Sign in to follow this  
Followers 0
Guest naimisiin_18.6.05

Oliko tyllialushame tukala ?

43 posts in this topic

Meillä oli häät 18.8., jolloin lämpötila oli päivällä jotain yli 20 astetta. Mulla oli tyllialushame ja raakasilkkinen hihaton hääpuku. Oli kyllä tosi kuuma, ainakin sisätiloissa, mutta onneksi olin varustautunut viuhkalla. Meillä tosin oli paljon vieraita aika matalassa juhlasalissa, joten siellä nyt tuli lämmin muutenkin. Yleensä olen pikemminkin palelevainen kuin hikoavainen, joten sikäli vähän yllätyin siitä miten lämmin hääpuvussa oli. Vielä illallakin, kun ulkona oli jo viileää ja muut naiset palelivat, en missään vaiheessa tarvinnut huivia harteilleni, vaan siinä vaiheessa olo alkoi olla aika sopiva.

Kuvittelisin että vannehame päästää paremmin ilmaa kiertämään hameen alla, mutta muuten sen kanssa olisi kyllä varmaan vaikeampi olla ja liikkua kuin tyllihameen kanssa.

Saman huomion muuten tein kuin Nemona, eli sukat menivät aivan käyttökelvottomiksi tyllin karhean reunan takia. Mulla oli tietysti ne kalliit stay upit, mutta mitäs siitä.  

Edited by Trio

Minulla oli tyllitetty vannealushame, ja itse ainakin pärjäsin sen kanssa loistavasti!

Missän vaiheessa ei ollut hankaluuksia kävellä, istua, polvistua, kömpiä autoon tms. Vessassa käynti (kävin itseassa melko montakin kertaa..) sujui ongelmitta kun otti pari hameen kannattelijaa mukaan :D

Kuvittelisin kyllä että vanne kaverina olisi ehkä hitusen helpompi elää kuin pelkän tyllialushameen. Mäkin ajattelin eka että menen ihan solmuun sen vanteen kanssa, mutta se oli aivan turha huoli!

Mulla ei ollut sen enempää tyllejä kuin vanteitakaan, joten omasta kokemuksesta en voi häiden perusteella puhua, mutta muuten tyllin kanssa ollessani tekemisissä, niin mua ainakin se kutittaa aivan pirusti, eikä auta, vaikka olis sukkahousut jalassa, oon niin herkkä kutiamaan. Joten kannattaa varmaankin kokeilla ennakkoon, ettei sitten hääpäivänä näytä siltä kuin syyhy olis iskenyt. :)

^ Eikös siinä tyllin ja ihon välissä yleensä ole vuorikangas..? Jos vuorikangas puuttuu, niin taatusti kutittaa.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Ei ollut tukala.

Minulla oli pukuun helmaosan alle valmiiksi ommeltuna tylliä, jonka alla oli vielä vuorikangas. Ei kutittanut eikä ollut tukala, vaikka lämmintä oli päälle 20 astetta. Vessassakäynti ja kaikki muukin toiminta oli helppoa, ja olen tyytyväinen etten ottanut lisäksi vannealushametta. Valinta riippuu tietysti myös siitä, kuinka muhkean helman itselleen haluaa! Tietyn rajan ylittyessä vanne on varmaan ainoa vaihtoehto...

Tyllialushameen kanssa oli todella helppoa olla ja liikkua, itsellä oli siis stilissiman merenneitomallisen puvun alushame.

Nyt täytyy sanoa että ehdottomasti tylli on parempi, vaikka häitäni en ole viettänytkään, mutta wanhojen tanssit kyllä!

Ja todellakin vuorikangas tyllin ja jalkojen väliin!

Ihan käytännön syistäkin tylli, saat käydä YKSIN vessassa (et tarvitse apua hameen pois otossa/pukemisessa ja no kerron nyt tämänkin: kaverini meni naimisiin aikoja sitten, vannehameen kanssa, ennen vihkimistä tuli pissa hätä ja aikaa ei ollut enää riisua mekkoa... minä kaasona pidin hametta ja vanteita ylhäällä ja sulhanen pyyhki... :lol: joten ehdottomasti haluan tyllin!

niin ja jos hääpukusi kangas ohutta tai ohuehkoa vanteet näkyvät rumasti läpi!

toisaalta jos hääpukusi kangas on raskasta, tylliä menisi NIIN paljon ennen kuin sen saisi ylös, että vanne taitaa olla "viileämpi" vaihtoehto.

Niin ja ei ollut tylli kuuma, tosin minulla ei ollut tylli "suorana" ja montaa kerrosta vaan taitettuna kaksin kerroit ja nauhakujan ompelu ja nauhakujaan ja rypytys. tämä "sykkyrä" ommeltiin alushameeseen, eikä todellakaan pistellyt jalkoja, koska tuota terävää reunaa ei ollut jalkoja vasten! (tosin en tiedä onko tämä se "normaalikin" tapa tehdä tuo tyllialushame??? :blink:

Kiitos vinkeistä! Uskallan ehkä sittenkin ottaa tyllialushameen pukuni alle. Olen kuullut yleisimpiä perusteita vanteen "paremmuudesta" ja en ole osannut siksi päättää. Häät ovat elokuun lopussa ja palelen lähes aina, joten tuo kuumuus ei haittaa. Minua ainakin harmittaisi vanteen muodon näkyminen helmassa ja toisaalta hääpäivänä vessakäynti taitaa olla niitä ainoita hetkiä olla hieman rauhassa. Ehkä :D

ihan perushame, ei hääpukua, jossa kuitenkin kolme alushametta, joita yksi tylliä. oli ihana ja ilmava

Mielestäni vannealushame lisäsi juuri tuota ilmavuutta eikä ollut siis lainkaan tukala!

Ei tullut liian kuuma mullekaan tyllialushameessa, toimi oikein hyvin :)

Ei missään tapauksessa ollut tukala, sen kanssa oli helppo liikkua, istua ja käydä vessassa :) Paljon parempi kuin vannehame. ja hame myös sai luonnollisen ulkonäön ilman vanteita.. jos kukaan nyt tuota selitystä ymmärtää..

Ei ollut yhtään tukala, en missään nimessä halunnut vannehametta koska se näyttää krkon kellolta liikkessä... :)

Suunnittelen tyllialushameen ostoa..

Tässä linkki hameeseen mitä meinaan:

Tyllialushame

Onko kellään kokemuksia juuri tuosta alushameesta?

Minulle tulee morsiussatiinista oleva hääpuku laahuksella..mietin että onko tuo hyvä sen alle..

En pidä vannehameista..jäi kauhuskenaario kavereiden häistä mieleen ku mekko tuli tanssiessa viiveellä perässä..

Mulla oli muhkea tylli/vannealushame.

Se lämmitti mukavasti yli 30 asteen pakkasessa, piti hameen kauniisti ryhdissä ja oli muutenkin ihan hyvä kapistus raskaan laahuksen kanssa.

Ainoa ongelma tuli esiin hääautoon ahtautuessa, se oli ensimmäisellä kerralla ongelmallista ennen oikean "tekniikan" oppimista.

Ilman kunnon alushametta puku ei olisi ollut niin upea mitä se oli.

Nostelempas tätä, kun kiinnostaisi kovasti ottaa puvun kanssa sitten tyllialushame vanteiden sijaan. Kaikissa iltapuvuissani on aina ollut vain tylliä "kohokkeena" enkä haluaisi häihinkään vanteita. Varsinkaan, kun en talvella mitään viilennysominaisuuksia tarvitse :grin:

Kuinkahan muhkean helman pelkällä tyllillä saa? Minkä hintaisia ovat tyllihameet olleet ja onko niitä kokeiltavaksi morsiuspukuliikkeissä, kokemuksia?

Minäkin olen kiinnostunut kokemuksista! Kotona odottaa tyllihame ja olen nyt miettinyt pitääkö siihen jotain vanteita alkaa vielä tuunailemaan muun tuunailun lisäksi :girl_sigh:

Mä nyt en ole vielä naimisiin asti päässyt, mutta vanhojen tansseissa mulla oli vuokralla tyllialushame. Halusin nimenomaan sellaisen, koska usein mitä olen vannealushameita nähnyt, niin siitä vanteesta jää sellainen "rantu" näkyville ulospäin. Sitä en muista, kuinka paljon hameessa oli tyllikerroksia, mutta aika muhkea se muistaakseni oli.

Vanhathan on helmikuussa, mut välistä tuli enemmän sisällä istuskelua ja bussilla kierreltiin kaikki paikkakunnan koulut, vanhainkodit sunmuut, niin ei se ainakaan minusta ollut sisälläkään yhtään hiostava. Kesällä asia voi tietty olla toinen, silloin mä tosin hikoilen ku pieni sika vaikkei mitään olisi päälläkään, että en olisi sopiva henkilö arvioimaan asun hiostavuutta xD

Minusta lopputulos oli mukava, "luonnollinen" ja sopivan muhkea. Sen kanssa oli myös helppo istua. Tältä se näytti:

IMG_1727Kopio.jpg

Edited by aivansama