Jump to content
Naimisiin.info

Kihlajaiset?


Illuusia

Recommended Posts

  • Replies 733
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Meidän kihlajaiset oli jouluna. Siinä riitti juhlaa ihan. Lahjoja ei pyydetty, jotain saatiin. :)

Hienointa oli se meidän keskinen, että mentiin kihloihin. Juhlapönötystä ei kaivattu vaikka eräs sukulainen vihjaili, että ei uskallettu kihlajaisia muka pitää. Sillä on päähänpinttymä, että kihlajaisten kuuluisi olla isot ja näyttävät.

Link to comment
Share on other sites

Mieheni vanhemmat halusivat järjestää meille kihlajaiset! Ne pidettiin siis ja he tarjosivat ruuat ja juomat, oli puheita ja esityksiä.

Vieraiksi saatiin kutsua ketä halusimme! :lol: Parhaat ystävät kutsuimme, ja molempien vanhemmat tietysti sekä lähisukua. :D

Ihanat kihlajaiset oli, tuntui niin hienolta, että appivanhempani arvostivat kihlautumistamme! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Me emme ajatelleet pitää mitään sen kummosempia kihlajaisia kuin mitä vanhempien ja sisarusten kanssa oltiin ajateltu kahvitella. Mutta äitini oli sitten sitä mieltä, että "kyllähän nyt kihlajaiset pidetään, kun muillakin on ollut!" (olen perheen nuorimmainen). Ja niinpä meillä oli sitten ihan viralliset kihlajaiset, joissa oli jotain 40 henkeä paikalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me aateltiin pitää yhteissynttärit (meillä on sama syntymäpäivä), kutsua sinne vanhemmat ja kertoa samalla, että ollaan menty kihloihin. Koska morsian ei osannut pitää suutaan kiinni :rolleyes: ja lärpätti kihlausuutisen heti äidilleen, niin niistä tulikin sitten kihlajaiset. Kutsuttiin siis vanhemmat kahville ja myöhemmin järjestettiin bileet kavereille.

Link to comment
Share on other sites

Kun kerroimme kihlauksesta sulhasen vanhemmille, he hankkivat heti kakun ja samana päivänä heillä juhlittiin. Seuraavaksi olimme sulhasen ja minun vanhempien kanssa syömässä ja kolmannen kerran kihlajaisia vietettiin, kun äitini järjesti ne mummoni mökille, jossa oli sulhasen vanhemmat ja minun sukuani. Yhteensä meitä oli n. 15 juhlimassa.

Link to comment
Share on other sites

Me ei haluttu kihlajaisjuhlia,kun hääpäivä päätettiin heti.Ajateltiin mennä yksillä juhlilla :) Tosin käytiin molempien vanhempien kanssa yhdessä syömässä - eli siinä oli se meidän "juhliminen".

Link to comment
Share on other sites

Meidän kihlajaisia juhlittiin pari viikkoa kihlauksen jälkeen mun vanhempien terassilla. Paikalla oli meidän lisäksi molempien vanhemmat ja sisarukset lapsineen. Skoolattiin, grillailtiin hyviä pihvejä ja kasviksia ja syötiin ihanaa mansikkajuustokakkua kauniina heinäkuisena lauantai-iltana.

Link to comment
Share on other sites

Me järjestettiin pieni "tilaisuus" vanhempien luona kihlapäivänä. Oltiin varattu pullo kuoharia ja pukeuduttiin itse, tilaisuutta varten, ja yllätettiin sitten vanhemmat. :) Eli pieni juhla, mutta tietty, jouluaatto kun oli, illalla syötiin sit tosi tuhdisti ja jaettiin kaikille lahjoja, hih! ;):D

Link to comment
Share on other sites

Me ei järjestetty kihlajaisia, koska asutaan itse Helsingissä (muutettiin vastikään) ja perheet asuu Joensuussa. Juuri kihlautumisen jälkeisenä viikonloppuna oli siskonpojan ristiäiset ja oltiin sit erikseen sovittu että poika saa olla juhliensa keskipiste ja siks me pidettiin matalaa profiilia. Mutta olihan meillä silloin kihlajaiset ihan keskenämme, vetäydyttiin honeymoonille neljän seinän sisään koko loppuviikonlopuksi ja pistettiin puhelimet kiinni. Siinä oli mulle ihan kylliks kihlajaista :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...