Guest iota

Kamalin häälahja

597 posts in this topic

Kaikki lahjat oli ihania. Me tosin saatiin enimmäkseen rahaa ja asia oli kutsussa ilmaistu.

Kamalimmat oli pyykkilauta ja -kori. Mitä ihmiset oikein ajattelee. Vaimo musta piti tulla eikä piika.. :girl_haha::girl_mad:

Ihanko siinä oli vaan sun nimi päällä, ettei mies saa sitä käyttää? Meillä ainakin tehdään ihan yhdessä tai ainakin kohtalaisen tasan noi. Pyydettiin imurikin lahjaksi, sitä kun tarttee eikä itse haluttu vielä ostaa uutta, molempien käytössä se on.

Meidän ehkä kamalin lahja on se ettei kuunneltu listaa vaan ostettiin samaa sarjaan liian pienet lasit, oltais haluttu ja selvästi kerrottiin et tuplasti isommat kiitos

Kamalimmat oli pyykkilauta ja -kori. Mitä ihmiset oikein ajattelee. Vaimo musta piti tulla eikä piika.. :girl_haha::girl_mad:

Ihanko siinä oli vaan sun nimi päällä, ettei mies saa sitä käyttää? Meillä ainakin tehdään ihan yhdessä tai ainakin kohtalaisen tasan noi. Pyydettiin imurikin lahjaksi, sitä kun tarttee eikä itse haluttu vielä ostaa uutta, molempien käytössä se on.

Meidän ehkä kamalin lahja on se ettei kuunneltu listaa vaan ostettiin samaa sarjaan liian pienet lasit, oltais haluttu ja selvästi kerrottiin et tuplasti isommat kiitos

Ei siinä nimeä ollut ja kyllä uski niitä käyttääkin, mutta silti! Toisaalta kun tietää keneltä ne tuli, oli ne tarkoitettu täysin mulle. Olisin ymmärtänyt ne tuparilahjana tai jos oltais muutettu vasta yhteen, mutta että häälahjana... Kysyttiin kamalinta ja oman mielipiteeni kerroin. Voihan noista joku tykätäkin ja silloin kannattaa toivoa niitä. :girl_impossible:

En mie sitä tarkoittanutkaan. ihan hyvin toisen lahja voi olla kamala ja toisesta aivan ihana. Jos vielä tietää ihmisen ja siitä että millä mielialalla se on annettu niin ymmärrän sitten kyllä. Miekin vetäisin siitä herneet nenään. Enemmänkin mietin et hyvinkin meillä joku mummo olis voinut ajatella ettei meillä sellaista ole(vaikka ollaankin asuttu pitkään yhdessä) ja ajatellut että tuopa heille käytännöllinen lahja. Tai sit voisin hyvinkin uskoa et siskon mies olis antanut sen ihan vitsinä, josta en olisi pahastunut.

Mä olin ihan varma, että saadaan jotain tosi järkkyä lahjaksi.. Yllätyksekseni ei saatu mitään kamalaa! Meidän toiveita oli oikeasti kuunneltu.. Oli meinaan ihan varma, että ainakin yksi sukulainen toisi väkisin kristallia, kun on aina antanut kaikille lahjaksi kristallia. Mutta meille antoikin shekin talorakennusporojektiin (joka oli toiveena). Ihanaa, mun sukulaiset on oppineet käyttämään lahjalistoja! :girl_haha:

Sulhon isä oli ajatellut antaa meille häälahjaksi hänen vanhat nahkasohvat (hän oli juuri ostanut itselleen uudet sohvat). Onneksi sulho oli sanonut melko suoraan, että emme halua sohvia. Syyksi hän tosin sanoi, ettei meillä ole tilaa, eikä että me (varsinkin minä) vihaan niitä sohvia. Kyseessä on ruskeat nahkasohvat 80-luvun tyyliin. Värikin on todella oranssin ruskea - yök.

Silti mä jännitän mitä tulee - varmaan jotain aika kaameata. Ihan hyvä jos saa piilotettua kaappiin.

No HUH HUH!! Aika paha.. käyttää nyt hääparia kaatopaikkana ja naamioida se vielä häälahjaksi???

Lisäys edelliseen...

Käytetty esine voi tietenkin olla todella ihana ja hieno lahja. Itse pidän vanhasta roippeesta jota joka taas voi pitää kamalana =) Mutta toi sohvahomma.. huh huh. Noh, niinkuin ketjua lueskellessa on monesti saanut todeta, niin kyllä se on niin, että on tosi yksilöllistä, mistä tykkää ja mistä ei.

Itse en muista ollenkaan, että mitä olen häälahjaksi antanut. VArmaan kaikkea Mautonta ja Halpaa.. tai niukasti rahaa :D :D

Että näin...

Meillä oli kainosti esitetty kutsussa toiveet mahdollisista lahjoista, ja sukulaiset kyselivät vielä vanhemmilta ja kaasoilta lisää vinkkejä.

Silti tätini oli kiikuttanut lahjapöytäämme hirvittävän lokkitaulun, jota en ikimaailmassa tule laittamaan kotini seinälle! Tädin mies oli vielä illan kuluessa varmistanut, että saamme myös taulun hinnan tietoomme kertomalla siitä miehelleni...

Rakennamme taloa, ja täti on kovasti kysellyt äidiltäni, että kai sille uudelle taululle löytyy sitten sieltäkin sopiva paikka...Joo, ei löydy. Voin lahjoittaa sen vaikka tädille takaisin! :girl_cray:

Mietin pitkään viitsinkö tästä edes mainita, mutta kun se vaivaa, niin kai se silloin menee kamalimpien häälahjojen joukkoon.

Mies on töissä pienessä firmassa jossa on kolme osakasta, jotka kaikki oli kutsuttu häihin. Nämä kolme osakasta antoivat häälahjaksi viikon palkallisen loman miehelleni. Muuten kiva lahja, arvokaskin, mutta entäs minä? Opiskelijan kaikki vapaat menevät osa-aikatöissä, enkä ilkeä kohta alkavan harjoittelun aluksi pyytää viikon vapaata, joten ainakaan lokakuun loppuun asti meillä ei ole mitään mahdollisuutta pitää viikkoa yhtäaikaista lomaa. Ja mitä tekee viikon lomalla mies, jolla on jo kuukauden kesäloman lisäksi ylitöistä kertynyt toinen neljä viikkoa pitämättömiä vapaapäiviä?

^ Kyllähän tuosta tuoreen rouvan pitää päästä hyötymään, ehdottomasti. ;) Nythän miehelläsi on monta viikkoa (kuukautta) aikaa omistautua vain ja ainoastaan hemmottelemaan vaimoaan, joka joutuu raatamaan töissä/koulussa. Sulle kuuluu ilman muuta vapautus kaikista kotitöistä ym puuhista miehen lomien ajaksi, lisäksi aamiainen vuoteeseen jne. :)

^Kiitos wee! :-* Vielä kun saisi miehen ymmärtämään tuon siun esittämän suunnitelman aukottomuuden... ;)

^ Se on aukoton, koska se on täydellinen. En tiedä oliko teillä kirkollista vihkimistä/siunausta, joten tämä ei välttämättä sovellu teille. Tuli kuitenkin mieleen, että eikös yksi avioliittoa kuvaava kohta raamatusta mene jotenkin silleen, että mies ja nainen tulevat yhdeksi lihaksi = jos toinen joutuu raatamaan (sinä), toisen täytyy tasapainottaa tilannetta (miehesi), tai muuten kropan tietyt osat (sinä) kärsii kohtuuttomasti. Ja ainahan voi vedota myötä- ja vastamäkeen jne. B)

Onko teillä ok-talo? Asunto vailla remonttia? Jos mies ei ymmärrä omaa parastaan ja kelpuuta tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, voit vihjata, että jotkut miehet rakentaa ok-talon parissa kuukaudessa tai remontoi asunnon lattiasta kattoon samassa ajassa tmv - hänellähän on AIKAA. :rolleyes:

Ehdoton voittaja tässä kisassa löytyi kyllä heti lahjoja juhlapaikalta hakiessa. Yksi kaveri oli ihan piruuttaan päättänyt ostaa kahvikuppeja, kun erikseen sanottiin, että ei tarvita niitä. Lisäksi kaksi saman sarjan pientä lautasta. Aivan kammottavat, mutta menee huumorin piikkiin :D Kyseessä siis kultakeramiikan kupit ja lautaset, joissa on punainen reuna ja kaikissa kammottava, peikon näköinen prinsessa. En löytänyt ainakaan Kultakeramiikan sivuilta kuvaa.

Voi ei mitä lahjoja!

^^ Onneks tuon voi ottaa huumorilla, mutta jos joku ei niin läheinen toisi pyynnöistä huolimatta vastaavaa, niin kyllä mä hieman ihmettelisin...

En tiedä meneekö tämä samaan kastiin, mutta miehen ystävät ehdottivat uusia kesä-/talvirenkaita autoon. Meillä on molemmilla omat autot ja miehen ystävillä tuskin oli ajatuksena ostaa renkaita molempiin autoihin...

*muoks* Lisäänpä vielä, että sekä mieheni mummo, että kummitätini harrastavat posliinimaalausta, joten niitä kippoja ja kuppoja ja maljakoita ja kelloja ja tauluja on meillä kaapit jo NIIN täynnä, että oikeasti tarvittaville käyttöesineille meillä ei ole enää edes tilaa. Joten meillä lukee juhlaohjesäännössä näin:

"Lahajojen hankinnas kehootetaha kääntymähä Hääparin puolehen, lahajalista löytyy myös osootteesta www.lahjalista.fi Näin Hääpari säästyy usiaan samallaasten leivänpaahrinten tai kyseenalaasten posliinikippojen saamiselta. Hääparin ylimmäänen toive on, notta kukaa voimiansa lahajojen kattelemisehen tuhulaa. Lahajasekit tai kaivertamattomat hopia-sosimet on palio paree vaihtoehto, kunne on sitte tarvittaes helepompi pantata häämatkan paluulippua varten. Rahalahajukset voi halutessansa laittaa myös hääparin tilille (xxxxxx-xxxxxxxx)"

Edited by pursu

Meillä ehdottomasti kamalin lahja oli äitini hankkima keittokirja kirjakaupan alesta. En ole mikään innokas kokkaaja ja keittokirjat on minusta aivan turhia kun netistä löytää ohjeita halutessaan. Arvelin lahjan olevan suorastaan piruilua koska ei meidän salaa naimisiin menemistä ymmärtänyt ja sisaruksilleni on vienyt useamman sadan lahjakortit, mutta olkoon sitten niin..

Lahajasekit tai kaivertamattomat hopia-sosimet on palio paree vaihtoehto, kunne on sitte tarvittaes helepompi pantata häämatkan paluulippua varten.

Tää on niin ykkönen! Repesin ihan totaalisesti! :girl_haha:

(Mies on pohjanmaalta, joten tuo murrekin on niin tuttua!)

Malssi09 :girl_blum:

Mulle tuli mieleen yks kihlajais-/tuparilahja, joka saatiin miehen kavereilta. KIUASKIVET! Oltiin siis muutettu vastavalmistuneeseen asuntoon, joten kiuaskivillä ei lienee vuosiin käyttöä.

Tää ei oo kamalin, vaan huvittavin: paketissa oli kaksi tyynyliinaa ja kaksi pöytäliinaa! Emme edes tiedä, keneltä tuo paketti tuli kun kortit sotkeutuivat, mutta ilmeisesti ei ainakaan keneltäkään englanninkielen taitoiselta, kun ei ymmärtänyt sanaa tablecloth pöytäliinapakettien päällä! Nyt meillä on siis kaksi identtistä pöytäliinaa, ja vielä sellaisella kuosilla josta en erityisemmin pidä. :grin:

Meillä miehen kummisetä oli keksinyt loistoidean ja kysellyt, että tarvitsemmekohan kenties porakonetta tai trimmeriä... Olisi varmaan kaivanut ne kaiken lisäksi omasta tallistaan. Mies aikoi laittaa lahjan keskelle lahjapöytää ja kylkeen ison kyltin, että "X:ltä", jos oikeasti meinaa tuollaisen lahjan tuoda. :girl_haha:

Saatiin ystäviltä häälahjaksi seksiasentokirja, joka oli reteästi pistetty keskelle lahjapöytää :D Sinänsä ihan hauska lahja mutta aiheutti hieman hilpeyttä häissä ja niiden jälkeen. (Ja olin paniikissa kun häissä oli lapsia, ettei kukaan saanut traumoja, mutta ei kai :D ) Niin ja sulhasen isä kommentoi tänään, että oli katsonut läpi kirjan asennot mutta ei suurinta osaa niistä kyllä hänen selällään toteutettaisi (kommentti jonka juuri halusin kuulla) :D

Me saatiin isolta sukulaisjoukolta (monta miehen tätiä ja setää puolisoineen) kimppalahjaksi taidetta... Ihan kiva idea, kun olen itse taiteellinen ihminen, ja maalaankin jonkin verran. MUTTA kun se taulu joka me saatiin ei ole yhtikäs yhtään kummankaan meidän mieleen. Ei sitten tipan vertaa meidän tyyliä... Ei se sovi meidän sisustukseen, eikä toimi yhdessä meidän muiden taulujen kanssa. Harmillinen juttu, kun lahja on varmasti ollut arvokas... Nyt me tässä pohditaan, että viitsitäänkö kysyä että olisikohan ollut mahdollista vaihtaa se jossain toisenlaiseen tauluun...tai jotain. Voi olla että ei kehdata kysyä vaihtomahdollisuudesta, joten taulu päätyy varastoon. :( Jos olisivat antaneet vaikka lahjakortin taiteen ostoon, niin olisimme olleet innoissamme, mutta mitä järkeä on ostaa lahjaksi kallis taulu kun ei tunne hääparin tyyliä. :( Voi itku. :(

Yksi helpolta kuulostava, mutta todella ongelmallinen lahja on lakanat. Ihmisillä on nykyään niin erikoisen kokoisia tyynyjä, tuplapeittoja, tuplapetareita jne, että on tosi suuri todennäköisyys ostaa juuri ihan väärän kokoiset lakanat.

Yksi helpolta kuulostava, mutta todella ongelmallinen lahja on lakanat. Ihmisillä on nykyään niin erikoisen kokoisia tyynyjä, tuplapeittoja, tuplapetareita jne, että on tosi suuri todennäköisyys ostaa juuri ihan väärän kokoiset lakanat.

Meillä oli lahjalistalla toiveena tavallisia pussilakanasettejä ja sitten aluslakana parisänkyyn ja ihan väritoiveetkin oli ilmaistu. Eiköhän tullut yksi tuplapeiton pussilakana, jolle ei mitään käyttöä. Lisäksi yksikään saaduista lakanoista ei ollut toivottua väriä. :girl_haha: