Nanna79

Lihoaminen naimisiin menon jälkeen?

99 posts in this topic

Mä laihduin häitä ennen 3-4 kiloa (riippuu milloin mittaa :) ) kaiken stressin takia (häiden järjestelyn lomassa palautin gradun hääviikolla), mutta nyt on kaikki tullut iloisesti takaisin ja vissiin kesäkilo siinä samalla :rolleyes: (herkut maistuu..)

Minä olen laihtunut... tosin olen myös laihduttanutkin.

Ennen häitä minun tekosyyni olla laihduttamatta oli helevetin nyreä ompelija, ja perkeleen vaikeasti pienennettävä puku. Hän sanoi 1,5 kk ennen häitä, että nyt sitten ei enää laihduteta!

Samanlailla elellään kuin ennenkin, eli jo ennen avioliittoa oli tietysti mukava kölliä kullan kainalossa. Ja ei harrastettu juuri yöjuoksuja... Painoa on häiden jälkeen pudonnut 2 kg, miehellä 10 kg. Häistä on vuosi. Mutta ei se mun mielestä liity mitenkään siihen, että mentiin naimisiin. Aloitettiin uusi liikuntaharrastus ja se varmaan olisi aloitettu muutenkin.

Ikää myöten kyllä monelle alkaa kertyä painoa ja liikuntaa harrastetaan vähemmän. Mutta tätä tapahtuu ihan avoliitossa olevillekin. Ainakin mitä iste olen huomannut.

Lihoin jo häämatkalla 5kg. Mut tuskin se avioliitosta johtuu kun ollaan oltu jo yli 5 vuotta yhdessä.

Noin 3 kg on kolmessa viikossa tullut lisää. Elokuusta alkaa kuntokuuri taas jälleen :D

Tuo herkuttelu ja oman kullan kainaloon jäämisen mukavuus pitää kyllä aika hyvin paikkansa. Paino ei kuitenkaan oo kääntyny sen kummemmin suuntaan eikä toiseen. Tosin eipä tätä rouvailua kyllä ookkaan kestäny vasta ku reilut puoli vuotta. :)

Kai se aika monella paikkansa pitää, mutta näyttää mun lähipiirissä pätevän myös miehiin - ehkä jopa paremmin, kuin naisiin. Järjestäen tuttavapiirin miehet on kasvattaneet kaljamahan vakiinnuttuaan (naimisiinmenoa tähän ei aina vaadittu, kihlat, lapsi, yhteinen omistusasunto jne tuntuu riittävän).

Itse olen kyllä sitten säännön vastaisesti laihtunut 7 kg vuodessa häiden jälkeen. Ne on siirtyneet miehen vyötärölle ;)

Hehe, minäkin olen tainnut jo pari kiloa lihoa, vaikka häistä on vasta reilu 2 viikkoa! Syynä tosin se, että häistä ja muusta siinä samoihin aikoihin tuli niin kauhea stressi, että laihduin pari kiloa. Nyt, kun stressi on vähän helpottanut (muu paitsi työstressi), kilot tulevat takaisin. Ja kyllähän tuossa lomalla tuli liikuntakin unohdettua, mikä tuntuu ennen kaikkea selässä.

En kyllä usko, että annan itseni lihoa tämän enempää. Harrastus vaatii keveyttä ja paksuna on tukala olla (olen ollut 12 kiloa painavampikin ja olo oli kamala).

Olen ollut kaksi vuotta naimisissa ja kiloja on - pahus - tullut lisää n.7 kg. Naimisiinmenon aikoihin laihduin hiukan ja päätin etten anna painon koskaan nousta tietyn kilomäärän yli, mutta ei vaan voinut mitään että se nousi. Nyt otetaan tai ainakin koetetaan tehdä asiaan parannus. Lapsiakaan ei vielä ole tiedossa...

Ennen häitä naureskelin tätä ketjua lukiessa, etten minä ainakaan näillä elämäntavoilla voi lihoa nopeasti, mutta toisin kävi. Häämatkalla tuli 3,5 kg, vaikka käveltiin päivittäin todella paljon. Syötiin myös hyvin. Häistä siis vasta 3 vkoa. Toisaalta nyt on taas aikaa käydä jumpassa ja ottaa itseään niskasta kiinni.

Me emme ole vielä edes naimisissa asti, mutta siitä, kun muutettiin yhteen, sulhanen on lihonut viitisentoista kiloa :huh: Sitä se teettää, kun kilpaurheilu vaihtuu kotona köllimiseen ja kaiken maailman herkkuihin :lol:

mulle on tullu häiden jälkeen 5 kiloa... ja oon ottanu sen aika vakavasti.. ehkä liiankin. mutta mulla on taipumusta ylipainoisuuteen, ni yritän pitää niskasta kiinni... :D nimittäin kaks vuotta ennen häiti menin painonvartijoihin ja laihdutin 18 kiloa, en niitä takaisin halua, enkä kyllä uskokaan että tulee kun pysyn tiukkana. :) täytyy saada vaan toi 5 kiloa taas pois. :)

Mulle on tullut häiden jälkeen kiloja kanssa reippaasti. Vasta 5kk häistä ja kiloja on tullut 4-5 lisää. Mutta uskoisin sen olevan ehkä enemmänkin kiinni työstressistä... :( Kokeilin äsken farkkuja, joita käytin vielä kesällä -eivätkä ne enää menneet kiinni! :(

Me mentiin heinäkuun lopulla naimisiin ja pari kiloa on tullut lisää. Ei sinänsä haittaa, koska olen ruumiinrakenteeltani hoikka, ja siis normaalipainonen, mutta ilmeisesti se on joku ihan yleinen ilmiö, että naimisiinmeno lihottaa! :girl_haha:

Mä laihdutin jonkin verran ennen naimisiin menoa, ja jatkoin laihduttelua senkin jälkeen..että en lihonut häiden jälkeen..nyttemmin näitä raskauskiloja sitten on tullut ja laihduttelu on jäänyt.

Meil tulee ensimmäinen hääpäivä ystävänpäivänä ja olen lihonnut varmaan 3-5 kg. Liikunta on jääny, mässätään yhdessä ja katsotaan lähekkäin tv:tä :girl_impossible: Mies ei oo kyl valittanu. On vaan sanonu et näytän terveemmältä, (mut itteäni haittaa etten mahdu enää s-kokoisiin vaatteisiin :girl_mad: ) oon nyt siis 66/178 ennen joku 62/178 ja ennen seurustelua 58/178

Yhdessä asuessa on kiloja tullut vissiin 8 kiloa lisää ja häissä olin painavampi kuin koskaan. Joten häitten jälkeen on alkanut paino pikkuhiljaa pudota. Aloitettiin käymään yhdessä kuntosalilla ja tarkkailemaan syömistä.

Yhdessä ollaan oltu jo reilu 10v., naimisissa vajaa vuosi.Yhdesä olo aiknaa tuli n. 10kg lisää painoa (58 -> 68 /171). Tämä osaksi ihan iän myötä, osaksi siksi, että yhdessä vana on kiva herkutella, ruoka on meidön intohimo :) Raskaaksi tulin ennen häitä ja raskauden aikana lähinnä vaan laihduin, vasta viimeisten 10 viikon aikana tuli painoa lisää. N. viikko synnytyksestä oli kilot entisellään (synnytin toukokuussa). Nyt kesän ja syksyn aikana on painoa tullutkin sitten n. 3-5kg lisää, ihan vaan sksi, että olen syönyt ihan mitä sattuu ja liikunta ollut paaaljon vähäisempää. Paljon kivempaa oli olla pojan ja miehen kanssa kotona ja herkutella. Syksyllä aloitin sitten liikunnan mutta nyt pitäisi vaan alkaa katsomaan syömisiäni. Ja imettäminen ei kyllä mun kohdalla laihduttanut yhtään!

Jaaa-a, ei aivan kymmentä kiloa ole kai tullut häiden jälkeen, mutta 5-6 kyllä, kekkereistä aikaa 2,5 kk <.<

Muokkaus: tuota selittää mm. se, että kituutin urakalla ennen häitä, häiden jälkeen ryhdyin taas nauttimaan elämästä normaaliin tapaan :D

Edited by Jenny-Maria

Tästähän oli Iltiksessä just juttua: http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2009120410713198_lh.shtml

Meillä häistä vielä sen verran vähän aikaa (3 kk), että en ainakaan vielä mitään dramaattista painonnousua ole huomannut. Paino sahaa muutenkin +/- 2kg, joten normaalin vaihtelun rajoissa mennään. Ehkä vuoden päästä häistä osaa jo sanoa, että onko naimisiin menolla ollut jotain vaikutusta painoon vai ei. Luulenpa kyllä, että paino pysynee suunnilleen näissä lukemissa, sillä se on ollut sama jo nelisen vuotta putkeen. En häitä varten mitenkään erityisesti laihduttanut.

Mulla on tullut pari kiloa lisää, mutta johtuu vaan siitä, että kesällä painan muutenkin aina jonkin verran vähemmän kun tulee liikuttua enemmän. Tosin mun kohdalla nyt ei voi ehkä puhua lihomisesta :girl_haha:

Häistä taitaa olla 7kk, paino ei ole noussut vaan pysynyt samassa.