Guest iota

Kamalin häälahja

597 posts in this topic

Me aiotaan pyytää vaan ja ainoastaan rahaa lahjaksi miehen kaa, koska ei haluta mitään turhia tavaroita ja esineitä kotiimme, emme myöskään tarvitse mitään, koska kaikki tarpeellinen löytyy jo. Sen sijaan aiomme pyytää avustusta häämatkakassaamme, koska matkustaminen on tärkeäää kummallekin ja mieluummin käydään unelmien häämatkalla jossain kaukana ja kauan, kuin saadaan uusi astiasto tai hienoja desing-esineitä (tai sitten "hienoja" joita ehkä luultavammin saatas, tuntien sukulaiset :D). Saa nähdä kuinka kiltistu vieraat pyyntöä noudattaa.. Pitää muotoilla sen kutsuun selkeästi, mutta kohteliaasti. :P

Pakko on tänne vielä kirjoittaa.

Armas sisareni (joka kyllä tuntee meidän maun). Osti meille 4 kpl viinilaseja kamalilla lintukuvioilla. On juonut meillä monta kertaa viiniä, ja tietää että meidän lasit on Iittalan Essenseä. Toive oli meillä muotoiltu niin, että pääasia on että vieraat tulevat paikalle ja JOS haluavat muistaa, niin meidän häämatkatilille.

No, minä aion olla ilkeä ja antaa ko. lasit jollekin siskon kolmesta tyttärestä.

Itse en ymmärtänyt kun serkkuni häissä kummitätini ei ostanut häälahjalistalta lahjaa, vaan kristallia. Koska hänen mielestään listalla ei ollut mitään sopivaa. Siis mitään mitä HÄN haluaisi. Eiköhän hääpari halua niitä lahjoja joita siinä listalla on ja kyse kuitenkin on HEIDÄN häistään.

Ottaa päähän jo valmiiksi jos meille alkaa ostamaan kristallia, ihan vaan siksi ettei lista häntä miellytä. Meinaan painottaa että lahja listalta, KIITOS!

oon kauhea myönnettäköön,mutta aion palauttaa joka ikisen lahjan jota saamme joka ei ole makuumme. lahjalistan kohdalla lukee nätisti mutta selkeästi että pelkkää rahaa kiitos,mieluiten ei mitään.

jos ei mene jakeluun,niin palautan lahjat kyseiseen kauppaan josta ne on ostettu(mikäli se selviää) ja vaihdan kyseisen liikkeen lahjakorttiin tai käteiseen ja jos se ei onnistu ni myyn tai hävitän kyseisen tuotteen.syy: meillä ei yksinkertaisesti ole tilaa turhille tavaroille.

oon kauhea myönnettäköön,mutta aion palauttaa joka ikisen lahjan jota saamme joka ei ole makuumme. lahjalistan kohdalla lukee nätisti mutta selkeästi että pelkkää rahaa kiitos,mieluiten ei mitään.

jos ei mene jakeluun,niin palautan lahjat kyseiseen kauppaan josta ne on ostettu(mikäli se selviää) ja vaihdan kyseisen liikkeen lahjakorttiin tai käteiseen ja jos se ei onnistu ni myyn tai hävitän kyseisen tuotteen.syy: meillä ei yksinkertaisesti ole tilaa turhille tavaroille.

Herranen aika, toivottavasti kukaan vieraista ei sitten kuule tästä, on nimittäin selvästi vähemmän ystäviä/tuttavia sen jälkeen...

Meillä kaikkein eniten sormi suuhun -ilmeitä aiheuttanut lahja oli epämääräinen lasimaalaustyyppinen joutsentaulu. Ei sille ole mitään paikkaa! Muuten saimme kyllä kaikkea ihanaa, eikä tuo taulukaan ole mitenkään typerä tai loukkaava, vain vähän hassu eikä sovi mihinkään.

Tässä mennään mun mielestä jo vähän liian pitkälle. Pikkusen arvostusta vieraitakin kohtaan, kiitos. Ei mua ainakaan huvittas antaa yhtään mitään tälläselle parille. En ole koskaan ennen kuullut, että jollekin se lahja (tai tässä tapauksessa raha) olis näin tärkeä. :o

Sitä paitsi, harva kauppa ottaa takaisin mitään tuotteita, mistä ei ole kuittia. Tietty voithan sä laittaa kutsuun vielä, että "antakaa kuitit lahjan mukana ni voidaan palauttaa se jos ei miellytä" :lol:

Edited by vaniljasydän

pointtina tuossa on että alleviivataan,et jengi tulis tuomatta mitään,koska niin ME HALUAMME. ja olen kertonut tästä etukäteen ystäville. tuttavia ja "melkein sukulaisia" emme edes kutsu.

...ja meillä ei ole kaappitilaa niille hirvityksille joita sinne pitäisi sulkea ja teeskenteleminen on väärin,olkoonkin että tässä asiassa olen ällörehellinen.

Tajusin ensin että 'envaanhalua' aikoo palauttaa epämiellyttävät lahjat takaisin vieraille. :blink::lol: Se vasta olisikin ollut. Sama kai se mitä niillä sitten loppujen lopuksi tekee, ja harvoin se lahjan antajaakaan kiinnostaa.

Edited by Kazan

Meillä kaikki lahjat joita saimme eivät olleet lahjalistalta, mutta aivan ihania olivat kaikki... Saimme kyllä yhden kirjan, jonka tyylisiä meillä oli jo ennestään kaksi kappaletta... Mutta en silti missään nimessä antaisi/myisi sitä pois. Sillä on silti minulle tunnearvoa, kun on lahjaksi saatu. Ennemmin myyn sitten jonkin niistä aiemmista, jonka olen itse ostanut, kun niillä ei ole oikeastaan minulle minkäänlaista arvoa. Mutta jokainen taklaa tyylillään.

...ja meillä ei ole kaappitilaa niille hirvityksille joita sinne pitäisi sulkea ja teeskenteleminen on väärin,olkoonkin että tässä asiassa olen ällörehellinen.

Heh :lol: Tulee mieleen se Jim Carreyn leffa Liar Liar (Valehtelija, valehtelija), jossa on tyypin oli aivan pakko olla "ällörehellinen" :grin:

Pakko oli tulla kommentoimaan, vaikka omat häät vasta edessä...alkoi jotenkin kuumottaa.

Meillä tähän mennessä:ehdotin sulhaselle, että mun puolesta vieraille vois antaa tiedoksi pari valittua hyväntekeväisyyskohdetta, vaikka lapsille ja eläinsuojeluun jonne saa rahaa laittaa, jos tahtoo. Tavaraa emme tietääkseni tarvitse ja jotenkin mua ällöttää ajatus vimmaisesta lahjalistan täyttämisestä jossakin shoppailuparatiisissa. Äitini oli läsnä eikä tajunnut ollenkaan: "pitäähän ihmisten saada tuoda lahja" ja "mitä mummikin nyt ajattelee" - tyylistä kommenttia sateli. Sulhokaan ei näyttänyt ymmärtäväiseltä (toivoo varmaan listalle uudet kotistudioromppeet ;) ). Eli tästä opimme: lahjalista on näemmä pakko olla. Muiden odotukset on täytettävä!

Noista saaduista lahjoista: nää kiviset seinäreliefit ja matkamuistolaatat on kyllä aika ykkösiä :lol: !! Joillakin vaan ei ole makua tai sitten omat nurkat on puhdistettava ylimääräisistä rojuista...Mutta sen sijaan mielestäni on suorastaan törkeää antaa uskonnottomille Raamattu. Itse en pystyis kuittaamaan tuollaista ajattelemattomuudella, tuohan on aivan selkeä kannanotto eli mielenosoitus tai käännytystä :angry: . Jos itse saisin uskovaiselta henkilöltä Raamatun, olis ehkä toimitettava vastalahjaksi vaikka Koraani. En nyt keksinyt meidän uskonnottomien "perusteosta" ;) . Ehkä Humanisti- lehden vuosikerta kotiin kannettuna olis paikallaan. Voisko hieman kunnioittaa toisten vakaumusta, vaikka kuinka kokisi olevansa "oikeassa"! Samoin nämä lastenvaatteet - huh huh. En toistaiseksi ole sisäistänyt sitä, että naimisiinmenoa seuraa väistämättömästi perheenlisäys, yritettiin sitä sitten tai ei. Eipä oo kovin herttaista ei, varsinkaan lapsettomuudesta kärsiviä kohtaan. Jos koitetaan auttaa kohtaamaan tulevaa, niin samantien vois hommata pariskunnalle rollaattorit, siihen ainakin sisältyis pitkän iän toivotus...

Ihmiset on outoja otuksia!

Emmä tajuu, miks sä niin kauhee olisit? Eiks turhat tavarat heitetä aina menemään tai myydä kirppiksellä? Miks häälahja olis jotenki pakko säilyttää, jos sitä ei oikeesti vaan tarvi?

Me muutettiin häiden jälkeen ekaan yhteiseen kotiin, joten meille tuli pääasiassa tärkeitä tavaroita lahjalistalta. Meillä oli kuitenki sellanen ongelma, että me oltiin tehty virolaisille erillinen lista, koska ei haluttu niille laittaa mitään kallista listalle (jo matkat Suomeen maksaa niin paljo). No osa vieraista oli halunnu välttämättä ostaa jotain niille annetun lahjalistan ulkopuolelta ja tämän tuloksena meille tuli 3 silitysrautaa ja 2 leivänpaahdinta. 2 leivänpaahdinta ei nyt mitään, ku ne menee mun kokemuksen mukaan aika nopeesti rikki, mut silitysraudat kestää ikuisuuden! Yks annettiin jo mun pikkuveljelle, joka muuttaa lähiaikoina omaan kämpään, en tiedä vielä mitä tehdään toiselle. Jos joku kaveri on muuttamassa omaan asuntoon, nii pitää tarjota sille.

Ja sitä mä en ymmärrä, miks kaikille pareille täytyy aina antaa kaikkee vaaleanpunaista? Me vältyttiin tältä aika hyvin, ku laitettiin lahjalistaan, ettei haluta pinkkiä. Yhdet petivaatteet saatiin kuitenki vaaleenpunasena :mellow: Harmittaa vaan hirveesti, ku tiedän että ne on ajatellu meitä ja halunnu meille antaa lahjan, mutta en voi kuitenkaa mitään sille, etten tykkää pinkistä.

Mutta sen sijaan mielestäni on suorastaan törkeää antaa uskonnottomille Raamattu.

No tätä en kyllä sulata! Ite oon uskossa, mutta mua ärsyttää tällaset ihmiset, jotka ei voi olla tuputtamatta uskoaan sellasille, jotka ei oo uskonnosta kiinnostunu pätkääkään. En mäkää jaksais sitä, et joku tuputtais mulle koko ajan jotain toista uskontoa tai ateistisuutta. Enkä usko et tällaset Raamattua jakelevat ihmisetkään jaksais.

Emmä tajuu, miks sä niin kauhee olisit? Eiks turhat tavarat heitetä aina menemään tai myydä kirppiksellä? Miks häälahja olis jotenki pakko säilyttää, jos sitä ei oikeesti vaan tarvi?

Samaa mieltä Anna-Caron kanssa. Tokihan voi kuulostaa raa'alta ja kiittämättömältä heittää tai antaa pois kaikki, mikä ei ihan just ole omaa makua, mutta jos tavara kuitenkin päätyisi vaan jonnekin kaapin perukoille ja sieltä seuraavan siivouksen tai viimeistään muuton yhteydessä kirpputorille, niin miksi sitä tavaraa ei jo heti olisi voinut viedä sinne kirppikselle? En mä näe mitään järkeä siinä, että säälistä tungetaan jonnekin varastoon tai perimmäiseen kaappiin lahja, josta ei pidetä ja jota ei kuitenkaan koskaan tulla käyttämään. Parempi laittaa heti kiertoon, voihan joku toinen tykätä siitä ihan oikeasti.

Itse en vielä kamalinta häälahjaa osaa sanoa, mutta neljän viikon päästä voin tulla raportoimaan. :) Lahjalista meillä on ja sieltä on ihan kivasti lahjoja varattukin, mutta eiköhän joku aina osta jotain listan ulkopuoleltakin.

Mekään ei haluttu lahjoja, mutta koska tiedettiin, että joillakin on pakkomielle niitä antaa, tehtiin myös lahjalista. Sukulaiset suhtautuivat kuin vajaaälyiseen, kun sanoin, että toivotaan häämatkaa varten rahaa, eikä tarvita tavaraa. Ilmeet oli semmoiset, että rakkaus on vissiin pehmentänyt aivot. Miksi niitä hienoja astiasarjoja pitäisi kerätä? Minusta matka on paljon arvokkaampaa aineetonta kuin jotku Pentikin astiat. Ne ei mahdu minnekään enkä niitä halua. Mutta toisten on tätä ihan mahdoton tajuta. Saa nähdä, mitä tuleman pitää. (muokkaan tätä myöhemmin, vähän etuajassa liikkeellä ;))

Meillä kävi myös niin, että vaikka kutsussa luki "jos haluatte muistaa hääparia, niin ensisijainen toiveemme olisi lahjoitus häämatkatilille...". Aika hyvin oli ihmiset tajunneet tämän, mutta osa toi silti lahjoja. Äidiltäni sain kaksi törkeän kallista Villeroy & Bochin Manoir-sarjaan kuuluvaa kannellista kulhoa, jotka olivat tervetulleet, sillä kerään ko. sarjaa ja sen tuotanto valitettavasti lopetetaan tämän kuun lopussa. Mutta muiden lahjojen osalta meillä on iso ongelma: mihin helvettiin me kaikki tungetaan? Vaikka talo on iso, niin tähän huusholliin on kuitenkin mahdutettu kahden ison huushollin tavarat yksiin. Ei mahdu mitään ei. Taidan lomalla tehdä suursiivouksen, ja avata kirpparille pöydän...

Järkyttävin/"mielenkiintoisin" lahja oli yksi setti pussilakanoita. Ei siinä mitään, settejä oli tosiaan vain yksi ja sekin setti oli Suuren Suomalaisen Kirjakerhon joku ilmaispussilakanasetti. Jee. Vieraslakanoiksi :D

Kaksi samaa kirjaa tuli, kolmas saatiin muistaakseni jo kihlalahjaksi ;-)... Ja kaikissa tietty omistuskirjoitus ;-).

Voivoi kun joillekin tää naimisiinmeno on niin vaikeaa. :grin:

Meillä ei ollut lahjalistaa. Vieraita oli reippaasti yli 100. Saatiin aivan ihania lahjoja. Kaikki tavarat, joita saatiin tulevat oikeasti tarpeeseen (poislukien alumiinivanteet autoon, mut ne nyt onkin muuten vaan kivat :grin: ). Lisäksi meille oli tehty 2 biisiä, runoja ja ystävä soitti viululla häävalssimme.

Näkee todella että meidän lahjoihin oli käytetty aikaa ja vaivaa. Anoppi sanoi että vieraat eivät tule häihin kädet heiluen, oli kyllä siinä aivan oikeassa. Aika turha siis sanoa ettei halua mitään lahjaksi. Jajoo, ollaan oltu kuusi vuotta yhdessä, eli meillekin kaikkea tavaraa on kertynyt.

Muttajoo. Musta tää topicci on vaan naurettavin ikinä ja on typerää tulla tänne arvostelemaan saamiaan lahjoja.

Meillä oli toiveena rahaa, mutta lahjoja tuli tietenkin silti. Ei mitään mautonta onneksi ja erityisesti pari jäi mieleen :D

Täti oli tyttärensä perheen kanssa keksinyt hauskan idean tunkea femman seteleitä pieni puumökki täyteen, niin että rahaa tulee "ovista ja ikkunoista".

Niin että sitä rahaa voi antaa monella tavalla xD

Sitten yksi parhaista ystävistä antoi shekin summalla 127,08 euroa. Ihmeteltiin sitä ensin kovin, mutta siinähän on meidän häiden päivämäärä 12.7.08!

Kauhulla odotin minäkin kakkulapioita, mutta ihania juttuja olivat sukulaiset keksineet.

Voivoi kun joillekin tää naimisiinmeno on niin vaikeaa. :grin:

Muttajoo. Musta tää topicci on vaan naurettavin ikinä ja on typerää tulla tänne arvostelemaan saamiaan lahjoja.

Veit sanat suustani. B)

^ ja ^^ Aivan nain.

Ihan uskomattomia mulle-heti-kaikki-nyt-mita -ma haluun-tai -ma en-ala-mitaan/palautan/pistan roskiin asenteita.Kiittamattomyys on maailman palkka.

Oli sita tavaraa tai entuudestaan tai ei niin eiko se ajatus ja ele lahjasta-vaikka sita ei ole pyydetty eika toivottu- ole se tarkein,eika se mita joku haihinsa friikahtanut mirkku HALUAA.

^ Täytyy olla todella kieroutunut ajatus takana, jos antaa uskonnottomille lahjaksi raamatun tai lapsettomille lastenhoitotarvikkeita. Lukisitte koko ketjun, niin ehkä ymmärtäisitte, että jotkut häälahjat ovat todellakin olleet aivan kamalia.

^Veit sanat suustani.

^ ja ^^ nimenomaa. Kyllä mä sen ymmärrän että ihmiset haluavat tuoda lahjoja, mutta jotkut oikeasti saisivat miettiä vähän mitä tuovat. Jos se on lahjan antajallekin oikeastaan ihan sama, mitä vie, niin jättää sitten viemättä.

^ Täytyy olla todella kieroutunut ajatus takana, jos antaa uskonnottomille lahjaksi raamatun tai lapsettomille lastenhoitotarvikkeita. Lukisitte koko ketjun, niin ehkä ymmärtäisitte, että jotkut häälahjat ovat todellakin olleet aivan kamalia.

Täytyypi sanoa, että kattavan otannan perusteella tästä ketjusta, todella harva uskonnoton on kirjoittanut saaneensa Raamatun tai lapsettomat lastenhoitotarvikkeita. Suurin osa on näitä: "joku idiootti antoi minulle karmean seinälautasen/kellon/maljakon/lampun. Että siltä pohjalta kyllä osa on aika huonokäytöksistä porukkaa.