Jump to content
Naimisiin.info

Oletteko tyytyväisiä vihkisormukseen?


Ei

Recommended Posts

  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En ole täysin tyytyväinen. Vihkin timanttirivi ei ole minun tyyliä, olisi pitänyt ottaa sittenkin vain yksi kivi. Lisäksi kihloja ostaessa olisi pitänyt valita materiaaliksi palladium valkokultaseos, josta vihki on valmistettu. Nyt kihlan pinnasta häviää rodinointi kohtuullisen nopeasti ja palladium valkokultainen vihki säilyttää hyvin värinsä. Omaan silmään väriero on luonnollisesti dramaattinen!  

Tosin kaikki muu on sormuksissani täydellistä: sopivat toisiinsa, ovat yhtä leveitä 4+4 mm = juuri sopiva leveys, valkokultaisia ja vihkin timantit on istutettu rungon sisään (käytännöllistä).  

Link to comment
Share on other sites

Mulla turpoaa sormet kesällä ja en saa vihkisormusta kunnolla sormeen. Ostan varmaan kihlan pariksi sileän valkokulta sormuksen mitä voin käyttää kesällä ja käytän vihkisormusta sitten talvella. Mulla on molemmat sormukset 5 mm leveät, mahtuisi varmaan paremmin jos olisi kapeammat. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt ostaa tai ainakin katsoa vihkisormus samalla kun osti kihlasormuksen. Mutta mulla meni kihla uusiksi kun kultaseppä pilasi sormuksen suurentaessa ja kaiken murheen jälkeen en halunnut enää samanlaista sormusta muistuttamaan kaikista vaikeuksista.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Joo, oon tyytyväinen. Kihlaa ostaessa päätin, että haluan kaks samanlevyistä, toisiinsa sopivaa ja kokeilin kahta samanlevyistä kihlaa. Molemmat sormukset on 4mm, tuntu et 5mm ois ollu jo liian levee mun sormeen, varsinkin kun ne turpoo aika paljon kesällä.

Kihla on silee puolipyöree keltakulta, vihki muuten samanlainen (teetin sormuksen, joten vihkisormus on identtinen kihlan kanssa), mutta yks pyöree timantti, jota reunustaa valkokultaistutus. Ei siis teräviä reunoja tarhantädille. Oon tosi tyytyväinen ja päätin sormuksen mallin jo vuos ennen häitä. Lopullinen valinat (=tilaus) tehtiin maaliskuussa.

Link to comment
Share on other sites

Olen ehdottoman tyytyväinen! Sormukset vievät sentin verran tilaa sormestani. Vihkisormusta valittaessa vaihtoehdot olivat vähäiset, koska kihlasormus on leveä ja pyöreä. Kokeilin ensimmäisessä liikkeessä sormusta, jossa oli neljä timanttia ja ne muodostivat sormuksen toiseen reunaan salmiakin muotoisen kuvion. Kuvio rikkoo sormuksen muuten tasaisen reunan ja tekee siitä hieman erikoisen. Yksinkertaisesti kaunis! Kävimme muissakin liikkeissä katsomassa eri vaihtoehtoja, mutta aina paras vaihtoehto oli se ensimmäisenä kokeilemani sormus, jonka sitten ostimme

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

olen! sentin verran sormessa kelta & valkokultaa ja vihkissä 9 timangia yht. 0,18 oc. Sopiovat loistavasti yhteen ja ulkomailta ostettu kihla tuottikin päänvaivaa kun ei meinannut siihen sopivaa täältälöytyä millään... Mutta sitten löytyi ja siitä asti se on ollut THE ONE!

ainoastaan sileän vihkin naarmuuntuminen on harmittanut... matta kihlassa kun naarmut ei näy niin selvästi

Link to comment
Share on other sites

Olen tyytyväinen. Omat kriteerini sormukselle olivat:

- ei häiritse

- ei tartu esim. tekstiileihin

- ei rajoita hanskojen käyttöä

- kiviä saa olla - mieluiten sellaisia, joiden havaitsemiseen ei tarvita suurennuslasia.

Sopiva sormus löytyi Rhodos Goldista, Euroopan suurimmasta "kultatehtaasta" - vaikka varauksella ensin ostoon suhtauduinkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vielä en tiedä, kun häihin on pari viikkoa aikaa. Halusin sulhon valitsevan sormukseni ja lopulta kävimme yhdessä katselemassa vaihtoehtoja, joista joku on sitten minulle valittu. Itse olen myös paksusormista lajia, joten pelkkä vihkisormus tulee sormeeni (kihloja meillä ei ole ollenkaan) ja senkin täytyy olla siro ja kapea. Tosin näkymätön siitä ei tule, sulhon kalpeasta naamasta päätellen timantteja on ja näyttäviä sellaisia...

Kerron myöhemmin, kuinka tyytyväinen siihen olen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Erittäin tyytyväinen.    

Itse olisin tyytynyt halvempaankin, mutta sulhanen vaati, että timanttien pitää olla kunnon laatua ja niitä pitää olla tarpeeksi.

Nyt sormessa kimaltelee kuudetta vuotta keltakultainen kapea sormus, jossa on yhdeksän timanttia. Kihlasormus on myöskin kapea, mutta ilman kiviä. En usko, että koskaan kyllästyn, kun on niin klassinen malli.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...