Blancca

Raskaana omissa häissä

74 viestiä aiheessa

Kannattaa varmaan miettiä sitäkin että jos tärppää äkkiä ja just omissa häissä on kamala pahoinvointi. voipi olla että koko hääpäivä menee pilalle kun morsian juoksee oksentamassa vessassa.

Täysin samaa mieltä tässä asiassa ja LISÄÄN TUOHON VIELÄ että se väsymys mikä alkuraskaudessa tulee ja loppukos se siinä 3-4kk kohdalla, niin se vasta kamalaa olikin kun olisi voinut nukkua kaikki päivät läpi vain ja minä ainakin pystyin nukkumaan sikeästi vaikka todella meluisa auto pörisi korvan vieressä (normaalisti herään pienimpäänkin ääneen) että miten sitä jaksaisi sen koko päivän läpi ja se stressikin kun alkaa jo aikaisemmin järjestettäessä. Kun tuntui töistä kotiin tullessa että olisi voinut nukahtaa rattiin.. hui..  :o

Joo, oman kokemukseni mukaan SUOSITTELISIN vauvailua vasta häiden jälkeen. Meilläkin asia oli mietinnässä, koska vauvakuume oli ollut pitkään jo krooninen. ONNEKSI kuitenkin maltettiin mielemme ja jätettiin ehkäisy pois vasta hääyönä -ja kuinkas ollakaan heti häämatkalla tärppäsi! :girl_smile: Ja sitten se alkoi; mieletön pahoinvointi, vatsakivut, pääkivut, väsymys jne. En todellakaan olisi voinut nauttia häistä ja valmisteluista täysillä tuossa kunnossa.

Eli ihan hyvä juttu että maltettiin. Oikeastaan juuri tuon mahdollisen pahoinvoinnin pelon vuoksi ei uskallettukaan yrittää ennen häitä. Nyt rv 19+5. Iloinen ja ihana mieli tietenkin on, mutta oireet on olleet melkoisia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät oli/on suunnitteilla elokuulle 2009. Vauva on ollut tilauksessa jo pidemmän aikaa siihen malliin, että vähän jo luultiin, ettei välttämättä edes saada lasta alulle luonnollisesti. Noh, hääjärkkäilyt on edenneet mukavasti ja oikeastaan kaikki olisi valmiina elokuuta varten. Häämatka ja sormus olivat viimeisimmät hankinnat/varaukset viikko sitten.

Tänäaamuna tein positiivisen raskaustestin :girl_smile: IHANAA! Aivan pöllämystyneinä ja onnesta ymmyrkäisinä täällä ihmetellään tilannetta ja mietitään, olisiko viisainta siirtää häät vuodella eteenpäin. Häät tosiaan suunnitteilla elokuulle ja jos tässä nyt tosissaan ollaan raskaana, niin vauva syntyisi lokakuun alussa :girl_smile: mikä puolestaan tarkoittaa jo aika isoa masua elokuulle... Lapsi on ilman muuta prioriteetti ykkösenä....häät voidan juhlia myöhemminkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla taisi olla viikkoja häissä 10+4. Hääviikolla pisti vielä jännittämään, kun oksensin muutama aamuna... Mutta luultavasti se johtui osittain myös jännityksestä. Hääpäivästä selvisin ilman pahoinvointia, koko aamun söin kaikkea pientä ja sillä paha olo pysyi poissa. Muutenkin hääpäivä sujui oikein hyvin, paljastettiin raskaus vieraille häävisan yhteydessä... Hääpuku mahtui hyvin päälle, mutta illalla iski turvotuksen mahan kohdille (onneksi oli nyöritys). Ainoa mistä itse jouduin "luopumaan" oli alkoholi... Häiden siirto ei tullut mieleenkään, kun oli kutsutkin jo lähetetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tulen olemaan raskaana meidän häissä.Häät ensi kesänä 11.7 ja laskettu aika 23.8 :) eli aika viimesillään olen jo silloin mutta me ei häitä siirretä ellei nyt tule jotain raskausmyrkytystä tai uhkaavaa ennenaikaisuutta tms. että on ihan pakko perua mutta tällä mennään nyt tällä hetkellä.Kaikki on jo ehditty varaamaan valmiiksi,paikka,kirkko,pappi,pitopalvelu jne.Hieman tietty hirvittää ja häiden järjestely ei nyt tällä hetkellä ole intresseistä suurimpana mutta onneksi meillä on paljon kavereita auttamassa kaikessa..Ajateltiin että tehdään kaikessa rauhassa nyt tässä kevään mittaan kutsuja ja muita järjestelyitä ja hääjuhlakin yritetään järjestää sillä tavalla rennoksi ja leppoisaksi että saisin istuskella ja lepäillä paljon.Morsiamen ryöstö ajateltiin ainakin jättää ohjelmanumeroista pois :D Hääpukua en onneksi ollut ehtinyt vielä hankkia.Naureskelin kavereille että leikkaan valkoiseen lakanaan päänaukon ja sujautan päälleni ja sidon kiinni jollain verhon narulla :D joo..Yksi vaihtoehto olisi teetättää se puku mutta en oikein tiedä..Suomen pukuvuokraamohan vuokraa kanssa jotain äitiyshäämekkoa.Pitää nyt miettiä että mihin päädyn..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Häät oli/on suunnitteilla elokuulle 2009. Vauva on ollut tilauksessa jo pidemmän aikaa siihen malliin, että vähän jo luultiin, ettei välttämättä edes saada lasta alulle luonnollisesti. Noh, hääjärkkäilyt on edenneet mukavasti ja oikeastaan kaikki olisi valmiina elokuuta varten. Häämatka ja sormus olivat viimeisimmät hankinnat/varaukset viikko sitten.

Tänäaamuna tein positiivisen raskaustestin :girl_smile: IHANAA! Aivan pöllämystyneinä ja onnesta ymmyrkäisinä täällä ihmetellään tilannetta ja mietitään, olisiko viisainta siirtää häät vuodella eteenpäin. Häät tosiaan suunnitteilla elokuulle ja jos tässä nyt tosissaan ollaan raskaana, niin vauva syntyisi lokakuun alussa :girl_smile: mikä puolestaan tarkoittaa jo aika isoa masua elokuulle... Lapsi on ilman muuta prioriteetti ykkösenä....häät voidan juhlia myöhemminkin.

Meidän piti mennä naimisiin 25.7. mutta nyt ne siirretään vuodella, olen raskaana ja voin kokoajan niin huonosti ja nyt ollut 2 viikkoa sairaslomalla verenvuodon takia .... LA on 29.8.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämäpä hyvä ketju:) Meillä häät 18.7 ja hääpäivämäärä päätettiin jo 2008 tammikuussa. vauvakuumetta ollut ilmassa jo parivuotta ja ehkäisy pois sen saman verran. Luultiin jo että ei meille vauvaa luonnollisesti saada alulle,mutta nytpä tein sitte 13.3 testin ja plussaa näytti :) ihanaa.

Tosin nyt vasta heräsin ajatukseen että olen viikolla 23 tai 24 kun häät ovat... hmmm. puku ja kengät ja korsetti jo hommattu.. eli taidanpa pistää ne sitten kiertoon: ainakin korsetin ja kenkien osalta :)

Mutta kuinka raskaana olevat naimisiin silloin menneet olette kirkossa jaksaneet toimituksen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vauvalupa annettu jo aikoja sitten, mutta ei oo vielä tärpänny. Mahdollisen raskauden takia oon vähän noita häitäkin lykänny, mutta nyt päätin että olkoot sitten. Kun ei kerta vauvaa näytä kuuluvan, niin mennään sitte naimisiin. Laskeskelin just, että jos nyt tärppäis, niin oisin max. viikolla 19 häissä. Mutta jotenkin olen kovin skeptinen.. tietenkin jos nyt ois jotain muuta mietittävää vauva-asian sijasta, ku miettii häitä. Että jos vaikka auttais asiassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin häissäni viikoilla 26+1 muistaakseni. Maha oli siis jo iso, mutta alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi taaksejäänyttä elämää eikä loppuraskauden krempat vielä vaivanneet. Pukua en onneks ollut ehtinyt vielä tilaan ennen plussausta, koska sen suhteen meni suunnitelmat ihan uusiks. Se teetettiin sitten sen mukaiseks, että mahalle oli reilusti tilaa.

Mulla ei ollut mitään ongelmaa jaksaa vihkimistilaisuutta (pidettiin ulkona) eikä häitä ylipäänsä, puolenyön jälkeen vasta häippästiin miehen kanssa juhlapaikalta. Ainoo ongelma oli kauheet suonenvedot, jotka siihen aikaan vaivas, musta onkin loistava kuva otettu alttarilta poispäin kävellessä, kun vieraat on jo ohitettu ja irvistän niin perkeleesti. :D

Eli tossa vaiheessa raskautta en kyllä pidä häitä mitenkään ongelmallisena juttuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta äidiltä olen kuullut kauhukertomuksia. Hän odotti nimittäin minua kun meni naimisiin 21-vuotiaana. Olisikohan ollut tuolloin toisella tai kolmannella kuulla. Häistä ei kuulemma hirveästi jäänyt muistoja, oksetti ja pyörrytti vain koko ajan.

Mutta sehän tarkoittaa vain, että minä voin silloin erityisen hyvin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

viime elokuussa olin viikoilla 32+ jotain omissa häissäni... Kirkossa ainoa hankala asia oli seistä upottavalla vihkiryijyllä korkkareissa :girl_haha:

muuten koko päivä oli aivan ihana ja jaksoin tosi hyvin valssit ja muutkin tanssit. puku mulle teetettiin häämatkalla Thaimaassa ja siihen olisi vieläkin jäänyt varaa isommallekkin mahalle. puku oli ihana päällä ja nyt se roikkuu kaapissa tallessa :-X jos joku haluaa kuvia vilkuilla niin varmaan mun vanha päikky on vielä alakerran arkistossa...

Itse olin alkuun sitä mieltä ettei ikinä raskaana ollessa alttarille, mutta ei me sen takia ruvettu jo sovittuja järjestelyjä muuttamaan -_- Ja kaikki meni loistavasti :-X ja tasan kuukautta myöhemmin kotiuduttiin osastolta pieni nyytti mukana... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinhän siinä kävi, että ensimmäinen hoitokierros toi kauan kaivatun tuloksen ja plussa piirtyi testiin! :-X Kovin alussa vielä ollaan, joten ei ainakaan tässä vaiheessa hääjärjestelyjä muuteta. Häiden aikaan olen viikoilla 32+, joten on ollut mukava kuulla muutamista kokemuksista, joissa morsiamet ovat jaksaneet juhlia ja tanssia ison mahankin kanssa. :) Hääpaikan valitsimme nyt sen perusteella, että järjestelyt jäävät minimiin, eikä kirkon ja juhlapaikan välille tule pitkiä siirtymisiä. Hääpukusuunnitelmat menevät tietysti uusiksi. Onneksi olin ajatellut jo etukäteen, että teetän puvun, joten nyt siitä saa helposti sen mallisen, että mahtuu isompikin maha alle. :D

Saako muuten kirkossa alttarilla istua, jos seisominen on ihan mahdotonta?

*muoks. Niin ja te, jotka olitte jo melko pitkällä raskaana. Mitä teitte sormuksen kanssa? Oliko turvotus ongelma?

Muokattu: , käyttäjä: Jacaranda

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
*muoks. Niin ja te, jotka olitte jo melko pitkällä raskaana. Mitä teitte sormuksen kanssa? Oliko turvotus ongelma?

Kultasepän ja muidenkin suositusten takia vihki teetettiin kokoo isompana. Tarvetta sille ei olis loppuviimeks ollut, mulla turpos sormet vasta ihan loppuvaiheessa ja synnytyksen jälkeen ne palas normaaleiks nopeesti. Eli nyt vihki on kokoo liian iso. Toisaalta se ei kyllä mitään haittaakaan, kun joka tapauksessa pidän tota kihlaa päällimäisenä, että ei se tippuunkaan pääse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

PRS09: Olen tuo aiempi nimetön. Nyt ollaan niin pitkällä, että uskaltaa jo nimimerkillä kirjoittaa. :girl_smile: Eli raskaus on edennyt, kuten pitääkin ja viimeisen viikon aikana siirrettiin kaikki häävaraukset vuodella eteenpäin. Elokuu 2009 tutnui syksyllä niin kaukaiselta ja nyt vielä lisättiin 12 kk lisää...voi kääk! Mut onneksi meillä on tämä uusi "projekti" päällä :girl_wink:

Kaikille muille tiedoksi - juuri tuoreesta kokemuksesta: Alkuraskauden pahoinvointi, väsymys ja turvotus on jotain aivan järkyttävää. Siinä olotilassa ei olisi paljon hääjuhlasta kyennyt nauttimaan. Itselläni pahoinvointi jylläsi aamuisin ja iltaisin, eli ei mitään säännönmukaisuutta siinä.

Tietysti nämä on yksilöllisiä juttuja ja olen kuullut niistäkin äideistä, joilla pahoinvointia ei ole missään raskauden vaiheessa (liekkö legendaa???).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole legendaa että ei tarvitse kärsiä pahoinvoinnista. Tämäkin vaihtelee samalla ihmisellä eri raskauksissa. Itsellä ekassa oli pahoinvointia päivisin ja iltaisin. Iltaisin yleensä voimakkaampaa. Toisessa raskaudessa pahoinvointia ei ollut lainkaan. Ekassa oli kova väsymys mutta toisessa sekin tuntui lievemmältä (liekkö olin jo tottunut vähään uneen ja siitä seuraavaan väsymyksen tunteeseen??). Nämä jutut voi vaihdella ja ei voi kyllä etukäteen tietää millasta tulee olemaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näyttää siltä, että tämä morsian olisi raskaana omissa häissä viikolla 15.

Aika alussahan se on mutta nyt olisi kiva kuulla kokemuksia miten olette jaksaneet koko

pitkän päivän? Noilla viikoillahan sitä "ollaan" pirteimmillään, mutta voi se väsykin iskeä.

Myös vinkkejä siihen miten raskauden voisi kertoa häissä olisi kiva saada :)

Olen myös miettinyt, että tarvitseeko vatsaa tukea mitenkään? Kovin isohan se ei vielä ole.

Nyt eletään aika jännittävää aikaa.. Pukuuni joudun tekemään muutoksia, mutta onneksi siinä on

varaa tehdä.

Muokattu: , käyttäjä: ilona10

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olin häissäni raskaana juurikin viikolla 15. Minulla oli alkuraskaudesta jonkin verran pahoinvointia, mutta se oli mennyt jo ennen häitä ohi. Häihin asti olin koko ajan myös TODELLA väsynyt (en jaksanut tehdä oikeastaan mitään muuta kun käydä töissä) ja sen takia jännitti, miten jaksan koko päivän. Olin kuitenkin ihmeen pirteä koko päivän ja jaksoin hyvin tanssia ja juhlia. Lähdettiinkin sulhasen kanssa viimesenä juhlapaikalta :girl_haha:

Maha minulla oli jo jonkun verran kasvanut häihin mennessä, mutta onneksi olin sitä ennen laihtunut, joten mahduin pukuun. Maha ei vielä ollut niin iso, että siitä olisi nähnyt, että olen raskaana. Turvotusta minulla oli tuohon aikaan aika paljon, mutta kun puvun aamulla oli saanut päälle niin ei se maha mihinkään näkynyt. Yöllä kun puvun pois otti niin maha kyllä pullahti isompana kuin koskaan ennen. Kannattaa pitää huoli, että muistaa hääpäivänä juoda paljon ja pääsee tarvittaessa huilimaan. Miellä oli aamu onneksi hyvin rauhallinen eikä tullut yhtään kiirettä, joten sekin varmaan auttoi jaksamaan koko päivän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas!

Meilläkin näyttäis olee sama tilanne, eli raskaana mentäis naimisiin! Rv 12-14 olis häiden aikaan, tarkkaa päivää en tosiaan vielä tässä vaiheessa tiedä.

Esikosta ei ollut minkäänlaisia oksennus-puuskia, huonohkoa oloa tuli vain, jos oli pitkään syömättä. Yhdellä omenalla se helpottui ja parin tunnin väliset ruokailut oli pelastus. Väsymystäkään ei kauheesti ollu.

Eniten mua jännittää se, miten jaksan seistä kirkossa toimituksen ajan? Mulla oli edellisessä raskaudessa verenpaineet alimmillaan luokkaa 80/45, jollon en pystynyt seisomaan paikallani ollenkaan! Aina oli vaan istuttava tai oltava liikeessä. Sit pitäis vielä olla korkkarit jalassa..huoh!

Kertokaa lisää kokemuksia ja ajatuksia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikäläinen oli viikolla 17 raskaana, kun menimme naimisiin. Alkuraskauden kuvotus ja väsymys olivat väistyneet ja olo oli ihan normaali. Pienen pieni esiin pullahtanut vauvamasukaan ei tahtia haitannut, sillä pukuni oli sen mallinen, että maha hukkui sinne noin vaan :) Hauskaa oli ja juhlat ikimuistoiset, vaikka en alkoholia voinutkaan nauttia. Ainoa hankaluus olivat jatkuva pissahätä ja juhlapaikan ahtaat vessakopit :D Kaasot joka kerta avuksi ja helmat korviin, sitten peruuttamalla pytylle. Hauskaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
*muoks. Niin ja te, jotka olitte jo melko pitkällä raskaana. Mitä teitte sormuksen kanssa? Oliko turvotus ongelma?

Mulla ei sitä turvotusta ollut vielä pahemmin silloin 32+ viikoilla, mutta me käytiin ennen vihkimistä hääkuvassa ja sormus meinas jäädä jumiin sormeen :girl_haha: ja kirkossa mies joutu vähän runttaamaan sen sormeen, mutta ihan hyvin meni...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän vanha ketju, mutta tulen olemaan viikolla 35 +. Mutta asia ollut tiedossa koko ajan. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin saattaa olla mahdollisuus että raskaana omissa häissä. Jos täällä on muita, päivitetääs vähä tätä ketjua! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät huhtikuussa ja raskausviikkoja on silloin n. 26. Alunperin häät piti olla 6 viikkoa myöhemmin, mutta aikaistettiin päivää, jotta todennäköisemmin olen hyvässä kunnossa enkä näytä vielä ihan valaalta. :) Harkittiin häiden kokonaan lykkäämistäkin (olen aina ajatellut, että häissä en ainakaan halua olla raskaana enkä imettää), mutta päädyttiin kuitenkin järjestämään häät, kun niitä oltiin jonkun verran jo suunniteltukin. Nyt ei asia häiritse enää ollenkaan.

Puku tuotti vähän päänvaivaa, ei kyllä niinkään raskauden vaan oman nirsouteni takia. Nyt on kuitenkin sekin tilattuna. On kohtuu kapealinjainen, mutta yhtä kokoa nykykokoa isompi ja siihen laitetaan nyörit, jotta on säätövaraa mahalle. Yläosasta joutuu mahdollisesti vähän ottamaan sisään, mutta näitä säädetään sitten lähempänä häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Meillä alkaa ehkäisemätön aika parin viikon päästä, ja jos heti ekasta tärppää niin olisin häiden aikaan rv 16-17. Puku on jo tilauksessa, mutta siinä on nyöritys joka ainaki vähä helpottaa jos maha onkin jo kasvanut. Otin lisäksi hiukkasen väljemmän mallin, sitä voi sitten pienentää jos tarvis on mutta luulen että ei tarvi.

Minua ja miestäni ei haittaa yhtään vaikka pulla olisikin jo uunissa häiden aikaan, vaan se on ollut vähän tarkoituskin että niin olisi. Yleensä asiat ovat järjestelykysymyksiä, ja jos meille onni suodaan ja ollaan raskaana silloin, kaikki varmasti järjestyy.

Oikein ihania häitä kaikille odottajille ja muillekin! :gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät tänävuonna elokuun lopussa ja vauvalla lupa tulla.

Joka kuukaus menkkojen alkamisten tienoilla tunteet heittää häränpyllyä. Jos tulee menkat niin surettaa ettei vieläkään ole tärpännyt (noh - nyt vasta yrityskierto 4 menossa) ja toisaalta helpottaa ajatus että ei ainakaan ole niin isona alttarilla häissään kuin mitä olisi jos olisikin tullut raskaaksi.

Mutta ei tässä onneksi kerkeä täysillä ainakaan siitä stressaamaan ettei raskaaksi tule kun häät vie oman osansa stressikapasiteetista. Eniten ehkä stressaa raskautumisessa ja häissä tuo puku. Siksikin "mukava" ettei vielä ole raskautunut :D Tuntuu aika sairaalata todeta näin :)

Mutta olen ottanut asenteen että mennään niillä jota elämä eteen tuo. Jos on aika tulla raskaaksi niin hienoa. Jos aika on vasta häiden jälkeen niin sekin on hienoa (tähän meidän PITI tähdätä - mutta malttamattomana mies kysyi josko jätettäisiin ehkäsy jo ennen häitä pois).

Pukua toki aion katsoa sen mukaan että saa muokattua JOS lapsi alkaisi itsestään ilmoitella jo kevään aikana :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tarkoitus jättää marraskuun lopulla ehkäisy pois ja helmikuussa häät. Olen laskeskellut, että pukuuni mahdun vaikka kävisikin niin hyvä tuuri että raskaaksi tulisin ennen häitä. Itsellä kun on jo tuota ikää (31½v. häissä), niin ei kovin kauan voi enää ootella. Ja tosiaan kun se raskaaksi tuleminen ei ole mikään itsestäänselvyys, niin tervetullutta olisi kesken hääkiireidenkin. Eniten jännittää tuo mahdollinen väsymys, olen muutenkin ihminen joka tarvitsee paljon unta :) Pahoinvointia en niinkään pelkää, vaikka todennäköistä sekin olisi. En vaan tahdo uskoa, että sellainen yötä päivää oksentelu on kovin yleistä. Omassa lähipiirissäni (suku, ystävät, työkaverit) ennen tunne ketään, ketkä niin voimakkaasti olisi reakoineet. Tietty, kun näin kirjottelen, tulen itse oksentelemaan koko raskausajan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään