Minttu06

Morsianten/sulhasten pettymykset hääjuhlaan

94 posts in this topic

Muutamien vieraiden käyttäytyminen oli uskomattoman törkeää, ja vielä sellaisten ihmisten joiden odottaisi osaavan käyttäytyä, mutta ei! Esim. eräs vieras seisoi ulkona tahallaan varpaitteni ja hameen helmani päällä, ja se oli hänestä hauskaa :huh: Pitopalveluun olin muuten erittäin tyytyväinen, mutta yksi heidän työntekijöistään oli todella häiritsevä. Minua nolottaa aivan älyttömästi kun kuulen koko ajan lisää, mitä tämä ihminen on ehtinyt töksäyttää vieraille. Hänellä tuntui riittävän jokaiselle jokin pieni "vittuilu", niin meille hääparille kuin kaikille muillekkin. Esim. siskolleni hän oli mekastanut että olisi pitänyt kutsua paljon enemmän vieraita :mellow: en tiedä yhtään miksi hän tästä kantoi huolta. Meillä oli n. 90 vierasta, joten eiköhän se nyt riitä..ja kun olin vieraiden kanssa menossa ulos, hän tuli vetämään minut sivuun, ja alkoi mekastamaan lisää asioista, joilla ei ollut sillä hetkellä mitään väliä. Voisin jatkaa tätä listaa tästä ihmisestä pitkäänkin, mutta sanotaan näin, että olin aika järkyttynyt tästä käytöksestä, enkä uskonut tällaista näkeväni hääpäivänä, mutta tulipa sekin nähtyä! Ei tämä nyt ole maailman suurin asia, mutta kieltämättä juhlapäivänä aika kiusallinen..

En pettynyt mihinkään. Olin niin onnellinen, että ei ollut mitään, mikä olisi sitä varjostanut. Pieniä ongelmia toki oli, eikä kaikki täydellistä ollut, mutta minusta ne oli sivuseikkoja suhteessa siihen, että me mentiin naimisiin ja "saatiin toisemme". Jatkotkin oli kivat. Rouvaelo on ollut ihanaa.

Mistähän sitä aloittasi..

Hääpäivänä oli hirveästi vielä tehtävää joita meikkini ja kampaajani jälkeen yritimme sulhasen kans hoitaa. Osa ihmisistä jotka olivat lupautuneet auttamaan sanoivat että kun heillä menee niin kauan valmistautumiseen eivät ehdi kaveriksi. Onneksi ihana kaaso teki enemmänkin kuin osuutensa.

Valokuvaaja oli unohtanut varauksemme. Kuvaamo oli pimeänä kun menimme paikalle, toiseksi onneksemme ovessa oli puhelin numero josta saimme kuvaajan kiinni. Hirveällä kiireellä saimme kuvat otettua muttet juuri hymyilyttänyt, saa nähdä kuin vakavia kuvia tuli..

Mieheni löi päänsä kirkon ovipumppuun kun suntio ei huomannut varoitella häntä, hyvä ettei pään paikkaukseen jouduttu.

Pitopalvelu ei toiminut yhtään niinkuin olisi pitänyt. Osa ruuasta loppui kesken vaikkei kaikki edes vieraat päässeet tulemaan paikalle. Lautaset kerättiin nenän edestä pois vaikka osa olisi halunnut syödä lisää. Osalle vieraista jätettiin kuitenki maitolasit nenän eteen, viinilasit kyllä keräsivät pois vaikka ne olisi pitänyt jättää. Hääparin astiat pysyivät pöydässä niin kauan kunnes kahvin alussa kaaso pyysi viemään ne pois ja oli siinä vielä lisäksi pari epäkohtaa noidenkin päälle.

Mutta saimme toisemme vaikkei oikeastaan mikään tärkeä mennyt hyvin, loppuilta oli rennompi ja iltapalaa meni kitettävä määrä johtuisko tuosta pitopalvelun toiminnasta.

Muutama homma oli vähän eri tavalla, mitä odotettiin.. parista asiasta isäntäväki tuli sanomaan juhlan aikana, josta olivat pahoillaan ja kyseinen seikka näkyi kyllä sitten loppulaskussakin.

Juhlat olivat kuitenkin onnistuneet, joten eipä jaksa tuollaisia pikkuasioita enää ajatella :lol:

Hääpäivään ei kerta kaikkiaan voi olla pettynyt, mutta pari pikkujuttua vähän harmittaa, vaikka on melkein rivoa valittaa mistään (tosin siksihän tämä ketju täällä on ;) ): vihkimisen valokuvaajaksi valtuutettu henkilö saapui myöhässä (--> mutta toinen yhtä lailla taitava vieras paikkasi), ja suunnilleen puolet vieraista ei tuonut lainkaan onnittelukorttia (--> mutta kopioitiin onnittelut nettipankista).

Olen pettynyt bestmanin/seremoniamestarin toimintaan. Seremoniamestarin kanssa oli käyty läpi juhlan kulku ja hänen osuutensa piti olla selvä, kunnes juuri ennen kirkkoon menoa hän ihmettelee että pitääkö mun puhua juhlissa jotain? Oli nimenomaan sovittu, että hän juontaa juhlat, jotta vieraat tietävät mitä milloinkin on tapahtumassa yms. Lisäksi BM pakotti bändin keskeyttämään soittamisen ja piti puheen. Puheille oli kyllä aikaisemmin ollut aivan riittävästi aikaa ja bändikin oli ihmeissään, että mitäs tämä nyt on. Tarkoitus oli varmaan hyvä, mutta mua ärsytti ja ärsyttää suunnattomasti!

Vieraskirja olisi pitänyt laittaa kiertämään pöytiin aikaisemmin, jotta kaikki olisi ehtineet kirjoittaa.

Meidän häämme olivat kaikin puolin täydelliset.

Ainut asia minkä muuttaisin, olisi oma käytökseni.

Nautin päivästä kaikin siemauksin, jopa sen verran samppanjan muodossa että viimeinen tunti ennen hotellille lähtöä on jäänyt hieman hämärän peittoon.

Onneksi minulta menee helposti vain muisti, kukaan vieraista ei huomannut käytöksestäni että olisin humalassa. :girl_haha:

Mutta itseäni se harmittaa vähän, sillä olin vakaasti päättänyt muistaa joka hetken häistäni.

Mutta muuten päivä, ja ilta oli täydellinen.

Häämme olivat kaikinpuolin onnistuneet.

Muutama asia jäi jälkikäteen harmittamaan..

Eli kaaso astui hameeni päälle ja laahus "tipahti" kiinnityksistä alas ja häävalssi menis itten laahusta kantaen, eikä tanssista oikein tullut mitään. Myöhemmin kiinnike saatiin takaisin ja uusinta häävalssista tapahtui puolilta öin. Se sujui paljon paremmin.

Lisäksi olisin halunnut ottaa enemmän kuvia ihmisten kanssa, joita harvemmin näen ja joiden kanssa ei ole yhteisiä kuvia..kuten mummini ja muorini..mutta nekin sitten jäi ottamatta.

Olisin toivonut, että vieraat olisivat viihtyneet pidempään häissämme. Olimme nähneet paljon vaivaa juomien, ruokien, koristeluiden ym. suhteen, ja nyt tuo kaikki uurastus tuntuu hieman hukkaan heitetyltä. Ja aina valitellaan, kun häitä järjestetään niin harvoin, eikä sitten osata/jakseta kuitenkaan juhlia. Lapsiperheiden aikaisemman lähdön ymmärrän tietysti, mutta muiden en.

Meillä oli kyllä todella ihana juhla ja ainut epäkohta mitä muistan oli se että kakku oli vähän kökösti koristeltu. Tietenkin tilanne oli vähän sellainen sitä saa mitä tilaa kun emme kondiittorille osanneet kertoa kauhean tarkasti mitä halusimme, mutta minusta siellä olisi pitänyt kuitenkin miettiä vähän että kyseessä on hääkakku. Mutta todella pieni kupru muuten täydellisessä illassa :)

Meidän juhlamme ainoa moka oli hääkakku: ravintolan liian innokas keittiömestari oli aiemmin päivällä leikannut sen valmiiksi :grin: Lavastettiin sitten hääkakun leikkaustilanne itse.

Hääpäivänä harmittaa huivi, jonka sulhanen ja kaaso nykivät aina ihan kauhean näköiseksi. Tarkoituksena oli "rentona" lepäävä huivi joka peittää selän... noh, useakin kuva onnistui ja itse en huivin olotilaa hääpäivänä paljoa huomannut, joten se ei harmita. Lähinnä häämatkalta väsyneenä palatessa ja hääkuvia katsoessa en meinannut harmistukseltani saada unta kun huivi harmitti niin kovaa :grin:

Mitään suurempia pettymyksiä ei ollut, todella hyvin koko itse juhlapäivä sujui. Olisin halunnut päivän tuntuvan pidemmältä, nyt päivä meni äkkiä ohi, ja vaikka kuinka yritti nauttia kaikesta, olisin halunnut nauttia asioista vieläkin enemmän ja kauemmin.

Suurin ärsytyksen aihe oli varmaankin kampaaja, joka teki aivan järjettömän epäonnistuneen kampauksen hääviikon maanantaina, jolloin otatimme viralliset hääkuvat. Onneksi sain hääpäivänä edes sinne päin sellaisen kampauksen, jonka halusinkin. Kampaaja kehtasi sanoa mulle hääpäivän aamuna kampauksesta puhuessamme, ettei hän ole taikuri, joka pystyy taikomaan kaikenlaista saavuttamatonta. Sanomattakin selvää, että kampaaja menee vaihtoon, enkä enää ikinä mene kyseiseen kampaamoon. Tiiän, että tulen aina harmittelemaan kampausta virallisissa hääposeerauskuvissa.

Harmittaa myös, ettemme ehtineet ottaa poseeurauskuvia juhlatilassa tai ulkona, sillä paikka on aivan upea.

Pitopalvelun suhteen ainoa huomauttamisen aihe oli se, että he olivat avanneet viinipulloja valmiiksi liikaa ja illan loputtua melkein kymmenen pulloa koskematonta viiniä jouduttiin kaatamaan viemäristä alas. Senkin viini olisimme mielellämme juoneet myöhemmin. Ruuasta emme oikein osanneet ja pystyneet nauttimaan, koska olimme molemmat liian jännittyneitä, mutta onneksi muut nauttivat ruuasta ja kehuivat sitä.

Sekin harmittaa, ettei yksi mieheni ystävistä ollut ilmoittanut, ettei hänen puolisonsa tule häihin, joten pöydässä oli yksi tyhjä paikka ja ruuasta piti maksaa turhaan.

En ole erityisen ihastunut appivanhempiini, joten heidän käytös oli häiritsevää. He tekivät omituisen vieraskirjamerkinnän sekä höpöttivät niin paljon, että samassa pöydässä istuneet pakenivat höpötystä niin pian kuin mahdollista. Miehen sisko teki ilkeän tempun tuomalla vauvansa häihin, vaikka kutsussa kerroimme häiden olevan kokonaan lapsivapaat. Sisko kyllä tiesi lapsikiellosta, mutta toi vauvansa silti. Tämä satutti senkin takia, että ainakin yksi ystäväni jäi häistä pois, koska ei voinut ottaa vauvaansa häihin mukaan. Monella muullakin ystäväpariskunnalla on vauvaikäisiä lapsia, joten mua huoletti se, että he loukkaantuvat siitä, että miehen sisko toi vauvan, mutta he eivät saaneet tuoda. Siinä sitten appivanhemmat ja miehen hössöttivät sen vauvan kans aivan meidän edessämme.

Kaiken kaikkiaan pieniä juttuja, mutta kampauskohellus jäi harmittamaan mieltäni erityisesti, koska olen melkoinen tukkafriikki ja tarkka hiuksistani.

Edited by nellen

Ennen häitä jotenki stressasin sitä etteivät ihmiset uskaltaisi ottaa alkoholitarjoiluja, joita oli hankittu runsaasti. Itse käytän aika vähän alkoholia ja kun vilkkaimmista baariajoista alkaa olemaan jo kohta 10 vuotta niin olin kai unohtanut sen mitä ilmainen viina tekee aika monelle suomalaiselle. Arvata saattaa, että meidän häissä osa porukasta oli ympäripäissään jo ennen kuin kello oli 22. Ennen keskiyötä eräs vanhempi mieshenkilö sitten sai aikaan jo pienehkön tappelunkin. Eli jos joku kaduttaa niin se, että alkoholitarjoilu alkoi ihan liian aikaisin ja muutamat ihmiset nauttivat sitä sitten ihan liikaa. Myös se kaduttaa hieman että järjestelyjen kanssa oli todella kiire viikko ennen häitä enkä saanut nukuttua kunnolla ennen hääpäivää ja se kostautui tolkuttomana väsymyksenä siinä vaiheessa kun pahin jännitys vihkimisen jälkeen poistui. Myös yli 10 vierasta jätti hääpäivänä tulematta, mikä myöskin harmittaa.

Myös yli 10 vierasta jätti hääpäivänä tulematta, mikä myöskin harmittaa.

Ohhoh, jopas on ollut suurta toi yhtäkkinen kato. Oliko tuohon jotain syytä, esim. usean perheen sairastuminen yhtä aikaa vai miksi niin moni vieras jätti tulematta? Meidän häiden yksi henkilö tuntuu tuohon verrattuna niin vähäiseltä, ja sekin harmitti, joten voin vain kuvitella miten paljon yli kymmenen ihmisen poisjäänti harmittaa.

Minua jäi harmittamaan häissämme anoppini. Ilmoittautuneista vieraista päälle 20 (!!!) jätti tulematta, joista 5 ilmoitti minulle edellisenä iltana sairastumisesta, ja n.10 henkilöä oli anopille peruneet tulonsa. Anoppi ei kuitenkaan tätä asiaa minulle/miehelleni ilmoittanut, ja anoppi itse kun ei järjestelyihinkään mitenkään osallistunut.

Juhlapaikkana oli teltta, jonne tuskailimme äitini avulla kaikki pöydät mahtumaan ja lopulta näitä pöytiä oli täysin tyhjänä 3 kappaletta!! Kyllä pisti vähän vituttamaan kun juhlapaikalla huomasinne tämän, ja jälkeenpäin anopilta kuulimme, että vieraat olivat kyllä hänelle peruneet tulonsa. Jos me jotka juhlan järjestimme olisimme tienneet peruutuksista, olisi ainakin 2 pöytää voinut jättää laittamatta ja teltassa olisi silloin ollut huomattavasti enemmän tilaa kuljeksia. Saati sitten miten paljon tämä anopin toilailu tulee maksamaan pitopalvelun ruokalaskussa. Anoppi kun ei kustannuksiinkaan osallistu...

Minua jäi harmittamaan häissämme anoppini. Ilmoittautuneista vieraista päälle 20 (!!!) jätti tulematta, joista 5 ilmoitti minulle edellisenä iltana sairastumisesta, ja n.10 henkilöä oli anopille peruneet tulonsa. Anoppi ei kuitenkaan tätä asiaa minulle/miehelleni ilmoittanut, ja anoppi itse kun ei järjestelyihinkään mitenkään osallistunut.

Juhlapaikkana oli teltta, jonne tuskailimme äitini avulla kaikki pöydät mahtumaan ja lopulta näitä pöytiä oli täysin tyhjänä 3 kappaletta!! Kyllä pisti vähän vituttamaan kun juhlapaikalla huomasinne tämän, ja jälkeenpäin anopilta kuulimme, että vieraat olivat kyllä hänelle peruneet tulonsa. Jos me jotka juhlan järjestimme olisimme tienneet peruutuksista, olisi ainakin 2 pöytää voinut jättää laittamatta ja teltassa olisi silloin ollut huomattavasti enemmän tilaa kuljeksia. Saati sitten miten paljon tämä anopin toilailu tulee maksamaan pitopalvelun ruokalaskussa. Anoppi kun ei kustannuksiinkaan osallistu...

Ei ole todellista! Kyllä pistää vihaksi tuollainen :skilletgirl:

Olivatko nämä 10 vierasta ilmoittaneet ajoissa anopille etteivät tulekaan, ts. olisitteko ehtineet ilmoittaa pitopalvelulle? Minä kyllä tuossa tilanteessa sanoisin anopille ihan suoraan mitä mieltä olen asiasta, ja myös sen kuinka paljon turhaa lisämaksua tuosta tuli!

Edited by Danielina

Ei ole todellista! Kyllä pistää vihaksi tuollainen :skilletgirl:

Olivatko nämä 10 vierasta ilmoittaneet ajoissa anopille etteivät tulekaan, ts. olisitteko ehtineet ilmoittaa pitopalvelulle? Minä kyllä tuossa tilanteessa sanoisin anopille ihan suoraan mitä mieltä olen asiasta, ja myös sen kuinka paljon turhaa lisämaksua tuosta tuli!

En tiedä milloin nämä vieraat olivat asiasta anopille ilmoittaneet, mutta käsitin kyllä että hyvissä ajoin. Anopillekaan on turha asiasta mennä valittamaan/sanomaan, hän ei vaan tajua. Uskomatonta miten toheloita ihmiset ovatkaan... Hassuinta anopissa on se, että usein tunnen hänet (tai hänen tulevat sanomiset/tekemiset) paremmin mitä mieheni, eli hänen poikansa! :girl_haha: Että tämä oli anopilta hyvin odotettavaa käytöstä!

Pitopalvelun lasku oli onneksi yllättäen huomattavasti pienempi kuin oltiin kuviteltu (siis luultiin että tulee 1000e kalliimpi lasku!!) joten sen puolesta ei nuo poissaolot niin haittaakaan... :girl_smile:

Mietin pitkään sanonko tätä "ääneen" vai en, olenko ihan kamala ihminen vai onko tämä jotain puoli vuotta häiden jälkeen bridezillailua? Mutta mua harmittaa ihan kamalasti kun kuvia katson, joidenkin vieraiden pukeutuminen. Miehen serkut on teini-ikäisiä ja heitä on kai vaikea saada pukeutumaan mihinkään sitten. Mutta kun toisella heistä, pojalla, oli päällään tennarit, keltainen teksti-paita ja punainen huppari. Siskollaan oli myös farkut. Kolmas miehen serkku oli oman veljensä häissä pukeutunut hienoon pukuun mutta meidän häihin hän tuli kauluspaidassa ja mustissa housuissa, tyttö siis kyseessä.

Jäi paha mieli tästä, mikä voi ehkä johtua kotikasvatuksestakin. Minulle kun on aina teroitettu että juhlaan pukeudutaan niin kuin juhlaan kuuluu pukeutua, se on juhlittavan kunnioittamista ja tilaisuuden huomioonottamista.

Toinen mikä harmittaa on sulhasen isän puhe. Mitään puheita ei pitänyt olla, ei mitään yllätysnumeroita. Puheessa näytettiin power-point esityksenä kuvia sulhasesta lapsena, nuorena, aikuisempana... morsiamesta ei ollut yhtään kuvaa. Niitä kyllä olisi saanut ihan pyydettäessä vaikka omalta isältäni mutta ei. :skilletgirl:

Mua harmittaa ainoastaan kukat: Kehuttu, palkittu kukkakauppias korvasi kysymättä hiuskukkani, kaason rannekukat sekä sulhon + bm vieheiden kukat tekokukilla. Tilasin aitoja (ja maksoin aidoista), sekä hyvin selväsanaisesti ilmoitin inhoavani tekokukkia, kun kauppias niitä esitteli. Ymmärrän sen että kukat eivät aina aukea odotettuna ajankohtana, mutta olisi nyt voinut edes kysyä luvan laittaa niitä tekokammotuksia! Olisin vaan pyytänyt vaihtamaan kyseisen kukkalajikkeen johonkin vähän vastaavan näköiseen ja väriseen.

Lisäksi kukissa oli vialla se, että sulhasen vieheen hakaneula oli väärinpäin (neulapuoli kukkia vasten, silmukka takkia vasten) eikä sitä kaikessa kiireessä ennen vihkimistä ehditty purkaa ja väsätä uusiksi. Nyt on sitten kaikissa vihkimiskuvissa sekä varsinaisissa potreteissa viehe poikittain, kun ehdimme sen vasta myöhemmin korjata. Harmittaa että piti olla niistä kolmesta vieheestä juuri se sulhon missä moka oli sattunut. :/

Hääjuhla onnistui yli odotusten. Vieraat kehuivat vuolaasti erityisesti ruokaa ja bändiä ja sulhasen koskettavaa puhetta. Yksi pettymyskin joukkoon kuitenkin mahtui, mutta onneksi suurin osa vieraista ei huomannut asiaa eikä asia päässyt pilaamaan päiväämme. Nimittäin sulhasen sisarukset eivät onnitelleet meitä ollenkaan ja sulhasen tiedustellessa asiaa, syyksi kerrottiin, ettei ole mitään onniteltavaa, koska eroamme pian kuitenkin.

Mietin pitkään sanonko tätä "ääneen" vai en, olenko ihan kamala ihminen vai onko tämä jotain puoli vuotta häiden jälkeen bridezillailua? Mutta mua harmittaa ihan kamalasti kun kuvia katson, joidenkin vieraiden pukeutuminen. Miehen serkut on teini-ikäisiä ja heitä on kai vaikea saada pukeutumaan mihinkään sitten. Mutta kun toisella heistä, pojalla, oli päällään tennarit, keltainen teksti-paita ja punainen huppari. Siskollaan oli myös farkut. Kolmas miehen serkku oli oman veljensä häissä pukeutunut hienoon pukuun mutta meidän häihin hän tuli kauluspaidassa ja mustissa housuissa, tyttö siis kyseessä.

Muakin varmasti harmittaisi sama asia, sillä itsekin olen kasvanut perheessä, jossa on opetettu että toisten tilaisuutta/juhlia tulee kunnioittaa tilanteeseen sopivalla pukeutumisella.

Edited by Mezzy

Hääjuhla onnistui yli odotusten. Vieraat kehuivat vuolaasti erityisesti ruokaa ja bändiä ja sulhasen koskettavaa puhetta. Yksi pettymyskin joukkoon kuitenkin mahtui, mutta onneksi suurin osa vieraista ei huomannut asiaa eikä asia päässyt pilaamaan päiväämme. Nimittäin sulhasen sisarukset eivät onnitelleet meitä ollenkaan ja sulhasen tiedustellessa asiaa, syyksi kerrottiin, ettei ole mitään onniteltavaa, koska eroamme pian kuitenkin.

Ehhhhh??? Mä en kyllä ymmärrä näitä mielenosoittajia, joille on tosi tärkeää saada jotenkin marttyyrinomaisesti kuuluville se Oma Helvetin Tärkeä Mielipide, jolla ei oikeasti ole paskankaan merkitystä. Eihän tuosta voi mitään muuta kuin loukkaantua, todella typerää käytöstä. Onko teillä sitten ollut enemmänkin ongelmia hänen sisarustensa kanssa, vai tuliko tämä ihan puskasta?

:girl_impossible: Järkyttävää käytöstä! Voivatko he edes olla aikuisia?? Teillä on kyllä ihan syytä olla asiasta loukkaantuneita, ja täytyy sanoa että kyllä sulhasen sisarukset nolasivat itsensä pahemman kerran!

Joo, näitä foot-in-mouth-tapauksia riittää... Yksi osui omallekin kohdalle. Onnittelujonossa oli tulossa setäni, jota en ollut nähnyt useampaan vuoteen. Tervehdin häntä iloisesti, mihin hän kommentoi: "Ihme että tunnistit, kun ei olla X vuoteen nähty." Eikä sitten mitään muuta. Kättä taisi tarjota.

Häkellyin tästä aika lailla, enkä saanut sanottua muuta kuin esittelin setäni miehelleni (sulhanen ei ollut häntä ennen tavannut), sulhaselle hän sanoi "Hei" ja lähti ottamaan kuoharia. Että terve vaan, tuskinpa tullaan näkemään tiuhempaan tulevaisuudessakaan...

Ehhhhh??? Mä en kyllä ymmärrä näitä mielenosoittajia, joille on tosi tärkeää saada jotenkin marttyyrinomaisesti kuuluville se Oma Helvetin Tärkeä Mielipide, jolla ei oikeasti ole paskankaan merkitystä. Eihän tuosta voi mitään muuta kuin loukkaantua, todella typerää käytöstä. Onko teillä sitten ollut enemmänkin ongelmia hänen sisarustensa kanssa, vai tuliko tämä ihan puskasta?

Onhan nuo sisarukset tässä häitä suunniteltaessa jo hankaloittaneet elämäämme, mutta oletimme heidän ymmärtävän, että kyseessä on lopulta kuitenkin meidän häät. Sulhon sisko ainakin tunki ison herneen nokkaansa, kun ei saanut lisättyä kummitätiään vieraslistalle. Kummitäti ei ole siis perheelle mitään sukua eikä sulho edes kunnolla tunne ihmistä saati, että olisi tekemisissä. Sulhon veli sitten halusi pitää siskonsa puolia, koska tätä oli niin kovasti loukattu. Kaikkea sellaista pientä siis oli...Sulho totesi häiden jälkeen, että nythän näpäytetään kateellisia sisaruksia oikein kunnolla, kun ollaan ikuisesti yhdessä ja rakastetaan kovasti toisiamme. :)