Blancca

Raskaana omissa häissä

74 viestiä aiheessa

Mullakin oli alttarilla mukana pieni kyytiläinen. Raskausviikot oli 11+. Kaikki meni tosin hyvin, maha ei ollut vielä ehtinyt kasvaa, turvotuskaan ei enää iltaisin vaivannut, väsymys ja vähäinen pahoinvointi oli aika hyvin helpottanut. Ainoa juttu oli, että en ollut vielä käynyt np-ultrassa, joten raskaus haluttiin vielä salata. Siispä keploteltiin sulhasen kans viinilasien kans, minkä kuitenkin olivat tarkkasilmäiset huomanneet, ja loppuillasta jouduin kiemurtelemaan yrittäessäni vastata suoriin kysymyksiin. :girl_haha:

Meillä tuo ei ollut ihan tarkkaan harkittua. Häiden piti alunperin olla hieman aiemmin ja toisessa paikassa. Toiselle lapselle piti antaa lupa tulla vasta häiden jälkeen. Kun sitten tuli kaikkea sählinkiä, peruttiin häät (tai siirrettiin, mutta uutta ajankohtaa ei päätetty) ja päätettiin heittää ehkäisy nurkkaan. Tulinkin nopeasti raskaaksi, ja sitten kuitenkin päätimme mennä naimisiin vielä samana kesänä nopealla aikataululla. Harkiten en olisi uskaltanut lähteä suunnittelemaan häitä raskausajalle, koska mulla oli esikoisesta aivan järkyttävän paha olo about rv:t 7-13. Tuon reilu kuukauden aikana mä laihduin 6 kiloa (BMI 21), enkä tehnyt oikeastaan mitään muuta kuin makasin, joko sängyssä tai sohvalla telkkaria katsoen, mikä aiheutti tosin pahempaa oloa etenkin, kun katsoin yleisurheilun MM-kisoja. Jos olo olisi kakkosta odottaessa ollut samanlainen, olisivat häät kyllä siirtyneet seuraavaan kesään. Onneksi ei ollut, niin on mullakin yksi aviolapsi. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitelmissa jättää ehkäisy pois ensi keväänä ja häät siis kesällä 2012. Yksi lapsi on jo ennestään, joten jotenkuten osaa varautua pahoinvointiin ja mahan kasvamiseen, jos raskaus alkaa ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Itseäni ei ainakaan se maha haittaisi eikä se heti alkuraskaudesta vielä näykään. Enemmän pelkäisin pahoinvointeja, jotka raskausaikanani olivat todellakin välillä suuri rasite (jos nousi sängystä tuli kaikki ulos ja mikään ei pysyny sisällä yms.). Minusta silloin oli pahempi tunne kuin vatsataudissa... Mutta nyt meillä on ihana 3kk tyttö :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse menin äskettäin raskaana naimisiin! Viikoilla 33. Ei haitannut oikein mikään, sain loppujenlopuksi mukavan puvunkin josta pidin. Siitä puvusta stressasin eniten. Ja nyt ajatellen en olisi alkoholia halunnut juodakkaan, sillä mukavempi muistella tapahtumia selvinpäin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tosiaan suosittelen raskauden keskivaiheilla tai loppupuoliskolla, alkuraskaudessa tosiaan se pahoinvointi ainakin itsellä oli rankimmillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin tulen ainakin näillä näkymin olemaan raskaana häissäni, jotka ovat siis helmikuussa. Silloin olisi suurinpiirtein rv 20. Eniten päänvaivaa aiheuttaa puku ja selvinpäin oleminen, mutta onhan siinäkin puolensa, jääpähän ainakin selvät muistikuvat :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, löysinhän täältä mieltä askarruttavan aiheen. Eli raskauden alussa mennään. Jos olen laskenut oikein, LA olisi joskus heinäkuun lopulla, ja häät pitäisi olla 16.6.. Mieltä askarruttaa, että onko ihan mahdoton yhtälö?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei!

nyt raskaana ja häätr elokuussa,eli silloin ollaan noin r 35:)

Miettyttää puku ja jaksaminen:)

terv.tuleva morsian ja äiti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi morsmaikku rv 31 häiden aikaan, häät 26.5.2012. Hääpuvun olin ostanut jo viime syksynä ja kuukautta myöhemmin tein positiivisen raskaustestin. :) Puku ei enää mahdu kunnolla kiinni ja häihin aikaa 2,5kk, joten olen päättänyt myydä puvun koskemattomana ja ostaa itselleni toisenlaisen hääpuvun, mahdollisesti empire-tyylisen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Olemme menossa naimisiin syyskuussa 2012 ja positiivinen raskaustesti tehty muutama viikko sitten.:) Nyt siis viikkoja mahdollisesti 6+5 ja puvun hankkiminen mietityttää...Puvun kanssa olisi kuitenkin hyvä olla liikkeellä aikaisin ja ollaankin menossa kaason kanssa katselemaan tarjontaa tässä toukokuun puolella. Mutta kuitenkin mennään vielä riskiviikoilla raskauden kanssa ja mikään ei tietenkään ole varmaa. Miten olette toimineet puvun kanssa? Varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla ei ehkä kannata jättää puvun hankkimista ihan viimeiseen tippaan, mutta entäs jos tuleekin komplikaatioita eikä mahaa olekaan enää syyskuussa? Tai jos on, ja toivottavasti todella niin, niin viikkoja olisi koossa 29. Miten aikaisin olette puvun hankkineet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Emmiliini, meilläkin häät syyskuussa (alussa) ja nyt mulla raskausviikkoja 7+1. Häiden aikaan 24. Olin jo kerennyt ostaa ihanan hääpuvun, mutta ei se tule mahtumaan... Tilasin Ebayn kautta kiinasta puvun, empirelinjaisen. Otin melko ison koon, mutta saapahan ainakin ompelijalla korjautettua lähempänä häitä. Ei kyllä koskaan ollut tarkoituksena Kiinasta pukua tilata, mutta kun muut vaihtoehdot olivat niin rumia... :) Ja sitä paitsi aika osa Suomestakin tilattavasti mittatilauspuvuista tulee Kiinasta. Nyt jännitetään, että millainen puku on livenä! :D

Mukavaa vauvan ja häiden odotusta!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla, että joku muukin on samassa tilanteessa:) Kovasti meinaa paniikkia aiheuttaa tämä puvun hankinta, varsinkin kun budjettina olen pitänyt max. 500 euroa. Tänään soittelin pukuliikkeisiin ja hyvin vaihtelevaa palvelua sain jo puhelimitse...Eräässä liikkeessä omistaja kertoi omaavansa paljon kokemusta raskaana olevista morsiamista ja kertoi, että heidän puvuistaan kaikki saadaan sopimaan raskaana oleville. Niitä kuulemma voidaan muokata suuntaan ja toiseen, joten puvun voi hyvin viedä kotiin vaikka heti.Edes alkuraskaus ei ollut ongelma. Toisessa liikkeessä taas sanottiin tylysti, ettei pukuja kannata edes tässä vaiheessa raskautta katsella. Muissa taas tyydyttiin toteamaan että odottaville on muutama puku tai että nyörityksellä pukuja voitaneen muokata. Nettiä olen kanssa selaillut, mutta koska olen muutenkin hieman ongelmallisen kokoinen (lyhyt ja pieni), päätin että tarvitsen ammattilaisen apua mittojen ja mielipiteiden kanssa. Empire-malli olisi minullekin mieleinen, mutta en tiedä, kuinka paljon niitä loppujen lopuksi Suomessa on tarjolla. Toivottavasti, Ainuli, saat mieleisesi puvun!:) Ja mukavaa odotusta sinnekin suuntaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi voi.. alko aika paljon jännittään, kun itsellä häät heinäkuun puolessa välissä, ja Nuvaring-ehkäisy jätettiin pois viime viikolla siten, että nyt tuli menkat ja tarkoitus olis antaa vauvan tulla, jos luoja suo. Mutta mitä, jos pilaan omat hääni pahoinvoinnin ja väsymyksen takia!? Vauvakuume on NIIIIN kova ollu jo kauan ja oon odottanut, että valmistun koulusta että voidaan alkaa yrittään vauvaa. Mitähän sitä nyt tekis sitten. Kauheita pelotteluita tää palsta täys. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi voi.. alko aika paljon jännittään, kun itsellä häät heinäkuun puolessa välissä, ja Nuvaring-ehkäisy jätettiin pois viime viikolla siten, että nyt tuli menkat ja tarkoitus olis antaa vauvan tulla, jos luoja suo. Mutta mitä, jos pilaan omat hääni pahoinvoinnin ja väsymyksen takia!? Vauvakuume on NIIIIN kova ollu jo kauan ja oon odottanut, että valmistun koulusta että voidaan alkaa yrittään vauvaa. Mitähän sitä nyt tekis sitten. Kauheita pelotteluita tää palsta täys. :(

Voi hyvinkin olla, ettet edes ole häidesi aikaan vielä raskaana. Tai ainakin raskaus olisi vasta niin alussa, että todennäköisesti sinulle ei vielä ole pahoinvointia sun muita vaivoja, mitä kaikille ei edes tule ja jokaisella muutenkin todella yksilöllisesti

Esim itsellä alkoi "pahoinvointi" joskus viikoilla kahdeksan molemmissa raskauksissa, eikä sekään ollut edes sellaista että olisi mitään häirinnyt.

Pystyt vähän kiertosi mukaan laskemaan, kuinka pitkällä olisit jos esim tästä kierrosta tärppäisi.

Mutta hyvin vahvasti epäilen, ettet häiden aikaan edes tietäisi vielä olevasi raskaana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emmiliini, minä lyhyt ja pieni ja raskaana teetin puvun, hintaa sille tuli vajaa 300 euroa. Tosin ei kallis materiaali, vuorisatiini ja sifonki päälle, eikä mitään erityisiä koristeita. Yksinkertainen, veistoksellinen, ei liian kuuma ja muokattavissa. Totesin, että halvemmaksi tulee suoraan teettää kuin hankkia valmispukua ja teettää korjauksia siihen. Lisäksi halusin siitä enemmän iltapukutyyppisen, että voin pitää sitä muissakin juhlissa. Puvusta tuli lisäksi sellainen, että voin pitää sitä raskauden jälkeenkin. Tästä eteenpäin iltapukujuhlissa meikäläinen voikin sitten syödä niin paljon kuin haluaa, eikä vyötäiset kiristä! ;) Seuraaviin kekkereihin tuunaan siitä olkaimettoman version, ja minulla on sifonkia jemmassa jos joskus haluan teettää siitä vaikka halterneckin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällähän tällainen ketju jo olikin. Häät tulossa ja vauvavahinko on saattanut käydä. Häiden aikaan olisi menossa rv 25 ja maha ilmeisesti saattaa olla jo aika iso? Saakohan sitä enää millään puvulla piiloon? En haluaisi näyttää valaalta :( Kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos "ei halua näyttää" valaalta, niin sillon mielummin itse korostaisin viimeiseen asti mahaani, kuin että yrittäisin peittää. Peittämisellä näytät vain ihmeellisen paksulta keskivartalosta, kun taas korostamalla näytät normaalilta sinulta mutta raskausmahan kanssa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nain brittien Haat sulhasen tapaan- ohjelmasta yhden raskaana olevan morsion sovittavan 'normaaleja' haapukuja, ja kuulemma monet puvut ovat muokattavissa niin, etta ns. vyotarokohta tulee vatsan ylle ja pukuun jaa vatsalle tilaa. Naytti ainakin sen morsion paalla tosi hyvalta (vaikka sulkkinsa olikin sitten ostanut hanelle empire-linjaisen mekon, joka on toinen hyva vaihtoehto raskaana oleville). Eli jos haluaa esitella ihanaa vauvamasuaan, niin senkin voi tehda. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällähän tällainen ketju jo olikin. Häät tulossa ja vauvavahinko on saattanut käydä. Häiden aikaan olisi menossa rv 25 ja maha ilmeisesti saattaa olla jo aika iso? Saakohan sitä enää millään puvulla piiloon? En haluaisi näyttää valaalta :( Kokemuksia?

Toi on tietty yksilöllistä, ja että kuinka monta vauvaa on tulossa, mutta kyllä silloin jo maha näkyy itse kullakin. Mun mielestä ei kukaan raskaana oleva nainen näytä 'valaalta' (ei edes isokokoiset naiset, jollainen myös ite oon ;) ) vaan päinvastoin ihanalta, kun on just semmonen söpö vauva-pömppis :)

Kyllä mä kans lähtisin mieluummin korostamaan, ku peittämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkän yrityksen jälkeen, tulin vihdoin onneksemme raskaaksi :give_heart:

Ainut asia, joka nyt myllertää mielessä on pitkään suunnittelemamme häät (2vuotta). Olisin hääpäivänämme noin 7kk raskaana, joten maha olisi aivan valtava ja olo samoiten jo varmasti tosi tukala! Olisin turvoksissa, väsynyt, varmasti äreä ja liikkuminenkin olisi jo hankalaa :girl_sad:

Hääpaikka on maksettu, kirkko varattu ym. tärkeimmät valmistelut jo tehty. Jos siirrämme häitä esim. seuraavaan kesään menetämme varausmaksun (500e) ja toisaalta en mitään muuta halua kuin naimisiin kultani kanssa, joten häiden siirtäminen kuulostaa kamalalta! Olen sen verran prinsessa, että olen aina haaveillut niistä prinsessahäistä ja juhlista läheisten kesken, mutta koko häiden luonne muuttuu ja kaikki suunnitelmat nyt jos päätämme edelleen pitää ks. hääpäivän.

 

Tämä raskaus oli toiveistamme suurin ja olen silmittömän onnellinen, mutta olisi ihanaa saada jotenkin nämä kaksi tärkeää asiaa yhdistettyä! Pelottaa, että kadun sitten joskus ettemme siirtäneet hääpäivää ja saanut nauttia häistä kauniina ja hyvinvoivana ja saanut sellaisia häitä, jota olen pienestä pitäen toivonut. Saakohan kukaan nyt kiinni ajatuksistani? Tottakai tärkeintä on, että saamme puolisoni kanssa toisenemme ja pääsemme astumaan avioliittoon. Mutta mahdollisuus viettää häitä on vain kerran elämässä! Mitä vaihtoehtoja meillä on, häiden perumisen lisäksi.

 

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia, jotka olivat siunatussa tilassa omissa häissään. Ja jos pidämme hääpäivän, onko aivan järkyttävän naiivia jos kävisi otattamassa hääkuvan jo nyt, kun raskaus ei vielä kunnolla näy? Haluaisin hääkuvassa olla ilman vauvamahaa ja niin kauneimmillani kuin vain voin olla, mutta olisiko se aivan typerää käydä vuokraamassa hääpuku ja sulhaselle puku ja käydä hääkuvassa jo ennen häitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia, jotka olivat siunatussa tilassa omissa häissään. Ja jos pidämme hääpäivän, onko aivan järkyttävän naiivia jos kävisi otattamassa hääkuvan jo nyt, kun raskaus ei vielä kunnolla näy? Haluaisin hääkuvassa olla ilman vauvamahaa ja niin kauneimmillani kuin vain voin olla, mutta olisiko se aivan typerää käydä vuokraamassa hääpuku ja sulhaselle puku ja käydä hääkuvassa jo ennen häitä?

 

Tilanne on muuten aika kinkkinen. Minulla ei ole kokemuksia häistä+raskaudesta eikä niin ikään kummastakaan erikseen. Voin kuitenkin kuvitella, että jo seitsemännellä kuulla olo voi kyllä olla todella tukala. Etenkin jos on esikoinen, ja kaikki raskauteen liittyvät asiat ovat uusia ja ihmeellisiä. Ja etenkin jos lasta on yritetty pitkään, haluaa raskautta varjella kaikin keinoin 

 

Mikäli tilanne tulisi kuitenkin minun kohdalleni, todennäköisesti siirtäisin häitä. Toki ehkä tuo rahan menettäminen huolestuttasi (olen todella pihi), mutta toisaalta tuo, että on melkein viimeisillään, voi aiheuttaa sen, että juhlasta ei välttämättä voi nauttia täysin siemauksin. Parhaimmillaan juhlat täytyisikin perua viime tinkaan, jos raskauden kanssa tulee ongelmia (en halua maalata piruja seinille). Yrittäisin neuvotella juhlapaikan kanssa vielä siirtämistä? Mikäli ymmärsin, häänne ovat kesällä? Kyllähän juhlapaikka kerkeää saada uudet tulijat kyseiselle paikalle, ja mikäli varaatte samasta paikasta juhlat seuraavalle kesälle, niin te eivätkä hekään menettäisi mitään. 

 

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen kysymykseen hääkuvan ottamisesta aikaisemmin, niin en tekisi itse niin. Jos pidät hääkuvaa esillä aiheuttaahan se hämmennystä, ja joudut joka kerta asian selittämään (lapselle ja tuttaville, jotka tietävät että lapsi syntyi 2kk häiden jälkeen). Niin ja itselläni tulisi sellainen olo kuvasta, ettei se ole aito, kun ei sitä ole otettu häiden aikoihin. Tulee sellainen lavastettu olo, jos ymmärrät mitä tarkoitan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään