Guest iota

Kamalin häälahja

597 posts in this topic

Typerä veistos. Ei ole omaan makuun, sillä voisi heittää vaikka vesilintua minun polestani. B)

Mun mielestä on kummalista että jos lahjalistassa on toivottu vaaleansinistä aino aaltoa juomalaseiksi ja iittalan essencea viinilaseiksi niin eräs pariskunta päätti ostaa meille 4 harmaata kartiota ja 4 läpinäkyvää vernan viinilasia lahjaksi..

Eiku katos sä et vaan tajua, lahjan antajalla on ollut tässä selkeästi parempi maku kuin sulla itselläsi, kun tottahan nyt Kartio ja Verna ovat PALJON parempia ja tyylikkäämpiä ja näin ollen loppujen lopuksi myös mieluisampia kuin nuo teidän toiveenne ;)

... asiallisesti ottaen tuollainen tuntuu jo suoraan sanottuna tahalliselta v*ttuilulta - en vaan voi mitenkään ymmärtää, miksi hääparin toiveet täytyy ignoorata noin selvällä ja näkyvällä tavalla. Ja edelleen mä myös ihmettelen sitä, miksi rippilapsi, ylioppilas tai synttärisankari voi kyllä esittää lahjojen suhteen toiveita, mutta hääparin kohdalla sellainen on aina ja automaattisesti nirsoilua ja kusipäisyyttä?

Ei nyt ehkä kamalin, mutta täysin turha lahja oli fonduekeitin, vai mikä ihme se onkaan. Sitä ei ollut häälahjalistalla. Jollekin se olisi varmaan unelmien täyttymys, mutta ei meille.

Meillähän ei ollut häälahjalistaa, vaan toivoimme rahaa.. Muutamat lahjat kuitenkin saatiin, ja suurin osa oli aivan ihania ja juuri meille sopivia. Paitsi pari kynttiläjuttua.. :rolleyes: eihän siinä muuten mitään, mutta nämä oli aika läheisiltä ihmisiltä, ja he tietävät, että olen partyliten edustaja ja näin ollen niitä kynttiläjuttuja on jo ihan tarpeeksi.. :lol:

Heh, olenpa minäkin PartyLiten edustaja ja sain toiselta samanlaiselta häälahjaksi sellaisen kynttilän, joka löytyi kaapistani ihan ennestäänkin. No, mikäpäs siinä, tuoksu miellytti ja niinpä laitoin pöydälle sen palamaan ja annoin oman samanlaisen kaverille lahjaksi. :)

Meidän lahjalistaa noudatettiin aivan ihanasti. Joidenkin lautasten mukana tuli tilpehööriä, jolle en ihan heti käyttöä keksi, mutta se on tosi pientä. Toki saatiin muutama lahja myös listan ulkopuolelta, mutta nekin oli tosi kivoja.

Heh, ja listassa oltiin toivottu kahdeksaa Iittalan teema-ruokalautasta. Niitä tuli 16. Nyt niitä on riittävästi. :D

Kihlajaislahjaksi anoppini antoi ihanan oranssin kattilan (oikeasti, tykkään oranssista, toi on tosi hyvä). Sen lisäksi saatiin häneltä 4 mustaa mukia, joita meille oli miehen mukana tullut jo kaksi ennestään. En pidä mustasta ja aikani siipan kanssa neuvoteltuani ne hävisivät vähin äänin kaapista.

Edited by Ethlinn

Meillä ehkä pahin lahja oli pieni lasista tehty taulu missä oli ihan kaunis runo, ehkä jopa hieman omituinen runo. Rasia, missä taulu oli, oli vaalenapunainen ja siihen oli painettu teksti "pienelle tytölle" (en ole raskaana).

Vaikka olisi lukenutkin hääparille, olisi tuo pieni lasista tehty taulu (koko n. 5x5cm) aivan turha muutenkin.

Mutta kyllä se herätti ihmetystä ja muutaman kerran sille naurettiinkin, eli ainakin iloa siitä saimme sitä kautta. Tietääköhän tämä meidän vieras jotain mitä me emme vielä tiedä...

Mun mielestä on kummalista että jos lahjalistassa on toivottu vaaleansinistä aino aaltoa juomalaseiksi ja iittalan essencea viinilaseiksi niin eräs pariskunta päätti ostaa meille 4 harmaata kartiota ja 4 läpinäkyvää vernan viinilasia lahjaksi..

Eiku katos sä et vaan tajua, lahjan antajalla on ollut tässä selkeästi parempi maku kuin sulla itselläsi, kun tottahan nyt Kartio ja Verna ovat PALJON parempia ja tyylikkäämpiä ja näin ollen loppujen lopuksi myös mieluisampia kuin nuo teidän toiveenne ;)

OT: juuri näin ajatteli anoppini, joka toi meille tuparilahjaksi jotain "abc" (tms...)-astiaston kippoja, vaikka olemme AINA tähdentäneet, että keräämme teemaa. "ajattelin että vähän erilaista, ei ole niin tylsää kun on aina sitä samaa"...

Ja mikähän onkaan siis astiaston keräilyn pointti :rolleyes:

Saimme lahjaksi pastellisävyisen ristipistotyön, jossa hääpari katselee käsikädessä auringonlaskuun. Morsiamen puku on kuin valtava kermakakku. Tekeleen kruunaavat kullatut kehykset ja nimemme ja hääpäivämäärä kirjattuina kultaisella langalla työn alareunaan.

Luojan kiitos, ettei hetkeä, kun avasin ko lahjan ole tallennettuna millekään kameralle. Meillä on skandinaavinen, hyvin pelkistetty sisustus.

Mutta silti...en ole hävittänyt tätä lahjaa. Se on kirjahylln alakaapissa. Joskus hyllyjä siivotessa se osuus silmiin. Mies olisi heittänyt taululla vesilintua jo aikoja sitten, mutta minä haluan jostain käsittämättömästä syystä säilyttää sen.

^Mutta tuohan on kaikessa korniudessaan varsinainen aarre! :lol: Ja toki se on myös lahja jonka eteen on selvästi nähty paljon vaivaa. Kyllä minäkin säilyttäisin vaikka en esille laittaisikaan.

Meillä ehkä pahin lahja oli pieni lasista tehty taulu missä oli ihan kaunis runo, ehkä jopa hieman omituinen runo. Rasia, missä taulu oli, oli vaalenapunainen ja siihen oli painettu teksti "pienelle tytölle" (en ole raskaana).

Vaikka olisi lukenutkin hääparille, olisi tuo pieni lasista tehty taulu (koko n. 5x5cm) aivan turha muutenkin.

Mutta kyllä se herätti ihmetystä ja muutaman kerran sille naurettiinkin, eli ainakin iloa siitä saimme sitä kautta. Tietääköhän tämä meidän vieras jotain mitä me emme vielä tiedä...

MEille tuli tuollainen ristiäislahjaksi serkun kummin kaimalta (ei ollut juhlimassa). Tuli kyllä ihan oikeaan tarkoitukseen (vauvalle), mutta aika turha kapistus :lol: Tuolle ei keksi käyttöä millään. Saa antaa vauvalle sitten mukaansa kun muuttaa pois kotoa...

^Mutta tuohan on kaikessa korniudessaan varsinainen aarre! :lol: Ja toki se on myös lahja jonka eteen on selvästi nähty paljon vaivaa. Kyllä minäkin säilyttäisin vaikka en esille laittaisikaan.

Joo, vaikka makuja on monia, niin itse kyllä arvostaisin lahjan antajan näkemää vaivaa! Taulun kokoinen ristipistotyö ei nimittäin synny illassa eikä kahdessakaan, vaan tekijä on taatusti uhrannut enemmän aikaa kuin minkään mieluisamman ja suoraan listalta otetun lahjan antaja...

Saimme lahjaksi pastellisävyisen ristipistotyön, jossa hääpari katselee käsikädessä auringonlaskuun. Morsiamen puku on kuin valtava kermakakku. Tekeleen kruunaavat kullatut kehykset ja nimemme ja hääpäivämäärä kirjattuina kultaisella langalla työn alareunaan.

Meidan aiti on kova tekemaan ristipistotoita ja tiedan etta se on tehnyt tuontyylisia tauluja haalahjaksi joillekin sukulaisille :D Ihme ja kumma meille ei sellaista kuitenkaan annettu :)

Me ei saatu mitään kamalaa! Lahjalistaa oli noudatettu ja ne muutamat lahjat, jotka oli listan ulkopuolelta oli kuitenkin juuri meidän näköisiä ja tarpeellisia tavaroita!

Meidän kamalin häälahja oli hattarakone. Se on todellakin aivan turha kapistus ja meillä ei ole sille mitään käyttöä. Kaiken lisäksi lahjan antajilla oli muutenkin hieman ihmeellinen suhtautuminen häihimme, joten mitään tunnearvoa ei tuolla lahjalla ole senkään takia.

Kaikki muut lahjat olivatkin oikein mieluisia, ei mitään valittamista. :)

Meidän turhin lahja tuli kutsutuilta, jotka eivät osallistuneet hääjuhlaan. Saimme kirjan/vihon, jonka kannessa on hääpari ja sisällä tyhjiä viivoitettuja sivuja. Lisäksi kirjan/vihkon kanteen oli kirjoitettu omistuskirjoitus. Tämä tuli siis vanhempieni ystäviltä, jotka piti velvollisuuden tunnosta kutsua juhliin. Ei siis meille erityisen tärkeiltä henkilöiltä.

Noin yleisesti vieraat olivat noudattaneet hyvin lahjalistaa ja ne, jotka eivät lahjaa olleet hankkineet listalta, olivat keksineet meille jotain oikeasti hyödyllistä tai hauskaa. :)

Flower: mekin saatiin hattarakone, mutta se oli ihan huippulahja, koska olen pienestä pitäen tykännyt hattarasta TODELLA paljon.

Nyt häitten jälkeen se aiemmin mainitsemani seinätasku on edelleen kaikkein kamalin. Saatiin myös ihan järkyttävän ruma valokuvakehys, joka näyttää tiimarista ostetulta. YÖKS!

Minä ihmettelin vähän samaa, tosin en ole sitä ääneen sanonut. Toivoimme tietyn laisia viinilaseja mutta saimmekin ihan erilaisia. Nyt niitä haluamiamme ei viitsi enää ostaa, kun kaapissa on ne toiset. Samoin olimme toivoneet "ei astioita" (muita kuin ne lasit) ja saimme paljon kulhoja.. Nyt meillä on niitä yli 15.

Meidän "kamalin" tai oikeastaan typerin häälahja oli väärän sarjan lasit..

Mun mielestä on kummalista että jos lahjalistassa on toivottu vaaleansinistä aino aaltoa juomalaseiksi ja iittalan essencea viinilaseiksi niin eräs pariskunta päätti ostaa meille 4 harmaata kartiota ja 4 läpinäkyvää vernan viinilasia lahjaksi.. :rolleyes:

Koko lahjalistan idea katoaa jos joku ostaa noin peruslaseja väärää sarjaa..

Me saimme veljeni perheeltä lahjan, josta olen melko varma, että se on kirpparilta hankittu, tai ainakin suurin osa siitä. Olin ensin vähän hämmentynyt, sillä en todellakaan ole tottunut siihen, että (miksi tahansa) lahjaksi annettaisiin kirpparilöytöjä, mutta nyt reilu vuosi häiden jälkeen tuo lahja on osoittautunut oikein käyttökelpoiseksi. Ja sopii sitä paitsi hyvin perheen ideologiaan, sillä he ostavat lähes kaiken käytettynä.

Kierrätetyt lahjat saisivat aikaan lähinnä huvittuneisuutta.

Minäkin säilyttäisin, vaikka ei olisikaan omaan sisustukseen sopiva. Teitä varten on nähty valtavasti vaivaa, lahja on todella teitä ajatellen tehty. Itse asiassa minulla on kaapissa pari minua varten tehtyä ristipistotyötä, joita en laita seinälle mutten todellakaan malta myöskään laittaa pois.

Luojan kiitos, ettei hetkeä, kun avasin ko lahjan ole tallennettuna millekään kameralle. Meillä on skandinaavinen, hyvin pelkistetty sisustus.

Mutta silti...en ole hävittänyt tätä lahjaa. Se on kirjahylln alakaapissa. Joskus hyllyjä siivotessa se osuus silmiin. Mies olisi heittänyt taululla vesilintua jo aikoja sitten, mutta minä haluan jostain käsittämättömästä syystä säilyttää sen.

Voi, minusta olisi ollut ihanaa, jos joku olisi tehnyt meille itse kortteja! (ja itse asiassa pari lasta tekikin)

Pahin lahja oli mielestäni tiimarista ostettu lasinen sydän-valokuvakehys-tyyppinen hässäkkä.

Se vain oli ... ei yhtään meidän tyylinen, vähän väkinäisen oloinen...

Ei ne lahjat, mutta ne itsetehdyt kortit mitä jotkut vääntivät... ne vievät edelleen sanattomaksi.

Siis kun tämän topicin nimi on "Kamalin häälahja", niin miks sitä pitää tulla edes sellaisten lukemaan, jotka ei tuu muuta kuin valittamaan muille siitä ettei kaikista lahjoista tykätä.. Jokaisella on omat mielipiteet ja jos jostain ei tykkää niin sitten ei tykkää..

siihen ei kenelläkään muulla pitäis olla sanomista.

Niin aivan, kyllä kaikkien pitäs vapaasti saada julkisesti arvostella kaikkea häihinsä liittyvää. Vois perustaa vaikka "rumin häävieraasi"-topicin. Ja toi vielä vääriä lasejakin, hähää, luuserit!

... asiallisesti ottaen tuollainen tuntuu jo suoraan sanottuna tahalliselta v*ttuilulta - en vaan voi mitenkään ymmärtää, miksi hääparin toiveet täytyy ignoorata noin selvällä ja näkyvällä tavalla. Ja edelleen mä myös ihmettelen sitä, miksi rippilapsi, ylioppilas tai synttärisankari voi kyllä esittää lahjojen suhteen toiveita, mutta hääparin kohdalla sellainen on aina ja automaattisesti nirsoilua ja kusipäisyyttä?

Ilmeisesti en oo tarpeeks pumpulissa kasvanu, kun tuntuu uskomattomalta, että kukaan haluis sun häihis tuoda yhtään minkäälaista lahjaa. Ihan kun ois jostain pikkulapsesta kyse. "Tää on vääränlainen!!!!!!" Kyllä mä otan kaikki lahjat kiitollisena vastaan, niihin on kyllä melkein poikkeuksetta tuhlattu rahaa ja ajatusta. Voihan ne aina sit vaikka myydä myöhemmin, mutta jotenkin tommonen marmatus, kun joku on tuonut lahjan...siis, että lahja on jotenkin HUONO ja KAMALA...herranjumala, menkää vähän itteenne <_<

Laittakaa sit vaikka vaatimukseksi, että jos ei satu tuntemaan hääparin sofistikoitunutta makua prikulleen tai haluaa poiketa listasta niin ei tartte tuoda mitään. Vaikka sittenhän sitä vasta valitettaskin kun joku tulis tyhjin käsin :rolleyes:

^Jos on tuotu niitä vääränlaisia laseja, mitä on toiveissa esitetty, niin eipä siihen ole juurikaan kyllä ajatusta tuhlattu.

Mä vieraana haluaisin, että lahja osuisi hääparin makuun enkä niin että "myykööt jos ei kelpaa". Sen verran ajatusta ja vaivannäköä haluan hääparin eteen nähdä, että noudatan lahjalistaa jos sellainen on (ja sen olemassaolo on ihan pirusti helpottava asia!).

Minusta ei ole pikkulapsen vinkunaa, jos halutaan välttää turhaa krääsää ja harmistutaan siitä, että tahallaan tuodaan esim. eri astiasarjaa kun on toivottu. Mitä sellainen vieras ajattelee? Onko hän huolimaton? Onko hääparin lahjatoiveet hänestä mauttomia (= vieraalla itsellään siis parempi maku)? Halusiko vieras päästä halvemmalla (usein lahjalistoilla on alle 10e:n arvoisiakin tavaroita, joten...)? MIKSI siis tuoda jotain toista astiasarjaa?

Ehkä kyyskyys voi vastata tähän?

Ja vielä: Sitä hääparin sofistikoitunutta makua ei tarvitse tuntea prikulleen. Yleensä ihan lukutaito riittää.

^Jos on tuotu niitä vääränlaisia laseja, mitä on toiveissa esitetty, niin eipä siihen ole juurikaan kyllä ajatusta tuhlattu.

Mä vieraana haluaisin, että lahja osuisi hääparin makuun enkä niin että "myykööt jos ei kelpaa". Sen verran ajatusta ja vaivannäköä haluan hääparin eteen nähdä, että noudatan lahjalistaa jos sellainen on (ja sen olemassaolo on ihan pirusti helpottava asia!).

Minusta ei ole pikkulapsen vinkunaa, jos halutaan välttää turhaa krääsää ja harmistutaan siitä, että tahallaan tuodaan esim. eri astiasarjaa kun on toivottu. Mitä sellainen vieras ajattelee? Onko hän huolimaton? Onko hääparin lahjatoiveet hänestä mauttomia (= vieraalla itsellään siis parempi maku)? Halusiko vieras päästä halvemmalla (usein lahjalistoilla on alle 10e:n arvoisiakin tavaroita, joten...)? MIKSI siis tuoda jotain toista astiasarjaa?

Ehkä kyyskyys voi vastata tähän?

Ehkä kaikki ei ajattele, että se on niin tarkkaa. Varsinkin, jos kyseessä on jotain nuoria opiskelijoita, jotka on ihan PA, eikä astioita oo, niin normi-ihminen vois kuvitella, että kaikki on kotiinpäin. Varmaan oon sit epänormaali, kun mullakin on eripariastioita, eikä vois vähempää haitata. Ja sattuu kai niitä mokiakin. Mutta kyllä mä ottasin ihan sama mitä sarjaa astiat ilosena vastaan. Inventaarion voi tehä sit myöhemmin ja myydä, jos ei tuu käytettyy. Hyvän hyvyyttään ne on annettu, en ihan tollaseen teoriaan usko, mitä sä.

Ehkä Morre voi vastata mikä tekee ihmisestä noi järjettömän paskantärkeen snobin, joitten pitää natista jostain lahjoista...materia on materiaa kuitenkin. Joulunakin vissiin annat palaa, heität villasukat mummon naamalle ja vollaat että miks teit siniset ku halusin punaset?

Lahjojen keksiminen on ainakin mulle ihan hirveetä tuskaa, joten otan kyllä vastaan kaiken, mitä annetaan. No ehkä en sitä Raamattua tai lihakeittokirjaa, koska se nyt vaan on v*ttuilua. Mutta ei se lahjalistakaan oo aina niin yksiselitteinen, ymmärrän hyvin jos siitä halutaan poiketa ja keksiä jotain persoonallisempaa...