Ei

Oletteko tyytyväisiä vihkisormukseen?

230 viestiä aiheessa

Oletteko nyt rouvina tyytyväisiä siihen, millaisen vihkin valitsitte? Vai ottaisitteko nyt toisenlaisen?

Onko sormusyhdistelmä esim. liian leveä tai muuten hankala?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tyytyväinen, tämä on tyylikäs ja ajaton valinta. Ajattelin jo sitä aikanaan valitessa (tai jo silloin kun kihlaa hankittiin), että sen sormuksen pitää sopia niin iltapuvun kuin tuulipuvunkin kanssa. Niin se tekeekin. Sormus on tosi yksinkertainen valkokultainen ja yksikivinen. Käy joka tilanteeseen ja tietysti kihlan kanssa yhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiinnostaisi vielä yhdistelmien leveys. Kuinka leveät sormukset teillä on yhteensä ja onko tuntuneet sopivilta, liian leveiltä vai liian kapeilta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi tyytyväinen olen. Sandbergin Merivirta vihkisormuksena, en ole kauniimpaan vielä törmännyt  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-

Muokattu: , käyttäjä: Prue

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erittäin tyytyväinen. Kihla on leveä sileä kulta ja vihki on siro, kapea mihin upotettu vinosti kolme pientä timanttia. Kelta ja valkokultaa ja ei tartu mihinkään eikä ole nirhaavia kohtia tms.

Edit: Me lähdettiin oikein kunnolla katselemaan sormuksia ja tämän kun näin, se oli siinä. Muut ei tuntunut miltään...ja mä ajattelin etukäteen jotten tahdo timantteja tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joka päivä edelleen mä toljotan tätä ja ihailen sitä ja kehun kuin kaunis se on

Sama täällä! Löysin vihkin lähes 2 vuotta ennen häitä ja mikään muu ei enää ollut yhtä hieno!

Niin ja mun kihla on 3mm "tavallinen", keltakultaa. Vihki on keskeltä 7 tai 8 mm ja kapenee taakse niin että on sieltä n.3mm. Ihan sopiva toi noin sentin yhteisleveys, vaikka mulla onkin lyhyet sormet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Cassandra

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aika tyytyväinen. Kihla tavallinen keltakultainen puolipyöreä, vihkisormus vähän kapeampi puolipyöreä ja yksi pieni timantti. Teetimme vihkisormukseni, koska halusin yhden kiven tietyllä istutuksella ja materiaaliksi löytyi isäni kihlasormus. Toisaalta olisi ollut kiva että sormukset olisivat yhtä leveitä, mutta näyttävät hyvältä näinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen erittäin tyytyväinen.  

Näyttävät päivä päivältä vielä kauniimmilta.

Yhdistelmänä ovat siis nämä kaksi Kalevala Korun sormusta, 2 x 5 mm = 10 mm.

6307-sormus-k-tim.jpg6308-sormus-k-tim.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen lopulta oikein tyytyväinen. Se ei ollut sikäli yhtään itsestään selvää, että sormus oli miehen tekosia, enkä ollut nähnyt sitä etukäteen. Tämä oli miehelle tärkeää, joten suostuin siihen vaikka kaverit huusivat että olen aivan sekaisin kun luovun päätäntävallasta tässä nimenomaisessa asiassa.

Sentään en voi väittää että asia olisi mennyt ongelmitta: mies ei ollut tullut ajatelleeksi että vihkisormuksen pitäisi sopia yhteen kihlasormuksen kanssa, joten kihla meni minulta sitten kokonaan uusiksi. Mallit eivät sopineet yhteen (kihla oli pyöreäreunainen ja melko litteä, vihki on flakka ja selvästi paksumpi), eivätkä kullan sävyt sopineet yhteen (kihla oli jotenkin keltaisempi, vihki vähän punertavampi). Myös itse vihkisormusta täytyi vähän korjailla, sillä ensinnäkin se oli aivan liian iso (en tajua miten se on mahdollista, sillä miehellä oli kyllä mallina sopivan kokoinen sormus - hän oli kai päättänyt ottaa "varmuuden vuoksi" isomman, tai jotain muuta miehen logiikkaa) ja toiseksi mies oli kaiverruttanut siihen väärän päivän (minä halusin sen päivän jolloin oikeasti menimme naimisiin maistraatissa, mies oli valinnut sormukseen bileiden päivän).

Mutta kaiken tämän sähläyksen ja turhan rahanmenon jälkeen olen todella onnellinen sormuksestani ja rakastan sitä todennäköisesti enemmän kuin jos olisin itse ollut sitä valitsemassa. Se on vähän niin kuin lasten päiväkodissa askartelemien savimöykkykynttilänjalkojen kanssa - ei se virheetön suoritus vaan se suuri tunne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maaliskuusta asti vasta kahden sormuksen kanssa, mutta ainakin vielä olen tyytyväinen

Sormukseni ovat valkokultaa, leveydeltään 5,2 mm + 4,5 mm

Vihkisormuksessa on upotettu timantti, en halunnut mitään ulokkeita  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on yksinkertaisin mahdollinen yhdistelmä eli 2mm paksu kihla ja 4mm paksu vihkisormus. Molemmat ovat valkokultaa ja kummassakaan ei ole kiviä tai mitään ihmeellistä. Mielestäni tämä oli paras valinta ihmiselle, joka ei ota sormuksia pois kuin leipoessa, mitä tapahtuu max. 4 kertaa vuodessa.

Ja aiemmassa elämässäni olen onnistunut kadottamaan kivet sormuksesta kuin sormuksesta (myös isän äidille ostamasta pirun kalliista timanttisormuksesta, jonka äiti antoi minulle, kun se ei mahtunut sen sormeen enää), joten tämäkin pikkuseikka vaikutti hieman siihen, etten valinnut kiviä sormuksiini. Fuksi on kuitenkin luvannut teettää mulle samanlaisen sormuksen sinisafiirilla kuin vihkisormukseni on, jota kuulemma saa pitää erikoistilanteissa vain. Mahtaako sellaista tullakaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jepjep. Sileä kihla 3.5mm ja yhdellä 0.17 ct princess-hiotulla timungilla varustettu vihki 5mm. Sormukset valkokultaa. Ookoo molemmat  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En ole tyytyväinen ja jos nyt valitsisin, niin ottaisin toisenlaisen. Ja syy on juuri tuo esimerkkinä mainitsemasi leveys. Kihla 4mm vihki 7mm on osoittautunut jotenkin ahdistavaksi yhdistelmäksi. Joskus tulevaisuudessa varmaan pitää hommata uusi sormus. Tällä hetkellä olen ratkaissut ongelman niin, että kuljen aika paljon ilman sormuksia. Ja siis tosiaan ihan ilman, sillä jotenkin pelkän kihlasormuksen pitäminen tuntuisi tyhmältä.

minun yhdistelmäni tulee olemaan juuri tuo sama eli kihla 4 mm ja vihki 7 mm. en ole todennut tätä yhdistelmää ahdistavaksi, kun olen vihkiä välillä kotona sovitellut ja se johtuu tod.näk. juuri siitä, että vihki on kihlaa isompi, toisin kuin sinulla.

jostain silloin kultasepänliikkeessä keksin, että haluan vihkisormuksen 0,5 mm isompana kuin kihlan. jotenkin vain ajattelin, että kun vihki on niin leveä, se olisi miellyttävämpi hieman höllempänä eikä niin tiukkana kuin kihla. kunpa saisit vihkisi suurennettua jotenkin helposti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi tyytyväinen olen  :

Valitsimme ajatonta eleganssia eli kruunuistutettu timantti keltakulta sormuksessa (leveys 2-3mm)

Kihla samanlainen ilman timanttia (pyöreys väri jne - leveys 3,5mm)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovittelin sormuskaupassa vaikka minkälaisia timanttisormuksia, mutta mikään ei tuntunut kivalta. Kihlasormus oli ihan koruton, keltakultainen ja sileä. Olisin aikoinaan halunnut valkokultaisen, mutta mies halusi keltakultaisen.

Sitten kokeilin samanlaista sormusta kuin kihlasormuksenikin, mutta valkokultaisena. Se tunne "tää se on" ei ole muuttunut mihinkään! Ei mitään kiviä, eikä minkäänlaista kuviota. Ja sopii muuten loistavasti kihlasormuksen kanssa! Erikoisen tästä tekee se, että miehellä on tismalleen samanlaiset sormukset. Näyttää hyvältä myös hänen sormessaan!

En ole siis katunut hetkeäkään ja ihailen sormuksiani päivittäin. Aivan ihanat!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mäkään valitettavasti ihan supertyytyväinen ole. Mun vihkisormus teetettiin edesmennen mummuni kolmesta ohuesta sormuksesta ja siihen upotettiin timantteja. Nyt katsottuna timantit ovat vähän liian pieniä (suhteessa kihlan timanttiin) ja upotuskin on hoidettu vähän kökösti. Varmaan jossain vaiheessa hankin uuden sormuksen tai jotain...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt on vihkisormus puoli milliä suurempi ja kaikki on taas hyvin. Sormus lähetettiin Sormuspajalle suurennettavaksi. En tiedä, mitä sormukselle on tehty, mutta mitään jälkiä siihen ei jäänyt. Hintaa remontille tuli 52 euroa.

Eli tässä tuli nyt siis samalla infoa niille, joilla on Sormuspajan sormus.

Hieno juttu, K-K!

Onkohan 4 millin (kihla) ja 5,5 millin (tuleva vihki) välillä niin suuri ero, että mukavuuden takia leveämmän pitäisi olla isompi? Itse olen koko ajan ajatellut eron olevan niin pieni, ettei vihkin tarvitse olla isompi. Mutta en sitten tiedä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erittäin tyytyväinen. Sormuksen suunnittelin itse joten syytä on ollakin. Yhteisleveys on 8-9 mm ja sormukset liitetään yhteen joten aika leveä tulee mutta ei haittaa käytössä ollenkaan. Sormus ei muodostaan huolimatta tartu mihinkään eikä raavi koska suunnittelussa otin tämän huomioon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teetimme minulle uniikin valkokultaisen vihkisormuksen. Nähdessäni sormuksen harmittelin ensin hieman, sillä siinä olevat kaksi sydäntä olivat mielestäni hieman liian etäällä toisistaan. Mutta vähän aikaa katseltuani ja sulhasen kanssa juteltuani päädyin siihen, että parempi niin. Sormus näyttää "tasapainoisemmalta" ja on erittäin kaunis. Myös kaiverrus näyttää hyvältä.

Nyt kun on ollut kauheat helteet ovat sormeni olleet varsin turvoksissa, joten leveähkö vihkisormus tuntuu varsin ahtaalta. Mutta sovittaessani sitä ensimmäistä kertaa ei ollut näin kuuma sää ja silloin sormus tuntui täysin sopivalta. Joten ehkä on vaan hyvä, että se helteellä on hieman tiukka, eipähän sitten talvella ole liian löysä.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En minäkään ole enää täysin tyytyväinen vihkisormukseen... Häistä ei ole pitkää aikaa, mutta sormus ja timantit ovat jo pienentyneet dramaattisesti, vaikka ostohetkellä 0,78 ct tuntui niiiin isolta määrältä. Nyt olisin ottanut seuraavan tarjolla olevan karaattimäärän muuten samasta sormuksesta eli 1,00.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään