Natte-15

Päätös liian vaikea

12 viestiä aiheessa

Linkatkaa mulle jos tällainen ketju on jo olemassa, en itse löytänyt.

Ongelmana päätös hääpuvun suhteen. Kaksi aivan täydellistä pukua, kaksi aivan täysin eri tyyliä.

En tiedä miten ihmeessä päättäisin näiden väliltä?

Miten muut samassa tilanteessa olette tehneet päätöksenne?

Mitkä seikat ovat olleet ne jotka ovat lopulliseen päätökseen vaikuttaneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sama tilanne :) ja puvut vielä alennuksessa joten oli pakko tehdä päätös nopeasti. Tykkäsin kummankin tyylistä, toinen oli moderni ja rohkea (ei siis paljastava, mutta muuten tyyliltään räväkkä ja uniikki) ja toinen klassisempi, pitsiä ym, vaikkakin myös uniikki....

 

Pyysin kaasojen mielipiteet, ja nekin oli linjaa 'toisaalta toi, mut toisaalta toi - kumpi tuntuu paremmalta?' . Molemmat tuntui päällä hyviltä ja sopi leikkaukseltaan hyvin. Joten aloin miettiä, kumpi puvuista sopii a) kirkkoon (ja juhlapaikkaan) tyyliltään paremmin B) sulhasen tyyliin paremmin (ja kumman sulhanen valitsisi :D )

Ja päädyin tuohon klassisempaan pukuun. Sulhanen on aika perinteinen, hillitty ja konstailematon, se moderni puku ei olisi sopinut varmaan yhtä hyvin hänen pukeutumiseensa, koska tuskin laittaa mitään kovin modernia tai erikoista itsekään päälle. Kirkkokin on vanhanaikainen, ja tuossa modernissa mekossa en olisi mahtunut juhlapaikassa liikkumaan yhtä hyvin.

Jos sulhanen olisi eksentrikko tai muuten räväkkä ja erikoisesti häihin pukeutuva, niin varmaan se moderni olis sit ollut parempi ratkaisu.

 

Käytännöllisyys ja parin yhtenäinen kokonaisuus siis ratkaisi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatko laitettua molemmista valokuvat ylläsi vierekkäin? Tämä auttoi minulla kun pystyi vertaamaan kohta kohdalta. Tämän takia en tajua liikkeitä jotka ei anna ottaa kuvia. Molemmat istuivat kroppaani ja tyyliini hyvin, mutta toinen malli lopulta paremmin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvat löytyvät molemmista ja olen vertaillut mutten pysty edelleenkään päättämään. Nyt varaan uuden sovitusajan vain näitä kahta pukua varten ja menen käppäilemään liikkeeseen ees taas näissä, istumaan tuoleille ja ottamaan kaason kanssa valssiaskeleita. Ehkä käytännöllisyyspuoli tulee siinä esille ja osaan päättää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä valitsisin sen perusteella, että miltä tuntuu. Ja että kumpaako fiilistä (tai tyyliä) haluat itse olla. Että mikä on se mielikuva, jonka haluat täyttää? Klassinen, seksikäs, hauska, eteerinen, elegantti, prinsessa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aikoinaan asiakas, joka painiskeli kahden täysin erilaisen puvun välillä. Hän oli koko elämänsä haaveillut upeista kirkkohäistä ja isosta puvusta, mutta juhlista oli tulossa rennot, hauskat ja pari lastakin siinä tulisi pyörimään ympärillä. Kirkkoon hän olisi halunnut upean, isolaahuksisen pitsipuvun, joka olisi juhlissa ollut maailman epäkäytännöllisin. Hän päätyi lopulta siihen vaihtoehtoon, joka juhlissa tuli olemaan helpompi, ja hauskempi, eli edestä lyhyeen hörhelöhelmaiseen pukuun. 

Kannattaa miettiä siis juhlan luonnetta, ja sitä minkälaista puvussa on olla ja liikkua. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen edelleenkin ihan yhtä ulapalla tämän asian suhteen. Kirkkoon ja juhlien luontoon sopisi se perinteisempi vaihtoehto. Toisaalta tiedän että mieheni sekoaisi jos näkisi ylläni sen toisen, ei niin perinteisen vaihtoehdon ja se kieltämättä oli aivan käsittämättömän upea päälläni! Se olisi luultavasti myös helpompi liikkua. Silti näen toisen puvun sopivan paremmin juuri näihin juhliin päälleni ja se on sellainen jota aina alunperin näinkin mielessäni päälläni häissäni. Ja toisaalta mies haluaa vitivalkoista pukua ja tuo ei niin perinteinen olisi se vitivalkoinen versio, perinteinen on luonnonvalkoinen jolloin puvut leikkaisi ja mies ei saisi haluamaansa pukua.... Ja toisaalta taas vaikka häät ovat aika perinteiset, maalaisromanttiset ja rustiikkiset, me emme tunnetustikaan tee asioita kovin perinteisesti niin tuo ei niin perinteinen puku voisi olla piristävä yllätys joka olisi sinänsä looginen vaihtoehto juuri minulle. Huoh! Ymmärrättekö ongelmani? :D Ja eikun uutta sovitusta taas varaamaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjota kahteen lappuun pukujen nimet. Sitten vähän sekotat niitä pöydällä ja nappaat umpimähkään toisen lapun ja se on sitten se sun puku ;) Jos tulee sellanen fiilis, että ei tämä puku, niin sitten se toinen on oikea :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulenpa kertomaan mikä oli lopullinen päätökseni. :)

Kävin kertaalleen vielä sovittamassa kaasojeni kanssa. Kokeilin tällä kertaa pukuja eripäin miten aiemmin. Ekasta tuli jo heti se ah elämys, kuten tuli kaasoillekkin. Ihasteltiin sitä hyvin pitkään. Sitten toista kolttua niskaan ja se ei enää oikeastaan tuntunutkaan miltään. Molemmat kaasotkin sanoivat heti alkuunsa että ei yhtään niin hieno kuin ensimmäinen. Huomattiin vielä yksi pienenpieni seikka pukujen muotoilussa jossa se ensiksi sovitettu istui päälleni aivan täydellisesti ja toinen ei enää imarrellutkaan muotojani ihan niin hyvin.

 

Eli the puku löydetty, tilattu ja maksettu. Enää ei tarvitse panikoida! :-X

Ja pukuni on aivan täydellinen juhliimme!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tuli otettua se perinteisempi luonnonvalkoinen, täyspitsinen, merenneitomallinen, jossa on suht iso laahus. Omasta mielestäni... Kyselin mieheltäni yleisiä asioita mitä puvultani toivoo ja hänelle olikin yllättäen laahus se tärkeä juttu ja sitä ei toisesta puvusta löytynyt juurikaan. Tämäkin vaikutti valintaan. Lisäksi mies alkoi haluta vaaleanruskeaa/hiekan väristä pukua joka sopisi täydellisesti tuohon luonnonvalkoiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään