Rahanmeno ja miltä tuntui jälkeenpäin


Cathi

Recommended Posts

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä olin alunperin laskenut budjetiksi 4000-5000 euroa. Jälkilaskelmat osoittavat, että rahaa meni noin 3700 euroa, joten onnistuimme jopa alittamaan budjetin! :) Vieraita oli 46 (joista tosin neljä jätti tulematta viime hetkellä, mutta heistä siis maksettiin kuitenkin). Ei kaduta yhtään, vaikka olisihan me vähemmälläkin päästy muutamilla myönnytyksillä ja enemmällä askartelulla (päädyttiin mm. kutsut tilaamaan valmiiksi painettuina, kun en jaksanutkaan askarrella :grin: ). Ollaan opiskelijoita, joten iso rahahan tuokin meille oli, mutta suuri osa kuluista tuli maksettua pitkin edellistä vuotta ja lisäksi äiti ja anoppi yllättäen tarjosivatkin varsin avokätisesti apua kustannuksissa :). Hääpäivä oli aivan täydellinen ja kaikki meni nappiin :gpari: .

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meillä meni yhteensä reilu 10 000 euroa, pysyimme kutakuinkin budjetissa. Tuo summa ei sisällä häämatkaa, pyysimme häälahjaksi ainoastaan rahaa häämatkaa varten, joten reissu kustannettiin lahjarahoilla. Mutta joo, kuulostaahan se kymppitonni aika paljolta noin äkkiseltään, mutta ei kyllä kaduta yhtään, en ole muutenkaan mikään raha-asioista stressaaja. Häämme olivat ihanat ja kaikki meni suunnitelmien mukaan, joten ei kyllä harmita yhtään :D

Link to comment
Share on other sites

Laskeskelin alun perin, että n. 2200 € menisi, todellisuudessa meni n. 2700 €. Tähän ei ole laskettu mukaan häämatkaa eikä sormuksia, muuten kaikki miehen taskuliinoista alkaen. Häissämme oli siis yhteensä vain 9 henkeä (siis meidän lisäksemme seitsemän vierasta). Minulla ei ollut hääpukua, vaan leninki. Mies osti itselleen uuden puvun. Kävin kampaajalla teettämässä juhlakampauksen, mutta meikkasin itse. Hääpäivänä kävimme virallisen osuuden jälkeen laadukkaassa ravintolassa syömässä ja vietimme hääyön hotellissa.

Vähäiseen vierasmäärään suhteutettuna rahaa meni periaatteessa aika paljon ja suurin lasku syntyi tietysti ravintolakäynnistä. Emme kuitenkaan halunneet mihinkään Rossoon syömään häpäivänä, joten ravintolalasku ei haitannut yhtään. Ainoa vähän ylimääräinen meno liittyi mekkooni, johon tehtiin muutamia muokkauksia. Vein sen ensin eräälle ompelijalle, joka ei kuitenkaan saanut tehtyä kaikkia sovittuja asioita ja jouduin korjaamaan mekkoa toisella ompelijalla. Eli ehkä n. 65 € tuosta budjetista on se osuus, joka harmittaa, muuten ei ole tarvinnut katua täydelliseen päivään liittynyttä rahanmenoa!

Muokattu: , käyttäjä: Hiilinorsu
Link to comment
Share on other sites

Meillä meni häihin n. 11000e, tarkkaan ei olla laskettu. Enkä ole varma mitä tuohon sitte sisältykään, koska hääpukunikin ostin paljon aiemmin "omilla" rahoilla, en muista merkattiinko niitä budjettiin. Ja anoppi halusi maksaa bändin, eli sekään ei ole tuossa laskettuna. Ja muutenkin hankintoja tehty pitkin vuotta, tai pitkin puoltatoistavuotta :girl_smile:

Hommasin kyllä sulhaselle ylläriks helikopterikyydin kirkolle (600e). Kun joskus aikoinaan sanoin että mä tahon mennä kirkkoon valkosella limusiinilla, nii hän vastas sitten että hän haluu helikopterilla! Mutta senkin mä taisin tavallaan maksaa vaan mun palkasta, enkä niistä hääbudjetin rahoista.

Ei oo yhtään haitannut että meni rahaa tuon verran, tää tosissaan on once in a lifetime.

Ja juhlat, ah, mä täällä kattelen kuvia harva se päivä, ja muistelen miten täydellinen päivä se oli :girl_in_love:

Meillä oli täydelliset häät, mutta: jos tää ois ollut vaan unta, tekisin hieman asioita toisella tavalla. Lopputulos vois kyl pysyä samana :girl_blum:

Tai ehkä vaan haluun jollekin kaasoks niin että pääsen tekee taas uudestaan, oli se niin ihanaa :girl_in_love:

Siis ei haittaa että meni n. 11000 e. :girl_haha:

*muoks* häämatka ei sisälly hintaan, ei olla vielä ees käyty... eikä oo suunnitteilla.

Muokattu: , käyttäjä: niinae
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vieraita kutsuttu n.120, paikalle pääsi n.100.

Meillä oli budjetti 10 000e, jonka piti sisältää kaikki mahdollinen, myös häämatka ja minun/kaason kauneushoidot!

Kauneushoitoja (tai oikeastaan rentoutushoitoja, kuten intialaista päähierontaa stressin ehkäisemiseksi ja omaksi ilokseni...) otin lopulta ennen häitä vähän enemmän kun olin ajatellut, sorruin myös ostamaan geelikynnet kun omat kynteni olivat niin surkeat. Muutama yllättävä rahanmeno tuli juuri ennen häitä (esim juhlapaikan vaatimat viinitonkan telineet ja vahakangas heidän liinansa suojaksi juomapöytään), niihin meni muutamia kymppejä extraa kuhunkin, ehkä max 200e?

Tuhlasin myös koruihin ja kenkiin paljon enemmän kuin olin budjetoinut. Ehkä 200e enemmän ainakin meni kuin olin ajatellut. (huom, ei kaduta!! Kengät ja korut olivat upeat! :) )

Ostin juontajalle ja kaasolle vielä extrakiitoksena ennen hääpäivää kaunistautumispakkaukset, joissa oli kaikkea pientä kivaa esim ihonhoitoon ja hiustenhoitoon liittyen.

En nyt muista tuliko muuta rahanmenoa, mutta emmehän esim vielä tiedä mitä maksaa laittaa lehteen hääkuva nyt jälkeenpäin, ja mitä maksaa kiitoskuvien teettäminen ja postittaminen... olen niitäkin varten budjetoinut kyllä jotain, mutta saa nähdä mikä on todellinen rahanmeno.

Joka tapauksessa budjetti on jo ylitetty ainakin parilla tonnilla!! :D

Veikkaan kuitenkin että kokonaiskustannukset jäävät reilusti alle 15 000e.

Olimme varautuneet maksamaan kaiken itse, mutta molempien vanhemmat halusivat ehdottomasti osallistua, joten lopulta olemme maksaneet kuluista itse korkeintaan puolet, jos sitäkään.

Häämatkamme sisältyi budjettiin, se maksoi n. 3000e ja sen varasimme ja maksoimme itse jo syksyllä. Saimme kuitenkin häälahjaksi itse lahjojen lisäksi myös rahaa lopulta hieman ylikin tuon summan, joten voisi siis sanoa että pääsemme häälahjarahoilla häämatkalle (2 viikkoa Thaimaassa)! :)

Ei kaduta rahanmeno, häät olivat upeat!! Myönnnän sortuneeni tuhlailuun, halvemmallakin olisi päässyt. Uskon, että olisimme pystyneet budjetissakin pysymään halutessamme. Mutta kerranhan sitä vain naimisiin mennään?! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Juuri tuli laskettua lopullinen häihin ja siihen liittyviin asioihin kulunut rahamäärä, joka on noin 15500 e sisältäen kaiken sormuksineen ja häämatkoineen. Vieraita oli vajaa 70 ja häämatkalla oltiin Barcelonassa viisi päivää. Juomia oli kolme laatikkoa liikaa, mutta muuten meni kaikki. Loistavat bileet olivat, eipä voi moittia! Tanssattiin häitä kyllä koko rahan edestä ja kyllä kannatti joka sentti :)

edit: Laitanpas tähän nyt tarkahkon laskelmankin näkyville, jos vaikka jollekin on avuksi häitä suunnitellessaan (tarkennettu 8.4.)

juhlatila + ruuat + tarjoilut + koristelukukat 5875

sormus 2200

morsiamen hääpuku + korjaukset + pesetys 1176

bändi 1200

juomat 790

häämatkan majoitus 752

rahanmeno häämatkalla 550

häämatkan lennot + kuljetukset 507

valokuvaus 350

morsiamen kampaus + meikki + kynnet 325

hotelli hääviikonlopuksi 320

bussikuljetus vieraille 220

vaasit + kaitaliinat + kynttilät 170

hääkimppu + viehe 150

kiitoskortit + postitus 150

morsiamen korut + asusteet 135

sulhasen saketin vuokraus 130

kutsukortit + postitus 130

passin ja ajokortin uusiminen + passikuvat 117

juomanhakureissu 84

avioehdon rekisteröiminen 46

sulhasen parturi 30

kopiointikulut 30

sekalaisia kuluja (mm. vieraskirja jne.) 70

Yhteensä 15507

Muokattu: , käyttäjä: miomao
Link to comment
Share on other sites

Vastaanpa näin vieraana mutta kuitenkin, jos jollekin on tästä apua.

Sormukset 2000 e

Hääpuku 1036 e, hääkengät 20 e, hääyön alusasu 78 e.

Solmioita ja taskuliinoja 109 e

Meikit ym. puuteripaperit 24 e, huulikiilto ja kynsilakka 8,90 e

Kampaus, meikki, kynnet, kaason kampaus 310 e

Juhlapaikka varausmaksu 100 e, 2660 e kokonaisuus.

Kukat 359 e

Ohjelmat + palkkiot 790 e

Valokuvaus 370 e + kuvat.

Lisäksi tuikut 15 e, tuikkukipot 33 e, aluslautaset 12 e, kutsukortit/askartelutarvikkeet ja postimerkit, hääkarkit sekä muuta sekalaista pientä.

Hääpuvun pesu 80 e

Passikuvat 19,90 e

Ajokortin ja passin uusiminen 98 e

Hääkuva-albumit 29,90 e

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Budjettia meillä ei ollut. Kestitimme vieraamme ravintolassa Helsingin keskustassa. Yhteensä taisi mennä noin 7000 euroa itse hääpäivään. Pöytiin tarjoiltu ruoka ja juoma, sekä ravintolan vastaaminen juhlatilan juhlavuudesta oli tosiaan joka pennin arvoinen. Hääpäivä oli oikeasti suorastaan rentouttava. Varaus ja menun valinta olivat ainoat toimenpiteet meidän puoleltamme.

Link to comment
Share on other sites

Meilläkään ei ollut virallista budjettia, ja rahaa paloi kyllä tosi paljon,

itse päivästä (ruoat, koristeet, ohjelma, kukat, vaatteet...) emme kadu mitään rahan puolesta,

mutta itse henkilökohtaisesti kadun jotain pientä "Hää"hömppää mitä tuli hankittua, olen todella houkutusaltis,

kuten "just married" kamaa häämatkalle (why!!!!!), Jäi niin paljon kaikkea turhaa hömppää nurkkiin pyörimään jota ei kuitenkaan halunnut muistonakaan säilyttää...

ja haksahdin hankkimaan paljon kaikkea "varalta" kuten hääsateenvarjon, boleron, satiinitennarit, viuhkan yms. JOS sataa, JOS on kylmä, JOS jalkoja hankaa... yms.

olisi säästänyt jotain satasia ku olisi jättänyt nämä turhuudet hankkimatta, eikä olisi jossitellut ihan NOIN paljoa.... :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Eka viesti rouvana ja voin todeta, ettei kaduta tippaakaan!

Boolitarpeita ja karkkia jäi yli, laskelmat olivat yläkanttiin mutta hyvä, että niin päin, ettei loppunut kesken. Ei harmita yhtään, että ylitin hääpukuni budjetin - sain todella paljon kehuja kyseisestä mekosta, kuinka hyvältä se minun päälläni näytti ja tunsin itseni siinä MORSIAMEKSI, kauniiksi ja olin todella tyytyväinen valintaani. Eikä haitannut edes se, että mekon laahukseen tuli ikuinen muisto perhetutun kengänkorosta, aioin kuitenkin pitää pukuni itselläni, nyt sillä ei ole enää jälleenmyyntiarvoa, vaikka maksoi melkein tonnin.

Kyllähän sitä sanotaan, että se on vain yksi päivä mutta ei mikä tahansa päivä, yksi niistä elämän tärkeimmistä. Ei haittaa, vaikka olemme kärvistelleet tiukilla ja säästäneet, joudumme maksamaan osan myös luotolla. Se oli sen arvoista. Niitä muistoja ja ihania tunnelmia, joita hääpäivästämme jäi, ja joissa edelleen elän, ei mikään voi korvata. Oli aivan mahtavaa.

EDIT. Ai niin, rahaa on tällä hetkellä mennyt 3055 euroa ja valokuvat, kiitoskortit, ehkä jotain muutakin, ovat vielä tulossa maksettaviksi. Häämatkaa en laske ollenkaan kuluihin mukaan, sen saamme lahjaksi häämatkatilille pistetyistä summista.

EDIT2. Niin, vein hääpuvun heti pesulaan mutta asiantuntevalta vaikuttanut täti siellä harmitteli, että kengänjälki tuskin ainakaan kokonaan saadaan pois.

Muokattu: , käyttäjä: miinin
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest enkelinpieru

Meillä meni kaikkinensa; puvut, ruuat (pitopalvelu tarjoilijoineen),paikkavuokra, sormukset, lasten puvut, kengät, koristeet, kutsut, alkoholit, karkkibuffetti,kampaajat, solariumit ja siis ihan kaikki aika tasan 3000€. Säästettiin semmosis asiois kuten: kaasoni on kosmetologi joka meikkasi minut ja teki kynnet edukkaasti, puvun teetätin suomalaisen nettifirman kautta ja säästin 1000€ verrattuna vastaavaan liikkeessä myytyyn pukuun. Hääkimpussa en säästänyt, otin sen minkä halusin (80€), sormukset otettiin hopeaa (kaikki luulee valkokullaksi) ja me kuitenkin kyllästytään niihin parissa vuodessa niin on varaa ostaa uudet :) Alkoholit haettiin naapurimaasta kuten arvata saattaa. Kaikki koristeet, opasteet yms tehtiin ite mut hamstrasin niitä jo joulun tienoilla alesta (hopeisia, ei mitn joulujuttuja siis), eli kaikes voi säästää. Päivä oli mieletön, voi kun voisi elää uudelleen sen <3 mulla oli etukäteen ajatus etten usko että hääpäivä voi olla taianomainen, mutta väärin, SE VOI TODELLA OLLA! ihanaa <3 <3 <3 niin ja ei kaduta tuo raha summa todellakaan. Jos olisin pukuun laittanut 1000€ niin se kyllä harmittais..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä meni n. 13 000 e, johon ei ole laskettu häämatkaa (lahjarahat). Saman verran oli budjetoitu. Anoppi makseli aika paljon isoja juttuja matkan varrella, joita ei tuossa summassa ole.

Saimme tuolla rahalla kaiken mitä halusimme. Häihimme osallistui 120 vierasta, joista 100 aikuista. Juhlapaikka, pitopalvelu, puvut, sormukset, kuvaaja koko päivän, bändi, juomat... Kehuja sateli koko päivän ja vielä jälkeenpäinkin on tullut paljon kiitosta ja yhteydenottoja. Mitään ei kaduta, kaikki sujui täydellisesti!

Jos vain on varaa laittaa häihin oikein kunnolla rahaa, suosittelen. Meillä oli aivan mieletön päivä ilman huolen häivää, sillä kaikesta oli maksettu ja kaikki toimi täydellisesti. Kerran elämässähän tämä vain tapahtuu.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli budjetti 10.000eur. Siihen sisältyi kutsuista hääjuhlaan ja siitä kiitoskortteihin. Häämatka ja sormukset eivät sisälly. Häät maksoi n. 9200eur, eli muutama satanen jäi vielä pelivaraa. Päätettiin sitten järjestää kaasoille+bestmaneille kiitossauna, kun ei ostettu heille pukuja tms mitään muutakaan 'omaa' häitä varten.

Häämatkaan varattu 5000-7000 eur (5000 saatiin lahjaksi) ja sormukset maksoi 3500eur. En laske häämatkaa häiden kustannuksiin, koska reissuun olisi tullut lähettyä kuitenkin, joko häälahjarahoilla tai omilla.

Eikä kaduta tippaakaan!! Osteltiin kamaa järjen kanssa ja kilpailutettiin asioita. Tosi hyvä fiilis jäi koko juhlasta, ne oli loistavat bileet, juuri niinkuin haluttiinkin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä kaikki maksoi ihan hirveän paljon :) ja kuitenkin tekisin uudelleen saman vaikka heti <3

meillä ei ollut valmiiksi budjettia.. mutta tiedossa oli jo kosinnan aikana että tulee isot häät. Hääkutsun saivat 150 vierasta joista 137 tuli paikalle. Kyseessä olivat ruokahäät ja paikalla pitopalvelu ja juomat sen kautta.

Häämatka vei suurimman osan rahoista, kaksi viikkoa eksoottisessa paikassa, jossa oli all inclusive.. aivan ihana paikka.

Mun sormus maksoi myös parisen tonnia..:)

Kiitoskortit on lähettämättä vielä ja rahaa on mennyt nyt KAIKKEEN noin 25 000€!!!!

on sen eteen kyllä töitäkin tehty ja ollaan nyt onnellisesti naimisissa <3

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli laadittu noin 5000 budjetti... mutta rahaa ei ilmeisesti mennyt niinkään paljoa, vaikka me saatiin ihan jäätävän hienot häät. Ollaan jälkikäteen oltu tosi tyytyväisiä. Saatiin meidän näköinen, yksinkertainen ja kaunis juhla, ilman että tarvitsi rahallisesti laittaa siihen suuria summia. Ja vieraatkin tykkäsi. :) Joten kyllä, tyytyväisiä ollaan. Ei laskettu, että paljonko meni rahaa kaiken kaikkiaan, koska muutama lasku on vielä tulossa, mutta uskoisin, että alle 5 tonnin jäätiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, en pari kuukautta häiden jälkeen enää muista, kuinka paljon rahaa kului. Kyllähän sitä taisi sellainen 5000€ ainakin. Mennä, vaikka vanhemmat olivatkin avustamassa. Rahanmeno ei tuntunut niin pahalta, kun hankki asioista pikkuhiljaa ja päivä oli niin onnistunut. En siis kadu rahan menoa, vaikkase suunnitteluvaiheessa välillä hirvitti. Suosittelen kuitenkin aloittamaan säästämisen hyvissä ajoin, itsellä kun meinasi tulla pikkuisen kiire...

Link to comment
Share on other sites

Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, en pari kuukautta häiden jälkeen enää muista, kuinka paljon rahaa kului. Kyllähän sitä taisi sellainen 5000€ ainakin mennä, vaikka vanhemmat olivatkin avustamassa. Rahanmeno ei tuntunut niin pahalta, kun hankki asioista pikkuhiljaa ja päivä oli niin onnistunut. En siis kadu rahan menoa, vaikkase suunnitteluvaiheessa välillä hirvitti. Suosittelen kuitenkin aloittamaan säästämisen hyvissä ajoin, itsellä kun meinasi tulla pikkuisen kiire...

Link to comment
Share on other sites

Meillä meni kaikkineen varmaan 10 000€. Vieraita oli 125 ja paikkana pääkaupunkiseutu. Harmittaa. Jos nyt saisin valita, järjestäisin ravintolaillallisen vain kaikkein lähimpien kanssa ja puvuksi hankkisin tavallisen iltapuvun. Häät oli kyllä loistavat, ja niitä on kehuttu vuosienkin jälkeen. Pukukin oli todella kaunis. Mut silti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä oli aluksi tarkoitus rajoittaa budjetti noin 5 000 euroon, mutta se huomattiin alimitoitetuksi jo aikaisemmin. Budjetti nousi arviolta 6 500 euroon ja lopullinen menoerä oli 5 900 euroa, joka ei sisällä häämatkaa (ei sisältänyt budjettikaan).

Ei tunnu pahalta jälkikäteen, päivä oli ihana ja teimme mielestämme kaikissa valinnoissa fiksut päätökset :)

Edit. ääkköset hävis

Muokattu: , käyttäjä: Lenore
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...