Jump to content
Naimisiin.info

Kihlajaiset?


Illuusia

Recommended Posts

Meidän kihlajaiset vähän jäi... Melkein vuosi oltu kihloissa ja joulukuun alussa vasta pidettiin perheenkesken pikku kihlajaiset. Ne oli kyllä tarkemmin ottaen tupari/kihlajaiset. Tehtiin ruokaa, juotiin shampanjaa ja kahvit. Samalla kerrottiin vielä tietämättömille hääsuunnitelmista. Se siitä, lahjoja ei pyydetty vaikka kyseltiin mitä haluttaisiin. No, äitin kans tänään menossa ostamaan imuria ja anopin puolelta perhe osti meille petauspatjan, mutta ei mitään tuon kummosempaa.

Oli oikein kivat kemut (päikyssä kuviakin noista)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 733
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rakkaani kihlasi minut kesällä auringonlaskiessa soutuveneessa keskellä peilityynsä järveä - tämä tuli aivan täytenä yllätyksenä minulle  :-X Minun suvussani/sieltä päin mistä tulen ei ole tapana pitää mitään kihlajais"bibbaloita". Mutta sulhaseni vanhemmat halusivat pitää oikein kunnon kihlajaiset heidän suvulleen. Olin aivan ihmeissäni niistä lahjoista ym mitä saatiin, koska en ollut tällaiseen juhlintaan tottunut tai ennen törmännyt  :o Mutta super mukavaa se oli  :D Toki minun vanhemmat ja ystävät myös muistivat meitä sekä kavereille pidettiin vielä erikseen kihlajaiset  :)

Link to comment
Share on other sites

Nyt on sitten vanhemmille kerrottu, minulle yllätyksenä tuli kaikkien kovin iloinen suhtautuminen, ja useampi totesi, että onhan tätä jo odoteltukin. Tosin yhtä moni taisi todeta, että ihan tuli yllätyksenä. Huomenna tulevat sitten mieheni vanhemmat vanhempieni luokse kahville. Hiukan jännittää :D

Link to comment
Share on other sites

Menimme kihloihin kotona. Sormukset saatuamme lähdimme vanhempieni luokse, jossa sulhoni pyysi kahden kesken isältäni kättäni. Sitten seurasi riemunkiljahduksia, yleistä hässäkkää ja skumpanjuontia.  :D Parin viikon kuluttua vietimme kotonamme kihlajaiset, joissa oli molempien perheet, mummit ja kummit. Loppiaisena käytiin vielä kahdestaan kihlajaismatkalla Prahassa - ihanan romanttinen kaupunki, jota todellakin voin suositella tarkoitukseen sopivaksi! Kihlajaisia kannattaa mielestäni ehdottomasti juhlia, koska kysehän on isosta asiasta: lupauksesta mennä naimisiin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kihlat vaidoimme Tampereella kylpylähotellissa. Vaikka sormukset oli yhdessä ostettu ja kaiverretut kuukautta aiemmin, pääsi avomies yllättämään. Kosinta tapahtuikin heti vuorokauden vaihduttua! Lähimmän suvun ja ystävien tulemme juhlimaan kuukauden sisään!

Avomieheni oli lisäksi ostanut minulle kihlajaislahjaksi kauniin rannekellon:)

Link to comment
Share on other sites

Kihlauduimme ihan kaksistaan, skumppaa juotiin ja syötiin hyvin  :) Perheille oltiin vähän vihjailtu etukäteen, ja kun oli sormukset sormessa, soitettiin molempien porukoille. Onnittelut tuntuivat todella ihanan sydämellisiltä  :-X Lähimmille kavereille laitettiin ihan tekstiviestit, että olemme sormustetut.

Muutama viikko kihlojen jälkeen pidettiin pippalot, muttei varsinaisesti kihlajaisteemalla vaan ihan muuten vain kevään piristykseksi. Toki sitten saimme onnitteluja ja lahjoja vierailta, kun olivat kuulleet sormuksistamme.

