Nanna79

Lihoaminen naimisiin menon jälkeen?

99 viestiä aiheessa

Eilen Iltasanomissa oli kirjoitus siitä, että tutkimusten mukaan suomalaiset naiset lihoavat sormuksen saatuaan. Syitä tutkimuksen mukaan oli, että liikunta jää vähemmälle, "yöjuoksut" vähenevät, oman kullan kainaloon on mukava jäädä köllimään ja herkutella yhdessä ja yhteisen ajan ollessa muutenkin vähissä ei haluta aikaa käyttää liikuntaan.

Miten on naikkarit, pitääkö tämä paikkansa teillä?

Jaa viesti

Minähän en ole vielä naimisissa, joten en voi tietää kuinka tulee käymään.

Joka tapauksessa yhteenmuuttomme jälkeen kaikenlainen ylimääräinen mässäily (esim. sipsit ja karkit) on omalla kohdallani loppunut lähes kokonaan. (Aiemmin harrastin moista hyvinkin paljon.) Tämä siksi, ettei mieskään harrasta sellaista, vaan syö (järkevää kyllä) säännölliset ateriat eikä muuta. Lieneekö minulla toivoa peräti laihtumisesta...

Jaa viesti

Itse voin aloittaa ja kertoa, että olen aivan kuin muukin tutkimusryhmä: naimisiin menon jälkeen olen lihonnut 7 kg. Itse olen tästä ihan järkyttynyt, koska painoni on ollut monta vuotta samassa...

Itselläni selkeä syy on liikunnan väheneminen. Kuten tutkimuksessa todettiin, oman kullan kainaloon on kiva jäädä työpäivän jälkeen eikä käyttää arvokasta yhteistä aikaa omiin liikunta harrastuksiin.

Pitäisi siis aloittaa yhteinen harrastus, sillä mies on lihonnut yli 10 kg...

Jaa viesti

Olen laihtunut, jotain 13kg sen jälkeen. Ennen häitä reilu saman verran. Tosin nyt näyttää uhkaavasti siltä, että pari talvikiloa pitää ottaa takas ennen pakkasia

Jaa viesti

En ole lihonut yhtään naimisiin menon jälkeen, tosin naimisissa ollaan oltu vasta nelisen kuukautta. En kyllä usko, että suurta repsahdusta pääsee tapahtumaankaan, meillä kun tuo liikunta on yhteinen harrastus ja mielenkiinnon kohde.

Jaa viesti

En ole lihonut naimisiin mentyäni. Viisi vuotta olemme olleet yhdessä ja sinä aikana olen kyllä kerännyt kiloja yli kymmenen. Naimisiin meneminen ei muuttanut tilannetta mitenkään, pahin lihominen tapahtui pari vuotta ennen häitä. Vihkisormus ei mitenkään vähentänyt "yöjuoksuja" koska en ole niitä koskaan harrastanut, en myöskään erikseen laihduttanut häitä varten, joten ei ole siitä paino noussut.

Jaa viesti

Minun täytyy tunnustaa, että laihduin muutaman kilon ennen häitä, vaikka en missään tapauksessa siihen pyrkinyt enkä laihduttanut. En vaan ehtinyt syödä eikä ruoka maistunut, ja raadoin kuin mikäkin juhta.

Nyt ne muutamat kilot ovat tulleet takaisin, eli olen ihan samoissa mitoissa (58/171) kuin ennen häitä. Olen urheillut oikeastaan (ja kyllä syönytkin) enemmän kuin kesäkuukausina ennen häitä. Ja olen oikein tyytyväinen.

Jaa viesti

Mie en usko etta pelkastaan naimisiinmeno lihottaa, mutta moni nainen lisaantyy avioiduttuaan, ja siita tuppaa monelle jaamaan kiloja paalle. Myos minulle

Jaa viesti

En lihonut  heti  naimisiin mentyäni vaan nyt tämän viimeisen vuoden aikana olen onnistunut keräämään kolmisen kiloa. Kaikki tämä vain sen takia, että liikunta on jäänyt tyystin. Tekosyitä on monia: sain ajokortin -> pyöräily jäi, muutimme työpaikkani lähelle -> pyöräily  sekä hyötyliikunta jäi todella minimiin, talon rakennus vie kaiken ajan -> ei jaksa enää urheilla jne. Odotan innolla sitä vaihetta, kun kaikki sanoo, että talon rakentaminen pudottaa painoa. Ilmeisesti meillä on raksalla liian hyvät ruoat, kun paino ei putoa. Paitsi, että mies sen kuin laihtuu. Taidan ilmeisesti syödä miehenkin ruoat raksalla...  

Jaa viesti

Vajaa neljä kuukautta ja 7 kiloa!  :-[

Sama tahti täällä

Tänään kylläkin otin jumppa kamat mukaan eli päättäväisesti menen suoraan töistä jumppaan. Muuten ei tule mistään mitään

Jaa viesti

Pari kiloa on valitettavasti tullut lisää, mutta pistän kesän ja kesäloman piikkiin....

Jaa viesti

Kiva aihe, meinasin itsekin laittaa tämän eilen kun luin sen jutun IS:sta.

En ole lihonut. Nykyään mulla on enemmän aikaa liikuntaharrastuksille, kun ei tarvii iltaisin juosta missään treffeillä tai baarissa. Plus mies on arki-illat aina myöhään töissä, jolloin mun tosiaan täytyy aina keksiä jotain aktiivista tekemistä itselleni...;D Mun miehen ruokailutottumukset puolestaan on muuttuneet kuulemma parempaan suuntaan meidän yhteenmuuton myötä...Toisaalta me ei kumpikaan olla ikinä oltu mitään mussuttajatyyppejä, eli en usko että tästä sen kummemmin tulen lihomaan tulevaisuudessakaan.

Jaa viesti

En ole lihonut enkä laihtunut. Ei meidän elämäntyyli ole naimisiinmenon takia mitenkään muuttunut, yhtä paljon me juoksennellaan ympäriinsä niin öisin kuin päivisin kuin ennenkin.

Jaa viesti

en ole käynyt vaa'assa sitten viime talven ja kun naimisiin mentiin heinäkuussa, en voi tietää kilojen perusteella, olenko lihonut, laihtunut tai pysynyt samoissa. sen verran voin kuitenkin arvioidan, että kun harrastan liikuntaa ja syön kuten ennen avioitumistakin ja samoja vaatteitakin käytän, en usko lihoneeni enkä myöskään laihtuneeni.

Jaa viesti

3kk ja 8kg. Ennen häitä aloitin syömään paniikkihäiriöön lääkkeitä ja ruoka alkoi maistumaan paremmin. Uskon, että mulla myös psyykkiset tekijät edesauttoivat lihomista.

Vuosi häistä ja alkoi laihdutus ja sain pois 6kg. Monta loma- ja työmatkaa ja kilot tulivat takaisin extrojen kanssa  :( Saa nähdä mitä jää jäljelle raskauden jälkeen  :P

Jaa viesti

Heti häiden jälkeen lihoin muutaman kilon, mutta sitten tiputin ne pois ja vähän ennen häitäkin kertyneitä rasvavarastoja. Nyt painan saman verran kuin seurustelun alkuaikoina ja tää on hyvä. Sitä paitsi me harrastetaan liikuntaa yhdessä!

Jaa viesti

En ole lihonut yhtään naimisiin menon jälkeen, tosin naimisissa ollaan oltu vasta nelisen kuukautta. En kyllä usko, että suurta repsahdusta pääsee tapahtumaankaan, meillä kun tuo liikunta on yhteinen harrastus ja mielenkiinnon kohde.

Me emme ole vielä naimisissa, mutta muuten tuo Rockyn teksti sopii täysin myös omaan tilanteeseeni. Aikaisemmassa avioliitossani en myöskään lihonut papin aamenen jälkeen, eikä ex-miehenikään (päinvastoin hän laihtui viitisentoista kiloa).

Jaa viesti

Mä luin kans tän gallupin ja olin tyrmistynyt. Mä aloin lihota silloin kun alettiin seukkaamaan. Ja häiden jälkeen aluks laihduin ja nyttemmin olen lihonnut, mutta siihen on syynä tää masuasukki

Ja mä olen sitä mieltä et ei ainoastaan naiset lihoa alettuaan seukkaamaan. Kyllä miehet turpoaa ihan samalla lailla. Hyvänä esimerkkinä mun ex. Tavattiin ja se paino 91 erottiin ja se paino 124. Salilla käynnin oli lopettanyt lähes alkumetreillä, ainoo liikunta mitä se harrasti oli epäsäännöllinen yöjuoksu ja samoin epäsäännöllinen sulkis.

Jaa viesti

Mä lihoin ekana seurusteluvuonna 4kg, jonka laihdutin pois.

Häiden jälkeen en ole lihonut, mutta nyt kun noi vauvat kasvaa tuolla masussa, niin on tullut 21 viikossa parisen kiloa.

Jaa viesti

Mä kauhistelin joskus ennen häitä kun joku sanoi että naiset lihoo keskimäärin 8 kiloa ekan avioliittovuoden aikana. No nyt naimisissa 5 kk ja kiloja 5... Tosin olen varma että noi kilot ei johdu naimisiin menosta vaan juhlientäyteisestä kesästä ja kesälomasta, jolloin tuli syötyä vaikka mitä.

Ja vakaa aikomus pudottaa nää ennen ekaa hääpäivää...

Jaa viesti

Vastasin 1-5 koska edelleen nelisen kiloa on ylipainoa. Olin ennen häitä dieetillä - myös muista kuin hääsyistä - ja pääsin jo 2-3kg:n päähän tavoitteestani. Häiden jälkeen tuli kesällä grillattua, juotua viiniä jne sen verran että pari ylimääräistä kiloa tupsahti huomaamatta. Nyt olen taas pudottanut niistä kaksi pois ja neljä ois siis vielä jäljellä. Avioliitto sinällään ei lihota, vaan kesä yleensäkin.

Jaa viesti

Muistan joskus radiossa kerrotun, että naiset laihduttavat ennen häitä keskimäärin viisi kiloa ja lihovat ensimmäisenä aviovuotena keskimäärin yhdeksän kiloa. Mulla tuli pari kiloa lisää, mutta kai nyt kun laihduin niin kovasti just ennen häitä. Lihoin tosin sillon, kun muutimme yhteen, sillon oli se kotona köllöttelyvaihe.

Jaa viesti

Ööö, mulla toi lihominen (ja miehellä kanssa) kyllä sijoittui parisuhteen vakiintumisen kanssa samoihin aikoihin, eli kun muutettiin yhteen ja lenkillä käynnin sijasta alettiin katsoa yhdessä leffoja.  ;D Nyt häiden jälkeen ollaan miehen kanssa alettu liikkumaan, ja päin vastoin on pari kiloa tippunut, jee.  :D

Eli komppaan Sisiä tässä, yleensähän naiset laihduttaa ennen häitä, ja sitten häiden jälkeen tsemppaus loppuu ja kiloja tulee takaisin, siinä varmaan suurin syy tähänkin.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään