Guest Sharon

Miten sujui hääpäivä laahuksellisen puvun kanssa ?

173 viestiä aiheessa

Mulla oli iso laahus puvussa Sincerity 2952 , mutta kyllä se oli upea!!! Kaikki kehuivat. Hieno kirkossa aukinaisena ja loppuajan rannelenkissä juhlissa. Eikä haitannut yhtään ruokaa ottaessa tai tanssiessa. Puvussa on laahus tarrakiinnityksellä, mutten viitsinyt sitä irrottaa. Loppuillan tanssiessa se vähän jäi pari kertaa takaa toisten tallomaksi kun oli tanssilattialla ruhkaa. Likastui toki helmoista ja sisäpuolelta eniten, oli nääs sadepäivä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tahtoo kuulla lisää etenkin jos jollain on ollut sellanen erittäin lyhyt laahus, ikäänkuin puvun helman jatkuma ... Oliko se loppujen lopuksi ihan turha ja kuinka sen kanssa pärjäsi kun ei ylöskään voinut nostaa ja likaantuiko pahasti päältä yms. ?

Mulla oli melko lyhyt laahus, joka oli juhlassa ylös nostettuna. Eihän sen laahusnapin tarvitse olla pepun korkeudella asti (kuten pitkille laahuksille) vaan minulla se ommeltiin alemmas pukuun, vähän polven yläpuolelle. Laahuksen sai siihen nostettua ja laskostettua nätisti. Olen myös kuullut jostain, että laahuksen voisi nostaa myös sisäänpäin, eli ne napit tai nepparit ommeltaisiin helman sisäpuolelle. Tietääköhän joku tästä enemmän?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen jotain systeemiä jolla laahuksen saa edes tanssien ajaksi ylös. Minulla oli tyllialushameessa laahus jota ei saanut nostettua ja sen tyllin päällä sitten liukasteltiin koko ajan. Pari ikävää repeämääkin helmaan tuli. Onneksi päälimmäsen satiinihameen sai kuitenkin nostettua. Tyllin olisi voinut leikata tasamittaiseksi mutta halusin hienostella, sillä kustannuksella että esim. häävalssi oli hyvin hankala tanssia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli pitkä, yli metrinen laahus. Kirkossa oli auki, samaten pihalla ja juhlapaikalla ulkona onnittelujen ajan. Sisällä napitettiin ylös. Nappi tosin irtosi jossain vaiheessa jonka jälkeen kannoin laahusta joko lenkeistä tai annoin kulkea surutta perässä. Teflonsuihkutuksesta huolimatta laahus oli TODELLA likainen ja musta enkä tiedä lähteekö puhtaaksi vai ei. Tosin sillä ei ole mitään väliä koska pukuani en myy ja käytettäväksihän se ostettiin. Muistojen jälkiä ovat ne mitkä siihen jäävät

Laahuksesta ei ollut mitään haittaa, paitsi silloin kun tanssittaja vei taaksepäin. Meinasin monta kertaa astua sille ennenkuin opin laahaamaan jalkojani lattiaa pitkin. Mutta varsinaista haittaa ei ollut enkä ilman laahusta olisi halunnut olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tosi pitkä (hunnun kanssa yli 2 metriä, ilman huntua vähän vähemmän) laahus. Muuten meni tosi hyvin, mutta häätanssi meni ihan tosi huonosti, eli meni kompasteluksi ja nauramiseksi koko juttu. Myöhemmin tanssit sujui paremmin, kun kavaljeerit suosiolla seisoi reippaasti helman päällä.  :D Yöllä klo 00.00 vaihdoin pukua toiseen jossa oli lyhyt helma, polven alle, ja siinä jatkoin tanssimista aamuviiteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikein hyvin sujui. Laahus ei ole kovin pitkä, ehkä 50 cm ja pidin sen alhaalla valokuvauksesta aina tanssin alkuun. Kannattelin helmaa kädessä, kun kävelin ulkona pidempiä matkoja, muuten luuhasin sillä lattioita, nurmikoita ja sorapolkuja. Pari kertaa joku seisoi helman päällä mutta muita ongelmia ei ollut. Kun teki vain loivia käännöksiä, laahus ehti kääntyä pois alta enkä kompuroinut yhtään.

Kävin oikein tarkistamassa hameen kunnon. Ompelulangat ovat laahuksessa harmaantuneet, muuten helma ei näytä yhtään likaiselta (se on yhä pesemätön). Hame ei ole valkoinen, joten lika ei näy niin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla meni myös laahuksen kiinnitysnappi rikki morsiamen ryöstön aikana, ja loppuillasta oli vähän hankalaa roikottaa sitä laahusta perässä... Mulla ei edes käsilenkkiä ollut, mutta keksin sitten roikottaa sitä laahusta siitä narusta, jonka avulla laahus ripustetaan henkariin!  ;D Kaunistahan tämä ei kovinkaan ollut, mutta eipä sillä silloin loppuillasta juurikaan mitään merkitystä enää ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sujui tosi hyvin, mulla oli kyllä melkein koko ajan kirkkoa lukuun ottamatta käsilenkki käytössä, kun pelkäsin, että joku talloo juhlapaikalla sen päälle (sifonkia, eli olisi voinut mennä helposti rikki). Kuvissa laahus näyttää tosi hyvältä!

Niin, yllättävän vähän se likaantui, vaikka oli kuvissa nurmikolla yms. Puku on tosin pesulass,a joten en tiedä, tuleeko täysin puhtaaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kans pitkä ja näyttävä laahus. Se oli aivan ihana. Pidin sitä ylhäällä renksuista vain häähitaan ajan ja paikoissa, joissa oli hankala kävellä laahus alhaalla. Oli niin juhlallinen olo, kun laahus tuli pitkänä perässä.

Laahus on jonkin verran likainen, mut tänään saan puvun pesulasta. Niinkuin on jo kirjoitettu, ne tahrat jotka jää, ovat vain muistoja mahtavasta päivästä prinsessana. Pukua en aio ikinä myydä pois.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mullakin repes hiukan helmasta tylliä...

Circle:  niin siis mulla oli/on pieni laahus..

Mun mielestä se ei oo mikää turha, mulla on tossa puvussa kyllä ne semmoset lenkit, mut siinä oli se ongelma et sitte ku mä nostin niistä lenkeistä, mulla näky vanteen läpi stay-upit..kaaso vaan vinkkaili tanssien aikana et Laske se helma......

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvin. Mulla oli laahus vain kirkossa. Hääpaikalla nostin laahuksen ylös.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erinomaisesti meni laahuksen kanssa, vaikka pidin sitä paljon alhaalla. Tanssiessa otin ylos ja muutaman muun kerran kun se olisi ollut tiellä. Puvussa oli sellainen keskipitkä (?) laahus. Häiden jälkeen koko puku (valkoinen) on lähes puhdas, joka ihmetyttää minua suuresti, koska en todellakaan yrittänyt pitää sitä puhtaana  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli valkoinen laahus kirkossa ja musta juhlapaikalla. Se on aika pitkä, n.3,5m - 4m ja aika hankala liikkuessa ku sitä ei voinu kantaa renksusta vaan piti kuljettaa käsivarrella. ruokailun jälkeen mulla meni hermot sen kans ja se nostettiin ylös kolmeen kerrokseen hakaneuloilla. Nappi olis ollu muuten hyvä mut se paino niin paljon et sitä ei olis saanu kunnolla pysyyn. Nostettunakin se oli kyllä tosi hyvän näköinen ja liikkuminen helpottu huomattavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ollu hankala. Pidin laahusta auki kirkossa. Juhlapaikallakin olisin ehkä pitäny, mutta oli aika ahtaat tilat, joten tuntui turvallisemmalle pitää laahus ylhäällä (mulla oli siis semmonen napilla ylös kiinnitettävä). Laahus oli musta tosi kaunis myös ylös kiinnitettynä - oli ilmeisesti sopivan pitunen tai sit olivat vaan osanneet sen kauniisti kiinnittää (oikealle korkeudelle) siellä ompelimossa, josta puvun tilasin.

Puvun päällimmäinen ohut kangaskerros (organzaa) repes ihan pikkusen helmasta, mutta ei pahasti. Repeämä ei kyl tainnu olla laahuksen kohdalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli melko pitkä laahus. Kirkosta lähtiessä kaaso nosti sen ylös pariin nappiin jotka olivat noin takapuolen korkeudelle ommeltu. Päivä sujui oikein hyvin vaikkakin tanssiessa saatoin huomaamatta astua kantapäillä laahuksen päälle(vaikkakin se oli napeissa kiinni). Tanssilattialla myös vieraat astuivat muutamia kerotja sen päälle, mutta ihme ja kumma laahus ei todellakaan ollut huonossa kunnossa seuraavana päivänä. Illan aikana toinen napeista kyllä irtosi, mutta sepä neulottiin näppärästi paikalleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli suht lyhyt laahus ja pidinkin sitä auki koko päivän. Ainoastaan tanssimisen aikana laahus oli kädessä ja helpotti kyllä kummasti tanssimista kunhan ensin keksi kumpaan käteen laahus tulee. Aika paljon ihmiset talloi tuon laahuksen päälle ohi kävellessään, mutta ainoastaan ihan uloin reuna sekä laahuksen sisäpinta (lattiaa vasten oleva puuvillakangas) oli likaantunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla oli melko iso laahus puvussa. Pidin laahusta pääosin auki ja sormilenkissä. Myöhään illalla laahus nostettiin ylös kiinni (helmaan ommeltuun nappiin). Sormilenkki oli tosi hyvä juttu! Ei sormet väsyny helman kannattelemisesta ja laahus laskeutu nätisti (sormilenkki oli ehdottomasti mun  mielestä paremmin ratkasu kun rannelenkki). Ranne ja sormilenkkin oro ois ollu että rannkelenkki on tietenkin pitempi ja sormilenkki voi olla lähempänä helman reinaa.

Tanssiessa on helpompaa jos mies lähinnä peruuttaa niin et nainen pääsee kulkeen eteenpäin. Jos nainen peruuttaa jää laahus/helma helposti jalkoihin. Helmaa voi kyllä peruuttaessa yrittää jalkaa siirtäessä vähän potkia taaksepäin. Kyllä se tanssikin siis sujuu mainiosti laahuksen kanssa!

Mulla laahus likaantui aivan harmaaksi juhlassa. Olin käsitellyt puvun etukäteen suojaavalla suihkeella ja vein puvun heti seuraavan arkipäivänä pesulaan. Nyt puku on aivan entisensä...kaikki lika siis lähti hyvin pois.

Kyllä laahus kannattaa olla ja sitä kannattaa esitellä (jos on koko ajan kiinnitettynä niin eihän sitä koko komeutta näe).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllättävän hyvin sujui oleminen laahuksen kanssa häissä. Tansseissa oli ihan helppoa, kun laahus kiinnitettiin pukuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvin meni mutta sydäntä särki seuraavana aamuna kun katsoi miten likainen se oli!! Siihen kannattaa varautua. Tietysti kyllä pesulat tekee ihmeitä, en tosin ole omaani vielä saanut takaisin...  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun laahus likaantui jo ennen kuvaa, ehkä autosta (joka kyllä oli silmin katsottuna puhdas). Kirkossa oli auki, juhlapaikalla napilla kiinni. Nappi irtosi ja meni rikki, kaasot ja morsian olivat yhteistuumin hukanneet varanapin joten loppuillan kannattelin sormilenkistä. Ihan hyvin silti meni, vaikka olihan se napin kanssa mukavampi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli laahuksellinen puku. Laahus oli puvun helmasta jatkuva, ei siis irrotettava. Se nostettiin ylös takamuksen päälle napin ja lenkin avulla, niin että se laskeutui kauniisti.

Laahuksen kanssa kaikki meni hyvin. Se oli alhaalla vain kirkossa, sen jälkeen sen nostettiin ylös ja siellä se pysyi. Häävalssikin tuli niin yllättäen, ettei helmaa siksikään aikaa ripustettu mihinkään esille. Laahus pysyi hyvin kiinnitettynä, eikä sen kanssa ollut huono istua.

Koska laahus laahasi maata vain vähän, sen kunto oli hieno vielä kotiin päästyäkin. Jonkin verran likaa siinä tietysti oli, mutta suuremmilta kengänkuvilta yms. vältyttiin

Laahuksen kanssa oli myös helppo kulkea ja toimia kirkossa. Se kulki hyvin perässä ja asettui kauniisti käännösten jälkeen ja alttarille tullessamme.

Yksi morsiuspukuni ehdottomasti kauneimmista yksityiskohdista oli nimenomaan laahus

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sujui ongelmitta, vaikka laahus olikin sekä pitkä että painava. Suurimman osan ajasta laahus tuli vapaana perässä, tanssiessa pidin sitä lenkistä ylhäällä. En jaksanut sen kummemmin varoa sitä, siinä se tuli mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laahus luutusi lattiat ja oli sen näköinen yöllä  ;) Mutta ah niin kaunis puku, kaikki kehuivat ja itsekin kaiholla katselen että enää ei voi pitää. Olihan se aika työläs, mutta en halunnut mitään käytännöllistä tavispukua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muuten ei ollut mitään ongelmia, mutta loppuillasta porukka alko astumaan sen päälle.  ;D Ekaks Miehen tädin mies astu niin, että laahuslenkki lähti irti, sitten kun saatiin viritettyä laahus henkarissa roikuttamista varten olevaan lenkkiin, niin mun eno astu sen päälle niin, että sekin naru katkes. Loppuilta mentiin sitten pitkällä laahuksella, mutta se ei menoa haitannut.  

Lisäilenpä vielä, että ainakin mulle toi laahus toi siihen pukuun sitä juhlavuuden tunnetta.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli puvussa pitkä laahus ja tarkoitus oli nostaa se juhlapaikalla ylös lenkillä  mutta puku oli huomattavasti paremman ja näyttävämmän näköinen kun laahus lipui perässä ;)Helma oli tietysti illan jälkeen ihan mustan pölyinen mutta vein sen heti pesulaan ja siitä tuli kuin uusi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään