Guest helsu

Muistiko työpaikka häänne?

307 posts in this topic

Miehen työpaikka ei muistanut mitenkään. Tosin häissä oli muutamia työkavereita, jotak sitten toivat lahjat.

Itse sain omalta sivukonttorin ihmisiltä lahjan ja sitten konsernin pomolta Pentikin maljakon.

Saatin molempien työpaikoilta todella hienot lahjat, sitten vielä minun työkaverit oli keränneet "hupilahjaan" rahaa. Olin todella positiivisesti yllättynyt!

Mieheni sai jo häihin lahjakortin, minä luulin ensin töihin palattuani, etteivät muistaneet kuin "lämpimällä kädellä", mutta parin kuukauden päästä, yllätyksekseni, sain kanssa rahakkaan kirjekuoren. Olin vähän nolona ja iloinen huomiosta! Kesälomat taisivat hidastaa toimintaa...

Minun työnanatajani tai työkaverini eivät muistaneet miteenkään (meillä ei ole tapana kerätä hääkolehtia, ja valtio ei paljoa lahjoja antele).

Mieheni työnanataja (ja samalla ainoa työkaveri) osti meille hienon kynttilänjalan (lasisen, ihme kyllä jopa tyyliäni). Se oli tosi mukavaa.

Työpaikallani lomalta palattuani odotti aamukahvitunnilla kuohuviini ja täytekakku. Lahjaksi saimme 100 e lahjakortin viheralan liikkeeseen, he kun tietävät että meillä on pihaprojekti edessä. En osannut odottaa mitään lahjaa, aavistelin että jotain herkkua on tilattu kylläkin kahvipöytään. Osasivat yllättää iloisesti. Myöhemmin saimme vielä aivan ihanat kynttiläjalat ja hääkuvallemme täydellisen valokuvakehyksen työpaikan naisilta. Ei ne lahjat niin tärkeitä olleet vaan heidän ihana ajatus ja elämänohjeet  

Miehen työpaikka muisti meitä digikameralla, josta olimme haaveilleet pitkään

Lahja tuli niiltä jotka olin kutsunut, paljon halauksia niiltä joita en ollut kutsunut, ja muutama yhteistyökumppani on muistanut kukilla tai sampanjapulloilla.

Saatiin mun työkavereilta kaksi paria kahvikuppeja keräämästämme sarjasta, miehen työkavereilta saunakiulu täynnä kaikkea saunatilpehööriä ja mun luokkakavereilta Pentikin maljakko.

Oikein jännityksellä odotan muistavatko työpaikalla mitenkään tulevia häitämme. Työkamut on kyllä kivoja tyyppejä. Palkallista vapaapäivää ei herunut koska häät ovat lauantaina, jos ois arkipäivänä niin olisi tullut vapaata. Kuka nyt arkipäivänä menee naimisiin ellei sitten maistraatissa tai muuten pienemmällä piirillä. Itselle ois kelvannut sellainenkin, mutta mies haluaa isot häät.

Olemme kumpikin opiskelijoita joten työpaikoilta ei lahjoja tullut. Urheiluseurani (jonka hallituksessa olen) muisti kuitenkin. Onnistuivat yllättämään totaalisesti, saatiin yhden paikallisen taiteilijan ihana taulu. Ennen hallituksen kokousta puheenjohtaja vaan aloittaa että ennen virallista osuutta yksi pikku juttu...

Mieheni työpaikka muisti, saimme heiltä aivan upean lahjan! Omassa työpaikassani asiaa ei sen kummemmin huomioitu, onnitteluja riitti, mutta mitään lahjaa/korttia tms. ei saatu.

Minun työpaikalla olivat keränneet kolehdin ja ostaneet vuoden 1996 Dom Perignon -pullon

Miehen yhteistyökumppaneilta on tullut kaikenlaista: kukkalähetystä, lahjakorttia yms.

Miehen työpaikalta ei tullut mitään, minun työpaikkani lähetti juhlapaikalle kukkia. Lisäksi olen saanut häiden jälkeen kukkia yhteistyökumppaneilta.

Tänään koin yllätyksen, nimittäin työkaverini olivat hankkineet hienon kortin ja lahjankin! Oli kiva, kun muistivat. Teen vain sijaisuuksia/keikkaa tänne, mutta olen kyllä jo pari vuotta ollut. Mutta silti aika hyvin, että muistivat

Työkaverit olivat hankkineet lahjan mikä oli kiva ylläri.

Miehen työpaikalla eivät muistaneet mitenkään ja se kyllä vähän harmitti (ilmeisesti vain minua, sillä mieheni ei ollut siitä mokiskaan...).

Edit: Kyllähän ne miestäni onnittelivat kuulemma töissä, mutta eivät edes millään pienellä kortilla tai lahjalla muistaneet.

Mä sain kauniin kukkakimpun ja sitten lähimmät työkaverit olivat ostaneet saunaan laudeliinat ja tuoksuöljyjä. Miehen työpaikalta saatiin iso Aalto-maljakko.

Ei koska en siella vartavasten mitaan ilmoittanutkaan. Olis sita kai kakkukahvit voinut jarkata, mutta oli muita kiireita...

Minun työpaikkani yrityksenä ei muistanut sen kummemmin, kuin antoi vihkipäivän vapaapäiväksi.

Työkaverini yksityishenkilöinä olivat keränneet kolehdin ja kysyivät sitten minulta mitä tarvitsisimme: saimme sitten täydennystä astiasarjaamme.

Miehen firma eikä työkaverit muistaneet mitenkään.

*

Edited by Cassandra

Mielenkiinnolla odotamme miten käy, kun olemme töissä samassa konsernissa, tosin virallisesti eri tytäryhtiössä. Henkilöstöeduissa lukee, että yhtiö muistaa naimisiin menevää häälahjalla. Saammeko me siten häälahjan tuplana? Periatteessahan niin pitäisi käydä.  Ja jos käytäntönä annetaan esim. joku tietty maljakko, niin saammeko sitten kaksi samanlaista maljakkoa  ;D

Niin lisäksi saamme yhden palkallisen vapaapäivän pidettäväksi vihkiytymisen yhteydessä.

Mieheni työpaikalta saimme valkoisen Aalto-maljakon ja kortin. Miehen uudelta työpaikalta saimme shampanja-pullon. Minun työpaikalta saimme viherkasvin (rahapuun) posliinisessa ruukussa ja kortin.

Mä en saanut yhtä työpaikkaa siksi, että mulla oli häät.. olisin tarvinnut sieltä 3 päivää vapaaksi...

Muisti toki. Sain pitää kesäloman toivomallani tavalla ja työkaverit keräsivät meille "kolehdin" lahjakortiksi Sokokseen.

Muistin, että olin vastannut tähän ketjuun, mutta empäs ollutkaan.

Miehen työpaikka muisti meitä Marimekon pyyhkeillä. Sikäli kivaa, että muisti, kun muuten tuntuu olevan semmoinen "kasvoton" työpaikka.

Kahden palkallisen vapaapäivän lisäksi (työehtosopimuksessa) saimme Villeroy&Bochin kauniin maljakon.

Miehen työkavereilta saimme 100 euron lahjakortin Stockalle.

Ja me puolestamme tarjosimme kakkukahveet työpaikoilla...