Kaukaisemmat sukulaiset ovat kuulleet asiasta lähinnä pikkulintujen kautta - jos ovat. Ne joiden kanssa ei olla tekemisissä tuskin tekevät tiedolla yhtikäs mitään. Nimim. ei niin sukulaisrakas  ;D

Link to comment
Share on other sites

Näin meillä: sulho kosi romanttisesti romanttisella paikalla kahden kesken ja pujotti sormuksen sormeen. Seuraavana päivän jouduin lähtemään Helsinkiin, mut meni matka aika mukavasti kavereille soitellessa ja pilvissä leijaillessa  :-X Ei varsinaisesti julkaistu kihlausta missään, minä tietysti innoissani ilmoittelin heti kaikille lähimmille ja kaukaisempien suhteen seurasimme mielenkiinnolla puskaradion toimintaa  ;D

Muutaman viikon päästä pidettiin mun vanhempien luona kihlajaiset lähisuvuille ja kavereille, ja kihlamatkallekin lähdettiin vähän myöhemmin, tosin se matka olisi ollut joka tapauksessa. Mutta oli ihanaa reissata kihlaparina!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nyt heräsi uteliaisuus.... olen luullut/ymmärtänyt, että kihloihin mennään silloin kun kosinta tapahtuu vaikkakin jotain juhlia järjestettäisiin erikseen. kosinta = kihlaus

kosinta on kyllä kihlaus, mutta kihlajaispäivä voi olla eri päivä, esim jos siitä haluaa helpommin muistettavan, tai vaikkapa vuosipäivä yms  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lomamatkalla Bulgariassa -03,ihan ilman ennakko suunnittelua.Kaupan ikkunassa vaan aloin puhua että katsos kun on kauniit sormukset ja sitten sitä oltiinkin jo kaupassa sisällä...sen jälkeen kävimme syömässä samasta hotellista olevan suomalaisen pariskunnan kanssa.

Kihlajaisia/tupaantuliaisia juhlimme sitten kotiin palattuamme...kutsu oli vain tupaantuliaisiin ja silloin vasta kerroimme kihlaukseta muille.

Link to comment
Share on other sites

Menimme kihloihin partioleirillä missä sitten ilmoitimme kaikille ystävillemme (kun ovat kaikki melkein partiossa ja olivat siellä leirillä) Kihlajaiskahvit olivat viikko leirin jälkeen missä olivat paikalla sulhaseni vanhemmat ja hänen sisaruksensa ja isovanhempansa. Omat vanhempani eivät päässeet koska olivat silloin pohjoisessa tätini luona :(... Mutta vietimme pikkukihlajaiset sitten myöhemmin.

Link to comment
Share on other sites

Sulho kosi loppukesästä, mutta päätimme virallisen kihlapäivän vasta syyskuuksi ja hankimme sormuksetkin silloin. Virallisena kihlapäivänä kävimme ulkona syömässä, pujotimme sormukset sormiin  sitten kotona ja ilmoitimme kihlauksesta perheillemme ja ystävillemme puhelimen välityksellä.

Kutsuimme molempien perheet meille kihlajaiskahville. Joimme kahvit ja söimme pientä hyvää. Vanhemmat kertoivat omista alkuajoistaan ja pääsivät tutustumaan toisiinsa, kun eivät aikaisemmin ole nähneet kunnolla. Askartelin kiitokseksi kortit ja lähetin ne kihlajaisia seuranneella viikolla. :)

Isovanhemmilta ja sukulaisilta on tullut onnitteluita ja lahjoja pikkuhiljaa, viime viikonloppunakin saimme yhden lahjan. Tässä kihlautuessa on hyvin huomannut ketkä suvusta ovat loppujen lopuksi läheisiä ja ketkä eivät.

Tänään tasan kaksi kuukautta kihloissa.  :-X

Link to comment
Share on other sites

Teidän tarinat kuulostaa ihan kivoilta!  :D

Itse olen tässä lähiaikoina miettinyt tuota kihlajaisten järjestämistä (kihlauksen luultavasti lähestyessä =) ja olen ihmetellyt, kuinka suuria juhlia ihmiset pitävät. Siis että kihlajaisiin kutsutaan koko suku?! Mä en kestäis, jos mieheni suku alkaisi vaatia, että tuollaiset kutsut pitäisi järjestää. Mielestäni kuulostaisi aivan naurettavalle kutsua koko suku meidän kihlajaisiin, suku on ensinnäkin iso, enkä koskaan ole ollut kenenkään sukulaiseni kihlajaisissa. Ja tuntuisi hölmöltä myös mennä, ellei kyseessä olisi lähisukulainen. Kihlajaiset on kuitenkin vaan kihlajaiset. Häihini sen sijaan kyllä tulee parisensataa ihmistä ja niitä juhlitaan kunnolla.  ;D

Joka tapauksessa, kihlaustamme tullaan juhlimaan korkeintaan vanhempiemme ja meidän kesken. En halua paikalle edes isovanhempia tai sisaruksia, tuntuisi aika kovalta liioittelulta. Kavereille voisi hyvinkin pitää juhlat.

Ajatteleeko kukaan samoin?  ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä ajatuksissa kihlautua jouluaaton aattona ja siten jouluaattona vanhempiemme luona vieraillessa kertoa suuri uutinen :)

Itsellä ei tullut mieleenkään järjestää mitään suurempia juhlallisuuksia mutta nyt muiden viestejä lukiessa aloin miettiä että pitäisikö sittenkin. Kihlajaiskuvasta en ole aikaisemmin kuullutkaan mutta ajatus kuulostaa kivalta.

Shamppanjat varmaan ainakin nautitaan kahdestaan jouluisissa tunnelmissa, vaan takkatuli puuttuu :) Mitähän muuta ohjelmaa sitä keksisi...

Link to comment
Share on other sites

Mun mies kosi mua vuosi sitten Madeiralla lomamatkalla, illallisen jälkeen kävelyllä meren rannalla. Se oli oikein sopiva tapa.  :-X Sitten juhlittiin tietty koko loma kihlausta ja viestiteltiin uutisia kotiin ystäville ja perheelle. Muuten ei juhlittu. Häitä tietty viettettiin sitten senkin edestä.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Kihloihin mentiin 21.7.2005

Samana päivänä (tai sitten aivan lähipäivinä, minä ja mun hyvä muistini..)

mentiin kivalle piknikille puistoon.. Syötiin hyväskää  :P

ja tasan kuukautta myöhemmin pidettiin pienet juhlat aivan lähipiirille.

Noin kuukautta myöhemmin juhlat myös parhaimmille kavereillemme (+alkoholi)

Ilmoitettiin kihlauksesta lehdessä,

mutta mitenkään erityisemmin emme alkaneet soittelemaan ympäriinsä

kertoaksemme ilouutisen :)

Tai kyllä mulla varmaan tuli soitettua parille läheisimmälle ihmiselle.. (jos vaan muistais..)

Link to comment
Share on other sites

Me soitettiin vanhemmillemme heti samana päivänä, muille tärkeille ihmisille ilmoitettiin saman tien tekstarilla tai puhelimessa, osalle kasvotusten sitten kun nähtiin.

Kihlajaisjuhlia emme varsinaisesti järjestäneet. Kutsuimme kylläkin molempien vanhemmat ja miehen siskon kakkukahville.

Lisäksi vanhempani hankkivat kakun, konjakkia ja shampanjaa (aitoa :) ) kun ensimmäisen kerran kihlauksen jälkeen kävimme heillä (toisella paikkakunnalla). He kutsuivat myös veljeni perheen silloin kylään ja juhlimaan.

Juotiin me kaksistaankin kuoharia heti kihlapäivänä :) . Ja oli meillä lehdessäkin ilmoitus, itse asiassa kahden eri paikkakunnan lehdissä.

Kihlakuvassa emme käyneet mutta otimme itse yhteiskuvia meistä heti kosinnan jälkeen. Kivoja muistoja!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...