Guest iota

Kamalin häälahja

597 posts in this topic

Me saatiin, tai oikeastaan mieheni (ihana kun voi kirjoittaa noin :)) lahjaksi Apulanta yhtyeen ranneremmin. Kyllä. Tää oli sellanen "Kun en tienny mitä ostaa ja en ehtiny kauppaan korttiakaan hakemaan ja tän nyt olin joskus vuonna -95 ostanu kirpparilta, et ole hyvä!" Kiva kiitti hei. Sama kaveri kiskas ruokailussa kolme pulloa punkkua ja häipy hyvästelemättä ennen tanssia...

Nyt on pakko vastata vieraana, ettei vaan tutut tunnista :blush: ... Me toivoimme rahaa häämatkaa varten. Saimmekin sitä ja myös jotain muuta... Eräs sukulainen oli ostanut aivan kamalan ISON seinäkellon. Eikä nyt puhuta mistään arvokellosta, vaan aivan kamalasta laudanpätkästä, johon on lätkästy viisarit. Juuri näitä "neron leimauksia" oli-pakko-ostaa-kun-halvalla-sain-ja-itselleni-ostaisin-heti-myös-muttakun-on-seinät-täynnä-vastaavia-rojuja.

Tämä oli juuri se syy, miksi halusimme rahaa. Tältä perheeltä on ennenkin näitä lahjoja tullut. Antoivat he toki rahaa myös, mutta miksi oi miksi se kello oli pakko tunkea mukaan confused0075.gif?

Häistä on jo aikaa, kello on tuolla varastoituna ja ajattelin, että muistan varmasti väärin, ei se niin kamala voi olla. Jospas siis kaivan sen kellon vaan esiin ja pistän seinälle, kyllä se jonnekin sopii. Ei TODELLAKAAN muuten sovi :girl_haha: .

Me saatiin, tai oikeastaan mieheni (ihana kun voi kirjoittaa noin :)) lahjaksi Apulanta yhtyeen ranneremmin. Kyllä. Tää oli sellanen "Kun en tienny mitä ostaa ja en ehtiny kauppaan korttiakaan hakemaan ja tän nyt olin joskus vuonna -95 ostanu kirpparilta, et ole hyvä!" Kiva kiitti hei. Sama kaveri kiskas ruokailussa kolme pulloa punkkua ja häipy hyvästelemättä ennen tanssia...

Tää lahja oli kyllä aikamoinen! Ja tuo hyvästelemättä lähteminen on kyllä noloa. Meillä onneksi kaikki vieraat meidät hyvästeli, paitsi tää YKSI (u know who!) lähti yökerhosta (jatkoilta) sanomatta mitään.

Itsellä on häät ensi vuonna ja hyvän kaverin häät tänä kesänä, niin pakko kommentoida vaan tuota lahjalista-asiaa, kun jotkut miettivät et vaikuttaa snobilta tms. En kyllä ite ymmärrä tuollaista ajattelua ollenkaan, minusta on mahtavaa että kavereillani on lahjalista, sillä vaikka tietäisinkin hänen makunsa ja jopa mitä astiasarjaa kaapistansa löytyy, en voisi ilman listaa (tai kysymistä), mitä heiltä puuttuu. Ja enhän tietenkään halua ostaa lahjaa, josta he eivät pidä. Vaikka ajatus on tärkein, niin kyllä siinä silloin mielestäni menee vähän hyvä ajatus (ja rahat) hukkaan jos ostaa jotain täysin parille sopimatonta tai tarpeetonta.

Samoin itse myös olen melko tarkka sisustuksestani ja tyylistäni, joten toivoisin vieraiden mieluummin ostavan meidän lahjamme listalta sitten kun sellainen joskus tehdään. Minusta tuntuu aina surkealta, jos saan lahjan, joka ei vastaa makuani (eli joutuu kirpparille tai kaapin perälle), mutta ei se auta minua pitämään makuni vastaisesta lahjasta. Mutta niitä "kamalia" lahjoja nyt varmaan useimmiten ostavat ihmiset, jotka eivät tunne hääparin makua tai eivät voi ylipäätään ymmärtää, että joillain on niin vahvat makumieltymykset astioiden, sisustuksen ym. suhteen, että sillä on ylipäänsä väliä millainen se skumppalasi tms on, jos sellaista on toivonut. Jotkut vain ajattelevat että lasi mikä lasi, eikä siinä tarkkaan tehdyt lahjalistat sitten auta.

Lahjan hinnasta mietin itse että en itse edes kehtaisi viedä mitään ihan parin euron arvoista lahjaa ystävilleni/sukulaisilleni. Ehkä sitten myös odotan samaa ystäviltäni. Jos vieraana on joku vähemmän varoissaan oleva en tietenkään odottaisi mitään pröystäilevää lahjaa, jokainen antaa mitä haluaa ja pystyy. Kuitenkin pistää miettimään kertooko häälahjan hinta henkilön arvostuksesta hääparia kohtaan, jos hyvin toimeentuleva aikuinen antaa n. 10 € lahjan. Ihan kamala ja myös törkeä tuo rannekelahja muuten Zenyy!

Musta Aalto-maljakko. Näyttää ihan muoviselta. Järkky. Laitan vahingon kiertämään, kun tulee sopiva uhri vastaan wink.gif

Hei rouva! Voisin ostaa Mustan aaltomaljakkosi.

En ole ikinä ymmärtänyt miten joku kehtaa väheksyä ja valittaa saamastaan lahjasta, sekä antaa sen eteenpäin. Kiittämättömyyttä.

Voi Venäjä, aina tasasin väliajoin putkahtaa näitä ihmettelijöitä joiden mielestä huonosta lahjasta ei mielipidettään saa sanoa. Esimerkiks jos joku erehtyis antamaan meille jonkun älyttömän ruman, täysin sisustukseen sopimattoman koriste-esineen tai vaikka vaasin, jonka pohjassa on hintana vaikka 5e, kyllä lentäis surutta roskiin. Ottasin kyllä sellasen ihan vaan vittuiluna, kukaan ei vaan VOI tosissaan ja ylpeydellä antaa mitään sellasta (meille siis, ehkä joku sellasestakin tykkäis). Vaikee sellasesta olla kiitollinen. Onneks meille tulee sitten aikanaan sen verran pienet ja tarkkaan harkitut häät etten usko mitään vastaavaa olevan tulossa. Meillä ei ainakaan ole edes yhtään ylimäärästä tilaa alkaa säilömään mitään turhuuksian turhuuksia.

Kyllä tässäkin ketjussa välillä näkee aivan käsittämättömiä lahjoja. Musta on ennemminkin tekopyhää alkaa esittämään kiitollista semmosista älyttömyyksistä.

Me saatiin lahjalistan ulkopuolelta vaan imuri ja iso kunnon mankka ja jätti-kaiuttimet ( HUOM: NÄMÄ UNOHTUI LISTAAN LAITTAA! Ja silti saatiin :D). Ja mun kaverilta paketti jossa oli Isännät ja Emännät-lautapeli, itse tekemää suklaata montaa makua, ite oon ihan hulluna noihin ja ihana musta sydän-unisieppari. Eli mitään ikävää ei ihme kyllä saatu. Lähinnä ihmetytti kun iskältäni ei saatu yhtään mitään, ei edes korttia :/

Me ei oikeasti haluttu mitään lahjoja ja näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt väsätä jonkinlainen "hätävara"-lahjalista.....

Sanottiin ja painotettiin vieraille jatkuvasti (eli 30 kpl kavereita) että ei haluta/ tarvita mitään ja nyt sitten on kaapeissa kippoa ja kuppia joita tuskin koskaan tullaan käyttämään. Helpoimmalla olisi päässyt jos olisi ilmoittanut että kauppa se ja se tai astiasto x tai y......Haluttiin vaan pitää hauskat bileet kavereiden kanssa.....

Hopeinen pizzaleikkuri.

Kyllä- luitte oikein! Minulla ei ole mitään hopea-aterimia yms. vastaan, mutta pizzaleikkuri. WAT?! :grin: :grin: :grin: :grin:

Hopeinen pizzaleikkuri.

Kyllä- luitte oikein! Minulla ei ole mitään hopea-aterimia yms. vastaan, mutta pizzaleikkuri. WAT?! :grin: :grin: :grin: :grin:

Ihan normisettiä :D Pizzaleikkuria tyrkytetään usein nuorekkaana hopea-aterimena (vanhemmille) ihmisille, jotka haluavat ostaa arvokkaan, klassisen ja kestävän lahjan hääparille/valmistuvalle. "Joo nuoret tekee kotona itse pizzaa, jos ei osta sitä kaupasta-varmasti tulee nuorten kodissa enemmän käyttöä kuin salaatti- tai juusto-ottimille. Niin ja voihan tällä leikata muutakin." Entisessä työpaikassa ihan hävetti kuunnella vierestä kakskymppisenä.. ei vaan oikein osaa yhdistää krapula-pitsaa ja hienoimpia hopeita :D Mutta mikä onkaan myydyin pöytähopea: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/118304-arvaa-mika-on-myydyin-poytahopea-%E2%80%93-pizzaleikkuri :grin:

Mutta toi on kyllä ollut kallis lahja tullakseen haukutuksi :unsure: (näen sieluni silmin sen mummeli-paran)

En tiedä,että onko tämä niin kamala mutta ei kuitenkaan tykätty: pikku pojan bleiseri. Meillä ei ole siis lapsia eikä ole vielä suunnitteilla lähiaikoina. Musta tämä oli kyllä mauton lahja. Ei tiedetä,että keneltä oli koska kortiin ei oltu kirjoitettu nimeä!

Wyleia, minusta on kyllä todella mautonta antaa lasten vaatteita, jos parilla ei ole lapsia tai he eivät ole "julkisesti" raskaana! Aivan tökeröä!

Joo, itsellänikin kyllä nousisi savu korvista tuossa kohtaa. Itse asiassa olen nähnyt lastenvaatteita lahjana parikin kertaa, annettuna sellaisille, joilla ei siis tosiaan ole lapsia suunnitteilla vielä pitkään aikaan. Ei pysty ymmärtämään, onko siinä olevinaan jotain hauskaa sitten? Eivätkä lahjan antajat voi tietää parin tilannetta, entä, jos lapsia ei kertakaikkiaan haluta ollenkaan? Tai jospa morsian onkin jo raskaana, mutta se haluttaisiin pitää vielä yllätyksenä? Tai sitten sellainen tilanne, ettei hääpari pysty lainkaan saamaan lapsia? Tuollaisella voi tietämättään osua hyvinkin arkaan paikkaan.

Edited by Pähkinäinen

Puhutte molemmat täyttä asiaa. En voi ymmrtää tuommoista koska en itse antaisi semmoiselle ihmisille lasten vaatteita joilla ei ole! Laitettiin tuo bleiseri talteen mutta taidan antaa pois koska tuo ärsyttää tuolla kaapissakin :skilletgirl:

Hopeinen pizzaleikkuri.

Meilläkin on pitsaleikkuri, ja se on tosi kätevä kun tehään ite pitsaa. sopii muutenkin leikkaamiseen...

Jos nyt haluais mainita pari lahjaa, nii... -ei sillä ettemme olisi tykänneet, vaan enemmän se järjestys huvitti-

eka paketti: robotti-imuri, Jeeee :tender:

toka paketti: tuollanen rikkaimuri mikälie, näiden kohalla tuli fiilis et eiks meil oikeesti oo tarpeeks siistii :girl_dance:

Nää on ihan loistavia lahjoja, toi robotti-imuri on ihan huippu, ja tota miniimuriikin käytetään tosi usein, et ei ne mitenkään huonoja/kamalia lahjoja ollu, huvitti vaan :girl_haha:

Meillä ei ollu listaa, enkä ole mustaakseni muillekaan lahjalistalta ostanut. Tämän topicin luettuanu saatan seuraavalla kertalla harkita lahjalistalta ostamista. -se on vaan tuntunut niin tylsältä. Jos on ollu joku idea mista luulisi hääparin pitävän, niin mieluummin hommaisin sellaisen...

Eräissä häissä toivoivat rahaa, musta se vaan on niin tylsää laittaa tilille tai kirjekuoressa olla muutama seteli, niin etsin käsiini valkoisen pienen posliinipossun, ostin punaisia ja hopeita sydämenmuotoisia timangeja. niintä liimailin possun päälle ympäriinsä, jotta se olis rakkauspossu :girl_in_love: possun sisälle me käytiin rikkoo rahaa sellasel "setelit sisään - kolikot ulos" ja laitettiin blingbling-possuun n, 120 euroa kolikoina.

Se possu oli lähinnä niinku "kirjekuori", eli pointtina oli niitten matkakassan kerryttäminen.

Kuulin tässä justiin, että pari ei ollut kai ymmärtänyt ihan pointtiani, mutta siellä se loistaa toisen valkoisen possun vieressä kirjahyllyllä. Eivät kuulemma ole edes laskeneet sisältöä. Luulivat varmaan että se "päälahja" oli se rakkauspossu. no yllättyväthän ilosesti jos joskus se avaavat

Edited by niinae

Me ei saatu mitään epämieluista. Lähes kaikki oli ostettu lahjalistalta tai annettu häämatkatilillemme. Pari näiden toiveiden ulkopuolista lahjaakin olivat onnistuneita, joten ei valittamista :)

Ihmettelen miksi käytetyn antaminen olisi tyhmää. Itse ostan lähes kaikki lahjat (kuten myös kalusteet, vaatteet ym.) käytettynä. Uudenveroisia (aina en ole edes kertonut ettei uusia), huomattavasti huokeampia ja luontoa säästäviä. Suurin osa kavereistakin arvostaa kierrätystä :)

Kilpikonna lamppu... Toooooooosi natti;) heh!

Hopeinen pizzaleikkuri löytyy meiltäkin. :girl_in_love: Saatiin se kihlajaislahjaksi isovanhemmiltani. Mummu oli halunnut antaa meille jotain erikoista mutta hienoa, ja myyjä oli saanut myytyä tuon. Onhan sitä tullut pari kertaa käytettyä. Fiiniä!

Mitä tulee käytettyyn tavaraan niin kyllähän se nyt ihan riippuu siitä, mitä ja miten paljon käytettyä se tavara on. Saatiin häälahjaksi entisöity kiikkutuoli, joka on tosi hieno ja ihana, mutta jonkun vanhoista pyyhkeistä tulis lähinnä tällainen olo: :girl_prepare_fish: