Hääpuvun pesetys Pääkaupunkiseudulla


tanjuliini

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Varoituksen sana hääpuvun pesettäjille: ei kannata viedä pukua Arabianrannan Wash In -pesulaan. Ensinnäkin hinta oli huimat 95 €, ja palvelu aivan kaameaa!

Vein pukuni kyseiseen pesulaan reilut pari viikkoa sitten. Koska puvun helma ja laahus oli aivan musta, siellä suositeltiin emulsiopesua, jotta yläosan koristeet eivät irtoaisi. Menin hakemaan pukua sovittuna päivänä, jolloin paikalla oli eri henkilö, kuin se asiallinen tyyppi, joka puvun vastaanotti. No tämä henkilö sanoi, ettei puku ole vielä valmis, eikä tiedä olisiko se seuraavana päivänä tai sitä seuraavana, eikä häntä kauheasti kiinnostanut missä pukuni edes on, hän epäili, että se on lähetetty jonnekin muualle pesuun. No menin sitten pari kertaa uudestaan liikkeeseen ja tämä sama kauhea tyyppi huusi jo kun olin ovella, että ei ole hääpukua näkynyt, ja ehkä se on niin likainen, että pesevät sen kahteen kertaan. No tässä vaiheessa ajattelin heidän jo kadottaneen puvun, ja soitin itse toiseen liikkeeseen, jonne puku oli kuulemma lähetetty. No onneksi puku oli tässä liikkeessä ja oikein ystävällinen nainen sanoi, että voin hakea sen parin päivän päästä ja puku oli pitänyt pestä kahteen kertaan. Kun menin hakemaan pukua, tämä aiempi kauhea tyyppi alkoi heti valittaa, että ei lähtenyt laahus sisäpuolelta kokonaan puhtaaksi, ja on se kumma kun nykynaiset eivät osaa käyttää piikkikorkoja, niin helma pysyisi puhtaana!! Minusta kyllä on aika selvä juttu, että laahus likaantuu, kun sellaista ei kukaan kantele ylhäällä koko hääpäivän ajan!!

Nyt kun olen lukenut kokemuksia muista pesuloista, niin harmittaa, etten lukenut niitä aiemmin, ja käyttänyt jotain muuta pesulaa. Olisin varmasti saanut parempaa palvelua ja puhtaan puvun! Vai onko kellään jäänyt taftipuvun helma asiallisen pesun jälkeen vielä likaiseksi? No onneksi puku on vähän likainen vain laahuksen sisäpuolelta ja ulkoa päin ihan kunnossa, harmittaa vain, jos puku ei mene siksi kaupaksi, että se ei ole täysin puhdas..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ostin käytetyn puvun, jonka sovin itse pesettäväni ja kiikutin sen suositeltuun Washing maniin, ja toimi kuin junan vessa :D

Vein sen viime viikon perjantaina sinne, ja kun ei ollut kiire, niin otin ehdotetun valmistumispäivän tälle päivälle. Nopeamminkin sen olis saanu. Alle viikko ja 32,62€ oli lasku ja puhdasta tuli! Ei sitä turhaan ole ihmiset kehuneet! Kaikki helmikirjailut täysin uudenveroiset ja laahuskin hohtavan puhdas. Tiedän tasan minne sen kiikutan omien juhlieni jälkeen!

Link to comment
Share on other sites

Washing mania suosittelen! :) Nopeaa (kahdessa päivässä valmista), edullista ja hyvää jälkeä tuli. Lisäksi paikassa oltiin ystävällisiä, mikä oli plussa. :D

Silitytin oman pukuni Sol:issa ennen häitä, ja silloin oli vaikeuksia saada työntekijää edes vastaanottamaan pukua. (Kuulemma on niin työlästä, että voisin viedä puvun jonnekin muualle tai silittää itse, kun tulee niin kalliiksikin. Joopa joo.) Lisäksi kahden morsiuspuvun pesetykselle tuli nyt Washing manissa hintaa vain kymppi enemmän kuin yhden puvun silitykselle (=50% pesun hinnasta) Solissa.

Link to comment
Share on other sites

Ostin käytetyn puvun, jonka sovin itse pesettäväni ja kiikutin sen suositeltuun Washing maniin, ja toimi kuin junan vessa

Vein sen viime viikon perjantaina sinne, ja kun ei ollut kiire, niin otin ehdotetun valmistumispäivän tälle päivälle. Nopeamminkin sen olis saanu. Alle viikko ja 32,62€ oli lasku ja puhdasta tuli! Ei sitä turhaan ole ihmiset kehuneet! Kaikki helmikirjailut täysin uudenveroiset ja laahuskin hohtavan puhdas. Tiedän tasan minne sen kiikutan omien juhlieni jälkeen!

Minun kaveri toimi myös näin ja suositteli minulle.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Itse pesetin juuri Lapin pesussa Helsingissä. Hinta 70 E ja ihan hyvä palvelu. Etsiessäni pesulaa, soitin tähän suureen "keltaiseen" pesulaketjuun. Sanoivat, että heillä puvun pesetys maksaa n. 200 e, eikä ole mitään takuuta,että helmet kestää pesun.. Olin aivan ihmeissäni tästä. kannattaa todella miettiä, minne sen puvun vie...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

^en tiedä kannattaako nähdä vaivaa, puku tarvitsee kuitenkin pesun käytön jälkeen. Ja laahuksen likaantumista tuskin käsittelykään estää. Mutta ainakin SOL tekee käsittelyitä ja myös myy suihkutettavaa suoja-ainetta myymälöissään. Työvaatteiden käsittely ei ole ollut kovin kallista, morsiuspuvusta en tiedä.

Washingmanissa kävin itse, puhdasta tuli ja halvalla. Puku näyttää melkeinpä paremmalle kuin uutena. Strassit ja helmet on hyvässä kuosissa ja paskainen laahus tahraton. Paikkana tuo Washingman on aika oudon näköinen, mutta palvelu ystävällistä ja homma toimii kuten tuo aiemmin mainittu junan vessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pesetin pukuni Leppävaaran SOL:issa ja puku on pesun jälkeen vielä aivan likainen. Helma on lähes yhtä musta kuin pesuun viedessä. Aion viedä puvun seuraavaksi Washingmaniin ja tehdä valituksen SOL:iin. Arghh...

Niin ja maksoi vielä 109 euroa!

Hain äsken puvun Washingmanista ja puhdasta tuli! Ja maksoi vain 34 euroa. Todellakin voin suositella sitä pesulaa. Toisin kuin siis SOL:ia, jonne lähtee seuraavaksi reklamaatio.

Link to comment
Share on other sites

Täältä kans todella hyvät suositukset Washingmanille!

Puvun olisi saanut ihan parissa päivässä, jos oltais keretty ennen häämatkaa hakea... Puku tosiaan oli ensin sen pari kuukautta pukupussissa odottelemassa et aktivoin itseni...Hups.

Mutta tuli todella puhdasta! Eikä mitään vaurioita näkyvissä noissa koristeissa. Pesetytin myös vanteellisen alushameen, ja yhteishintaa tuli hieman alle 45e.

Hieman saattaa tosiaan tuo sijainti ja ulkonäkö hämätä... En meinannut ensi löytää sinne ollenkaan. Pyörin auton kanssa Koskelantietä eestaas, ja soittelin miehelle kotiin, et missä mä olen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minäkin suosittelen Mr Washingmania! Oli niiiin puhdas puku, etten ollut uskoa silmiäni. Pitkä laahus oli valkoinen ja upea - teki mieli laittaa heti päälle takaisin :) 46,50€ maksoi ja erittäin tyytyväinen olen. Jätin pesuohjelapun niille vielä lähtiessä ja kun haettiin, harmittelin, etten ollut tajunnut pyytää heidän säästävän sitä minulle. Mutta ihan turhaan, se oli meidän pesulalapussa kiinni! Tiedän kyllä missä tulevaisuudessa pesetän vaatteet, jos pesulaa tarvitsen!

Link to comment
Share on other sites

Ettei ketju menisi ihan yksipuoliseksi, niin tässä minun suositukseni. Pesetin oman pukuni Herttoniemen Metro-pesussa, josta on muutenkin useamman vuoden kokemus. Puku tuli takaisin hohtavan puhtaana eikä yläosan pitsille ollut käynyt kuinkaan, mitä vähän jännitin. Hinta oli 60 €. Käsitin, että kalleinta hääpuvun pesettämisessä on silitys, koska se saattaa puvusta riippuen olla työlästä ja viedä kauan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Minäkin suosittelen tuota Washingmania! :) Ostin puvun käytettynä, ja se oli sisäpuolelta ihan itseruskettavassa ja tietysti helma likainen. Vaikka tahrat olivat saaneet pinttyä pukuun ilmeisesti ainakin vuoden niin kaikki, lukuunottamatta pientä tahraa helmassa, lähti! Hintaa pesulle ja silitykselle tuli 45 €. Puku oli melkein kuin uusi pesun jälkeen. Ja luulen, ettei tuo pukuni ollut ihan se helpoin pestävä, koska siihen on kirjailtu paljon kukkasia lasihelmillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Liityn Mr. Washingmanin suosittelijoiden joukkoon! :girl_smile: Puvusta tuli hohtavan valkoinen ja kaikki helmikirjailut ja brodeeraukset säilyivät vahingoittumattomina. Palvelu oli hyvää ja pesetys edullista! :give_rose:

Pesiväätkö pukusi vesipesulla?

Vein tänään pukuni pesuun Mr. Washingmanille, mutta sanoivat että eivät voi pestä sitä puvussa olevan pesuohjeen mukaan, koska puvun helmikirjailu kärsii. Halusivat sitten, että annan luvan pestä puvun vesipesulla tai eivät pese sitä ollenkaan. Jäi nyt sitten harkintaan, kun en osaa sanoa voiko sitä pestä vedellä vaiko ei. Pitää soittaa hääpuvun myyneeseen liikkeeseen ja kysyä sieltä neuvoa.

Muokattu: , käyttäjä: Arby
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Kesämorsio

Kääk, kaikkien teidän kehujen jälkeen on tänään puku viety Washingmanille pestäväksi. Puvun pesulapun mukaan sitä EI saa pestä, mutta vesipesuun päädyttiin puvun pilaantumisen uhalla. (pesulan henkilökunta oli sitä mieltä että sillä onnistutaan JOS onnistutaan.) Hintaa tulee 48€ ja nyt toivotaan sormet ja varpaat ristissä että puku tulee puhtaaksi ja pysyy ehjänä.

Link to comment
Share on other sites

Kääk, kaikkien teidän kehujen jälkeen on tänään puku viety Washingmanille pestäväksi. Puvun pesulapun mukaan sitä EI saa pestä, mutta vesipesuun päädyttiin puvun pilaantumisen uhalla. (pesulan henkilökunta oli sitä mieltä että sillä onnistutaan JOS onnistutaan.) Hintaa tulee 48€ ja nyt toivotaan sormet ja varpaat ristissä että puku tulee puhtaaksi ja pysyy ehjänä.

Älä huoli, luultavasti kaikki menee hyvin. Mullahan oli aivan sama juttu, pesuohjeen mukaan ei saanut pestä vedellä ja lisäksi puvussa oli helmiä, jotka olisivat voineet sulaa pesussa. Noh, puku tuli uuttuutta hohtavan valkoisena pesulasta ja oli täysin kunnossa. Henkilökunta tosin antoi ennen pesua ymmärtää jotain ihan muuta ja olinkin sitten paniikissa. Heidän kannattaisi ehkä vähän miettiä tuota ulosantiaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kesämorsio

Kääk, kaikkien teidän kehujen jälkeen on tänään puku viety Washingmanille pestäväksi. Puvun pesulapun mukaan sitä EI saa pestä, mutta vesipesuun päädyttiin puvun pilaantumisen uhalla. (pesulan henkilökunta oli sitä mieltä että sillä onnistutaan JOS onnistutaan.) Hintaa tulee 48€ ja nyt toivotaan sormet ja varpaat ristissä että puku tulee puhtaaksi ja pysyy ehjänä.

Älä huoli, luultavasti kaikki menee hyvin. Mullahan oli aivan sama juttu, pesuohjeen mukaan ei saanut pestä vedellä ja lisäksi puvussa oli helmiä, jotka olisivat voineet sulaa pesussa. Noh, puku tuli uuttuutta hohtavan valkoisena pesulasta ja oli täysin kunnossa. Henkilökunta tosin antoi ennen pesua ymmärtää jotain ihan muuta ja olinkin sitten paniikissa. Heidän kannattaisi ehkä vähän miettiä tuota ulosantiaan.

Hyvä juttu että sinulla puku tuli hienona takaisin, tätä minäkin nyt kovasti toivon koska puku on aivan ihana... Minullakin puvussa helmiä, joten ei sitä kemiallista pesua suositeltu nimenomaan tuon sulamisriskin takia. Vesipesu oli ainoa vaihtoehto, ja nyt toivon todella että puku tulee ensinnäkin puhtaaksi, ja sitten vielä pysyisi ehjänä. Kiits kovasti kannustuksesta, palaan kertomaan kuinka puvulle kävi. :grin:

Puku käytettiin ensin SOL:n pesulassa missä ehdotettiin jotain toista pesua mutta en suostunut jättämään pukua sinne, hintakin lähemmäs 150€. Täältä sitten kaivoin apuja, kiitos teille niistä. :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Liityn Mr. Washingmanin suosittelijoiden joukkoon! :girl_smile: Puvusta tuli hohtavan valkoinen ja kaikki helmikirjailut ja brodeeraukset säilyivät vahingoittumattomina. Palvelu oli hyvää ja pesetys edullista! :give_rose:

Pesiväätkö pukusi vesipesulla?

Vein tänään pukuni pesuun Mr. Washingmanille, mutta sanoivat että eivät voi pestä sitä puvussa olevan pesuohjeen mukaan, koska puvun helmikirjailu kärsii. Halusivat sitten, että annan luvan pestä puvun vesipesulla tai eivät pese sitä ollenkaan. Jäi nyt sitten harkintaan, kun en osaa sanoa voiko sitä pestä vedellä vaiko ei. Pitää soittaa hääpuvun myyneeseen liikkeeseen ja kysyä sieltä neuvoa.

Vastaan vähän myöhässä, mutta joo, vesipesulla pestiin. Munkin puvussa oli vain kemiallisen pesun merkki, mutta siinä tosiaan helmet ym. kirjailut sulavat. Annoin luvan vesipesulle ja kaikki siis säilyi ihan ehjänä ja puvusta tuli tosi puhdas. :girl_smile: Minun kohdallani puvun vastaanottanut henkilö lupasi itse olla yhteydessä pukuni myyneeseen liikkeeseen ja kysyä puvun pesetyksestä. En sitten tiedä, ottiko hän sinne koskaan yhteyttä, mutta vesipesulla oli kuitenkin pesty.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...