Nanna79

Lihoaminen naimisiin menon jälkeen?

99 posts in this topic

Analysoin jo päikyssäni aihetta.. totesin siinä että eipä tuo ole ihme kun useimmiten naimisiin mentyä aloitetaan lapsenteko ja sitten onkin kehissä mahdolliset raskauskilot ja kodinpyöritysrumba missä välttämättä ei jaksa urheilla ja pisteitä laskea. Ja jos työ on istumista, niin äkkiä sitä kertyy.

Mä vielä odottelen tulevaa eli en tiedä lihonko häiden jälkeen.. Toivottavasti en! Aion häihin mennessä saada kuitenkin 14 kg pois.

Syitä tutkimuksen mukaan oli, että liikunta jää vähemmälle, "yöjuoksut" vähenevät, oman kullan kainaloon on mukava jäädä köllimään ja herkutella yhdessä ja yhteisen ajan ollessa muutenkin vähissä ei haluta aikaa käyttää liikuntaan.

Minusta nuo syyt astuvat kehiin jo paljon ennen sormuksen saantia. Meillä nuo sitoutumiskilot (noin viisi kiloa per osapuoli) tulivat jo ensimmäisen seurusteluvuoden aikana. Olenkin joskus lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan vakituiseen suhteeseen päädyttyä ekana vuonna lihotaan viitisen kiloa. Joten kiloista on jo ehditty päästä eroonkin, enkä usko, että toiste viitsimme sellaista taakkaa ottaa kantaaksemme

En ole lihonnut yhtään, tosin ollaan oltu vasta muutama kuukausi naimisissa  ;D

Lihottu on  :-/ Lihominen taisi alkaa häämatkalla kun herkuttelimme kaikilla herkuilla ja herkuttelut ovat jatkuneet senkin jälkeen. Nyt olen kyllä saanut itseäni niskasta kiinne ja alkanut liikkua enemmän jospa saisi kunnolla kiloja pois.

Valmiiksi jo riittävästi  ;) Suunta alaspäin, onneksi  :)

Kylläpä melkein kymppi tuli takaisin, mitä hampaat kiristellen vuoden verran kituuttelin poiskin häitä varten. Nyt siis "normaali" painossa takaisin, missä esim. seurustelun alussa olimme. Ei jaksa ressata.

Vuoden avioliiton jälkeen taitaa olla muutama lisäkilo tullut, niitä ja muita extroja tässä yritän ahteristani karistaa...

Lihoin vähän ennen häitä ja häiden jälkeen muutaman kilon ja syy on se, että säännöllinen liikunta (ohjatut treenit) jäivät kesätauolle 3 kuukaudeksi. Nyt aloitin uudestaan säännöllisen liikunnan ja ruokavalion tarkkailun, joten eikähön sitä pääse kohta entisiin mittoihin

Lihoin ensimmäisen 1,5 viikon aikana häiden jälkeen 2,5kg häälomalla, koska annoin itselleni syödä kaikkea ja paljon. Kilot lähtivät seuraavan viikon aikana pois, nestettä siis.

En usko, että tulen rouvana juurikaan lihomaan, koska lihoin seurustelumme alussa yhteisten koti-iltojen ja herkuttelujen vuoksi, mutta pudotin kilot yhteiselämän vakiinnuttua. Tosin kilot pysyvät kurissa vain, jos en seuraa miehen ruokavaliota, vaan jatkan kevyellä linjalla. Ja lasten hankinta on sitten toinen juttu..

Viimeisen puolen vuoden aikana olen lihonut n. 8 kg, häiden jälkeen n. 2 kg. Mutta siihen löytyi selityskin: kilpirauhasen vajaatoiminta (johon nyt on onneksi lääkitys).

Häitä varten laihdutin muutaman kilon ja jo häämatkalla niistä pari tuli takaisin.  :-[ Sama tahti on jatkunut häämatkan jälkeenkin eli kohta ollaan entisissä mitoissa jos en ota itseäni niskasta kiinni. Harmittaa, kun oli kuitenkin niin hyvä fiilis itseni suhteen muutaman kilon hoikempana vaikka en nyt mikään lihava ole normaalimitoissakaan.

me lihottiin jo seurusteluaikana molemmat miehen kanssa monta kiloa ja nyt on tullut lisää...ennen urheiltiin kovasti mutta yhdessä ei oikein jakseta ja laitetaan mielummin ruokaa  ;D no, täytyy tässä alkaa terästäytyyn  ;D

Jo häämatkalla tuli 3-4 kiloa lisää  :o

Just tämän takia ajattelin vain pysytellä samassa painossa häihin saakka! Olen nyt laihduttanut vajaa 10kg häitä varten ja se saa siis riittää, häihin on aikaa 1,5kk. Itse asiassa olen ollut samassa painossa jo yli kuukauden. Häiden jälkeen on sitten aikaa laihduttaa toinen 10kg kesää varten  

Mä oon laihtunut, kiitos hammasrautojen ja raksa-projektin  ;D

Kyllähän noita kiloja muutama on tullut mutta syynä tähän lienee kesän monet riennot ja lomailut sekä se, että raskauduin aika pian naimisiin menon jälkeen eikä laihduttaminen nyt oikein olisi suotavaa...  ;)

Ei ole vaakaa, mutta peilin ja omien tuntemuksien perusteella voisin arvioida, että muutama kilo olisi tullut lisää. En tosin pistä sitä avioitumisen piikkiin vaan pikemminkin uskon, että syynä ovat kesän lukuisat juhlat ja syksyn kemut, työlounaat ja -illalliset sekä täkäläinen rasvaisempi ruoka.

Vaatteet kuitenkin mahtuvat vielä päälle ja olen edelleen hoikka, joten en VIELÄ huolestu

Onpa hyvä että kuulun enemmistöön !? 3kg on tullut takaisin. siis vuosi ennen naimisiin menoa päätin että nyt on painon pudottava ja putoskin 13kg.. mutta onko motivaatio nyt sitten hukas.. jaa-a ???

En käytä vaakaa, mutta ihan samalta kroppa näyttää. Ehkä vähän kapeampi olen nyt, kun olen vähentänyt salilla käyntiä ja alkanut ulkoilla.

4,5 kiloa tuli häiden jälkeen. Kamalaa. "Onneksi" on nyt ollut niin paha mahatauti että 2,5 kiloa on tippunut!  >:(

Jeap, pari ylimääräistä kiloa tuli jo ENNEN häitä ( perhanan lämmin kesä sai cidukan maistumaan ), ja häiden jälkeen sama homma. Ei tosin samalla määrällä alkoholia.

Paino itseasiassa nyt pikkasen vähemmän, kuin pahimmillaan, mutta SILTI..

Kuitenkin kaikki vaatteet, joita kaapista löytyy, menevät päälle.

Ennen häitä tuli laihdutettua viitisen kiloa, ja pari kiloa on tullut takaisin nyt jo...  >:( Täytyypä taas tarkkailla syömisiään enemmän.

Minä olen laihtunut!  :o Kuin ihmeen kaupalla...

Vaikken koskaan ole ylipainoinen ollutkaan, on tähän hoikistumiseen vaikuttanut varmaan se, että lopetin alkoholin käytön häiden jälkeen koska halusin tulla raskaaksi. Alkoholin vähentymisen myötä meidän perheestä jäi myös sipsit ja pizzat vähemmälle. Liikuntaa en ole kyllä lisännyt...