Sign in to follow this  
Followers 0
Guest naimisiin_18.6.05

Oliko tyllialushame tukala ?

43 posts in this topic

Te kellä oli pelkkä tyllialushame (jos sellasia ees on olemassa, kun kaikilla taitaa olla vannealushame), niin olikos sen kanssa nyt tukala ja kuuma ja hankala olla, niinkuin monesta paikasta on saanut lukea?

Edited by Trio

Ei minusta, ainoastaan autossa matkalla kirkosta juhlapaikkaan tuli kuuma, mutta silloin ei haitannut vaikka helmaa nostikin niin että jalat saivat tuuletusta.  ;D Hyvin pärjäsin tyllikerroksieni kanssa.

Edited by Trio

Ei missään tapauksessa ollut. Mulla oli ainakin siellä alla ihan normaalia alushamekangasta, joten ei se tylli mitenkään edes hangannut jalkoja yms. Ja taatusti oli paljon helpompaa olemista, kuin vanteiden kanssa  ;)

No justiinsa .... Kumma vain miksi niin monesta paikasta saa lukea ja kuulla että vannehameen kanssa olisi muka paljon helpompi olla, että antaa jaloille tilaa liikkua ja viilentää jne.jne. .... Ja sitten että tyllihame just olis muka tukala.

Että se olisi muka harhaluulo että vanteiden kanssa olisi vaikeampaa olla, että asia on täysin päinvastoin kuulemma monen mukaan. Varsinkin tuolla www.morsiusgalleria.com nettikaupan puolella alushamefaktoissa on oikein pitkä kirjotus siitä miten vannehame on parempi ja tyllihame muka kamala taakkaa ja tuska pitää  

Edited by Trio

Ei ollut tukala. Tosin jos sattuu hirmu lämmin päivä niin saattaa ollakin.

Ekan kerran kaasona ollessa jouduin kesken juhlan näpräämään vannetta takaisin alushameeseen, kun se lähti irti  ;D Ja oli muuten hassun näköinen, kun vanne alkoi  sojottaa  hameen alta  ;D  

Muutenkin mielestäni tyllialushame näyttää tyylikkäämmältä kuin vannealushame, josta tosiaan ihan selkeästi erottaa vanteen muodon. Eikä se yhtään kuumalta tai tukalalta tuntunut  :)

Ei ollu vaikka oli hellepäivä  :)

Mulla oli reilusti tylliä, ei ollut tukala, mutta jumaliste että pisteli polvia, kun polvituttiin alttarilla ;D

Nyt voisin itsekkin vasta kysymykseeni ....

Mullakin siis oli reilusti tylliä ja oli KUUUUUUMA, huheijaa sentää, eikä ollut edes hellepäivä vaan ihan normaali lämmin kesäpäivä.

En tiedä sitten johtuiko tyllihameesta vai yleensäkkin että puku oli paksua satiinia ... Mutta jos nyt joutuisi (luojankiitos EI !!) uudestaan tuohon häiden järjestely rumbaan, niin haluaisin kyllä kokeilla vannehametta, sillä kyllähän sen nyt periaatteessa näin jälkiviisastuneena luulisi edes pikkaisen viilentävän oloa, kun se pitäisi pukua pois vähän jaloista, eikä kompastelisikaan helmoihin niin paljoa, ite kompastelin ainakin helmoihinkin aikalailla, ainakin tanssiessa.

Edited by Trio

Mulla kuitenkin oli ihan sama yhdistelmä, paksua satiinia ja runsaasti tylliä (itse alushame oli muuten taftia, joka hengittää vielä vähemmän!), eikä ollut mitenkään erityisen kuuma.

Kokemusta ei minullakaan vannealushameen käytöstä ole, mutta katselin erään morsiamen tuskailua oman vanteensa kanssa hänen häissään.

Saman huomion olen tehnyt kuin Marnie.

Minulla oli tyllialushame eikä kyllä lämpimästä säästä huolimatta ollut yhtään tukala. Tyllin alla oli mullakin normaali, laadukas (sähköistymätön) vuorikangas eikä hame lainkaan tarttunut jalkoihini.

Minulla tylli toimi ihan hyvin. Suurin osa tyllistä oli tosin hameen takaosassa ja alalaidassa, joten se piti muotonsa eikä alushame liimaantunut jalkoihin.

Sovitin alkuviikosta pukuani - minulla on tylliä ja yksi vanne. Olin ihan hiessä sovituksen jälkeen... Luulenpa, että ihmiset, jotka hikoavat suht helposti muutenkin, todennäköisesti "kärsivät" tylleistä enemmän. Täytyy ehkä kokeilla tuota alushametta - "muovinen" tylli on itsessään aika hiostava materiaali.

Ei ollut tukala ja sen kanssa oli todella helppo liikkua. En tarvinnut vessaankaan avustajaa... ;D

Vessasta tulikin mieleen, että ei tarvinut käydä vessassa koko päivänä  :o, ihme ja kumma ! Eipähän tarttenut ruveta purkamaan monimutkasia alusvaatevirityksiä jne. itse puku nyt ois ollut helppo sujauttaa pois päältä lattialle, mutta eipähän tarttenut, jeee  ;D

Oli se hieman kuuma ja vaikea tanssiessa, mutta vessassa oli helppo käydä.

Yksinkertainen vastaus: ei. Lämpöäkin oli kuitenkin jotain yli 20.

Minulla oli sekä vannealushame että tylliä eikä kumpikaan tuntunut yhtään hankalalta. Kuumuudesta en tosin osaa sanoa koska häät olivat helmikuussa.

Ei ollut tukala, tosin kyseessä oli talvihäät. Vessassa käyntiä vaikeuttivat paljon enemmän pitkät liehukehihat kuin tyllialushame (sen kanssa ei ollutkaan vaikeuksia) ja autoon menokin alkoi parin harjoittelukerran jälkeen sujua nopeasti ja luontevasti.

En ole vielä kerinny edes ostamaan alushametta, mutta mitä todennäköisimmin ostan vanteellisen. Sovituskierroksilla on pukkarissa tullu kuuma, ja aina kun on saanu kokeilla vannehameen kanssa, niin olo on ollu huomattavasti parempi kuin pelkän tyllialushameen kans.

Mä jätin vannehameen laittamatta. kun sovittelin sitä ennen juhlia, olo oli niin outo, että päätin olla ilman. Onneksi helma ei ollut niin pitkä, ettei se olisi onnistunut. Olin tyytyväinen ratkaisuun. Mutta puvun helmassa oli sen verran tylliä, ettei se välttämättä vaatinut vannehametta.

Nostanpas tämän, kun tänään ostin vannehameen (3-van.) ja on olevinaan niin älyttömän iso (paljaaltaan..ilman pukua siis) et mietin miten sillä pystyy istumaan jne. Lisää kokemuksia?

Mulla oli tosi runsas tyllialushame, ja helposti hikoilen, mutta mulla ei ihme kyllä ollut kuuma. Alushameen sisävuorikin oli keinokuitua. Tosin pukuni yläosa oli avonainen, joten voi olla että "haihdutin" sitten sitä kautta.

Minulla myös vannehame jossa kolme kerrosta tylliä. Ei tukala ollenkaan, mutta onkinhan nyt jo syyskuu

Edited by Trio

Ei ollut tukala. Tosin tyllin alareuna karhensi sukkiksia aika lailla, mutta siihen olin varautunut eikä jalassa siis ollut kalliita stay upeja.