Guest iota

Kamalin häälahja

597 posts in this topic

Kamalia häälahjoja emme saaneet vaan kaikki olivat aivan ihania! Ainoastaan kauhistusta herättää kolmen litran kuoharipullo jonka saimme eräiltä tutuilta: mihin ihmeeseen se laitetaan ja koska me se oikein juodaan :P

Edited by Blossom

Ennakkotiedoista poiketen ei saatu mitään kamalaa :grin:

Pahin lahja oli mielestäni tiimarista ostettu lasinen sydän-valokuvakehys-tyyppinen hässäkkä.

Se vain oli ... ei yhtään meidän tyylinen, vähän väkinäisen oloinen...

Ei ne lahjat, mutta ne itsetehdyt kortit mitä jotkut vääntivät... ne vievät edelleen sanattomaksi.

Ei ne lahjat, mutta ne itsetehdyt kortit mitä jotkut vääntivät... ne vievät edelleen sanattomaksi.

Olen ilmeisen tyhmä, mutta mitä pahaa on siinä, että yrittää itse ja haluaa jotain erilaista? Ajattelitko esitellä "parhaat kortit" esim. takanreunuksella tulevina vuosina?

Ainoastaan kauhistusta herättää kolmen litran kuoharipullo jonka saimme eräiltä tutuilta: mihin ihmeeseen se laitetaan ja koska me se oikein juodaan :P

Well... mulle voi kyllä lahjoittaa sen. ;)

yst.terv. nimim. tänään 1,5 litran kuohari meille kahdelle grilli-iltaa varten

Joo, kiittämätönhän sitä automaattisesti on, jos ei riemastu siitä kaikesta tavarasta, mitä (hää)lahjana annetaan. Olisin itsekin saattanut tuomita vaikkapa aaltovaasista ilahtumattoman morsion nartuksi - ennen omia häitäni ja (ennen kaikkea ja varsinkin) ennen muuttoa uuteen asuntoon. Vaan elämä ja Siperia opettavat. Muutossa 20 neliötä isompaan asuntoon jouduttiin luopumaan ainakin 5 huonekalusta (en nyt jaksa tässä 1,5 litrasen nousuhumalassa laskea sen tarkemmin) ja monesta laatikollisesta tavaraa (mm. vuosien varrella kertyneitä tuparilahjoja ym. skeidaa), että saatiin mahtumaan kaikki sisälle uuteen edes joten kuten järkevästi. Tajuaakohan kukaan pointtia?

Just eilen kävi vieraita kylässä. Juteltiin sitten siinä kahvin ja teen ääressä sisustamiseen liittyvistä asioista ja nimenomaan hyvää tarkoittavista (?) shokkilahjoista (hää-, tupaantuliais- jne), joiden antaja kuvittelee tosiaankin päätyvän käyttöön ja nimenomaan esille. Erityisesti ihmetystä aiheuttivat lahjat, joista oli ilmoitettu, ettei sellaisia kaivata ja joita kuitenkin saatiin. Oliko wanhoina hyvinä aikoina asunnot (maalaistalot tai jotkut??) niin isoja, että kaikki roina saatiin survottua jonnekin vai eikö silloin ollut niin paljon krääsää jaettavaksi (lahjoina) vai oltiinko silloin hienotunteisempia vai..?

Oikeesti hei, millaiset ihmiset oikein pitävät oikeutenaan tuoda vaikkapa metri x metri puna-valko-mustan seinävaatteen ja ihan oikeasti kuvittelevat sen päätyvän esille, kysyn vaan. Siis todella. Menetkö SINÄ jonkun ihmisen kotiin (tai häihin) mukanasi neonkeltainen muovinen kiikkustuoli ja oletat, että saaja riemastuu? Minä en mene. Tai jos menen, tarvitsen lääkitystä.

Meidän saamat häälahjat oli kaikki hyviä - koska ne oli listalta ostettuja. Niin tai yksi ei ollut, mutta se oli hyvä, koska ko. lahjan antaja oli käyttänyt yläpäätään lahjaa miettiessään. (Meidän lahjalistan toiveista halvin oli 10 euroa.)

Sen sijaan näin äkkiseltään ihmettelen kyllä jonkun onnittelukortin arvostelemista, koska nehän nyt saa aika helposti piiloon pieneen tilaan. Joo, ehkä se mun pointti on nimenomaan tila ja sen puute. Jos sama henkilö, joka lahjoittelee mulle sinivalkoisia verhokappoja, halpahallisermejä ym. "ihanaa", myöskin lahjoittais ylimääräiseen huoneen tähän kämppään tai vaikka varastotilaa (jostain kaupungin ulkopuolelta), niin mikäs näitä turhakkeita olis vastaanottaessa, mutta noin muuten: mikä v*tun kaatopaikka meidän koti on? Ja onko se niin kamalan vaikeaa viedä (tuoda), mitä on pyydetty tai kysyä, mikähän ois kiva..?

Hmm, tais mennä vähän OT. Anyway, kamaliakin häälahjoja ON, koska nyt eletään 2000-lukua eikä mitään pula-aikaa, jolloin kaikki saatu oli ns. kotiinpäin.

mun mielestä itse tehty kortti on kiva. vähän enemmän ajatusta suotu parille, kuin kiireessä kaupan telineestä napattu. tosin itsekin syyllistyn kaikenlaiseen nysväämiseen. meillä ei vielä ole kokemusta häälahjoista, toivon kuitenkin että ihmiset ovat kiinnittäneet huomiota lahjatoiveisiimme. itse hankin mieluummin listalta jotta lahja on varmasti tarpeellinen/mieleinen. kuin lähden hankkimaan jotain "turhaa". voi sen rahan käyttää niinkin että molemmille jää hyvä mieli; antajalle ja saajalle.

Hehee, pakko kantaa korteni kekoon vaikka tämä onkin vähän OT, kun ei häälahjasta ole kyse:

Sain viime vuonna uskovaiselta tädiltäni (isän sisko) syntymäpäivälahjaksi katekismuksen. Täti vielä sanoi lahjaa ojentaessaan, että hän kyllä tietää etten ole mitenkään uskovainen ihminen, mutta antaa sen nyt minulle kuitenkin, kun oli sen saanut ilmaiseksi joltain kadunvarsisaarnaajalta. Hieman veti sanattomaksi tuo lahja. :o Minusta tuollainen lahja uskonnottomalle on niin mauton, että se on jo huvittava; en itse ainakaan jaksanut edes loukkaantua vaan jälkeenpäin olemme vain miehen kanssa nauraneet koko jutulle. Varsinkin kun tältä hieman höppänältä tädiltä nyt voi odottaa mitä tahansa.

Että häälahjoja odotellen... :D

Saatiin varmaan juuri tuon maalaistalon yms. takia lahjaksi helvetin kallis pelituoli. Sellainen mikä kiikkuu ja johon voi liittää äänentoiston.

Kysymys vaan kuuluu, kun mä olen viimeisimmilläni raskaana enkä edes taivu lattialle ja mies ei tee tuollaisella mitään kun pelaa enimmäkseen rallipelejä (joihin tuo kiikku ei sovellu) niin kelle ihmeelle se lahja oli tarkoitettu?

Ei se minnekään mahdu, ainoa joka siitä tykkää on 10-vuotias joka saa sen nyt käyttöönsä kiikkutuoliksi. Tosin ei mahdu millään ilveellä hänen tämän hetkiseen huoneeseensa mutta sitten seuraavaan huoneeseen kyllä... saahan siihen sentään liitettyä mp3-soittimen. Ehkä. Ainakin toivon niin. Muuten on kyllä tosi kallis kiikkutuoli joka vie ihan älyttömästi tilaa ja johon ei pääse kun se on lattiatasossa...

Eniten mua harmittaa ne sukulaiset, pistää noin hirveesti rahaa turhakkeeseen kun liki kaikki muut satsasivat esim. lahjakortteihin kun tiesivät että kaikkea on eikä tilanviejiä tarvita, ja nyt koko lahja makaa turhan panttina eteisessä kun ei ole mitään paikkaa, tilaa eikä käyttöä moiselle. Harmi. :(

mä en oo edes ihan varma kenelt me loppujen lopuks saatiin se mut: sellainen pronssin ruskea patsas (vähän oscar-patsaan mallinen) mis on nainen ja mies ja ne on siis rakaseluasennossa silleen et naisen jalat on mieheen kiedottuna. se on niinku miehen sylissä. Mihin tollasen kehtaa edes laittaa?? :o viel kamalampaa on et mies piti sitä hauskana B) täl hetkel se on laatikon pohjal ja luulen et se pysyy siel viel hyvin pitkään

meillä on käynyt sitten ilmeisen hyvin. lähes kaikki oli listalta ja ne jotka eivät olleet olivat kivasti keksittyjä.

Uh, meillä OLI lista, jota ei vissiin oltu oikein luettu - saatiin aivan eri väriset - hirveän lilat ja turkoosit - pyyhkeet, joita oli toivottu ja lisäksi kasarimainen kivitarjotin, jossa on kultaset kahvat... No, yritän olla kiitollinen kaikesta saadusta, mutta kun silti harmittaa, kun tietää, etää ajatus on ollut hyvä, mutta itsellä ei ole ko. tavaroille käyttöä.

Toisen pään muodostaa kyllä piheilijät, jotka tulee isolla sakilla häihin ja tuo jonkin parinkympin pikkulahjan. Hmmm, no jos tietää, että on tiukkaa, asia on ok ja hyvin ymmärrettävää, mutta jos kyseessä on hyvin toimeentulevat sukulaisperheet, niin, no, kukin tyylillään.

Pahin lahja oli mielestäni tiimarista ostettu lasinen sydän-valokuvakehys-tyyppinen hässäkkä.

Se vain oli ... ei yhtään meidän tyylinen, vähän väkinäisen oloinen...

Wuff...mun täytynee sit lopettaa korttien tekeminen. :mellow: Vai siis tarkottaako tää sittenkin, että ne oli niin liikuttavia, ettei sanoja löydy vieläkään? ;)

...ei ymmärrä, miksei täällä saa keskustella. Aina pitää joidenkin itseään parempina pitävien ihmisten tulla kertomaan, miten huonoja ihmisiä muut ovat.

Nimettömänä on hienoa käyttäytyä huonosti.

^Nyt kun omat häät on ohitse ja lahjapöytä oli täynnä ihania lahjoja ihanilta ihmisiltä, on vain entistä vaikeampi käsittää tätäkin ketjua. Mielipideasioitahan nämä ovat, MUTTA.

Ja niistä hyvistä tavoista puheenollen, mielestäni on paljon huonotapaisempaa valittaa saamistaan lahjoista kuin ihmetellä, miksi jotkut valittavat :rolleyes:

Itsetehdyt kortit ja lahjathan ovat sitä paitsi niitä kaikista hienoimpia, ainakin meidän mielestä. Siinä antaja on oikeasti halunnut nähdä vaivaa meitä ilahduttaakseen. Me ei saatu yhtää 'kamalaa' tai 'turhaa' lahjaa, kaikki oli todella mieluisia.

Ja niistä hyvistä tavoista puheenollen, mielestäni on paljon huonotapaisempaa valittaa saamistaan lahjoista kuin ihmetellä, miksi jotkut valittavat :rolleyes:

Itsetehdyt kortit ja lahjathan ovat sitä paitsi niitä kaikista hienoimpia, ainakin meidän mielestä. Siinä antaja on oikeasti halunnut nähdä vaivaa meitä ilahduttaakseen. Me ei saatu yhtää 'kamalaa' tai 'turhaa' lahjaa, kaikki oli todella mieluisia.

Olen NIIN samaa mieltä kanssasi. Todella moukkamaista ja kamalaa valittaa siitä, mitä joltain on saanut. :(

Itsetehdyt lahjathan on parhaita, niiden eteen on nähty vaivaa! Itse odotan joka joulu tätieni joululahjoja eniten. Tekevät ne aina itse. Joskus tulee tiffanytöitä, joskus jotain muuta. Parhautta. :)

Lisäksi pieni vinkki: Ottakaa huomioon vähempivaraiset vieraanne, JOS kerran heidät juhliinne haluatte, oikeasti. Ja oikeasti ymmärtäkää se, että jos rahaa ei ole, sitä ei ole.

Tuntui pahalle, kun veljeni (opiskelija) lähti kaverinsa häihin toiselle paikkakunnalle.. Häitä varten oli ostettava puku, matkustettava paikalle, ja mitä löytyy lahjalistasta..? Halvimman lahjan arvo oli yli 30€!!

No, veljelle tuo tilaisuus maksoi kaikkine hankintoineen ja matkoineen ~200€! Jäähän puku toki myöhempään käyttöön, mutta silti tuo 30€:n lahja yhdeltä ihmiseltä mun mielestä on liikaa vaadittu (lisäksi veli oli häissä "kuvaajana" omalla kalustollaan, palkatta). Mutta, sen se vei.. Halvimman, joka listasta löytyi. Ja pari itsekin on vasta ~20-22v ikäinen, eli luulisi, että ymmärtävät. Tosin, ikä ehkä selittää sen, etteivät ymmärräkään.

Ai niin, unohtui sanomani.. Ite kerran oon yhdet häät jättänyt menemättä, kun kutsussa ilmoitettiin hyvin suoraan, että tuokaa rahaa. Mitään muuta ei hyväksytä.

Ite olin tuolloin opiskelija, joten oisin halunnut nimenomaan tehdä itse jonkun kivan lahjan (ei sekään ole ilmaista).. Hääjuhla kirkon jälkeen oli "kahvittelu heillä kotona".

No, en viitsinyt mennä. Ois ollut noloa mennä sinne sen 5€:n tai 10€:n kanssa, ja nekin ois pitänyt omasta niskasta repiä, ja syödä viikko pelkkää makaronia siihen aikaan.

No, veljelle tuo tilaisuus maksoi kaikkine hankintoineen ja matkoineen ~200€! Jäähän puku toki myöhempään käyttöön, mutta silti tuo 30€:n lahja yhdeltä ihmiseltä mun mielestä on liikaa vaadittu (lisäksi veli oli häissä "kuvaajana" omalla kalustollaan, palkatta). Mutta, sen se vei.. Halvimman, joka listasta löytyi. Ja pari itsekin on vasta ~20-22v ikäinen, eli luulisi, että ymmärtävät. Tosin, ikä ehkä selittää sen, etteivät ymmärräkään.

Miksi ihmeessä veljesi ei vienyt vain onnittelukorttia, jossa olisi kertonut antaneensa lahjaksi kuvauksen? :rolleyes:

Ei tavara- tai rahalahja noin muutenkaan ole mitenkään pakollinen, onnitteluksi ja muistoksi riittää ihan korttikin. Jos ei ole varaa tai haluja noudattaa hääparin lahjatoiveita, on aivan varmasti parempi olla viemättä mitään kuin kuluttaa vähiä rahojaan tai aikaansa sellaiseen lahjaan, jonka vastaanottajat joutuvat piilottamaan pimeimpään kellarikomeroon eriävän sisustusmaun tai elämänkatsomuksen vuoksi.

Heh, tää ketju oli totisesti mun nihkeän työpäivän pelastaja! Työt on kyllä melkolailla jäänyt tekemättä ;)

Me saatiin turhimmat häälahjat sukulaisilta, joita ei oltu kutsuttu pienenpieniin häihimme. Tinajalkaiset koristeelliset shamppanjalasit, kaksi kappaletta sellofaanipakkauksessa. Inhoan kaikkea krumeluureja, ja meillä on ennestään hurja määrä Iittalan yksinkertaisia ja linjakkaita perintölaseja. Lisäksi paketissa oli skumppapullo, jolle toki aina löytyy käyttöä...

Pahin oli kuitenkin keittiövälinesarja pöytätelineessä. Ehkä vielä ihan kohtuullisen näköinen, mutta kaikki tarvikkeet olivat metallisia ja epäkäytännöllisiä tai käyttökelvottomia (ainakaan meillä ei metallisia paistilastoja ja kauhoja käytetä naarmuttamassa kalliiden pannujen pohjia). Lisäksi inhoan kaikkea ylimääräistä pöydillä, haluan että kaikki on piilossa kaapeissa tai laatikoissa. Tämä sarja oli iso, kallis ja niin turha.

Ja sitten se kihlajaislahjaksi saatu pieni (onneksi edes sitä) puinen taulu, jossa kammottavasti maalatut ukko ja akka tanssivat polkkaa tms, ja alla lukee jotain tyyliin käymme yhdessä tasajalkaa. Samantyylisiä tauluja on antajilla itsellään seinillä, eli varmasti heidän mielestään hieno. Ei tule ikinä meidän seinälle, enkä edes kehtaisi myydän tai antaa sitä kenellekään =/

Muuten hienoja ja hyviä lahjoja, olivat sitten listalta tai eivät. Erikoismaininta pitää antaa miehen kummeille, joita ei oltu kutsuttu häihin, mutta lähettivät lahjan lahjalistalta. Olivat miehen äidiltä kyselleet mitä voisi ostaa.

Muttajoo. Musta tää topicci on vaan naurettavin ikinä ja on typerää tulla tänne arvostelemaan saamiaan lahjoja.

Senkö takia tänne kirjoitit? ;)

Ikean lautas/muki/mikälie setti :mellow: Ei ollut lahjalistalla (siellä oli paljon halvempiakin tuotteita...) Nuo eivät esim. mikrossa toimi laisinkaan. Ovat niin paksuja(?) ettei ruoka lämpene kunnolla <_< Me ei olla ikeassa edes ikinä käyty... syystä :rolleyes:

Meidän "kamalin" tai oikeastaan typerin häälahja oli väärän sarjan lasit..

Mun mielestä on kummalista että jos lahjalistassa on toivottu vaaleansinistä aino aaltoa juomalaseiksi ja iittalan essencea viinilaseiksi niin eräs pariskunta päätti ostaa meille 4 harmaata kartiota ja 4 läpinäkyvää vernan viinilasia lahjaksi.. :rolleyes:

Koko lahjalistan idea katoaa jos joku ostaa noin peruslaseja väärää sarjaa..

Siis kun tämän topicin nimi on "Kamalin häälahja", niin miks sitä pitää tulla edes sellaisten lukemaan, jotka ei tuu muuta kuin valittamaan muille siitä ettei kaikista lahjoista tykätä.. Jokaisella on omat mielipiteet ja jos jostain ei tykkää niin sitten ei tykkää..

siihen ei kenelläkään muulla pitäis olla sanomista.

Meillä häälahjaksi oli myös pyydetty rahaa, eikä kamalia lahjoja oikeastaan tullutkaan.. ihmetyttää vaan eräiden sukulaisten tuomat kristallilasit, kun ne olivat minun vanhempieni heille joskus ostamia.. :unsure:

^Koska tämä on keskustelupalsta ja jokaisella on oikeus tuoda omat mielipiteensä julki :rolleyes: "Kamalin häälahja"-teemaan kuuluvaa keskustelua voi harrastaa monella tavalla, ei välttämättä luettelemalla kaikki kamalat lahjat mitä on saanut.

Itse ostan aina lahjalistalta, jos sellainen on, että tulee varmasti tarpeellinen ja mieluisa lahja. Toinen vaihtoehto on ostaa lahjakortti johonkin kivaan kauppaan tai ravintolaan. Meillä häät vasta syyskuun puolivälissä, mutta nyt tuli postista paketti (häälahja) joka oli rumin koskaan näkemäni esine. En ole koskaan nähnyt vastaavaa esinettä kenenkään kotona, ja sen käyttötarkoitus jäi myös vähän epäselväksi. Se on jotain keramiikkaa, eli luultavasti vain "silomän iloksi". Vaikuttaa myös, että oli aika kallis. Olisi vieras voinut säästää rahansa ja olla ostamatta mitään. Onhan se ajatus tärkein, mutta ...

Meillä häälahjaksi oli myös pyydetty rahaa, eikä kamalia lahjoja oikeastaan tullutkaan.. ihmetyttää vaan eräiden sukulaisten tuomat kristallilasit, kun ne olivat minun vanhempieni heille joskus ostamia.. :unsure:

Aika paha. :P

Mulle on ihan sama mitä saadaan vai saadaanko mitään. Paitsi nuo asenteelliset lahjat ottais kyllä vähän päähän, siis raamatut ja potkupuvut. Kierrätetyt lahjat saisivat aikaan lähinnä huvittuneisuutta.