Isabelleza

Menkat hääpäivänä

44 viestiä aiheessa

Mie sain keltarauhashormonia (terolut) menkkojen siirtämiseen. Lähinnä noilla voi kiertoa muutamalla päivällä pidentää. Ei kyllä miulla täydellisesti auttanut, kun vatsatauti iski just sopivalla hetkellä ja kaikki pillerit tuli ulos... Mut säästyin pahimmalta, eli menkat alko 4 päivää häiden jälkeen kun ois muuten sattunu just kohilleen. Toiveissa oli, et alkasivat muutama viikko ennen häitä.

Käytännössä siis aloitin noiden ottamisen tammikuussa ja häät oli huhtikuussa. Tarkoitus oli saada kiertoa säännölliseksi 28 päiväksi normaalin 24-27 kierron sijaan...

Ja siis meillä ei ole mitään ehkäisyä käytössä kun ei muksuja luomuna tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla osuu menkat juuri hääpäivälle + -matkalle, joten siirto on tulossa. Aion kesällä jo aikaistaa yksiä menkkoja ja siten saan oikealle kohdalle menkat (ennen häitä). Mulla käytössä siis ehkäisyrengas ja sen kanssa on helppo siirtää menkkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin lisätä sen tähän keskusteluun että jos menkat sattuu ikävästi hääpäivälle kannattaa hankkia Beppy merkkisiä naruttomia pyhmyt tampponeita, niiden kanssa seksi täysin veretöntä ja jos kumppani sen tuntee niin lähinnä mukavana lisäpaineena!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana kuulla, että täällä on muitakin kohtalotovereita, mullakin oli menkat hääpäivänä. Mitään ongelmia ei (uskomatonta kyllä) ollut, vaikka liikuinkin pitkän laahuksen + tyllialushameen kanssa. Vessassa kävin vähän useammin kuin yleensä ja olin jo valmiiksi pakannut meikkilaukkuun tampooneja ja pari sidettä. Iho pysyi onneksi paremmassa kunnossa kuin yleensä menkkojen aikaan, olisikohan sitten syynä ollut normaalia tarkempi ihonhoito parin kuukauden ajan ennen häitä...ja muutenkin tuli varmaan liikuttua enemmän & syötyä terveellisemmin, kun halusin olla parhaimmillani häääpäivänä (ja mahtua pukuuni...) Ruokavalio on varmaan auttanut paljon siinä, että olo ei ollut yhtä turvonnut kuin yleensä menkkojen aikaan?!?!? (tai sitten siinä oli niin paljon kaikkea muuta jännitettävää, ettei kaikkea ehtinyt huomata...)

Hääyönä oltiin sen verran väsyneitä, että tyytyväisinä vaan nautittiin toistemme seurasta, ihasteltiin päivää, ja nukuttiin ;) Ihana läheisyyden tunne jäi myös yön jälkeen, vaikka seksiin asti ei sillä kertaa mentykään, kyllä siinä oman kullan kainalossa on aina ihan paras paikka!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kanssa kävin yleislääkäriltä hakemassa reseptin, siirsin menkkoja niin, että ne alkoi vasta häämatkan viimeisenä päivänä! Itse tyytyväinen, että niin tein! Muuten ne olisi olleet juuri sopivasti siinä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä laskin kans, että menkat alkaisi just hääpäivää edeltävänä päivänä... ja minähän marssin lääkäriin. Tänään hain sitten kuukautisia siirtävää lääkettä. En todellakaan ota sitä riskiä, että hääpäivänä on maha ja selkä niin kipeänä etten voi ajatella mitään muuta kuin kipua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni osui myös naistenvaivat juhlapäivään mutta onneksi sen verran niukkana (kiitos Nuvaring!) että kerran kävin kaverin kanssa asian tiimoilta vaihtamassa suojan. Siirtoa mietin mutta ajattelin että niin niukoilla se olisi turhaa ja kun kipujakaan ei ollut niin en viitsinyt sitten sotkea siirrolla rytmiä joka vihdoinkin alkaa kropassa näkyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuukuppia suosittelen minäkin. Menkat ei osuneet hääpäivälle eikä -matkalle, mutta muuten on tosi hyviä kokemuksia jo monen vuoden ajan. Muita suojia en sitten ole kupin käyttöönoton jälkeen käyttänytkään. Olen aikoinaan kärsinyt kamalista kivuista, mutta jotenkin kun lihakset osallistuvat kupin paikallaan pitämiseen, niin kivutkin ovat vähentyneet. Osansa varmasti myös Nuvaringilla (siinä on muuten melko vähän hormoneja, mikä oli mulle paljon parempi kuin enemmän hormoneja sisältävät pillerit) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilkaa ihmeessä kuukuppia! Pakko mainostaa, kun elämä sen kanssa on vaan helpompaa  

Sitä voi pitää 12 tuntia kerrallaan.. eikä tarvii mitään tuplavarmistus side-tamponiviritelmiä.

Kuupuppi on aivan mainio, mutta pahimpana päivänä voi olla tyhjennyksen tarve jopa 3 tunnin välein. Siksi suosittelisin kunnon sidettä tuplavarmistukseski, niin saa varman olon. Tällöin kun tunnet kupin yli tulevan, on aika mennä kuppi tyhjentämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuukuppi on tosiaankin mainio, jos sitä on tottunut käyttämään. Mutta varoituksen sana: jos sitä EI ole tottunut käyttämään, eikä tiedä kuinka se oman kehon kanssa toimii, niin syntyvä sotku voi olla aivan järkyttävä! Enkä ihmettelisi, jos valkoisessa prinsessapuvussa kuppia tyhjentäessä kädet vapisisi sen verran, että siinä vähän pääsisi veri roiskumaan. Myös jos kuppi pääsee siirtymään paikaltaan tai jos sitä ei ehdi/muista/hoksaa tyhjentää ajoissa ja se alkaa fuskata, niin sotkua voi aiheutua.

Itse en käytä kuppia juuri tuollaisten riskien takia missään yökylässä tms. Eihän noita mokia usein satu, mutta joskus kotona on tullut laitettua se illalla jotenkin huonoon asentoon ja sitten aamulla on herännyt lakanat veressä. Oikein käytettynä se kyllä toimii mahtavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tosi säännölliset kuukautiset ja piti alkaa just häiden aattona. Mut sit ne alko viikkoo ajoissa, en tajuu!! :) Mulla oli hommattuna jo keltarauhashormonit. Ei mua menkat hääpäivänä ois haitannu, ku tosiaan kuukupilla ois voinu olla vaikka koko päivän, mut hääyö! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ihan sama juttu menkat tuli onneksi viikon ajoissa, mikälie taivaanlahja häitä

tai hääyötä ;) ajatellen...

Olisin kyllä ollu ihan raivona jos menkat ois tullu hääpäivänä, olisi pilannu totaalisesti tunnelman.

Varattu sviitti ja valmisteltu romannttinen hääyö ja sit ois menkat ja ennenkaikkea pettynyt sulhanen(ja toki morsian myös) :D

Menin lopettamaan hormoonit n. vuosi ennen häitä ja siksi kierto oli vielä kummallinen, mutta

onneksi näin.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko sanoa näin terolutin vakikäyttäjänä (kierron tasaamiseen) että mä jätän keltarauhahormonit kokonaan pois ennen häitä KOSKA keltarauhashormonit saa mun naaman niin järkyttävään kukkaan aina parin ekan kierron aikana!

Voisin toki pelata varman päälle ja syödä terolutit kiertoa siirtämään, mutta kaupanpäällisinä saisin järkyttävät finnit, enkä puhu vain parista pienestä näppylästä, vaan koko naama täynnä isoja tulehtuneita paiseita, kuten myös selkä ja rintakehä!

Itse varaudun kuukupilla (taidankin käydä ostamassa vielä sen "isomman") ja siteillä jos kroppa yllättää :)

edit.

Oon kuitenkin puolivuotta kuppia käyttänyt, niin menee tyhjennyskin kivutta ja helposti. Ekat kerrat oli aika haastavia, eli siksi en välttämättä suosittele sellaiselle joka ei ole käyttänyt aikaisemmin. Tosin plussaa siitä, että kuppia voi käyttää vaikkei olis menkkoja, niin ehtii kyllä harjoitella :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: tropic

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin hakee pillerit tätä varten, mun mielestä se olisi pilannut tunnelman, kun kuitenkin odotus on et hääyönä rakastellaan. Eihän mies menkkoja säikähdä ja rakasteltu niidenkin aikaan mutta onhan se vähän ikävämpää...ja lisäksi jos kipuilee niin ei kiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas tämä keskustelu välillä ylemmäs.

Täälä jännitetään sattuuko ne just hääpäivälle. No toivotaan että ei,mutta kyllä siitä selviää vaikka niin kävisikin. Kyllä ne kivut saa pois särkylääkkeillä ja päivässä on niin paljon jännittämistä ja tapahtumaa että ne voi jopa unohtaa kokonaan.

Hääyöstä ei kannata ottaa tressiä.

Vaikka ei olisikaan menkkoja,niin väsy voi olla melkoinen,että sitä vaan haluaa nukkumaan toisen kainaloon,puolison jonka kanssa haluaa viettää lopun elämäänsä. :kiss3:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen jo paattanyt siirtaa menkkoja, koska en missaan nimessa halua karsia kivuista haapaivana, enka sen takia ravata vessassa ja panikoida. Kuukuppia kaytan, mutta en toistaiseksi ole oppinut kayttamaan sita kunnolla, tai sitten minulla on vaaranlainen kuppi. Voin vain kuvitella, etta onnistuisin pienessa vessassa pitkan valkean puvun kanssa saamaan aikaan Japaninlippu-efektin...Ei kiitos! :girl_hide:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälä kans osuu menkat just hääpäivälle alkavaksi ja ajattelin hakea reseptin kuukautisten siirtoon, koska en halua olla kipiänä hääpäivänä ja on ikävää kun menkat ois hääyönä ja seuraavana aamuna. Meillä vielä sviitti kylpylähotellissa ja haluan todellakin mennä hääaamuna kylpylään rentoutuun tuoreen aviomiehen kanssa, enkä pelätä, että kohta on allas punasena :D Meillä vain harmittaa se, että lasta yritetty jo vuosi ja ei haluttais "menettää" yhtään "yritys" kuukautta, mutta minkäs teet :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhtään tuoreempia kokemuksia? :)

Kuukuppi ei ratkaise näitä ongelmia tällä tulevalla morsiammella, koska toisena päivänä 2 tunnin välein tyhjennyskin on siinä rajalla että joko on liian pitkä väli.. Käytössä Lunette ja Diva cup, molemmat suuremman vetoisuuden päästä :)

Mutta ihan siirtokokemuksia ja selviytymiskeinoja hakemassa :) Miten puku ja vessassa käynnit jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään