kaneli

Iiiiihanin häälahja?

130 viestiä aiheessa

En ainakaan tässä äkkiseltään huomannut viestiketjua aiheesta, ja kun noista kamalista lahjoista riitti juttua niin paljon niin kysyisinkin nyt, mikä on ollut kaikkein ihanin, paras, mahtavin häälahja jonka olette saaneet (tai nähneet jonkun saavan)? Ehkäpä jotain mitä ette osanneet odottaa? Ehkä jopa jotain lahjalistan ulkopuolelta..?  

Ihan vain vastapainoksi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maapallobaarikaappi. Siis sellainen pyörillä kulkeva kapistus, joka aukeaa päiväntasaajan kohdalta ja sisälle mahtuu karahvi ja 12 lasia. Voi jollekin kuulostaa hirvitykseltä, mutta itse olin ko. kapistusta ihaillut vuosia (liittyy tosi läheisesti opiskelualaan). Aivan ihana. Saa sitten arvoisensa paikan, kun muutamme isompaan asuntoon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa oliko se ihanin, mutta ex-sulhasta nykyistä aviomiestäni se ainakin on miellyttänyt kovasti ja hän on sitä vähän väliä selaillut. No se on huippuvuorikavereiden väsäämä Matkaopas Eurooppaan eli kaikki huippuvuorikaverit olivat kirjoittaneet omasta maastaan jotain (Suomi, Ruotsi, Norja, Islanti, Belgia ja Hollanti), etsineet esitteitä ja kuvia ja sitten he lupaavat majoittaa meidät, vielä kaupunkikierrokselle, purjehtimaan yms. Kovasti odotan noiden lupausten täyttämistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saimme paljon ihania lahjoja, vaikeaahan niistä on eritellä mitään ihaninta.

Ehkä yksi hyvin kaunis ja mielenpainuva lahja oli kuitenkin isovanhemmiltani saama teeastiasto, joka on kulkenut suvussa jo kauan, ja on hyvin hyvin Wanha. Sillä on siis mittaamaton tunnearvo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veljentyttöni 10v. itse maalaama taulu, jossa oli hevosen kuva ja meidän nimet iiiisoilla kirjaimilla. Oli kuulemma tehnyt sitä koko kevään taidekerhossa. Hellyyttävää

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yli 3000 euroa puhtaana käteen! Toinen kiva lahja oli rahaa kastemaljan ostamista varten sitten joskus tulevaisuudessa, kun on tarvetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Yli 3000 euroa puhtaana käteen! Toinen kiva lahja oli rahaa kastemaljan ostamista varten sitten joskus tulevaisuudessa, kun on tarvetta.

Siis oliko raha nimenomaan kastemaljan ostoa varten? Onko teillä vauva jo tulossa? Muuten olisi minusta todella ahdistava lahja... Ihan ystävällinen idea, mutta kun koskaan ei voi tietää miten käy tai voiko edes saada lapsia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoittelinkin jo tuonne kamalat häälahjat- ketjuun, mutta vastaan myös tänne.

Vieraamme olivat osanneet ostaa juuri meidän näköisiä lahjoja. Meillä oli vain suuntaa antava lahjalista ja monet olivat ostaneet sen ulkopuolelta, mutta kaikki todella ihania. En osaa nostaa yhtään ylitse muiden, mutta mainitsen muutaman. Matkalaukku (lähdimme melkein heti häämatkalle), 12 kpl hopeisia veitsiä ja haarukoita (ihanaa yleellisyyttä, jota itse ei varmasti tule ostettua), unikko- lakanat, toivomaamme astiasarjaan liemikulho, kastikekulho ja paljon muita ihania ja lämmöllä ajateltuja lahjoja. Nyt pitäisi vaan löytää isompi koti minne kaikki mahtuisi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rouva Annastiina, tuntuupa tutulta. Me saimme myös paljon aivan ihania, hyvinkin harkittuja lahjoja. Ainoa ongelma on nyt se. että tarvitsisimme isomman huushollin kaikkien ihanien astioiden säilyttämiseen.  

Tosin tämä ongelma oli tietenkin tiedossa jo ennen häitä, kun halusimme arkisemman sarjan seuraksi juhlallisemman astiaston. Joten lahjoittelin pois paljon sellaista vanhaa sälää jo etukäteen, mitä emme enää tarvitse. Onneksi on pikkuveli ja hänen kihlattunsa, jotka vasta perustavat kotia, joten siihen osoitteeseen on kelvannut aika paljon...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin etupäässä toivomiamme astioita ja petivaatteita sekä rahaa... mutta lahja jonka muistamme varmasti vuosienkin päästä oli 12v. pikkusiskoni maalaama taulu, jossa on ankkapariskunta hääpuvuissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saimme paljon astioita lahjalistaltamme, mikä oli tietenkin kiva asia. Erityisen paljon minua ehkä kuitenkin lämmitti parhaan ystäväni meille käsin maalaama aamiaisposliiniastiasto, johon kuului kaksi kuppia ja kaksi lautasta. Ne oli pakattu kauniisti piknikkoriin, jossa oli erilaisia herkkuja ja sydänkynttilöitä. Okei, ehkä astiat eivät ole ihan meidän tyyliset, mutta se, että hän oli nähnyt vaivaa meidän vuoksemme (hän ei todellakaan ole mikään käsityöihminen) ilahdutti erityisen paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihanimman lahjan (toivottavasti) tulee varmaan saamaan vanhempani hääpäivänä ja ihan yllätyksenä. ajattelin, että rupeaisin kirjoittamaan hääpäiväkirjaa (konkreettista), johon kirjoittelisin kaikesta häihin liittyvästä puuhailusta ja ajatuksista mitä tässä matkan varrella heräilee. äitini toivóisi voivansa olla enemmän osallisena häiden järjestelyssä, mutta koska pitkä välimatka estää sen aika tehokkaasti, toivon, että päiväkirjan lukeminen toisi kokemuksen lähemmäksi. samaan kirjaan ajattelin kirjoittaa muistiin kaikkia niitä ihania lapsuusmuistoja, joita vanhempani ovat mulle "järjestäneet".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No se oli Kaj Franckin Lokerovati. Olen himoinnut kyseistä esinettä jo vuosia, ja nyt toivoimme sitä lahjaksi. Sitä ei oltu Stockkan listalta ostettu, joten ajattelin ettemme sitä saa. olin jo vähän allapäin, koska tiedän, etten raaskisi rahojamme siihen laittaa nyt kun on asunnonoston myötä kaikkea muuta "oikeaa" kulua.

Mutta ihana ystäväni miehineen olikin sen ostanut! Voi sitä onnea, kun avasimme sen paketin seuraavana päivänä ja sieltä papereiden kätköistä paljastui Lokerovati.

Voiko sitä ihminen enää pinnallisempi olla? No, se kuitenkin minulle tuotti suurimman ilon (ja yllätyksen).

Hieno lahja oli myös anoppini nypläämä+ompelema iso, valkoisesta pellavasta ja langasta tehty liina (isoon ruokapöytään), jossa on pellavakaistaleiden välissä aina nyplättyä pitsiä (ei siis reunoissa). Pitsikaistaleet on ommeltu kankaisiin pakotetulla reikäompeleella. Se on mielestäni aivan upea taidonnäyte ja jopa minä, joka en yleensä pitsiliinoista pidä, tykkään siitä kauheasti (saimme siis itse valita mallin ja tyylin).

Ja sitten oli toki ihanaa saada rahaa, varsinkin vanhemmiltani sitä arvostan - tiedän, että äiti kovasti haluaisi ostaa jotakin, mutta kunnioittaa tarvettamme (tarvimme rahaa asunnon käsirahaa) ja he ovat luvanneet meille hieman rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kolikoista tehty merimaisema, jossa seteleistä tehtyjä purjelaivoja,

tuttavat sai sellaisen. Oli todella upea!

Oma ihanin lahja oli Marimekon Unikko pussilakanat ja tyynylinat.

Ne on niin kauniit!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Appivanhemmilta ja miehen siskolta saatu taulu.

Ja sitten toinen jolla varmaan vielä enemmän tunnearvoa, ei ihan häälahja vaan lahja kummitytöltä miulle, pitsinenäliina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kaikki lahjat mitä me saatiin (ja me saatiin paljon) olivat omalla tavallaan ihania, siis ihan oikeasti emme saaneet mitään järkkyä vaikka sukulaiseni tuntien se olisi ollut jopa todennäköistä! Vaikka tässä miten mietin, niin en pysty nostamaan yhtä ylitse muiden... tai no, minulle paras lahja oli tietenkin se, että sain IHANAN miehen :-X!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Catza kaiman kanssa samoilla linjoilla. Kaikki lahjat ihania, mutta me emme edes toivoneet mitään

Mies ja meidän naimisiin meno oli se, mitä tahdoin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan kaikki.Paitsi pari hirvitystä mekin saatiin.

Kivoimpia olivat Unikko-lakanat ja pannulaput,Origo-mukit ja kulhot sekä

Finlaysonin Baavo-sarjan wc-tekstiilit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän ihanin lahja oli kaverin tekemä metrin korkea hiilityötaulu. Aivan ihana. Ja serkun tekemä taulu: hän oli herännyt hääpäivämme aamuna (klo 2.30 ;D) ottamaan polaroidkuvia auringonnoususta ja tehnyt nistä taulun...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bestmanin lahja. Oli pyytänyt meistä naamakuvat ( polttaripäivänä, joten ei tietoa mihin ne oli menossa) ja oli Hollanissa teettänyt "hääkuvan" Naamat oli omat, mutta kropat ei ja murulla oli kädessään raamattu, jossa meidän nimet ja Hääpäivä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki oli ihania, mutta eniten lämmitti mummin kutomat räsymatot (tarkoitettu kuulemma keittiöön ja pituutta 4metriä/kpl - mummi uskoopi että insinöörit ansaitsee omakotitalon) ja mummin siskon neuloma nukke,, jossa mein nimet ja hääpäivä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin kauheesti ihania lahjoja! Kaikista ihanin oli kuitenkin sisko-kaasolta ja hänen poikaystävältään. Siskoni oli huovuttanut meille täysikokoisen vihkiryijyn, joka sitten odotti alttarilla! Se on aivan upea ja siskoni on uhrannut tuntikausia sen tekemiseen! Lisäksi he olivat tehneet meille hääyömökin jääkaappiin herkullisen hääyön menun sekä koristelleet mökin ihanasti!

Minulla on maailman IHANIN sisko!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me saatiin kaksi ihan huippuihanaa lahjaa loistavilta ystäviltämme!! toinen oli kaksiomme partsille nyt kovin kesäiseti asettunut sähkögrilli ja toinen viikonlopun mittaiseen kylpylälomaan oikeuttava lahjakortti caribiaan!! mmmm, se oli irtiotto se! varsinkin, kun päätimme tehdä reissun puoli vuotta häiden sekä helteisen häämatkamme jälkeen keskellä talvea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kivoimpia häälahjoja... Saatiin melkeimpä kaikkea mitä toivottiinkin, lahjalista oli siis sokoksella... Täyteen astiasto ja muuta tarpeellista. Listan ulkopuolelta tuli kuitenkin suurina yllätyksinä:

- Ruotsista perheeltä saatu Webkamera! Pystyy keskustelemaan "livenä" netin kautta.

- kannettava tietokone mun vanhemmilta...

- pulkka ja bigfoot-lumikenkätassut jarruiksi...

- jäätelökone, sisägrilli (elämän välttämättömyyksiä, ilman ei tule toimeen!)

-Lisäksi mun pikkusisko lauloi ja soitti kirkossa itse säveltämänsä ja sanoittamansa laulun. Hän oli myös tehnyt sanoista taulun ja tulevaisuudessa saadaan se myös nauhoitettuna. Ihaninta tässä oli se, että mun pikkusisko ei koskaan laula. Soittaa taitavasti pianoa, mutta ei laula.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään