Guest helsu

Muistiko työpaikka häänne?

307 posts in this topic

Saitteko työpaikalta lahjan/onnittelun mennessänne naimisiin. Mieheni sai aika kalliin lahjan, minä en mitään... Ihan asialliset onnittelut kyllä töihin palattuani

Joo, muisti kyllä. Häihin olin kutsunut ainoastaan yhden työkaverini, mutta hän toi mukanaan lahjapöytään ison kortin, jossa oli onnittelut koko työporukalta. Suloiset olivat keränneet 190 euron lahjapotinkin!  

Lisäksi nyt, kun palasin loman jälkeen töihin, saa koko ajan käytävillä kulkiessaan onnitteluja ja halauksia. Ja mun huoneen oveen oli tehty Ellen kansi, jossa oli kansikuvana meidän hääkuva ja jotain häihin liittyviä lööppejä...  

Miehen työpaikalta meni parikin tyyppiä aika lähekkäin naimisiin, ja heille järjesti esimies pienen "hääjuhlan" ennen kesälomia. Olivat skoolanneet kuohuvaa, ja kukin naimisiin menevistä pojista sai kotiin viemisiksi kahden hengen piknik-repun, jossa oli sisällä pullo kuohuviiniä ja sydämen muotoisia suklaakonvehteja.

Oltiin kyllä erittäin otettuja kumpaisenkin saamasta huomiosta.

Mun työpaikalta saatiin työkavereiden keräämä rahalahja ja miehen työkavereilta saatiin ihanat pellavapyyhkeet

Palkallinen vapaapäivä. Mentiin salaa naimisiin ni ei ollu kukaan varautunut lahjoin.

juu muistivat. saimme kauniin siniset tyynyliinät,joissa oli värssyt molemmissa erilaiset ja sinisiä kukkia. Kaunis ele minun mielstäni kun odottanut mitään... halauksia ja onnitteluja mielin määrin..

Mun työpaikka muisti lahjakortilla Pentikkiin.. Oli ihana yllätys! Varsinkin kun en osannut odottaa mitään... Sulhon työpaikka ei muistanut sen kummemmin. Osa syy varmasti miesvaltaisessa henkilökunnassa ja kesälomat. Ja meidän naimisiin menokin paljastui vasta alkukesästä siellä. Yleensä ovat kyllä muistaneet esim. työkavereiden lapsia (esim. rippi ja yo-juhlat). Mutta meitä ei haitannut yhtään, ei ne lahjat nyt päätarkoitus olleetkaan  ;)

Mun kollegoista oli reilu puolet muistanut Olivat keränneet kolehtia ja muuttaneet sen lahjakortiksi...ja mä en todellakaan odottanut yhtään mitään. Oli hillitön yllätys häissä huomata tämä, kaksi ystävääni oli samassa työpaikassa mun kanssa silloin ja he ujuttivat sen vaivihkaa lahjapöydälle.

Minä en kertonut työpaikalla etukäteen mitään naimisiinmenostani eli se paljastui työkavereille vasta jälkikäteen eli sunnuntaina olivat lukeneet Hesarista. Lähdimme heti häiden jälkeen häämatkalle ja tällä välin työkaverit olivat keränneet kolehtia ja sain sitten töihin palattuani 150 €:n lahjakortin Stockalle. Olin kyllä erittäin yllättynyt tästä!! Lisäksi tietysti on tullut iso kasa onnitteluja ja halauksia. Eli olin kyllä iloisesti yllättynyt saamastani huomiosta, etenkin, kun en ollut kertonut siellä mitään etukäteen.

Miehen työpaikalla ei muistettu mitenkään, kun ei siellä taida edes tällä hetkelllä esimies tietää, että hän on mennyt naimisiin. Miesvaltainen ala kun on, niin siellä ei kovin paljoa puhuta yksityisasioista, joten ei tämäkään asia ole tullut esille. Eikä tainnut kukaan työkavereista huomata edes Hesarissa ollutta ilmoitusta.

Minä sain lahjakoritn oman osaston väeltä ja parilta läheisemmältä työkaverilta marimekon tyynyliinoja. Olin todella otettu ja iloisesti yllättynyt. Mies ei ole töissä, mutta sen koulukaverit (ei mitkään kovin läheiset) anto meille lahjan.

Miehen työpaikalta saimme ison setin Hackmanin Elegia aterimia jotka olivat lahjalistalla. Omalta työpaikaltani taas saimme pullon oikeaa shampanjaa, joka odottaa vielä 1,5v jälkeen tarpeeksi juhlavaa tilaisuutta sen nauttimiseen.  

edit: Niin, ja tietenkin onnitteluita ja halauksia tuli todella paljon jälkeenpäin! Kaikki eivät tienneet etukäteen naimisiinmenostani joten lomallelähtöilmoitus "Neiti Vartiainen lähtee lomalle xx.xx. ja Rouva Tiuraniemi palaa lomilta xx.xx." tuotti positiivisesti yllättyneitä sähköpostionnitteluja.  

Tyokaverit muistivat pienella sopolla lahjalla, joka oli tosi iloinen yllatys koska olin vain kesaduunari ja alkukesasta menin viela naimisiin.  Ja kovasti onniteltiin ja myoskin touhuttiin ihan kiitettavasti niista haista  ;) Miehen tyopaikalla oli juotu samppanjaa ja onniteltu.

Työnantajani oli kirkossa todistamassa vihkimistä (olin kutsunut) ja koko työporukalta saatiin lahjaksi keittokirja ja hassuttelukirja. Molemmat oli todella huolella juuri meille valittuja lahjoja (yllättäin kirjakauppa, missä olen töissä) ja lämmitti mieltä kovasti.

Mieheni työpaikalta saatiin lahjakortti Pentikin liikkeeseen ja oltiin kyllä todella iloisesti yllättyneitä

Omalta työporukalta ei tullut mitään. Yhden työkavereistani kutsuin häihin, koska olemme ystäviä työn ulkopuolellakin. Hän tietysti saapui ja toi perheineen lahjan. En tiedä sitten syksyllä, kun esikoinen syntyy, muistaisivatko silloin. Ainakin edeltäjääni muistivat, kun hän synnytti poijjaan.

Omalta työpaikalta sain 200 euron lahjakortin Stockalle, tämä ylitti hurjimmatkin lahjaodotukseni! Lahjakortti tuli yritykseltä, työntekijät eivät keränneet keskenään mitään (ei ole tapana ollut) enkä naimisiinmenoa mainostanutkaan kenellekään, oikeastaan vain esimies ja pari muuta tiesivät.

Mies ei saanut työpaikaltaan mitään, mutta vaikea saadakaan, jos kukaan ei tiedä, että naimisiin on mennyt.

Vivy sai ensimmäisessä koulunaloituspalaverissa ablodit ja onnittelut nimenmuutoksesta, sulholle kait ovat enemmänkin työkaverit "piruilleet". Lahjoja emme ole olleet vailla..

Edit. Ja nyt sain lahjashekin. Työkaverit olivat keränneet kolehdin..

Minä olen taas missannut jotakin, koska en ollut ollenkaan tajunnut, että työpaikalla jotenkin noteerattaisiin. En olisi varmaankaan kuin onnitellut edes läheistä työkaveria. Nytpä olen taas tämän verran viisaampi

Juu, mun työkavereiltä saatiin ihanat marimekon kylpytakit  

Ja sulhon koko työpaikka olikin juhlissa mukana, kun on niin pieni jengi

Työpaikka ei muistanut, mutta lähimmät työkaverit kylläkin (muutama oli jopa häissä). Miehen työpaikka muisti, muistaakseni 100 e shekki. Ja hänen työkaverit muistivat myöskin rahapuulla, joka on vieläkin purkamatta. Kovasti on koitettu laskeskella, että paljon rahaa on. Ilmeisesti joku 80 euroa.

Työpaikka sinänsä (olen vuokrafirman kautta töissä) ei muistanut mutta työtoverit keräsivät pikaisesti rahaa kasaan ja kävivät ostamassa keräämäämme astiastoa töihinpaluupäivänäni! Olin todella iloisesti yllättynyt, koska en ollut kertonut kuin parille henkilölle naimisiinmenosta ennen häitä, koska en halunnut siitä suurempaa numeroa, joten en todellakaan odottanut myöskään mitään lahjoja. Vuokrafirman sopimuksessa vihkipäivä on palkallinen vapaapäivä. Lisäksi sain kaikilta onnittelut, kun huomasivat nimeni muuttuneen.

Työpaikallani muistetaan aina kaikkia erilaisina merkkipäivinä, joten meillekin oli ostettu hieno taulu (jolle ei tosin paikkaa ole vielä löytynyt) porukan keräämillä rahoilla.

Miehen työpaikalta saimme lahjalistalta löytyneen veitsitukin ja hyväksi on sekin lahja havaittu.

Kesätyöpaikastani saimme lahjan (lahjalistalta vieläpä), miehen työkaverit olivat häissä ja toki lahjan toivat mukanaan. Myös miehen firmalta tuli erikseen lahja.

Ei saatu mitään mun työpaikalta (sulho ei töissä). Onnitteluja sain kovasti. Toin kakkua henkilöstöpalaveriin häiden/loman jälkeen ja näytin hääkuvia. Kovasti kaikki kyselivät miten meni häät, ihan yksityiskohtia myöten.

Olin vähän odottanut jotain lahjaa mutta koska mä aina hommaan kaikille synttärilahjat (harjoittelijoille yms myös) sun muut niin ehkä porukka on vähän vielä hakusalla että antavatko jotain vai ei ja kuka sen hommaa.

En kutsunut ketään töistä koska olen ollut alle vuoden töissä ja olisin sitte joutunut kutsumaan 20 henkee (tosi tiivis työyhteisö ja kaikki tasa-arvoisia) aveceineen... Toimistonhoitaja vahtimestarin kanssa meinasivat tulla kirkkoon miehineen mutta eivät sitten muistaneet oikeaa vihkiaikaa niin eivät tulleet.

En kertonut töissä kuin parille tyypille, eikä myöskään minkäänlaisia lahjoja (eikä sen paremmin juuri onnittelujakaan) tullut. Vähän sitten tuntui turhanaikaiselta viedä kakkua / kuvia näytille, joten en tehnyt tuotakaan. :-/

Me saatiin mun työpaikan sihteereiltä villasukat, sellaiset missä on koiria!

Mun työpaikalta saatiin suht arvokas lahja ihan meidän lahjalistalta.