Niittipyssy

Sormukset ja vasenkätisyys

5 viestiä aiheessa

Haulla ei ainakaan löytynyt keskustelua tästä aiheesta joten päätin kysäistä että onko naikkareissa monia vasenkätisiä, jotka kokevat kihla- ja/tai vihkisormukset hankaliksi? Minua kosittiin viime syyskuussa ja rakastan yli kaiken kihlasormustani, mutta aina välillä tulee sellainen olo kuin se olisi jotenkin tiellä ja "alttiina" kaikelle. Vasenkätisenä kun luonnollisesti käyttää sormuskättä paljon enemmän kuin oikeakätinen niin en voi olla miettimättä että kerääntyykö sormukseen esimerkiksi paljon bakteereja ja kolahteleeko se koko ajan johonkin. Kihlana minulla on titaanisormus, joten se ei käytöstä juurikaan hätkähdä mutta vihkiksi haluaisin punakultaisen rivitimanttisormuksen ja pelkään sen puolesta jo etukäteen.

 

Siispä, onko muita vasenkätisiä jotka pelkäävät sormuksensa/sormustensa puolesta? (:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kohtalaisen massiivinen kihla, jossa on jonkin verran kohollaan olevia kiviä ja kyllä se on vaan aina kiinni sukkahousuissa tai saumoissa tai talvella sormikkaissa. Alkuun yritin varoa sormusta ja tehdä asioita enemmän oikealla kädellä, mutta minkäs  umpivasuri sille tekisi. Mulla ei tuon reilun vuoden aikana, jona olen sormusta päivittäin käyttänyt, ole siihen ainakaan mitään jälkiä tullut, toki kyseessä on filigraanisormus, joten naarmuntuvaa pintaakaan ei ole niin paljoa. Mutta kyllähän vasenkätisyys sinällään aiheuttaa enemmän vaatimuksia sormuksen muodolle ja materiaalille, varsinkin jos sitä tosiaan käyttää huomattavissa määrin enemmän kuin oikeaa kättä. Itse painiskelen vielä vihkisormuksen valinnan kanssa, että teetetäänkö vai aletaanko etsiä valmista. Jos päädytään teettämään, niin ehdottomasti pitää muistaa sepälle mainita, että sormus tulee käyttöön ihmiselle, jonka oikea käsi on lähinnä koristeena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molempikätisenä vastaan, iän myötä oikeakätisyys on selvästi se vahvempi, mutta voin esim kirjoittaa vasemmalla kädellä joten sen käyttö tuntuu monissa tilanteissa lähes yhtä luonnolliselta kuin oikeankin. Huomaan sormuksen välillä kolhiintuvan esim töiden tekemisen yhteydessä, mutten usko että normaalin elämän kulutus on oikeastaan kiinni siitä kumpi kätinen on. Sitä huomaamattaan käyttää sitä heikompaa kättä ihan yhtälailla aika moneen asiaan päivän mittaan. Lisäksi heikompi käsi on usein se johon tuetaan asioita ja painoa ja vahvalla kädellä ohjataan toimintaa, joten on myös paljon tilanteita jossa heikompaan käteen kohdistuu kovempi rasitus ja kulutus. Enemmän olisin tapauksessasi huolissani punakullan pehmeydestä, koska titaani syö pehmeämmän materiaalin viereltään puhki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi asiaa. Olen siis myös umpivasuri, mutta en nyt äkkiseltään keksi mitään sellaista asiaa tai tekemistä, jota juuri vasemmalla kädellä tekisin ja jossa sormus altistuisi tai haittaisi. Pitääkin kiinnittää asiaan huomiota ja katsoa miten elämä sormuksien kanssa menee vasenkätisenä  :spruce_up:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enemmän olisin tapauksessasi huolissani punakullan pehmeydestä, koska titaani syö pehmeämmän materiaalin viereltään puhki.

 

Juu, tarkoituksena on löytää vähän näyttävämpi vihkisormus, jota käyttäisin ihan yksinään (: Harmitti tosin kun ei ennen kihlausta vielä tiennyt tästä titaanin ominaisuudesta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään