Guest kaamos

Mikä häiden järjestämisessä yllätti sinut?

107 posts in this topic

Tähän mennessä yllättänyt kaiken kalleus, onkohan euro nostanut hintoja?

- miten kamalasti järkkäämistä 6 hengen häissä olikin

- miten paljon firmat pistivät hintoihin hää-lisää

Vaikka en olekaan vielä rouviintunut, on pakko tulla sanomaan että tähän mennessä eniten on yllättänyt se miten nuivasti jotkut (läheisetkin) ihmiset suhtautuvat häitä järjestävään. Että aihetta ei voi ottaa puheeksi ilman että heti leimaantuu häähulluksi tai hössöttäjäksi.

Kamomilla-81: Sama juttu... Tai sit mä vaan kuvittelen niin. Varsinkin miehen suvun kuullen en oikein viitsi edes mitään puhua ko. asiasta, kun kaikki vaan vaikenee, jos häistä tulee puhe.  Toivottavasti näkyis vähän innostuneempia kasvoja lähempän hääpäivää, tai tämä morsian saattaa pahoittaa mielensä.

rahanmeno

ja se että itselläkin on aika paljon stereotypioita siitä mitä häissä kuuluu olla, ja kun itse järjestää erilaista, potee syyllisyyttä ja selittelee kaikille, että turha odottaa mitään perinteistä...

Itse olen vasta askarteluvaiheessa ja siihen tää liittyykin. Mulla tuntuu olevan aikas innokas kaaso, joka ei anna mun ite tehdä, vaikka haluisinkin. Onneks asutaan eri paikkakunnilla, ni en päästä sitä meille askartelee. Kauheeta. Toki apua voi tarjota, mutta jos se menee siihen, että mä askartelen nyt teijän kutsut, vaikka koittaa estellä niin..... Onko jollain muulla ollu samanlaista?

Enpä ois uskonut, että tulee niin kalliiksi... mutta eipä kyllä kaduta yhtään! Tietääpähän ihan eri tavalla arvostaa hääparin rahallistakin panosta, kun menee seuraavan kerran häihin vieraaksi.

Häiden järjestelyssä oli myös enemmän hommaa kuin mitä oltiin kuviteltu, mutta kaikesta selvittiin kuitenkin kunnialla ja näin jälkikäteen on hyvä mieli.

Minut yllätti myös se, että muutuin itsekkin häiden alla hieman häähössöttäjäksi, vaikka itse olen aina kammonnut sellaisia ihmisiä.

Mut yllätti huono palvelu. Jos soitteli puolta vuotta etukäteen ja kyseli varauksia/tarjouksia/yms., niin koskaan ei vastausta saanut tai ilman mitään syytä firmat peruikin jo sovittuja juttuja (kuten esim. meidän ruokatarjoilut peruttiin 3 kk ennen häitä ilman järkevää syytä, oli todella tympeää lähteä etsimään uutta pitopalvelua).

Minut on yllättänyt kaikkien järjestelyjen helppous.

Kaikki on sujunut erittäin sutjakkaasti ja olen saanut poikkeuksetta hyvää ja nopeaa palvelua.

olin odottanut että asioiden järjestäminen toisesta maasta pelkän sähköpostin avulla olisi paljon hankalampaa.

Olemme myös yllättyneitä siitä että miehen suku on tulossa niin runsaslukuisena paikalle! Emme uskoneet että niin moni haluaa matkustaa tuon takia Suomeen - mutta hyvä kun tulevat!

MUOKS:

Niin siis häihin on vielä noin 4 kk eli toki moni asia VOI mennä persiilleen vielä, mutta tâhän mennessä mennyt hyvin.

Toinen muokkaus:

nyt kun häihin on vain noin 2 kk ja hiukan pâälle niin fiilis on edelleen sama.

KAikki kutsutut ilmoittivat tulostaan viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Se yllÄtti kun tÄÄllä olin lukenut ihan muuta monta kertaa ja ajattelin että varmaan sitten meilläkin...

Se kuinka otin henkilökohtaisesti kaiken kritiikin mitä kuulin ennen häitä. Ihankuin muiden mielipiteillä olisi ollut merkitystä... Siis että tottakai häissä pitää olla morsiamen ryöstö (meillä ei olluut yms..)

Ja se kuinka jäin hääsuunnitelmiin kiinni. Juhlista kulunut jo ½ vuotta ja minä voisin järkätä ne uudelleen, sillä pidin siitä. Ja koen suurta haikeutta siitä, että sen päivän tunnelmat ja tapahtumat ovat ohi

Kaikki sujui paljon helpommin kun olin ikinä uskaltanut uneksia. Toki puuhaa oli mutta ei stressiksi asti ja esim vikalla viikolla ennen häitä ehdittiin rentoutuakin. Saimme apua ihanilta läheisiltä ihmisiltä ja kaikki ammattilaiset taas hoitivat hommansa juuri niinkuin oltiin sovittu. Pelkäsin myös tyhjyyden tunnetta kun koko hässäköinti oli ohi- sitäkään ei tullut vaan suunnaton tyytyväisyys. Kannattaa näköjään pelätä pahinta niin osaa iloita onnistumisesta ?  

Minulla on häät vielä edessäpäin, mutta vastaanpa silti...

Eniten on yllättänyt tosiaankin eri tahojen huono palvelu. Tarjouspyyntöihin/tiedusteluihin ei vastata, ja jopa ne firmat joihin olemme tehneet jo varauksen ovat todella passiivisia.

Varasimme esimerkiksi paljon kehutun bändin joka tulee maksamaan mansikoita. No, tämä poppoo ei ole pyynnöistämme huolimatta toimittanut minkäänlaista lisäinfoa esim. biisirepertuaaristaan, ei ole vahvistanut tarkkoja kellonaikoja jolloin saapuvat paikalle...Pitopalveluun täytyy tehdä tuhat tsekkausta ja muistutussoittoja, sillä muuten tuntuu että unohtavat päivässä sen mitä ollaan sovittu.

Sekin on yllättänyt miten vaisusti eräät sukulaiset ja ystävät suhtautuvat. Itse olen aina iloinen saadessani hääkutsun (ja häitä on täälläpäin todella harvoin) mutta eräät tuttumme ovat ottaneet asenteen, että tekevät MEILLE valtaisan palveluksen jos vaivautuvat paikalle... ???

No, tulipahan vuodatettua. Positiivisesti on yllättänyt se, miten ihana näpertelijä ja tuki ja turva kaasoni on! :):-X

Minusta yllättävintä oli se, että muistettavana ja järjesteltävänä oli tosi paljon pikkujuttuja (mulla siis ei ollut kaasoa, vaan sulhon pienellä avustuksella kahlattiin läpi järjestelyistä...).

Kalliiksi häät tulivat kyllä, sekin oli aikas suuri yllätys. Ei vaan huomannut rahanmenoa, kun tuli hankituksi oheistarvikkeita suurinpiirtein vuoden aikana.

Se, kuinka paljon häihin saa uppoamaan rahaa. Tiesin, että paljon, mutta silti sitä jaksoi yllättyä.

työmäärä yllätti, kaikki koristelusta lähtien tehtiin itse. Vain ruoka tuli pitopalvelusta.

Ystävien järkkäämät ihanat, 2-päivän polttarit (joita en ollut häätohinassa yhtään muistanut ajatella että sellaisetkin tulee) ja se että kaverit ryöstivät mut häissä "takaisin sinkkuporukkaan" =) kyllä oli ihmisillä nauramista kun meikän superlaihat kaverit kantoivat mut pois... varmaan oli raukoilla kädet kipeät sen jälkeen!!

Vähän myös yllätti että saatiin rauhassa itse suunnitella kaikki eikä kukaan tullut sanomaan että ruokapöydässä pitää ehdottomasti olla sitä ja tätä yms; eikä häiden jälkeenkään tullut mitään sanomista että jotain olisi puuttunut.  

Se että, järjestelyihin kyllästyi aika paljon ennen häitä. Me saatiin myös ihan rauhassa järkkäillä juttuja, ei tullut kauheasti neuvomista ellei sitä pyydetty. Se kuinka paljon kaikki maksaa, ja se että mahdollisesti hinnan häälisä (tai ilman sitä lisää) ei välttämättä merkkaa että palveluntarjoaja olisi sittenkään tehnyt niinkuin ollaan sovittu tai kuvia näytetty.

Kaikkein tyytyväisin olen niihin juttuihin, jotka itse tein tai sain valita ja nähdä ja koittaa livenä tai jokseenkin valmiina ennen varsinaista päivää. Heh, mutta olenkin perfektionisti!

No, sekin ihmetytti, miten lunkisti otin kaikki pienet muka pieleenmenneet jutut hääpäivänä. En ajatellut ollenkaan muiden ihmisten viihtymistä, tarjoilun sujuvuutta, aikatauluja tai muita järjestelyyn liittyviä ja pystyin luottamaan ammattilaisten ammattitaitoon. No sen verran kuitenkin, että pyrin juttelemaan mahdollisimman monen vieraan kanssa illan aikana.

Se, että ikimuistoiset, ja hienot häät saa järkättyä kokonaisuudessaan 4kk aikana: tilojen varaus, puvut, tarjoilu, teeman keksiminen, askartelut(häälehdet, kirkkoohjelmat, karkit), jne...

Päätimme pitää häät 1v etuajassa, kun juhlapaikalla olikin loppukessän peruutus ja eikun järkkäämään... Vieraita oli 170 ja häitä ennen pidin yhden päivän vapaata (perjantai, häät lauantaina), koska häät olivat eri paikkakunnalla kuin asuinpaikkakunta.

Suosittelen muillekin. Ei kerkeä turhaa stressata ja vaihtaa ideoita (yleensä eka idea on se omin ja toimivin, eikä liian monimutkaiseksi väännetty), vaan hommat on vaan tehtävä. Hyvää tulee. Jos olisin vuoden miettinyt ja pähkäillyt, nin olisin varmaan tarvinnut seuraavan vuoden jotain stressi lomaa. Nyt koko ajan jaksoi olla innostunut ja eikä häistä ehtinyt tulla yliannostusta.

Se, miten nopeasti ja stressittömästi häät saa järjestettyä.

Työmäärä, vaikka kuinka yritimme karsia sitä. Emme askarrelleet hääkarkkeja, ei ollut opastekylttejä, ei ollut hääautoa, ei ollut wc-koreja, ei lastennurkkauksia, silti pienissä yksityiskohdissa oli kovasti hommaa vähän ennen juhlaa.

Ja juu, kyllä kaiken kalleus ihmetyttää. Esim. koristelutarvikkeet ovat kamalan hintaisia.

Aluksi yllätyin tajutessani, kuinka hirveän paljon häihin liittyy kaikkea päätettävää. Lukemattomista asioista on lukemattomia erilaisia vaihtoehtoja, joita täytyy tarkkaan punnita ja harkita. Pelkäsin ja stressasin väärien päätösten tekemistä ihan liikaakin, joten harkitsin monia asioita turhan hartaasti. Juhlien suunnittelu oli yllättävän vaikeaa, koska meille oli kuitenkin tärkeää, että häät ovat mielestämme oikeasti hienot. Häihin liittyvä työmäärä yllätti kokonaisuudessaan. Olemmekin vitsailleet, että meidän on parempi olla eroamatta, sillä kumpikaan ei jaksaisi tällaista järjestelyrumbaa uudestaan.

Eniten yllätyin kuitenkin siitä, kuinka paljon vaivaa ihmiset olivat valmiit näkemään meidän eteemme. Avustajamme ylittivät odotuksemme miljoonakertaisesti, ja sen lisäksi useat muut ihmiset tarjoutuivat auttamaan eri tavoin. Tajusimme tämän ensimmäistä kertaa polttareidemme jälkeen. Me molemmat olimme äärettömän liikuttuneita huomatessamme, miten paljon ihmiset olivat nähneet vaivaa niiden eteen! Ja vihkitilaisuutemme ja hääjuhlamme jälkeen tämä tunne on vain kasvanut, tunnemme olevamme äärettömän siunattuja ja kiitollisia niistä ihanista ystävistä, jotka todella rakastavat meitä ja ovat aidosti onnellisia saadessaan auttaa meitä ja juhlia meidän kanssamme!

Sanoin jo häissäkin parille naimattomalle tutulleni, ettei sitä ikipäivänä uskoisi ennen omia häitä, miten paljon on kaikkea pitänyt tehdä, muistaa, järjestää ja huolehtia ennenkuin ollaan siinä pisteessä kuin silloin oltiin. Oikein välillä ihmettelin että miten sitä on saanut kaiken hoidetuksi ja järjestetyksi. Kun ne isoimmat jutut, puvut, sormukset, juhlapaikat, hääkimput, kutsukortit yms. kyllä tulee heti mieleen. Mutta entäs ne pienemmät asiat/asiat joita ei heti tule ajatelleeksi: koristeluiden yksityiskohdat, valokuvaus, aikataulutus, ruokalistat, korut... Paljon oli apua tästä naimisiin.infollakin olevasta häämuistilistasta, aika pitkälti sen mukaan mentiin.

Yllättävän paljon piti päättää asioita, onneksi mä en ole mikään mieletön jahkailija vaan menen aika lailla tunteiden vieminä, eli kun jokin asia kolahtaa, se vain valitaan ja se siitä.

Miten hyvä organisaattori olenkaan ;) Heh.

me ollaan vasta järjestämässä häitä, mutta juhlapaikkaa varatessamme yllätyin siitä, että näinkin pienellä paikkakunnalla "suosituin" juhlapaikka oli varattu heinäkuussa vuoteen 2012 asti. No saatiin kuitenkin siirrettyä hääpäivä kesäkuulle, joten nyt on sitten hääpaikkakin varattu. :)

Luulin että häiden järjestäminen olisi hauskaa ja jopa haaveilin jossain vaiheessa rupeavani itse hääsuunnittelijaksi :lol: Toisin kävi, nyt -4kk jäljellä ja en malta odottaa että päivä olisi jo NYT ja kaikki tehty... Työmäärä ja yksityiskohtien viimeistely hirvittää...