Guest kaamos

Mikä häiden järjestämisessä yllätti sinut?

107 posts in this topic

Bridezillas-verkkokaupan huijarit lisäsivät stressin määrää kovasti. Ruusuköynnökset lavan koristelua varten joutui sitten kiireesti tilaamaan muualta ja ylimääräinen rahanmeno harmitti.

Muuten yllätti se kuinka hyvin kaasot ja bestmanit pitivätkään juhlan ajan kaikki langat käsissään ja tekivät päivästä täydellisen, hääparin ei juhlissa tarvinnut enää huolehtia mistään. Ehkäpä pöydissä olevien vesipullojen ansiosta alkoholia kuluikin yllättävän vähän?

Toivoimme rahaa lahjaksi ja sitä saimmekin pääosin. Ihmetytti vain miten eri tavalla vieraat rahaa antoivat. Hyvätuloiselta perheeltä saatiin 70 euroa. Se ei tuntunut kovin paljolta, koska seurueessa oli mukana neljä aikuista ja hääparilta oltiin erikseen pyydetty lupa tuoda kotona asuvan tyttären poikaystävä mukaan juhliin (juhlakutsu koski vain kolmea vierasta). Lisävieras huomioonottaen lahja ei ollut kovin avokätinen. Pienituloinen opiskelija sen sijaan auttoi valtavasti järjestelyissä ja muisti suureksi yllätykseksi hääparia 100 eurolla. Iloinen yllätys oli, että jotkin kutsutut muistivat hääparia lahjalla vaikkeivat päässeetkään osallistumaan juhliin.

Lisäksi häiden jälkeen yllätti se, ettei isän uuden puolison aikuinen tytär onnitellut naimisiinmenosta millään tavoin. En ollut tiennyt olevamme huonoissa väleissä ja olin edellisenä talvena ollut juhlimassa hänen häitään. Hänet oli myös kutsuttu häihin, mutta ei tullut. Onnittelujen puuttuminen harmitti kyllä hiukan, koska ne olisivat olleet mielestäni paikallaan.

Minäkin jouduin bridezillasin kanssa kuluttamaan päätäni. :girl_impossible: Tilasin sieltä köynnöksiä koristeeksi pöytiin sekä nätin alusasusetin ihan vain vähän hauskuuttani. Häämme olivat heinäkuun viimeisenä viikonloppuna, joten tein tilaukseni ajoissa jo ennen kesäkuuta. Sain useaan otteeseen huomauttaa, että tilaukseni ei ollut edelleenkään saapunut. Sain köynnökset käsiini vihdoin häiden jälkeisenä maanantaina. Ne siis ainakin lähetän takaisin, koska ne eivät ehtineet käyttöön enkä näin jälkeen päin parillakymmenellä köynnöksellä enää mitään tee. Alusasusettiä ei ole näkynyt, mutta se nyt ei suuremmin harmita, koska en sitä tosissani paljon kaivannutkaan. :girl_wink:

Saas nähdä, kuinka nopeasti rahani tulevat takaisin tililleni, jos ollenkaan.

Onneksi olin tehnyt itse hieman jotakin koristetta pöytiin, joten köynnösten puuttumista ei huomannut. Oikeastaan näin jälkeenpäin oli ehkä parempikin ilman, mutta olisin silti kaivannut paljon parempaa palvelua bridezillasilta.

Onneksi kaikki meni muiden törttöilyistä huolimmatta erinomaisesti ja päivämme oli hauska ja kaunis ja nautimme ainakin itse hirmuisen paljon. Uskoisin, että vieraatkin nauttivat, oli sen verran mukava tunnelma ja sehän se pääasia on! :girl_haha::gpari:

Tosi ikävää että jotkut nettikaupat on välillä vähän mitä on, mutta onneksi ne ei kumminkaan

pilannut teidän päivää :)

Sen ainakin opin nettikaupoista että kannattaa googlettaa kokemuksia niistä.

Meinasin itsekin tuolta kyseistä firmasta tilata vaikka mitä, mutta sitten googlasin ja

onneksi googlasinkin ;) Kokemukset nimittäin juurikin tuota mitä ylläolevilla...

Tästäkin huolimatta uskaltauduin tekemään tilauksia muutamasta hyviä suosituksia saaneesta ja kaikki

toimi joten myös nettikaupoista voi saada hyvää palvelua

Materiaalien niukkuus Suomessa yllätti. Halusin turkoosin hääpuvun. Sain itselleni ompelijan, jonka kanssa sovittiin, että etsin itse kankaat pukuuni ja miehen liiviin. Ompelija antoi listan kankaista, mitä kangasta ja kuinka paljon kutakin. Kyllähän sitä näkee esim. netissä ja juhlapukuliikkeissä turkooseja VALMIITA pukuja, mutta kankaat olivat kiven alla. Ajeltiin sitten miehen kesälomalla 350km hamekankaan perässä... Samoin oli kutsujen materiaalin kanssa. Ne hommattiin neljästä eri liikkeestä. Tuo leimasin tuolta, tuo tuolta, korttipohja seuraavasta ja entäs se sinettivaha? Aikaa tietysti meni näihin myös tolkuttomasti. Rahaa onneksi ei niinkään (paitsi bensaan :huh: ).

HÄÄliitten hinta. HÄÄmeikki maksoi niin ja niin paljon, HÄÄkoristeet (hiuskoriste maksoi kamalat 65€ :girl_impossible: ) olivat kalliita, puhumattakaan HÄÄkukista. Tavallinen kukkakimppu maksaa 25€, HÄÄkimppu 45€ WTF? Molemmissa sama määrä ruusuja...

Siskoni avomies. Hänestä kuoriutui ärsyttävä kaikki tietävä yleisnero, jolla on vastaus kaikkeen. Ja vain siksi, koska hän on ollut jo kerran naimisissa. Häiden jälkeen tuli kommentti, "saitte sittenkin järjestettyä ihan kivat pippalot, vaikkei mun apu kelvannutkaan." No okei, ei ihan noin sanasta sanaan, mutta viesti oli selvä.

Väsymys. Onneksi oli meillä oli häiden jälkeen muutama vapaapäivä, niitä tarvittiin.

Itse häät yllättivät postiivisesti. Kaikki sujui hyvin. Oli todella kiireinen aamupäivä, ihana vihkiminen ja rento juhla illalla.

Se ehkä yllätti, kuinka mukavaa puuhaa häiden järjestäminen oli. Stressasin kaikenlaista, olen sellainen luonteeltani mutta todella kiva fiilis jäi järkkäilyistä. Se oli meille miehen kanssa kuin yhteinen harrastus.

Keskityttiin omasta mielestämme kaikkeen olennaiseen ja meitä kiinnostavaan, saimme juuri meidän näköisemme ja onnistuneen juhlapäivän. Kovasti vieraatkin ovat kiitelleet. On tullut paljon sellaisia kommentteja, että parhaat häät, joissa ovat olleet. Tädin 89-vuotiaan miehen sanomana tämä lämmitti erityisen paljon, sillä vaikka meillä oli tiettyjä perinteitä mukana, niin häämme olivat monessa suhteessa "tavanomaisesta" poikkeavat. Olen todella tyytyväinen siihen, että toteutimme "oman visiomme", näin se oli vieraillekin toimiva.

Yllätti miten helposti kaikki järjestelyt menivät!

Yllätti ehkä eniten se, miten sujuvasti kaikki järjestelyt eteni, vaikka yllätyshäiden valmisteluissa vain sulhanen pystyi auttamaan, kaasoa kun ei ollut ja oma äitikin asuu kaukana.

Mutta vuorotyössä ne arkivapaat osoittautui todella käteviksi, kaupungilla ehti hoitaa paljon juoksevia asioita kun kaikki kaupat ja virastot oli auki ja vielä jäi jäljelle aikaa askarrella illalla kotona.

Ja toisaalta myös stressittömyys. Molemmat yritettiin noudattaa sitä periaatetta, että jos jonkun palvelun voi varata heti, niin se varataan mieluiten mahdollisimman pian, jolloin on taas yksi asia pois vaivaamasta. Ja hyvin se periaate toimi, saatiin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta juuri ne henkilöt ja paikat varattua, mitä haaveiltiinkin.

Edited by Kayleigh