Illuusia

Kihlajaiset?

734 viestiä aiheessa

Jätä nyt tuo minun sukuni arvostelu hemmettiin, sillä se on minulle tärkeämpää kuin mikään muu maailmassa. Tuo oli asiatonta, eikä kuulu tähän keskusteluun. Se, että minun mielestäni kihlajaiset ovat turha juhla ei tarkoita sitä, ettei meillä nähtäisi sukulaisia. Minä rakastan sukuani ja meillä on hyvin lämpimät välit, tapaamme usein, olemme paljon yhteyksissä ja tuemme toisiamme tilanteessa kuin tilanteessa. Kavereissani ei ole ketään, kellä olisi näin läheiset välit koko sukuun kuin minulla. Miksen saa kertoa mielipidettäni siitä, että minusta on kivempi juhlia vasta häissä ja pidän kihlajaisia turhina ilman, että joku hyökkää arvostelemaan sukuani raiskaten välimerkkejä? Huoh. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, vaikkei se olisi sama kuin sinun.

Heiii.. hold your horses! En ole arvostellut sukuasi, en hyökännyt tai haukkunut myöskään. Olen pahoillani, että niin ymmärsit. Kirjoitin, että minusta olisi kamalaa, jos oma sukuni ajattelisi kuten sinä kirjoitit eli, että he tuntisivat tulevansa ajatetuksi toiselta puolen Suomea turhan päiten, kun vuoden päästä taas sitä paria juhlitaan. (minä: "jos en tapaisi läheisiäni") Sinä kirjoitit, että näet turhaksi kutsua läheisesi juhlimaan kihlajaisia ja että siihen kuuluisi jotenkin se, että heidän pitäisi rahdata lahjoja.

("mun mielestä tuntuu vähän turhalle ja huomionhakuiselle järjestää jotain kihlajaisjuhlia, jonne suvun ja ystävien pitää rahdata lahjoja, vaikka sama rumba on edessä pian häissäkin." -- "en näkisi järkeä ajattaa molempien sukuja toiselta puolelta Suomea ensin kihlajaisjuhliin ja sitten vuoden päästä saman parin häihin")

En ymmärtänyt tällaista asennetta, koska minä lähden erittäin mielelläni juhlimaan läheisteni mitä tahansa ilon aihetta, olkoon vaikka lemmikin synttärit. Ja myös, kuten aiemmin kirjoitin, kutsun mielelläni ihmisiä meille kylään (odottamatta lahjoja/rahaa). Mielestäni tässä ei ole mitään huomiohakuista. Foorumi on tietysti jokaisen mielipidettä varten, mutta mielestäni myös sitä varten, että yritetään ymmärtää toisenlaista ajatusmaailmaa. Tämä voi tapahtua esim. tekemällä kysymyksiä. Joku ärhäkämpi olisi voinut kysyä sinulta, miksi haukut kihlajaisia järjestäviä huomiohakuisiksi ja lahjanahneiksi - en kannata tuollaista rähinähakuista luetunymmärtämistapaa ;) Tämän ketjun aloittaja kysyi ihan alunperin ihania tapoja juhlia kihloja. Jokaisella on nimenomaan oikeus omaan mielipiteeseensä, minun mielipiteeni oli, että kihlajaiset eivät ole turhia, vaan hyvä syy kutsua vieraita -sinusta kihlajaiset ovat turhia. Olimme eri mieltä ja esitin kysymyksen. Eiköhän keskustelu voida päättää siihen.

En myöskään ymmärrä, miksi sorruit haukkumaan oikeinkirjoitustani raiskaamiseksi . Kenties voit yksityisviestillä kertoa, oliko kyseessä se, että käytän pilkkuja ja ajatusviivoja kirjoituksessani, pisteen käyttö lyhenteen jälkeen, vaiko kenties lainausmerkkien käyttö tunnetun "lentävän lauseen" ympärillä?

Ja anteeksi muille tämmöiselle OT:lle altistamisesta. Näköjään kirjoitettuun (oma lukemaan) tartutaan hanakasti tällä foorumilla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jätä nyt tuo minun sukuni arvostelu hemmettiin, sillä se on minulle tärkeämpää kuin mikään muu maailmassa. Tuo oli asiatonta, eikä kuulu tähän keskusteluun. Se, että minun mielestäni kihlajaiset ovat turha juhla ei tarkoita sitä, ettei meillä nähtäisi sukulaisia. Minä rakastan sukuani ja meillä on hyvin lämpimät välit, tapaamme usein, olemme paljon yhteyksissä ja tuemme toisiamme tilanteessa kuin tilanteessa. Kavereissani ei ole ketään, kellä olisi näin läheiset välit koko sukuun kuin minulla. Miksen saa kertoa mielipidettäni siitä, että minusta on kivempi juhlia vasta häissä ja pidän kihlajaisia turhina ilman, että joku hyökkää arvostelemaan sukuani raiskaten välimerkkejä? Huoh. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, vaikkei se olisi sama kuin sinun.

Heiii.. hold your horses! En ole arvostellut sukuasi, en hyökännyt tai haukkunut myöskään. Olen pahoillani, että niin ymmärsit. Kirjoitin, että minusta olisi kamalaa, jos oma sukuni ajattelisi kuten sinä kirjoitit eli, että he tuntisivat tulevansa ajatetuksi toiselta puolen Suomea turhan päiten, kun vuoden päästä taas sitä paria juhlitaan. (minä: "jos en tapaisi läheisiäni") Sinä kirjoitit, että näet turhaksi kutsua läheisesi juhlimaan kihlajaisia ja että siihen kuuluisi jotenkin se, että heidän pitäisi rahdata lahjoja.

("mun mielestä tuntuu vähän turhalle ja huomionhakuiselle järjestää jotain kihlajaisjuhlia, jonne suvun ja ystävien pitää rahdata lahjoja, vaikka sama rumba on edessä pian häissäkin." -- "en näkisi järkeä ajattaa molempien sukuja toiselta puolelta Suomea ensin kihlajaisjuhliin ja sitten vuoden päästä saman parin häihin")

En ymmärtänyt tällaista asennetta, koska minä lähden erittäin mielelläni juhlimaan läheisteni mitä tahansa ilon aihetta, olkoon vaikka lemmikin synttärit. Ja myös, kuten aiemmin kirjoitin, kutsun mielelläni ihmisiä meille kylään (odottamatta lahjoja/rahaa). Mielestäni tässä ei ole mitään huomiohakuista. Foorumi on tietysti jokaisen mielipidettä varten, mutta mielestäni myös sitä varten, että yritetään ymmärtää toisenlaista ajatusmaailmaa. Tämä voi tapahtua esim. tekemällä kysymyksiä. Joku ärhäkämpi olisi voinut kysyä sinulta, miksi haukut kihlajaisia järjestäviä huomiohakuisiksi ja lahjanahneiksi - en kannata tuollaista rähinähakuista luetunymmärtämistapaa ;) Tämän ketjun aloittaja kysyi ihan alunperin ihania tapoja juhlia kihloja. Jokaisella on nimenomaan oikeus omaan mielipiteeseensä, minun mielipiteeni oli, että kihlajaiset eivät ole turhia, vaan hyvä syy kutsua vieraita -sinusta kihlajaiset ovat turhia. Olimme eri mieltä ja esitin kysymyksen. Eiköhän keskustelu voida päättää siihen.

En myöskään ymmärrä, miksi sorruit haukkumaan oikeinkirjoitustani raiskaamiseksi . Kenties voit yksityisviestillä kertoa, oliko kyseessä se, että käytän pilkkuja ja ajatusviivoja kirjoituksessani, pisteen käyttö lyhenteen jälkeen, vaiko kenties lainausmerkkien käyttö tunnetun "lentävän lauseen" ympärillä?

Ja anteeksi muille tämmöiselle OT:lle altistamisesta. Näköjään kirjoitettuun (oma lukemaan) tartutaan hanakasti tällä foorumilla..

Minä lähinnä ajattelen, että voin nähdä sukulaisiani muutenkin, kuin kutsumalla heidät juhlistamaan meitä kahteen kertaan. Olen myös monessa suhteessa varsin vaatimaton, joten tuntuisi oudolta paistatella juhlan keskipisteenä kahdesti vuoden sisään. Oikeinkirjoitukseen ei kuulu heittää monia huutomerkkejä ja kysymysmerkkejä peräkkäin, siksi tuo ilmaus. Olen jo ylempänä kirjoittanut (vastauksena sinulle), etten todellakaan pidä kaikkia kihlajaisjuhlia järjestäviä rahanahneina tai huomionhakuisina - se vaan itsestäni tuntuisi siltä, jos kihlajaiset järkkäisin, samoin miehestäni. En ole haukkunut täällä ketään. Miksi siis takerrut siihen, kun olen siihen jo vastannut? Minä kerroin vain mielipiteeni, olisi kiva, jos arvostaisit sitä. Minä ainakin arvostan muiden mielipiteitä, enkä pidä niitä väärinä.

Itsekin pahoittelen muille OT:tä, mutta Tipzillan viesti loukkasi todella, mihin en aiemmin täällä naikkarifoorumilla ole törmännyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Eikö nyt voisi antaa jo olla, kun asia on tullut selväksi?

Ensimmäisissä kirjoituksissa mielsit kihlajaiset turhiksi ja huomiohakuisiksi, joihin sukulaiset joutuvat tulemaan ja vielä rahtaamaan lahjoja. Nämä loukkaisivat minua (olen jo kertonut miksi). Sinä kerroit vasta myöhemmin, että sukusi on tärkeä, mutta et halua paistatella huomiossa kahta kertaa. Tätä en voinut tietää.

Minua kummastuttaa lähtökohtaisesti täällä kirjoittajat, jotka menevät ketjuihin vain pätemään tai parjaamaan, esim. kauhein häälahja-ketjussa ”ootte törkeitä, ette ansaitse lahjoja” tai hääleikki-ketjussa ”kaikki leikit on typeriä ja meille niitä ei tule”. Joten en ymmärtänyt, miksi ketjuun, jossa aloittaja kysyi ”mitä ihania tapoja juhlia kihlajaisia?” pitää tulla sanomaan, että kihlajaiset ovat typeriä.

Minä pyysin jo anteeksi omaa väärinymmärrystäni, voisit sinäkin myöntää ylireagoineesi kahteen kysymysmerkkiin.

Tekstissäni ei siis ollut ”monia huutomerkkejä ja kysymysmerkkejä peräkkäin”, kuten väität (ja minua mustamaalaat vihjailullasi). Mielipidettäsi en ole koskaan pitänyt vääränä, kuten kirjoitit. Sanoin, että olen eri mieltä siitä, että kihlajaiset ovat huomiohakuisia sekä siitä, että sukulaiset joutuisivat niihin tulemaan. Et sinäkään ole arvostanut mielipidettäni siitä, että toivottavasti sukulaiseni eivät ajattele kuten sinä kirjoitit (koska aion heidät kutsua kihlajaisiin). Minä kerroin vain mielipiteeni, olisi kiva, jos arvostaisit sitä.

Voisitko siis itse hyväksyä sen, että molemmat ymmärsivät ja lukivat toistensa tekstejä väärin ja vetivät vääriä johtopäätöksiä lukematta tekstiä toistamiseen? Pyydän kolmatta kertaa, että rauhoittuisit ja jätettäisiin tämä keskustelu.

Tämän foorumi on kuitenkin tarkoitettu yhdestä elämän ihanimmasta asiasta jutteluun! :wub:

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi pyydät minua rauhoittumaan, vaikka edellinen viestini oli täysin rauhalliseen ja asialliseen sävyyn kirjoitettu? Minä en halua parjata tai päteä, ainoastaan lukea toisten mielipiteitä ja kertoa omiani tällä foorumilla - niin kuin myös tässä ketjussa. Halusin kertoa, miksi loukkaannuin, sillä asiat on mukavampi selvittää, jotta ne eivät jää harmittamaan. Olen pahoillani, jos ärsytin tai loukkasin sinua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt minulle riittää tämä keskustelu. Minäkin halusin selvittää asian, koska väärinymmärrystä selvästikin oli. Pyysin rauhoittumaan, koska ylireagoit kahteen kysymysmerkkiin niin, että aloit haukkumaan oikeinkirjoitustani raiskaamiseksi (minulle raiskaaminen ei ole mikään kevyesti käytetty sana, vaikkakin ymmärrän kyllä termin "välimerkkien tms. raiskaaminen).

m.tekstin koko

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlat vaihdettiin reissussa ja sieltä lähetettiin sormuskoristeilla varustetut kortit muutamille läheisille. Matka ei tosin alunperin ollut kihlajaismatka, vaan se oli sovittu jo aiemmin, mutta sattuikin sitten sopivaan aikaan sormusten valmistumisen kanssa :) Kakkukahvit juodaan samojen läheisten kanssa, jolloin he tapaavat ensimmäisen kerran, sen suuremmin ei ole tarkoitus juhlia, mutta pientä yllätystä sinne on luvassa. Kihlakakun koristekirjailuun nimittäin tulee vihkipäivä ;) Tähän asti kysymykset siitä on vielä saatu kierreltyä paljastamatta, että päivä on jo päätetty..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidetään kihlajaiset lähinnä sen takia että vanhempamme tapaisivat toisiaan ja molempien lähisukua. Paikalle on tulossa molempien vanhemmat, sisarukset, serkut ja tädit sekä kaasot ja bestman.

Pienet suvut kun meillä on, niin väkeä on tulossa max 25hlö.

Lahjatoiveita kun on kysytty, niin on sanottu että mitään ei tarvita, skumppaa saa tuoda :D

Pointtina ei todellakaan ole mikään lahjojen keräily, vaan se että ihmiset tapaavat toisiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlaus oli kahden toisiaan rakastaman lupaus avioliitolle jo seurustelun alkuvaiheessa. Elimme avoliitossa ja 8 vuoden seurustelun jälkeen, esikoisen synnyttyä menimme naimisiin ristiäisten lomassa ns. yllätyshäät. Näin saimme pitää asian salassa ja vältimme suuren luokan pidot ja hössötykset. Päivä oli oikein hyvä ja kaiken suunnittelun arvoinen. Myöhemmin ajatellen olisi yllätyshäätkin voineet olla hlömäärältään tiiviimmät mutta hyvä näin. Kihlajaisia ei vietetty eikä sormuksia pidetty ennen naimisiin menoa, osasimme nauttia toisistamme ilman juhliakin, sormukset meillä kyllä oli jo useamman vuoden ostettuna tallessa, odottamassa käyttöön ottoaan. Matkoja teimme useitakin ennen lapsia ylläpitääksemme suhdettamme ja saaden arkeen vastapainoa. Vielä elämänmuutosten ja lapsien jälkeenkin elämä on mukavaa ja hyvää. Yhdet sormukset riittävät meille ja kihlat oli meille vain lupaus naimisiin menosta. Aina ei tarvitse olla monia suuria juhlia, riittää kun tekee itsensä ja muut muuten onnelliseksi. Nautimme arjen sujumisesta ja hyvästä fiiliksestä, stressiä on elämässä muutenkin. Me näämme ihmisiä paljon ja osaamme nauttia elämästä muutenkin. Mitä tulee sitten kihlajaispäiväämme nautimme lupauksen jälkeen viiniä, hyvästä ruuasta, kävelystä ja kauniista maisemista, toisemme seurasta minusta se voitti kyllä juhlat ja juhlajärjestelyt mennen tullen. Mutta kukin tekee tavallaan ja on ansainnut oman päätöksensä.

Veljeni ilmoitti kihlautumisestaan ja he pitävät kahvitukset joihin luonnollisesti menemme mutta itse en kokenut sitä tarpeelliseksi. Toimiva parisuhde on jo kahvittelun aihe!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni kihlajaiskahvit kotona sopisivat mainiosti, silloin kun menemme virallisesti kihloihin! :) Paikalla olisivat molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen ja ehkä myös isovanhemmat :)

Muokattu: , käyttäjä: Air

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menimme kihloihin 21.5.2012 Lontoossa, Westminster Abbeyssa. Ensin kirjoitimme lapulle rukouspyynnön ja tipautimme sen rukouslaatikkoon, sytytimme kynttilän ja vaihdoimme sormuksia. :) Oli aika juhlallista mennä kihloihin kirkossa, jossa kuninkaallisetkin vihitään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juhlittiin kihlajaisia mökillä, paikalla lähimmät sukulaiset ja ystävät, yhteensä ale 20 hlöä. Lahjaksi saimme mm. uuden kahvinkeittimen :D Tarjoilut hoidettiin ihan itse, suolaista piirakkaa mökin pihan sienistä, täytekakkua, keksejä ja kahvia, alkuun tietysti skumpat. Oli ihan tosi kivaa pitää pienet kihlajaisjuhlat ja suosittelen kaikille :) Juhlia kannattaa aina jos on aihetta tai vaikka ei olisikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä emme ole kihlajaisia lyöneet lukkoon, mutta olemme suunnitelleet järjestävämme pienen kahvituksen luultavasti meidän kotona (mahdollisesti anoppila). Paikalla olisi molempien vanhemmat ja sisarukset puolisoineen. Virallisesti menemme kihloihin 12.12. niin en ole varma pidettäisiinkö kihlajaiset sitten ennen vai jälkeen joulun :girl_sigh: Vai jonain joulun pyhänä.. Pitänee kysellä osallistujilta myös, kunhan saavat tietää kihlautumisestamme :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menimme käymään vanhemmillani kihlausta seuranneena viikonloppuna toisella puolen Suomea, ja lauantaina molemmat mummoni sekä kummini tulivat käymään. Äippä oli heidät kylään kutsunut ja leiponut kakunkin :) Oli ilmeisesti juorunnut myös kaikille kihlautumisesta, sillä pari kirjekuorta saimme, vaikka varsinaisista kihlajaisista ei kyllä mielestäni ollut puhetta missään vaiheessa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlajaiset päätettiin pitää Loppiaisena. Niistä tulee aika pienimuotoiset kahvitukset. Yllättäen kummini ja luultavasti isovanhempani pohjanmaalta ovat tulossa myös käymään :girl_smile:  Tarjoilut aion tehdä itse, joten kustannuksia ei tule kamalasti. Vieraita yhteensä kymmenkunta. Kihlalahja saatiin heti kihlauksen jälkeen rahana ja ostimme sillä kauan haaveilemamme Dyson animal pro- imurin :girl_haha: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

äitini halusi järjestää meille pienet kihlajaiset, kutsuttiin miehen perhe vanhemmilleni kylään. emme mieheni kanssa olisi halunneetkaan yhtään mitään isompaa tilaisuutta, kun häitä saadaan sitte juhlistaa oikein kunnolla!;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kihlajaiset 12. tammikuuta lauantaina. Oli oikeastaan meille tärkeää pitää ne, koska sukulaisia näämme muutenkin harvoin. Lahjoja emme kaipaa, mutta niitä saimme jo mm. joulun yhteydessä. Kihloihin mentiin siis 12.12.12 eli helppo päivämäärä muistaa ;)  Kyseinen päivä on vielä syntymäpäiväni.

Nyt mietin kuumeisesti tarjottavaa kihlajaisiin..ei tarvitse tietenkään mitään sen ihmeellisempää olla mutta erityisesti tuo kakku olisi kiva olla sydämen muotoinen. Onko täällä jollain antaa hyvää ohjetta? Tai sitten mietin jos vain tilaa konditoriasta makean kakun ja tekee voileipäkakun itse.

Olisi kiva kuulla, mitä teillä oli tarjolla kihlajaisissa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Onnea kihlaparille! Ei muuta kuin rekisteröitymään ja morsiuspäikky sun muut alkuun ;)

Olisikos tuolla hääkeittokirjan puolella sopivia ideoita kakkuun? Oma ehdoton suosikkini itsetehdyistä on tämä vadelma-suklaa ystävänkakku :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tänään kihlajaiset :) Kihlapäivämäärähän oli tuo 12.12.12 :) Meillä oli vieraina vain vanhemmat ja sisarukset yhteensä siis 6 henkilöä :D Tarjottavat tein itse eli valmistin kaksi erilaista suolasta piirakkaa, juustokakun ja banaanikuivakakun. Tarjottavat menivät hyvin kaupaksi ja tunnelma oli mukavan rento :) Siskoni otti meistä kihlakuvankin :) Vois teettää siitä kirjahyllyyn kuvan.. Haluaisin tehdä myös noista otetuista kuvista Ifolor-kirjan. Mutta katsotaan saanko tarpeeksi kuvia siihen kasaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin kosittiin 12.12.12 :)

Seuraavana viikonloppuna ilmoitimme vanhemmillemme ja tarjosimme heille kihlajaiskakkua.

 

Suunnitelmissa on järjestää kihlajaiset kavereiden ja serkkujen kesken helmikuun alussa.

Paikkana on vuokra mökki isoine saunatiloineen ja uima-altaineen. Tarjottavaksi ajattelimme, jotain helppoa esim. salaatteja ja pasteijoita yms. naposteltavaa. Boolia tietenkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä idea tuo mökin vuokraaminen, kun haluaa järjestää isommalle porukalle. Täytyy pistää itsekin mietintään :) Tosin nyt kun oli kaikki joulut ja synttärit jo äskettäin, sanotaan suoraan kaikille että mitään lahjoja emme halua :D Alkaa olla muutenkin kaikkea tarpeellista kaapeissa, kiitos joulun.

 

Me päätettiin tilata nyt kakku konditoriasta, kun laiskuus iski ja tuossa voileipäkakussakin on kivasti hommmaa. Niiden lisäksi tulee vielä yksi kuivakakku.  Mutta nyt on kyllä niin upea kakku tulossa, että en ikipäivänä osaisi itse tehdä. Täytyy pitää mielessä kyseinen tekijä, niin voi hyödyntää sitten häissäkin :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mentyämme kihloihin kävimme pienellä kierroksella mm. vanhempiemme luona ilmoittamassa asiasta. Meillä on kihlajaiset tulossa pian. Kutsutaan miehen vanhemmat ja sisarukset perheineen sekä minun vanhemmat, toivottavasti kaikki pääsevät ja tulevat toimeen keskenään. Häihin on vielä sen verran pitkä aika, että on mukavaa suunnitella kihlajaisia ja juhlistaa hieman nyt jo suurta päätöstä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pientä avautumista tähän väliin. Kihlauduimme siis 12.12.12, ja sen jälkeen kahviteltiin mun porukoilla mummujen ja kummien kera (tai äitini oli siis kutsunut, ja kahvitti heidät), myös miehen isä kävi meillä kahvittelemassa, samoin mieheni äiti, molemmilta saimme pienet lahjat ja kortit. Missään vaiheessa ei ole ollut siis varsinaisista kihlajaisista puhetta, ja meistä tuntuisi turhalta ja omituiselta enää mitään sellaisia järjestääkään. Miehen äiti ja mummu kuitenkin kärttävät edelleenkin vähän väliä kihlajaisten perään!  :blink: Noh, heidän mielikseen olemme kutsuneet heidät lopulta yhtä aikaa sitten kahvittelemaan (edelleenkään ei puhetta kihlajaisista) tähän parin viikonlopun päähän (vaikea järjestää edes kaikille sopivaa ajankohtaa, itse olen vuorotyössä, ja anoppi asuu toisessa kaupungissa). Anoppi vänkää nyt mieheni kanssa siitä, että myös eräät serkut tulisi kutsua! Siis mitä ihmettä, kai me nyt itse saamme päättää tahdommeko edes juhlia?! Minä olen vieläpä raskaana, ja olo alkaa pikkuhiljaa käydä sen mukaiseksi, mielestä on aika tahditonta alkaa vaatimaan, että minun pitäisi nyt alkaa värkkäämään jotakin kihlajaistarjoiluja isommallekin joukolle!

Mitähän häistä tulee, jos anoppi alkaa jo nyt sanelemaan, keitä meidän tulisi juhliimme kutsua!  <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen kirjoittanut aiemmin tähän ketjuun mutta tulempa nyt jakamaan vielä kokemukseni kihlajaisistamme.

 

Eli meillä siis äitini halusi ehdottomasti järjestää kihlajaiset koska se nyt vain on ollut tapana. Kutsuttiin lähisuku (lähisuku miehellä hyvin pieni, meillä vähän isompi.) ja kummit. Kavereita kutsuttiin myös, he tulivat vähän myöhemmin.  Meillä oli niin hauskat juhlat, että moni ihan kehui jälkikäteen kuinka ihanaa että äitini järjesti juhlat ja kuinka on aina kiva saada juhlimisen aihetta :) Tämä tietysti aina yksilöllistä niin kihlaparilla kuin suvuilla, mutta näin meillä :) Eli kakkukahvimeiningillä rennot juhlat, tarjoamiset hoiti äiti ja yksi sukulainen, ja myöhemmin lähdettiin kavereiden kanssa baariin :)

 

Näin jälkikäteen ajatellen olen erittäin iloinen, että juhlat järjestettiin ja olemme saaneet niistä vain positiivista palautetta. Lahjojen määräkin yllätti, lähinnä saatiin astioita ja skumppaa, kavereilta lahjakortti ja isovanhemilta rahaa. Mitään emme siis itse pyytäneet.. Ja me otettiin kihlajaiskuvat, halvalla saatiin ihan loistokuvat ja ovat kuitenkin "rennommat" kuin hääkuvat :)

 

Ja kyllä itsekin ennen juhlia kuulin mielipiteitä että miksi kihlajaisia juhlitaan ja miehenikään ei ollut moisista edes kuullut :D Tärkeintähän on, että jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee, ja meilläkin asiaan vaikutti se että ystävät ja suku ovat siis "juhlaintoisia" :) Näin siis meillä!

Muokattu: , käyttäjä: diadem

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menimme miehen kanssa kihloihin etelän reissulla ja miehen vanhemmat olivat ensimmäiset, jotka kuulivat asiasta, koska tulivat hakemaan meidät lentokentältä. Äidilleni kerroin seuraavana päivänä, kun  kävin kylässä. Meillä ei pidetty kihlajaisia, mutta äiti halusi väkisin, että kaupasta haettiin kakku, jonka kanssa sitten kahviteltiin. Sanottiin perheille, että ei pidetä kihlajaisia, vaan juhlitaan sitten häitä vasta kunnolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään