Guest helsu

Muistiko työpaikka häänne?

307 posts in this topic

olen vasta työharjoittelija koulun takia, mutta pomoni osti meille hienon kukka/lyhtysetin. (pomo muisti myös joluna ja nimipäivänä) että sellainen työpaikka. :grin: Mieheni pomo sai tietää vasta häiden jälkeen koko vihkimisestä ja mies ei ole vielä mennyt takaisin töihin, joten ei sitä ikinä tiedä..

Minä sain työpaikaltani shampanjapullon, mies ei vissiin saanut mitään, johtuen siitä, että koko hänen työporukkansa oli häissä mukana :)

Sulhasen työpaikka ei muistanut, oma työpaikka muisti mieleisellä lahjalla.

Saimme Iittalan upean Kayak-tarjoiluvadin, joka oli täynnä konvehteja. :)

Meitä muistettiin lahjalla lahjalistalta, pullolla Bollingeria sekä valtavalla kukka-asetelmalla palattuamme häämatkalta.

edit. Ja tämän viestin kirjoittamisen jälkeen saimme myös lahjalistalta ostamatta jääneet lasit lahjaksi.

Edited by jrc

Olin kutsunut 3 työkaveria joiden kanssa pidin paljon yhteyttä vapaa-ajallakin ja kaikki muutkin olivat yhdessä (n. 20 henk) keränneet yhteisen lahjan. Mutta tiesivät, että kun heti häistä jäin lomalle ja loman jälkeen tarjoan kakkua töissä, kun on ollut tapana muillakin.

Mies ei edes tainnut työpaikalla kertoa naimisiin menostaan, mutta luulen ettei heillä osallistuta tällaisiin lahjoihin.

Työpaikaltani on ilmeisesti tulossa jonkinlainen muistaminen Suomen pakolaisavun paremman lahjan muodossa. Mies sai työpaikaltaan matalan Aalto-maljan, jollaista emme missään nimessä olisi itse lahjalistallemme laittaneet. :lol: Mitä tuollaisella matalalalla maljalla edes voi tehdä? :huh:

^^ no laittaa vaikka koristehiekka/kiviä pohjalle ja kynttilöitä, karkkeja tai mitä tahansa naposteltavaa...

^ Hah, mies ei hyväksyisi mitään tuollaisia viritelmiä. :D Hän nimittäin vastustaa sekä pölynkerääjiä että karkkia ja muita naposteltavia... Aalto-teräsmalja olisi ollut käytännöllisempi, sitä olisi voinut käyttää hedelmäkulhona.

No, ehkä annamme tuon maljan joskus eteenpäin jollekin toiselle lahjaksi, tuskinpa miehen esimies tulee kotiimme katsomaan, onko firman antama lahja käytössä. :lol:

Muisti.

Saimme upeaa viinilasi sarjaa oikein olan takaa. Puolitusinaa on nyt jo kaikkea. Ja henkilökuntakin oli oman lahjansa ostanut (hassua kun niin harvalle oli kertonut edes.) :) Tänään oli kaikki nimikyltit vaihdettu ja kun ovesta kävelin sisälle jouduin riisisateeseen... Minun ensimmäinen kysymys oli, että kukas tämän sitten imuroi :lol: Ja minun kun piti hiipiä sisälle ja laittaa kakku pöydälle, jotta kaikki saa ihmetellä että mikäs hemmetin kakku se täällä on...

Miehen työpaikalla ei taidettu edes tietää, että ollaan menossa naimisiin... :lol:

Mun työpaikalta tosin saatiin aivan ihanat Pentikin kylpy- ja käsipyyhkeet, pyyhkeiden väriin sopivat palasaippuat, tuoksukynttilöitä ja kaksi sydämen muotoista Pentikin tuikkulyhtyä. :-X Muutama mun työkaveri oli jopa vieraanakin häissä.

Muistivat, josta olin äärimmäisen yllättynyt! Miespuoleiset kollegani olivat järkänneet oikein kakkukahvit ja lahjaksi tuli vihreä Aalto-maljakko! :)

Peppi Pitkatossu No eivät varmaan siellä töissä tienneet, että miehesi ei moisia hyväksy, kun aika monet ihmiset kuitenkin hyväksyy :lol:

^ Uskoisin, että työpaikallakin miehen hieman kariurpolamainen elämäntyyli on jo selvinnyt... :rolleyes: Mutta ehkä tuo nyt oli vain sellainen lahja, joita löytyy valmiiksi paketoituina muutamia kymmeniä jostain sihteerin varastosta työntekijöille, asiakkaille ym. annettaviksi. :D

Työpaikalta tuli muuten tänään kortti, saimme lahjaksi vuohen Sierra Leoneen - ihanaa! :P

Tai ehkä Aalto-maljakko alkaa olla sellainen tavallinen lahja työkavereilta nykypäivänä, mallista riippumatta. Me saatiin kahden Aaltomaljakon paketti mun työkavereilta, siinä oli siis iso ja pieni. Mies ei ensin tykännyt niistä yhtään, mutta on ensimmäisenä kaivamassa niitä esille kukkia varten B)

Miehen työkavereilta saatiin rahaa, joilla ostettiin sitten sänky.

^ Olisivatkin antaneet Aalto-maljakon, johon voi laittaa kukkia (ostan säännöllisesti leikkokukkia), mutta kun kyseessä on matala (40 mm) Aalto-malja, jossa pysyisivät vain varrettomat kukat. :lol:

Pomot ilmoittivat määrärahan, jolla saisimme käydä varaamassa mieleisen lahjan. He kävivät sen sitten maksamassa. Saatiin meidän ruoka-astiastoon huikea täydennys. Olin tosi otettu :)

Saimme mun työkavereilta lahjalistalla olleen (ja siten erityisen mieleisen) lahjan. Miehen työkaverit eivät sen sijaan muistaneet mitenkään. Vähän outoa mun mielestä, olisihan sitä nyt voinut vaikka edes kortin hommata. Mutta eipä meidän elämä tästä mitenkään pieleen mennyt :)

Vastaampa Peppi Pitkatossulle aiheen ohi, että matalassa maljakossa voi hyvin pitää juuri varrettomia kukkia. Kun leikkokukat alkavat lakastua, ne voi leikata aivan lyhyiksi ja ne pysyvät vielä muutaman päivän hyvinä matalassa maljakossa kelluen.

^ Selvä, heittäisin tuolla maljalla silti mieluummin vesilintua kuin yrittäisin selittää miehelle, että ne katkotut kukat pöydällä ovat asetelma eivätkä menossa biojätteeseen...

Haluaako joku vaihtaa korkean Aalto-maljakkonsa matalaan Aalto-maljaan? ;)

Meillä keskikokoinen Aalto-maljakko toimii tarjoiluastiana. Eli siinä ei ole pölyttymässä mitään säännöllisesti, mutta siitä on hyvä tarjoilla esim. konvehteja, keksejä yms. Kuten ihan mistä tahansa astiasta, mutta on vain mukavamman näköinen.

Kukkamaljakko-Aalto taas on vielä korkkaamatta, kun allergisena ei oikein tule noita kukkia hankittua. (Tosin on talon ainoa kukkamaljakko, joten ehkä se on ihan hyvä omistaa.) Sitä varmasti tulemme ehkä käyttämään kuitenkin samassa tarkoituksessa kuin pienempääkin. Mutta sitten pitää jo olla enemmän vieraita, joille tarjoilla keksejä... :D

Vihreitä ovat kummatkin, tosin eri sävyä. Olen erittäin ylpeä omistaja! :D

Meillä ei kummankaan työpaikka muistanut mitenkään. Ei kyllä erityisesti hehkutettu häistä etukäteen, mutta esim. mun omassa tiimissä kaikki kyllä tiesivät. Ja kun yleensä muitten naimisiin menoja on muistettu (vaikka olisi menty ns. salaa naimisiin), niin vähän ihmettelin, mutta aivan sama.

Pakko vielä tulla kommentoimaan, ku huvittaa niin toi peppi pitkätossun mies :lol: luojan kiitos meillä ei mies puutu siihen, onko mulla kukkaset vaasissa varrellisina vai matalassa astiassa ilman varsia :lol: