Jump to content
Naimisiin.info

Alle 25-v. morsiamet vol. 2


LaCapitana

Recommended Posts

Hei! Ihanaa törmätä ns. "kohtalosisariin" täällä :D

 

Meillä tilanne semmonen, että häiden aikaan ollaan oltu yhdessä 4,5 vuotta ja kihloissa vuoden. Ikää on meillä silloin molemmilla 20 vuotta.

 

Lähipiiristä on kyllä tullut kommentteja (mm. pari kaveria ei ihan sulattanut hyvin tätä asiaa..), mutta meille on suoraan sanottuna ihan sama. Mikään ei ole koskaan tuntunut niin oikealta kuin tämä ja jo yli neljässä vuodessa on yhdessä käyty vaikka mitä hyvää ja kamalaa läpi.

 

Mielettömän onnellinen vain olen  :girl_in_love:

 

 

Muoks. Täytyy vielä lisätä, että selkeästi tämä suhtautumistapa riippuu mm. sukupolvesta, koska mummini oli vallan iloinen meidän puolesta (itse mennyt naimisiin samanikäisenä) ja sulhasen isoisä on hyvin innoissaan :D

Muokattu: , käyttäjä: Pommepoire
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Naimisiin mennään 2016 kesällä (toivottavasti heinäkuussa), silloin minä olen 24 ja mies 27 :) Ei ole negatiivista kommenttia tullut. Asiasta tietävät ystävät ovat onnitelleet ja sanoneet että ei ollut yllätys ollenkaan. Miehen äiti tosin taitaa luulla että minä olen raskaana :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Täälläkin yksi nuori morsian kirjoittelee! Naimisiin mennään elokuussa 2016 ja silloin olen 24 ja mies 29. Perhe ja sukulaiset ovat olleet pelkästään iloisia uutisesta. Parilta kaverilta on tullut outoja kuittailuja :D yksi kaveri vastasi mulle uutisen kuultuaan "vitsin aikuinen" ja toinen tuumasi, että mulla olisi kovat paineet mennä naimisiin koska mies on niin vanha :D noh musta on kumminkin ihanaa olla nuori morsian ja yhdessä ollaan oltu ja asuttu jo 4 vuotta. Välillä tuntuu ettei millään malttais oottaa hääpäivään asti! :)

Link to comment
Share on other sites

Minä tulen olemaan häiden aikaan lokakuussa 2017 juuri täyttänyt 24 vuotta ja sulhanen sitten 29 vuotta. Vielä ei ole kuittailuja kuulunut, isä taisi olla vähän yllättynyt, mutta ihan vaan positiivisessa mielessä. :D Pitää katsella alkaako kommentteja tulla kun avioliiton aika lähenee ja enemmän ihmisiä alkaa tietää. Nytkin ollaan kerrottu vaan lähimmille sukulaisille ja ystäville. :)

Link to comment
Share on other sites

Onpas meitä paljon! Ja aika moni ollút häiden aikaan 6v yhdessä :D

 

Aika sama tilanne minulla kun monella muullakin, häiden aikaan täytän 24 ja sulhanen on juuri täyttänyt 25. :) Yhdessä ollaan silloin oltu lähes tasan 6 vuotta, ja kihloissa päälle 4 vuotta.

 

Ei ole kukaan hirveästi ihmetellyt, vaikka sulhoni onkin ensimmäinen vakavasti otettava poika/miesystäväni, ja ollaan nuorehkoja. Päin vastoin, kun kerrottiin että oltiin kihloissa, ja häät ehkä vasta 2016, moni ihmetteli että miksi niin pitkän ajan päästä! Osa ystävistä on maininnut paineista omalla kohdallaan alkaa vakiintua, kun näytän mallia :D Itseäni välillä tietysti kauhistuttaa (lähinnä tuo ensimmäinen poikaystävä asia), mutta kai se kuuluu asiaan :D Tiedän kuitenkin, että minulla on ihana, kiltti ja maailman huomaavaisin mies, joten pieleen ei voi mennä :girl_pinkglassesf:.

 

Häät maksetaan itse, minkä vuoksi ollaan jouduttukin säästämään rahaa aika kauan. Vieraita tulee 60, ja budjetti 12 000€. Voisitteko te, kenellä budjetti samalla henkilömäärällä on 5000 kertoa, miten tämä on käytännössä edes mahdollista? :D :D

Muokattu: , käyttäjä: Angelycon
Link to comment
Share on other sites

Angelycon, meille tulossa ~80 vierasta, ja budjettimme on n. 6000. :grin:  Halpa juhlapaikka 600e, häämekko alennuksesta 82e, ei timanttisormusta, vaan luultavasti n. 500e kultasormus, johon lisätään joskus rubiini, ei kukkia, ei ammattivalokuvaajaa, hääkakku tulee äidiltäni... Suurin menoerä tulee olemaan ruoka, johon menee 2500-3000 euroa. Ei bändiä... Tilpehööri minimiin, alkoholitarjoilu aloitetaan vasta illalla... Mitäs vielä. Ainiin, ei hääyötä tai hääautoa. Mahtoikohan tässä olla jo kaikki meidän säästökohteet. Ruoka on tosiaan ainoa, missä emme nuukaile. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Itse olen häiden aikaan (7.5.2016) 21 ja mies 22. Ei olla kuultu kommentteja vielä, mutta lähisukulaisiani ja monet ystäväpiiristäni ovat menneet/menossa naimisiin suunnilleen saman ikäisinä, niin helpolla päästään :) 

 

Ainoa ikään liittyvä hääkommentti josta olen kuullut kävi ystävälleni joka meni viime kesänä naimisiin 20-vuotiaana. Vietimme hänen polttareitaan ja meillä oli jostain elämyspalvelusta tilattua ohjelmaa. Sen jälkeen tämä työntekijä sanoi "Olet kyllä mielestäni liian nuori menemään naimisiin." Vähän järkytyimme siitä että tuntemattomat (joille maksamme palkkaa) uskaltavat sanoa morsiamelle noin, mutta onneksi ystäväni osasi suhtautua :D

 

Meille on tulossa n. 80 vierasta, budjettia en ole vielä saanut aikaan mutta minimissä mennään. Olemme molemmat opiskelijoita, mutta vanhempani ovat luvanneet maksaa jotain perinteisiin vedoten :D Ruoka on se suurin murheenaihe, mutta saadaan aika paljon tehtyä sukulaisvoimin. Yritetään saada kaikki tehtyä itse mikä voidaan. Häämekon teen puolksi itse, ei bändiä, ei alkoholia, eikä autoa. Hääyö omassa tulevassa kodissa.

Link to comment
Share on other sites

Angelycon, meille tulossa ~80 vierasta, ja budjettimme on n. 6000. :grin:  Halpa juhlapaikka 600e, häämekko alennuksesta 82e, ei timanttisormusta, vaan luultavasti n. 500e kultasormus, johon lisätään joskus rubiini, ei kukkia, ei ammattivalokuvaajaa, hääkakku tulee äidiltäni... Suurin menoerä tulee olemaan ruoka, johon menee 2500-3000 euroa. Ei bändiä... Tilpehööri minimiin, alkoholitarjoilu aloitetaan vasta illalla... Mitäs vielä. Ainiin, ei hääyötä tai hääautoa. Mahtoikohan tässä olla jo kaikki meidän säästökohteet. Ruoka on tosiaan ainoa, missä emme nuukaile. :girl_smile:

 

Ok, kuulostaa ihan järkevältä :) Tuolla systeemillä varmasti säästääkin!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Heippa! Taidampa hypätä joukkoon. Meillä häät kolmen vuoden päästä, jolloin minä olen 24 vuotias ja mies 29 vuotias. :) Meillä suunnittelut ovat vasta hyvin alussa. Isot häät ovat tiedossa, tarkkaa vierasmäärää ei vielä tiedetä, mutta minulla on iso suku. Maistraatissa vihkiminen ja seuraavana päivänä avioliiton siunaus kirkossa jonne kutsutaan vieraat ja sen jälkeen hääjuhla. :)

Link to comment
Share on other sites

Mennään naimisiin silleen etteivät synttärit tältä vuodelta vielä ole päässeet tuomaan vuosia lisää, joten ollaan yhä 23 ja 27 vuotiaita kun meidät vihitään. Kuittailuja ei ole tullut, varmasti joku on niitä ajatellut mielessään mutta en edes tiedä onko välttämättä ikään liittyviä juttuja vai jotain muuta  :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Heips!

Meillä molemmilla ikää on 23v häiden aikaan toukokuussa 2017, samana vuonna vielä täytetään molemmat 24. Yhdessä ollaan silloin oltu 4,5 vuotta, josta yhteistä asumista on melkein 4. Meillä on tässä sellainenkin puoli, että molemmat ollaan jo kandeja ja ylempikin korkeakoulututkinto pitäisi valmistua n. vuoden sisällä häistä, eli muunkin elämän suhteen tuntuu että asiat tapahtuu nuorempana kuin ihmisillä Suomessa keskimäärin. (ei sillä että näin tarvitsis olla, jotta voi mennä naimisiin)

Vähän tuntuu välillä paineistavalta, kun kukaan kavereista ei vielä ole avioitunut. Jonkin verran kohotettuja kulmakarvoja ollaan ansaittu sekä yhteen muuttamisesta että kihlauksesta aikanaan, mutta hääuutiset on (ainakin tähän asti) vastaanotettu yksinomaan ilolla. Näin toivoisikin, koska häät järjestetään vain ainoastaan ja nimenomaan läheisten kanssa iloitsemista varten; asumisjärjestelyt, sukunimet, raha-asiat ja yhteinen sitoutuminen tähän suhteeseen ei näillä näkymin ole avioliiton myötä muuttumassa mihinkään, vaan avioliitto lisännee tähän lähinnä jotain ulkoista symboliikkaa ja virallisuutta.

Iloa ja intoa kaikille nuorille (ja vanhemmille) häitään suunnitteleville!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Taalla kans yksi nuorehko morsian, olen ensi kesana haiden aikaan 24, ja siita neljan viikon paasta menee 25v rajapyykki rikki. Sulhanen aika lailla tasan vuotta vanhempi eli ei ihan kerkea hankaan tayttaa vuosia vaan on haiden aikaan 25 . :lol:

Yhdessaoloa tulee mittariin 6 vuotta hieman ennen haapaivaa, joista yhdessa ollaan asuttu 5,5 ja kihloissa 2,5 vuotta. :)  Oikein positiivisia on olleet reaktiot meidan uutiisin tiettavasti lahelta ja kaukaa. Meidankin jotkut kaverit on kans vaan kauhistelleet etta heille tulee paineita sitoutua meidan avioitumisen myota :D

Link to comment
Share on other sites

Taidan minäkin kuulua tähän joukkoon! Häitä vietetään juhannuksena 2018, jolloin olen 24-vuotias. Mies on silloin tosin jo 30-vuotias. :) Yhdessä oloa tulee noin kaksi vuotta täyteen muutaman viikon päästä hääpäivästä. Alusta asti ollan tiedetty olevamme sielunkumppaneita ja menevämme naimisiin parin vuoden sisään. <3 Kihloissa ei varsinaisesti vielä olla, sillä mies haluaa tehdä vielä ihanan ylläri kosinnan sormuksen kera. <3
 

Häistä ei olla vielä kerrotu kuin muutamalle minun kaverilleni. Yksi oli aivan innoissaan ja tukee täysin, toinen taas ei sanonut juuta eikä  jaata. Noh onneksi tärkeintä on vain se, että on itse onnellinen. <3

Link to comment
Share on other sites

Täällä taas yksi joukkoon kuuluva! Olemme menossa naimisiin loppukeväästä 2017, jolloin minä olen 23-vuotias ja mies 25. Siihen mennessä on tunnettu toisemme noin 4,5 vuotta, josta seurusteltu 3 vuotta. Yhdessä ei olla asuttu, eikä aiotakaan ennen häitä.

Täällä monilla näytti olevan hääpäivä sovittu jonnekin pidemmän ajan päähän. Kihlauduttuamme tänä syksynä me ajattelimme, että on turha pitkittää nyt kun on kerran päätetty mennä naimisiin. Sekä sukulaiset että ystävät, joille on asiasta kerrottu, ovat olleet todella iloissaan. Jotkut ovat kyllä saattaneet olla vähän hämmästyneitä "nopeasta" toiminnasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 17.11.2016 at 21.13, jennajanikaa said:

Häistä ei olla vielä kerrotu kuin muutamalle minun kaverilleni. Yksi oli aivan innoissaan ja tukee täysin, toinen taas ei sanonut juuta eikä  jaata. Noh onneksi tärkeintä on vain se, että on itse onnellinen. <3

Pysyykö kaaso samana, vaikka sulhanen on vaihtunut? :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 3.12.2016 at 05.58, Masquerade said:

Pysyykö kaaso samana, vaikka sulhanen on vaihtunut? :girl_haha:

Välillä asiat eivät mene niinkuin suunnitellaan ja vanhan tilalle tulee jotain uutta ja parempaa. Kaaso pyydettiin jouluna. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Täällä morsian, joka ensi kesän häissään on 24v :). Mies on tuolloin täyttämässä 31v, ei tosin ihan kerkeä täyttämään.

Ei olla kummempa ihmettelyitä tai taivasteluita kuultu, mutta miehen minun ikäinen serkku puhui hieman ohi suunsa viime viikolla kun ei tiennyt että mennään ensi kesänä naimisiin :D. Oli siis puhe jostain miehen puolen sukulaisen häistä, ja serkkupoika taivasteli "mitähän se Maijakin menee muka jo naimisiin, sehän on ysinelonen". Serkkupoika itse on semmoinen erakkotyyppi, joka ei ilmeisesti itse ole seurustellut vielä ollenkaan. Meillä on ensi kesänä yhteiseloa takana kuusi vuotta ja yksi lapsikin on jo siunaantunut, lapsen jälkeen avioliitto ei tunnu mitenkään isolta lisäsitoutumiselta. Tyyppi sitten hieman otti sanojaan takaisin kun kerrottiin ensi kesän häistä, ja totesi että no onhan tuo "Petteri" (mieheni) jo 30v :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät elokuussa ja itse vielä 21 vuotias, lokakuussa tulee 22 vuotta täyteen. Mies ehti kesäkuussa täyttää jo 24, joten nuori pari ollaan. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 3.7.2017 at 13.44, Mirmuliini said:

Häiden aikaan mä olen juuri täyttänyt 24 ja mies täyttää kuukautta myöhemmin 23 (ollaanko ensimmäinen pari täällä, jolla sulhanen nuorempi? :D). Kihloissa ollaan oltu siinä vaiheessa reilu puoli vuotta ja yhdessä pikkusen vajaa 3 vuotta, joista kaksi asuttu yhdessä. Me koettiin myös, ettei tarvita pitkää kihlausaikaa, kun kerran olemme päättäneet mennä naimisiin 

Meillä sama juttu! Olemme syntyneet peräkkäisinä vuosina ja minä olen meistä se vanhempi. Kaiken lisäksi minä olen syntynyt keväällä ja mies syksyllä, eli ikäeroa on puolitoista vuotta ja häät ovat ensi kesänä. Minä ehdin siis täyttää 23 vuotta, kun mies on häiden aikaan vielä 21-vuotias.

Minusta meidän ikäerolla ei ole mitään merkitystä, mutta meidän "sisäpiirivitsimme" ja oma hassuttelujuttumme on, että ikäeroa on vain vuosi, koska minun syntymäpäivästäni miehen syntymäpäivään on vähemmän aikaa kuin toisinpäin, jolloin ikäero muuttuu kahdesta vuodesta vain vuoteen nopeammin kuin kasvaa taas kahden vuoden ikäeroksi. :rolleyes: Kehittelin myös teorian, jolla mieheni on minua vanhempi. Hän täytti hiljattain 21 vuotta, eli hän on jo hääikäinen ja itse tulen hääikäiseksi vasta huhtikuussa, eli mieheni on hääikäisenä minua kauemmin, jolloin mieheni on häissämme minua vanhempi. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...