Minttu06

Morsianten/sulhasten pettymykset hääjuhlaan

94 posts in this topic

Pakko viel ämainita yksi juttu, joka jäi harmittamaan häiden jälkeen ihan sikana! Tajusin nimittäin että kirkon jälkeen itse hääjuhlasta ei ole yhtään videokuvamateriaalia! Kaveripiirissä on taitavia kuvaajia ja yleensä kameroita on joka pirskeissä, mutta eipä kukaan ottanut meidän häistä!  >:( Itse en sitä hääjuhlassa muistanut enkä tajunnut, ettei kuvaajaa ole (vaikka sulhasta muistutin jatkuvasti ennen häitä). No onneksi on kuitenkin paljon tilanteita ikuistettu tavallisilla kameroilla.

Mulla taas ei ole pahaa sanaa sanottavana kaasoista eikä bestmaneistä. Koko ilta sujui loistavasti eikä minun tarvinnut huolehtia mistään. Ainut mikä hieman harmitti, oli isäni panos. Puhe oli alle 10 sanaa (tervetuloa, kippis -tyyliin), eikä hän missään vaiheessa tarjoutunut auttamaan taloudellisesti häiden järjestämisessä. Jos mieheni vanhemmat eivät olisi auttaneet kustannuksissa, olisimme olleet pulassa laskujen kanssa. Saimme kyllä isältäni lahjaksi rahaa, mutta se ei riittänyt juuri muuhun kuin hääyön maksamiseen.  :(  Ja kysymys ei ollut siitä etteikö hänellä olisi ollut rahaa auttaa, hän ei kai vain halunnut.

Kun aloin nyt ajattelemaan, niin olinhan minä joihinkin asioihin pettynytkin, vaikka en olekaan juuri muistellut niitä. Seremoniamestarina piti toimia kaverini, mutta ainoa, mitä hän kuulutti, oli häätanssi. Muuten homman hoiti isäni.

Lisäksi muutaman vieraan ilmeistä näki, etteivät he ehkä viihtyneet häissämme, minkä kyllä ymmärrän, sillä en ollut tavannut näitä koskaan aiemmin (mieheni serkkuja) ja miehenikin on heidän kanssaan erittäin vähän tekemisissä. Mutta kuitenkin mies vaati että heidätkin pitää kutsua.

Muutamat vieraat jättivät ilmoittamatta etteivät tule, joten oli jokseenkin noloa kun tyhjiä paikkoja oli aika paljon katettuna...

Toisaalta en ollut halunnut hääleikkejä, että ehtisin jutella uusien sukulaisteni kanssa. Noh, ohjelmaa oli kuitenkin järjestetty, mikä sinänsä oli ihan hauskaa kuitenkin, sillä joukossa ei ollut mitään noloa tms. Vaikka tiesinkin toisen leikeistä ("lakanajuttu") etukäteen.

Osa mieheni sukulaisista odotti vain saavansa kakkua ja nähdäkseen häätanssimme. Sen jälkeen lähti moni sitten vähin äänin kotiin, osa kävi toki kiittelemässä, mutta eivät läheskään kaikki. He vain lähtivät. Niinpä miehen suvun puolen perhekuvat jäivät kaikki ottamatta. Tuo käytös pisti hieman vihaksi ja miettimään että viihtyivätköhän he meidän häissä...

Vielä yksi harmittava asia oli se että teiltä sulivat lumet ja hevoskuljettaja sairastui, eli reellä poistuminen juhlapaikalta jäi sitten näkemättä ja kokematta  

Petyimme hieman pitopalvelun emäntään / vastuuhenkilöön. Tapaamisissa ennen häitä hän oli joskus kuin persiiseen ammuttu karhu, ja toisella kerralla taas todella ystävällinen ja viehättävä ihminen. No sama meno jatkui hääpäivän aikana. Välillä hän oli todella mukava ja kohtelias, ja välillä aika töykeä. Myös jotkut vieraamme saivat valitettavasti osansa tästä epäystävällisyydestä. Kyseessä oli kuitenkin aika mitätön juttu, ja sellainen siis mitä ei ollut tapahtunut. Hän ikään kuin syytti vieraita turhaan. Tästä jäi hieman huono maku suuhun, vaikka muuten häät onnistuivat pitopalvelunkin osalta loistavasti.

Booli olisi pitänyt laittaa aikaisemmin tarjolle. Vaikka tulihan se sitten juotua. ;)

Koko päivä meni ihan loistavasti, mutta vähän harmitti se, että aika moni ilmoittautunut jätti tulematta. Muutama sairastapaus joukossa oli kyllä, mutta vähän harmitti maksaa useampi sata euroa ihmisistä, jotka eivät vaan viitsineet ilmoittaa, että eivät tulekaan.

^ tommonen on ihan uskomattoman sivistymätöntä käytöstä :angry:

Hei kaikille! En enää muistanut tunnuksiani, kun on yli puoli vuotta siitä, kun viimeksi olen sivustolla vieraillut.. Hui, onko niistä häistä jo niin kauan aikaa?!

Tulin tosiaan pitkästä aikaa katselemaan häätunnelmia ja aloin muistella omia häitämme..

Olen niin monesta asiasta hurjan kiitollinen. Jos joitain pettymyksiä näin jälkikäteen yritän muistella, niin yksi juttu kirpaisi: unohdin morsiuskimpun autoon kun mentiin niin vauhdilla kirkkoon! Kävelin tyytyväisesti isän käsipuolessa alttaria kohti, kun yhtäkkiä sellainen kylmä aalto läikähti sisällä: perhana, mulla ei oo kimppua!! No, alttarilla yritin elekielellä sitten vinkata kaasoille, että hakekaapas kimppu. Sain sen sitten käsiini ennen kuin astuimme kirkosta ulos tuoreena avioparina.

Muuten päivä oli täydellinen! Tuo kimppu ensin kyllä harmitti minua kovasti, vaikka nyt jälkikäteen se tuntuu ihan hassulta muistolta! :D

Näin jälkikäteen voin sanoa, että kaikki sujui niin upeasti, etten voi tosissani sanoa pettyneeni mihinkään! Etukäteen tuntui olevan niin monta asiaa, jotka olisivat voineet mennä pieleen, että kun kaikki sitten hääpäivänä menikin hienosti, tunsin aivan valtavaa kiitollisuutta ympärillä olevia ihmisiä kohtaan. Toinen kaasoni tosin toimi jokseenkin siten kuin olin epäillytkin käyvän: pysytteli tiiviisti ystäväseurueessa, eikä missään vaiheessa iltaa tsekannut, miten morsian voi tai tarjoutunut avuksi. Vaan oikeastaan - siksipä minulla lopulta olikin kaksi kaasoa ja saatoin olla iloinen molemmista.

Anoppi kielsi kullan pikkuveljeä ottamasta videokameraa kirkkoon. Oli siis sovittu että hän kuvaisi, mutta eipä sitten kuvannut. Onneksi ihana työkaverini kuvasi sentään sisääntulon ja poistumisen että edes musiikit kuulee :)

Juuri avioituneena tuoreessa mielessä on muutamia harmittamaan jääneitä seikkoja...Kirkon portailla ei saanut heittää riisiä, mutta ohraa tai jotain muuta olisi saanut heittää. Puhuin tästä anoppini kanssa ja jäin siihen ymmärrykseen, että hän huolehtisi asian, mutta eipä huolehtinut, joten päällemme ei heitelty mitään. Tilanne oli hetken ajan vähän jäykkä ulostulon jälkeen, seisoskelimme vaan siinä portailla ja ihmisest tulivat jo tässä vaiheessa osa onnittelemaan ja osa ei.... Tarkoitus oli, että onnittelu on vasta juhlapaikalla. Itse olin ajatellut, että tuntuu typerältä ITSE hankkia heiteltävät ja pyytää, että heitelkää nyt näitä päällemme...No joo, pieni juttu.

Mietin myös, oliko plaseeraus täysin onnistunut, kun hyvä ystäväni istui aika kaukana itsestäni ja näytti, että hänellä ja miehellään oli välillä tylsää, kun en ehtinyt juttelemaan heidän kanssaa. Meillä oli siis todella pienet häät, perheen lisäksi vain molempien kaksi kaveria puolisoineen oli kutsuttu. Toisaalta ystäväni pienen vauvan äitinä oli todella väsynyt, joten ehkä kyse oli vain tästä..Lisäksi harmittaa, että jatkoilla en ehtinyt hyvästelemään ja kiittämään loistavasti toiminutta bestmania ja tämän mukavaa vaimoa, kun olin jäänyt toisen ystäväni kanssa vessaan tarinoimaan liian pitkäksi aikaa....Noh, pieniä kömmähdyksiä, mutta kalvavat vähän, kun tietysti päivästä olisi halunnut aivan täydellisen. Kokonaisuutena päivä oli ihana eikä onneksi mitään katastrofaalista tapahtunut.

Seremoniamestari ei sanonut alkuun ihan niinkuin piti. Kyllähän se harmitti, mutta minkäs teet :D. Meni vähän yksi idea pieleen, mutta eipä se maailmaa kaada.

Riisitytöt kaatoivat loput riisit meidän päälle :(

Hääkakku ei ollut sovitun kaltainen eivätkä vieraat oikein innostuneet tanssimaan, vaikka bändi parhaansa yrittikin. Kun sitten itse yritin pitää menoa päällä tanssilattialla, en ehtinyt jutella kunnolla läheskään kaikkien vieraiden kanssa enkä varsinkaan tutustua sellaisiin miehen sukulaisiin, joita en ole aiemmin tavannut.

Noin muuten kaikki sujui oikein hyvin, alku- ja pääruoat olivat herkullisia ja juhlatkin ihan kivat, vaikka paremmissakin bileissä olen elämäni aikana ollut. ;)

Itse kyllä viihdyin häissäni oikein hyvin, ja pienet kommellukset olivat lähinnä huvittavia. Kuitenkin olin vähän pettynyt siihen, että häävieraat eivät kovinkaan innostuneet tanssimaan eivätkä laulamaan. Toivoin kovasti rentoja, hauskoja, vapaamuotoisia häitä, sillä inhoan jäykkää pönöttämistä. En tiedä, olisiko alkoholitarjoilu heti alusta asti vapauttanut ujoja suomalaisturrikoita, mutta en halunnut mitään humalassaheilumistakaan. :rolleyes: Kyllä se meno siitä kuitenkin rentoutui, kun ilta eteni ja väki väheni.

Toinen pettymyksen aihe oli suurelta osin omaa syytäni: en osannut delegoida tarpeeksi hyvin. Koska kukaan ei ollut varsinaisesti vastuussa mistään, pitopalvelu ja bändi ja kaikki muutkin tulivat kysymään minulta käytännön asioista. Olin vähän toivonut, että morsian saisi omissa häissään hiukan "levätä", mutta itse piti huolehtia kynttilöiden sytyttämisestä alkaen juhlapaikan siivoamiseen saakka kaikesta. Kaasoa olisi varmaan pitänyt ohjeistaa enemmän, mutta en kehdannut "orjuuttaa" ystävääni. Onneksi minulla on niin ihana perhe, joka osasi tarttua käytännön asioihin ja auttoi tosi paljon. Ilman heitä olisimme olleet sulhasen kanssa pulassa. Ilmeisesti "naimattomat" eivät vaan tajua sitä, miten paljon hommaa keskikokoisten häiden järkkääminen vaatii.

Ah, kaikkein eniten harmitti se, että osa vieraista myöhästyi seremoniasta! Luulisi, että ihmiset sen verran kunnioittavat hääseremoniaa, että tulevat ajoissa. Kutsussa luki, että tilaisuus alkaa klo 18 ja odotimme 18:15 asti, ennen kuin aloitimme. Silti osa vieraista ei ehtinyt paikalle, vaan he sitten kuikuilivat eteisestä seremonian kulkua, kun eivät kehdanneet kesken kaiken hipsiä istumaan omille paikoilleen saliin. No, oma oli häpeänsä.

Tämä olikin hyvä viestiketju lukea. Kaikkien kaasojen ja best manien olisi varmaan hyvä käydä täällä. Itse otan kaason tehtäväni hyvin vakavasti ja sain täältä monta hyvää ideaa ja ajatusta.

Kaikista parasta tässä viestiketjussa on että nyt haluan heti keskustella kunnolla morsiamen kanssa kaikista asioista. Että hän kertoo tarkalleen kuinka toivoo minun toimivan hääjuhlassa ja ennen sitä. Ja lupaan hänelle ottaa paljon vastuuta asioista, jotta hän saisi juhlia rauhassa. Tosin uskon että näissä häissä on runsain mitoin apulaisia, mutta silti.

Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja ilman väärinkäsityksiä.

Hääkakku! Mikä pettymys.

Kakku oli aivan kamalan näköinen, huonosti päällystetty ja aivan epätasainen ja jokainen taso näytti olevan kaatumaisillaan johonkin suuntaan. Vieraatkin kommentoivat, että onpa kamalan näköinen kakku!! :(

Melkein aloin itkemään sen nähdessäni, mutta päätin, etten anna sen pilata päivääni.

Vieraat kommentoivat kyllä jälkeen päin, että kakku oli hyvää. Itseäni kakku suututti niin paljon, etten juuri syönyt sitä.

Seuraavana päivänä selvisi, että työvuorot olivat juhlapaikassa menneet jotenkin sekaisin tms. ja kakun joutui tekemään henkilö, joka ei ollut koskaan aikaisemmin tehnyt kakkuja!!

Onneksi minun ei tarvinnut tästä asiasta paljoa reklamoida, sillä paikan johtaja pahoitteli asiaa kovasti ja jätti hyvityksenä veloittamatta koko yöpymisemme.

Tuo harmittaa kovasti. En ladannut päivään mitään isoja odotuksia tms. ei ollut tarkkoja suunnitelmia. - Mutta kun näin sen kakun, minkä siis odotin olevan vähintäänkin paremman näköinen mitä itse saisin humalassa aikaiseksi, meinasi itku tulla.

Vieraat ovat kovasti kiitelleet ihanista juhlista. Toivon kuitenkin, ettemme tule olemaan se pari, kenen häät muistetaan rumasta kakusta. :(:unsure:

Ainoa asia, mikä harmittaa omissa häistä on se, ettei meistä otettu poseerauskuvaa ulkona, koska juhlapaikkamme oli oikein idyllinen myös ulkokuvaukseen.

Edited by annika27

Meillä oli ihanat häät ja todella monet vieraistamme on kommentoinut häitämme vuosisadan juhlina. Itseäni jäi kuitenkin harmittamaan muutama asia todella paljon, varsinkin kun olen täydellisyyteen pyrkivä ihminen. :huh:

Elikkäs kaaso oli alunperin hyvin aktiivinen häiden suhteen, mutta hääpäivänä kaikki muuttui. Ennen kirkkoon menoa hän oli huolissaan vain omasta asustaan eikä viitsinyt edes tarkistaa mun asuani. Juhlapaikalla hän oli koko ajan omilla teillään eikä ollut ohjelmistosta ollenkaan selvillä (vaikka olimme antaneet kirjalliset ohjeet ja bm ainakin osasi ohjeet ulkoa). Erään ohjelmanumeron aikana hän alkoi sekoilla ihan täysin osallistujien määrästä ja joukkueista, vaikka olimme asian käyneet läpi useasti ennen hääpäivää (itse asiassa hän alkoi väitellä kyseisest asiasta mun kanssani yleisön edessä!). Ohjelman hän veti suoraan sanottuna huonosti, seiso selkä yleisöön päin, jolloin yleisöstä kukaan ei kuulemma kuullut mitään. Annoimme polttariporukalle sekä kaasolle ja bm:lle ( heille vähän paremmat ) lahjat kiitokseksi. Pyysin kaasoani myöhemmin avaamaan lahjan, mutta hän sanoi, ettei häntä kiinnostaisi avata lahjaa. Bm sen sijaan avasi ja kiitteli vuolaasti. Kaason käyttäytyminen oli todella outoa ja mielestäni itse en kuitenkaan ollut mitenkään pilkun viilaaja tai inhottava häntä kohtaan. Kaaso katseli osaa vieraista nenänvartta pitkin ja kävi jossain vaiheessa kommentoimassakin, kuinka jotkut vieraista on hänen mielestään inhottavia / tyhmiä / idiootteja jne. Loppujen lopuksi kaaso poistui juhlista ilmoittamatta mitään, jätti vaan "huostassa olleen" kännykkäni pöydälle, mutta vei meikkini mukanaan. Jäi harmittamaan suuresti!

Bändi oli huono ja siitä olenkin jo aiemmin valittanut. Hinta-laatusuhde oli huono, laulu oli huonoa ja vieraat eivät viitsineet loppujen lopuksi tanssia huonon soitannan takia. Tanssivat kyllä paljon bändin poistuttua siirtyessämme karaokeen.

Pitopalvelu ei laittanut esille hyla- ja gluteeniton-lappuja, joita olin hyvin väsyneenä askarrellu päivää ennen häitä. Kukaan ei kertonut näille allergikoille, mikä ruoka heille sopii, joten jouduin itse hääpäivänä juoksentelemaan ympäri salia ja etsimään kyseisiä ihmisiä.

Pitopalvelun ruoka oli mahtavaa mutta työntekijöiden käytös ruokailun jälkeen ala-arvoista. Olimme edellisenä päivänä laittaneet pitopalvelun antamat liinat pöytiin (kaikki TÄYSIN erilaisia, kolmen tunnin homma) ja itse tarkasti tarkistin, että kaikki sopii. Kuitenkin ruokailun jälkeen pitopalvelun henkilöt päättivät, ettei tarjoilupöydän liinat ole oikeat, että nyt vähän valitetaan niistä tässä keskenään kovempaan ääneen, jotta 10 m päässä olevat kuulevat ja aletaanpa sitten mielenosoituksellisesti vaihtaa niitä ruuan ja kahvin välissä. Tulos ei ollut sen kummempi kuin aikaisemminkaan. Ihmettelen vaan, että mikseivät he vaihtaneet niitä silloin kun olivat tulleet sinne puolilta päivin eli miksi piti aiheuttaa tuollainen näytös.

Lisäksi harmitti se, että olimme toivoneet morsiammen tai sulhasen tms. ryöstöä, mutta mitään sellaista ei ollut.

Ihanat häät oli, mutta nuo pienet asiat nakertaa tällä hetkellä hyvin paljon. Kaiken purnaamisen jälkeen pakko sanoa, että bm oli todellakin asiansa osaava ja kiitos hääpäivän sujumisesta kuuluu ehdottomasti hänelle! :-X

Harmittaa, että kuvaus jouduttiin epävakaan sään takia suorittamaan sisällä (tosin jälkikäteen ajateltuna varmasti parempi, sisällä saa helpommin laadukkaita kuvia), mutta se mikä meinasi pilata päivän oli pitopalvelu; ruoka nimittäin loppui kesken, hääkakku oli liian pieni (onneksi äitini oli leiponut lisäksi suklaakakkuja, joita sitten kehuttiinkin vuolaasti, muuten olisi osa vieraista jänyt ilman kakkua), tarjoilijat aivan tunareita pikkutyttöjä.. Kyllä harmitti niin galaksaalisesti, että itku oli lähellä. Vielä kun olin tehnyt hyvin selväksi, että mun häissä ruoka ja juoma on etusijalla.. Onneksi edes se ruoka jota oli, oli hyvää.. No, siitä selvittiin ja pieni hyvitys saatiin, mutta eihän sellaista pettymystä korvata millään rahasummalla; mulla kun ei koskaan enää ole omia häitä! Jälkikäteen vielä kuulin, ettei tämä ollut eka kerta tälle ko. pitopalvelulle kun näin käy.. miks, oi, miks mä kuulen siitä vasta häideni jälkeen!!

^Mikäköhän pitopalvelu mahtoi olla kyseessä? Tai kertoisitko ainakin paikkakunnan/ kaupungin jossa tuo pitopalvelu vaikuttaa?

Harmittaa, ettei minulla ollut ketään auttamassa. Onneksi sain ikkunasta huudettua isän vetämään vetoketjun kiinni. Kellekään ei ollut tullut mieleen, että voisin tarvita jotain apua. Meikkiin jäi aikaa kaksi minuuttia.

Juhla oli muuten täydellinen, mutta jouduin kantamaan lahjoja itse autoon.

Erään ohjelmanumeron aikana hän alkoi sekoilla ihan täysin osallistujien määrästä ja joukkueista, vaikka olimme asian käyneet läpi useasti ennen hääpäivää (itse asiassa hän alkoi väitellä kyseisest asiasta mun kanssani yleisön edessä!). Ohjelman hän veti suoraan sanottuna huonosti, seiso selkä yleisöön päin, jolloin yleisöstä kukaan ei kuulemma kuullut mitään. Annoimme polttariporukalle sekä kaasolle ja bm:lle ( heille vähän paremmat ) lahjat kiitokseksi. Pyysin kaasoani myöhemmin avaamaan lahjan, mutta hän sanoi, ettei häntä kiinnostaisi avata lahjaa. Bm sen sijaan avasi ja kiitteli vuolaasti. Kaason käyttäytyminen oli todella outoa ja mielestäni itse en kuitenkaan ollut mitenkään pilkun viilaaja tai inhottava häntä kohtaan. Kaaso katseli osaa vieraista nenänvartta pitkin ja kävi jossain vaiheessa kommentoimassakin, kuinka jotkut vieraista on hänen mielestään inhottavia / tyhmiä / idiootteja jne. Loppujen lopuksi kaaso poistui juhlista ilmoittamatta mitään, jätti vaan "huostassa olleen" kännykkäni pöydälle, mutta vei meikkini mukanaan. Jäi harmittamaan suuresti!

En minäkään mielestäni mikään pilkunviilaaja ole, mutta pakko sanoa, että todella omituisen kuuloista (ja joiltain kohdin jopa törkeää) tuo kaason käytös! :o

Meillä meni pieleen moni asia.

Kirkkoon kävellessä talutteli meidän poikaa tilanteeseen kuulumaton henkilö.

Tervetulo hommat meni pipariks

Kaaso ei pitänyt puhettaan

Osa leikeistä jäi pois

Polttarikansio jäi pois

Iltapalan kattaus meni pieleen

Kakku oli niin pahaa ja sain rahat takaisin kokonaan, mutta mitä se korvaa sitä päivää??

Mua vaan itkettää ja tuntuu, että kaikki oli niin turhaa... :(

Meillä meni pieleen moni asia.

Kirkkoon kävellessä talutteli meidän poikaa tilanteeseen kuulumaton henkilö.

Tervetulo hommat meni pipariks

Kaaso ei pitänyt puhettaan

Osa leikeistä jäi pois

Polttarikansio jäi pois

Iltapalan kattaus meni pieleen

Kakku oli niin pahaa ja sain rahat takaisin kokonaan, mutta mitä se korvaa sitä päivää??

Mua vaan itkettää ja tuntuu, että kaikki oli niin turhaa... :(

Ja lisään vielä tuohon, että pitopalvelun kanssa sujui osittain hyvin.. Mutta heille jouduttiin huomauttelemaan ruuan lisäämisestä ja esim. karjalanpaistia oli jätetty osa uuniin ja senhän kaikki tietää että jos jotain vähän porukka otta sitä myös vähän. Tämän jälkeen pitopalvelu vei kotiin kaiken.

Ääh näitä pieleen menneitä asioita olis niin paljon etten tiedä miten päin olisin :(

Ja lisään vielä tuohon, että pitopalvelun kanssa sujui osittain hyvin.. Mutta heille jouduttiin huomauttelemaan ruuan lisäämisestä ja esim. karjalanpaistia oli jätetty osa uuniin ja senhän kaikki tietää että jos jotain vähän porukka otta sitä myös vähän. Tämän jälkeen pitopalvelu vei kotiin kaiken.

Ääh näitä pieleen menneitä asioita olis niin paljon etten tiedä miten päin olisin :(

Anteeksi, mutta tämän on tarkoitus olla lohdututtava teksti.. Minusta kuitenkin kuulostaa, että nuo olivat vain pikkuasioita. Oikeasti tärkeintä on millainen tunnelma juhlissa oli.. Ihan oikeasti, mitä väliä sillä kenen käsikynkässä se poikanne kulki tai ettei ollut polttarikansiota tai iltapalakattausta...? Oliko kivat juhlat? Ihana nähdä rakkaita ihmisiä? Liikuttavaa hetkeä alttarilla tai jossakin muussa välissä? Vaikka koko pitopalvelu oli mokannut koko ruuan, mitä väliä sillä on jos teillä oli mukavaa..?

Mä luulen, että jos meillä olisi menneet noi kaikki jutut pieleen, olisin silti hehkuttamassa miten ihana päivä oli enkä varmaan edes tajuaisi, että huonosti meni. Tätä en sano pahalla vaan vähän vain herätelläkseni! Saithan miehesi omaksesi! Se varmaan on ihaninta!? *Täydellinen hääpäivä* ei minusta tarkoita sitä, että kaikki maailman pikkujutut menee hyvin vaan se että tunnelma oli kiva.