto, mutta käytännön syistä etsitään vielä suomen puolelta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään