vaimo_2003

1. Hääpäivä

105 viestiä aiheessa

Meillä ensimmäinen hääpäivä edessä parin viikon päästä ja eilen varasin meille päivä Tukholmassa risteilyn kunnon hytissä. Kiva lähteä "hienosti" laivalle eikä autokannen alle örveltämään  

Eli siis syödään hyvin ja toivottavasti vietetään mukava päivä aurinkoisessa Tukholmassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on eka hääpäivä vasta tulollaan, mutta tuskin teemme erityisiä järjestelyjä niiden kunniaksi. Esikoisemme laskettu aika on nimittäin hääpäivänä ja mikäli la pitää paikkansa, pusken ja punnerran synnärillä silloin! Toisaalta, ihana tapa viettää hääpäivää, oli sitten maha pystyssä tai nyytti jo sylissä...

Aika hyvin. Nimittäin mekin avioiduimme viime kesänä 5.7. ja vaavin laskettu aika on samana päivänä tämän kesän puolella. Loistava ajoitus, puolin ja toisin!

K

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... niin se ensimmäinen hääpäivä lähestyy ( 26.7.)

Me lähdetään 3.8. maailmalle, mutta oishan tuota maanantaille sattuvaa päivää kiva viettää spesiaalisti.

Pikkukaupungin spesiaali taitaa rajoittua pihviravintolaan tai jospa menisi risteilemään Saimaalle, kelistä tietenkin riippuen.

Nyt mä keksin: eväät messiin ja autoajelulle esim. Sulkavalle ja Puumalaan! Loistavat maisemat ja hyvää seuraa. Jees! Ja mies on helppo houkutella mukaan, kun on uusi auto ja kaikkee Ja hyvät eväät mukaan, niin eiköhän se siitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tänään 1. hääpäivä. Kääk!!! Sampanja on jääkaapissa ja lahja vielä ostamata. Tulin tänne hakemaan ideoita miehen lahjaan, mutta tais olla väärä ketju.

Emme tee mitään sen kummempaa erikoista, menemme Palacen terssille sampanja-lasilliselle ja sitten varmaan jos sää sallii piknikille samaan paikkaan, missä olimme piknikillä ensimmäisillä treffeillämme. Lähdemme kahden viikon päästä Italiaan 3 viikoksi, joten sovimme, että se on meidän 1. vuotis hääpäiväreissu ja juhlimme siellä sitten hyvin syömällä joku ilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me nyt loppujen lopuksi päädyttiin risteilyyn Viking Linen Gabriellalla luxus-hytissä. Oma parveke ja kaikkea. Siellä sitten syödään ja juodaan hyvin ja ihastellaan Tukholmaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eka hääpäivä sattuu elokuussa maanantaille, mikä on yleensä katastrofipäivä miehellä töissä... Joten järjestelyt vähän hankalat. Ajattelin kuitenkin järjestää yllärin ja hakea miehen töistä, voitais mennä vaikka Suomenlinnaan piknikille. Kuohuvaa ja jotain hyvää syötävää ja muisteltais ensimmäistä avioliittovuotta (kiireistä sellaista). Jos vielä joku ystävällinen kaveri kyyditsis meidät kotiin, minkä olisin vielä sattumalta siivonnut;)  Eiköhän se olis siinä.

Toinen vaihtoehto vois olla lyhyt vaellus jossain Nuuksion metsissä makkaranpaistoineen ja laavuöineen....hmm. Täytynee alkaa miettimään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, teillä on niin komeita suunnitelmia, että omat tekoseni vaikuttavat pikkuisen proosallisilta: olimme auttamassa siskoani muutossa. Sen jälkeen kävimme Tennispalatsissa katsomassa kauhuelokuvan Gothika sekä syömässä Manalassa. Kun kerran oli hääpäivä, niin raaskimme poikkeuksellisesti jopa ottaa taksin kotiin.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päätimme tai paremminkin rakas mieheni päätti jo elokuisella häämatkallamme, että siitä lähtien hän vie minut joka vuosi hääpäivän aikoihin jollekin matkalle. Ensimmäisen hääpäivän lähestyessä tiedän että olemme jonain päivänä heinäkuun lopulla lähdössä jonnekin. Kaikki on siis varsin salaista ja onpa mieheni ukaillut kertovansa kohteen vasta lentokentällä. Hääpäivänä olemme kuitenkin jo Suomessa aikataulullisista syistä eli siihen taidan minä järjestää jotain ohjelmaa salassa mieheltäni. Jännitetäänpä sitten molemmat ja myös toivottavasti yllätytään iloisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No löytyihän täältä tällainenkin ketju... Mutta eihän tämä kai varsinaisesti ole IHAN sama kuin tuo aloittamani 'ylläri miehelle ekana hääpvänä' -ketju... No okei okei, voi sen lukita  

Meillä on yksveehääpvä 16.8., osuu maanantaille. Yllätän miehen viemällä sen perjantaina Tampereen kylpylään, varasin sieltä 'Kimallus'-huoneiston jossa on ihana poreamme ja parveke... Aah  

(jos jollain on kokemusta tuosta paikasta, saa kertoa!)

Muoks 18.8.:

Ylläri oli täydellinen....  

Järjestin jutun niin, että mies luuli meidän menevän yksiin bileisiin Trelle. Mentiin junalla, kaverit tuli hakemaan asemalta ja siitä piti mukamas mennä suoraan kekkereihin. Ajettiin Tampereen kylpylän pihaan, eikä mies meinannut tajuta... Kamut iski hillittömän herkkukorin meille kainaloon (olin pyytäny hankkimaan jotain _pientä_ yöpalaa, toi oli mullekin ylläri) ja kaasuttelivat pois. Mies katto ihan huuli pyöreenä että täh, mihis noi nyt lähti...  

Kimallus-huoneisto oli ihan mieletön, kahdessa kerroksessa, ylhäällä sauna ja poreamme josta näki näsijärvelle, hieno parveke.... Katettiin herkut parvekkeelle ja nautiskeltiin. Kaverit oli tosiaan ostanu meille pikkupurtavaks patonkia, juustoja, sipuli- ja oliivipiiraita, minitomaatteja ja mozzarellapalloja, hedelmäsalaattia, paahtopaistia, mansikoita, kermavaahtoa, suklaata, pistaasipähkinöitä ja ja.... En millään muista kaikkia. Juomaksi Bollinger-sampanjaa jota saatiin häälahjaksi ja pari pulloa punaviiniä. Ja löytyihän sieltä korista sitten myös teko-porkkanoita, kesäkurpitsa, persikka ja jotain ihme seksikaupan vempaimia  ??? Kivoja kamuja...  

Oli siinä arki kaukana kun parvekkeella syötiin ja juotiin pitkään ja rauhassa... Kertoilin miehelle miten olin yllätystä suunnitellut, ja se päivitteli kun ei ollu arvannu yhtään...

Syöminkien jälkeen siirryttiin poreammeeseen nauttimaan mansikoita ja sampanjaa, saunottiin ja tehtiin kaikkea mukavaa...

Eipä siitä sitten sen enempää.... Mutta oli ihanaa järkätä yllätystä ja kiva kun se onnistui, oli todella nautinnollinen yksveehääpäivä. Samassa mittakaavassa ei varmasti joka vuosi juhlita, mutta silloin tällöin taatusti!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä olin jo keksinyt aivan ihanan tavan viettää 1. hääpäivä. Me oltais menty (tai siis kait me edelleenkin mennään...) Bengtskärin majakka-hotelliin viikonlopuksi.

Huonoa tuuria sisänsä, mutta tässä muutama päivä sitten mies tokaisi, että miten olis jos mentäis hänen kavereiden kanssa Bengtskärin majakalle? Ja kyseessa oli siis juuri meidän hääpäivä. Mulla ei pokka pitänyt yhtään vaan menin ihan hämilleni ja pakkohan mun oli sitten tunnustaa että ei voi olla totta, se oli just mun ajatus.

En tiedä haluanko sitten kuitenkaan viettää 1. hääpäivä yhdessä miehen kavereiden kanssa, joten tämä on edelleen mietintämyssyn alla.

OK, tämä suunnitelma peruuntui ja sitä paitsi siskoni on käymässä Suomessa, joten vietämme viikonlopun hänen kanssaan.

Eli nyt pitäisi siis keksiä jotain kivaa maanantaille... Antakaa lisää vinkkejä! :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus mennä illallisristeilylle tuosta (Aura)joesta lähtevällä laivalla. Vähän kyllä riippuu keleistä - kamalalla tuulella tai sateella ei kauheasti innosta lähteä laineille keikkumaan. Muuten tuo risteily sopisi erinomaisesti meille ekan hääpäivän viettoon - vietettiinhän häätkin risteillen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hmph.. tänne taitaa kirjoittaa vain ne jotka tosiaan tekevät jotain ekana hääpäivänään. Itse voin kertoa, että oma mies ei edes muistanut että meillä oli hääpäivä. Ostin kuitenkin sille Dodgen t-paidan lahjaksi mutta annoin vasta 2 viikkoa hääpäivän jälkeen kun otin nokkiini ukon toilailuista  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään on meidän 1-vuotis hääpäivä jota vietettiin jo varaslähdöllä viikonloppuna, käytiin Heinolassa asuntomessuilla josta sitten jatkettiin Helsinkiin ja hotelliin yötä, seuraavana päivänä ostoksille ja sitten kotiin päin. Oli ihanaa  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ollaan mietitty tätä asiaa, ja koska vauvan l.a. on 17.9., ei mitään kauheen suuria matkoja ym. juttuja viitsi tehdä.. masukin on jo sen verran iso, ettei ihan kaikki ideat onnistu, joten ajattelimme ottaa tämän ekan hääpäivän rennosti.

mennään näillä näkymin naantalin kylpylään rentoutumaan,  syödään hyvin ja nautitaan toistemme seurasta.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli maanantaina 1. hääpäivä. Alun perin oltiin suunniteltu yötä Vanajanlinnassa tai Haikon Kartanossa, mutta koska lähdemme ensi viikolla pidemmälle matkalle, se suunnitelma peruuntui. Sen sijaan ostettiin kotiin oikein hyvät ruuat, viinit, snapsit ja jälkkärit ja syötiin pitkän kaavan mukaan  kynttilänvalossa. Oli varsin romantique.  Ja mies oli kyllä panostanut viimeisen päälle. Sain aivan ihanan, täydellisen, kauniin timanttiriipuksen, joka on samasta paikasta kuin vihkisormukseni ja sopii siis täydellisesti sen kanssa. Uskon että hän halusi nyt panostaa henk.koht. lahjaan, koska huomenlahja ei ollut henkilökohtainen (vaikka sekin oli tosin täydessä yhteisymmärryksessä sovittu). Minä ostin hänelle kauan himoitsemansa takin ja uusimman Viivin ja Wagnerin. Oli ihana ja hauska hääpäivä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alun perin oli ajatus, että joka hääpäivän lähimpänä viikonloppuna mentäsiin johonkin hotelliin tai kylpylään tms., mutta oltiin just kaksi viikkoa etelässä, joten avattiin vaan kotona shampanjapullo ja käytiin ravintolassa syömässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä loppu loma juusti 1. hääpäivänä. Tai siis oltiin ekaa päivää töissä. Ja yllätys yllätys, mä en saanut aamuvuoroa vaikka toivoin...

Mutta kun tulin illalla kotiin vaille 11 illalla oli mies ostanut mansikoita ja kermaa ja ottanut meidän hääskumppalasit esille. Jääkaapissa meillä on ollut pari piccoliskumppapulloa, jotka jäi häistä. Näitä nautittiin ja kateltiin silmiin... Ja sit nukkumaan kun mulla herätys klo 05... Mutta hyvät muistot jäi!!!!!!!!

ja oltiinhan me koko edellinen kuukausi lomailtu yhdessä 24 tuntia/vrk....... TAHTOO LOMALLA TAKAISIN!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vietettiin samassa hotellissa sviitissä  viikonloppu, jossa oltiin hääyö. Tosin ei ollut sama huone koska siellä oli "uunituore" hääpari ( lieneekö sama pari, jolla oli auringonkukkakyltit)

Meillä hääpäivä napsahti vaan maanantaille, joten piti juhlia hivenen aikaisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ensimmäinen hääpäivä 12.7.2004 ja oikein harmittaa kun me ei vietetty sitä oikein mitenkään. Olin ollut juuri kolme kuukautta kotona sairaslomalla ja kesälomalla. 12.7. on maanantai ja se sattui olemaan juuri ensimmäinen työpäivä pitkän poissaolon jälkeen. Arvatkaa olinko väsynyt.

No, me käytiin vaan syömässä ja leffassa. Sen jälkeen kotiin nukkumaan että jaksoi seuraavana päivänä töihin. TYLSÄÄ..  

Sitä paitsi. Mieheni ei ostanut minulle mitään hääpäivälahjaksi. minä kyllä ostin hänelle *katkeruutta äänessä*

Onneksi hääpäiviä on tulossa vielä monta monta lisää.

P.S Muistiko ystävänne teidän hääpäivän??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies oli päivän töissä ja minä kotona hoitamassa mein pikkuista. Ilta sujui kotona tv:tä katselleen, syötiin pizzaa ja yritettiin nukuttaa poikaa. Siinäpä se, Arkea ja Onnea

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähtee huomenna alkuillasta lentokone kohti Prahaa..... ja hääpäivä on 27.9, joka on siis maanantai. Ollaan reissussa pitkä viikonloppu pe-ma.

Mies ei vielä tiedä määränpäätä, mihin ollaan menossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä vietin hääpäivämme kotona, mies Savon Prikaatissa Mikkelissä romanttisesti soppatykistä syöden... Suurin osa tähänastista avioliittoamme on kulunut niin että mies on armeijassa. Mutta TJ 102!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti hoidamme silloin 1v häälahjaksi hankkimaamme koiranpentua, joka on heinäkuun lopulla vähän vajaa 3kk nuori  :) Pikkuista kun ei voi vielä oikein pitkäksi aikaa jättää yksinkään. Lienee parasta olla kotosalla

Olemme siis kotosalla ihmettelemässä pentuamme. Ehkä syömme jotain vähän parempaa ja juomme jotakin tilanteeseen sopivaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kaverit menee naimisiin 1. hääpäivämme aattona :-X Joten me pääsemme fiilistelemään häitämme häihin, mikä on minusta supermukavaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli siis mitä ostaa miehelle lahjaksi kun ensimmäistä hääpäivää vietetään (paperihäät)?? Vinkkejä, ideoita...??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään