Jump to content
Naimisiin.info

Lihaton menu vegetaristien häissä?


-Fanny-

Recommended Posts

Olen vegetaristi, tosin kala kuuluu ruokavaliooni. Mieheni noudattelee pääosin samoja linjoja, tosin syö ajoittain lihaa. Haluaisimme tarjota vieraillemme kala-kasvis-menun? Lihan tarjoaminen tuntuu vieraalle kun en itse sitä eettisistä syistä syö. Vieraiden allergiat toki huomioimme.

Miten "kaikkiruokaiset" olette kokeneet/kokisitte tällaisen? Entäs lapset?

Onko menu liian yksipuolinen kala-allergisille kun heille on tarjolla vain kasvisvaihtoehto?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minun mielestäni oikein hyvä idea, sillä lihansyöjälle kalakin on aivan oiva vaihtoehto. Vaikka muuten syönkin lihaa, niin juhlissa pidän nimen omaan kalapöydästä ja jätän punaisen lihan vähemmälle. Jos tarjolla on runsaasti salaatteja ja sellaista kasvisruokaa, jonka ihmiset "tunnistavat" tyyliin täytettyjä kesäkurpitsoja tai tomaatteja, niin en uskoisi siitä koituvan mitään ongelmaa. Ihanaa vaihtelua!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kommenteista!=)

Juuri tuota joidenkin miesten suhtautumista vähän epäilen. Varmaksi tiedän yhden miesvieraan, joka yksinkertaisesti on niin nirso, ettei kelpuuta juuri mitään muuta lautaselleen kuin pihvin. Asia on lähipiirissä ihan yleinen vitsikin. Muut taitavat kalaa syödä...

En ole vielä keskustellut pitopalvelun kanssa yksityiskohdista, mutta tarkoitus olisi, että ruoka olisi kuitenkin monipuolista. Olen itse ajatellut kalaa eri muodoissa, sekä alkupaloina, että pääruokana. Samoin kasviksista saa myös ihania pääruokia, ei vain salaatteja. Ja salaateistakin saa hyvin ruokaisia. Mieltävätkö "pupunruokaa" kammoksuvat miehet myös kasvispääruoan esimerkiksi täytetyt paprikat "syömäkelvottomaksi" =) ?

Toisaalta tiedän sulhasen puolelta sekä omista ystävistäni muutaman täysin vegetaristin, joten kasvisvaihtoehto tulee ainakin olla.

Hankalaa yrittää miellyttää kaikkia...

Olisi kiva kuulla vastaavanlaisia menuja!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Samaa aihetta ollaan taalla mietitty.

Suunnitellusta vieraslistasta taitaa olla vain yksi vegetaristi morsiusparin lisaksi, joten muille kylla liha kelpaa ja eivat varmaan edes kyseenalaista lihan tarjontaa juhlissa kuin juhlissa, sehan on itsestaanselvaa etta lihaa on. Meinasin kuitenkin, etta jos juhlitaan meidan haita, niin juhlitaan meidan tavoilla. Kun ei kotonakaan lihaa syoda, niin miksi sitten meidan haiden takia pitaisi muutama possu teurastaa? Kasvis- ja kalaruoka varsinkin ovat itsessaan todella paljon monimuotoisempia kuin liharuoka (tahan tulokseen olen tullut kasvissyojaksi ryhtymisen jalkeen). Tuleepahan vieraillekin "opetustuokio" siita, kuinka kasvisruoka on paljon muutakin kuin salaattia tai hoyrytettyja vihanneksia. Usein ihmiset yllattyvat, kun maistavat hyvin suunniteltua kasvisruokaa, joka ei lihaa kaipaa, on itsessaan jo niin maistuvaa ja riittoisaa, etta eikos tassa lihaa olekaan? Eli en usko, etta raavaammatkaan miehet paasevat valittamaan, jos ruoka on hyvaa, oli siina lihaa tai ei (eli ei pelkkaa salaattia ja pupunmuonaa...).

Mitaan varsinaista menua ei olla viela suunnittelemassa, kunhan vain ajatuksia juhliin liittyen heitellaan ilmaan ja tama yksi niista... Voihan sita valita vaikka kulttuurihenkista ruokailua, kuten intialaista tai indonesialaista ruokaa, siellahan kasvisruoat ovat suuri osa paivittaista ravintoa. Tai kalaruokia japanilaisittain.

Eipa tassa nyt vastausta ketjun aloittajalle tullut, mutta kunhan kannustushuudot pistetaan peliin, samoilla linjoilla ollaan!

Link to comment
Share on other sites

Kyllä uskoisin, että kala-kasvis menulla saa "pupunruokaa" ja salaatteja vierastavat miehetkin vatsat täyteen. Eihän esimerkiksi "salaatin" pääraaka-aineena tarvitse olla juuri salaatinlehdet. Onhan sitä paljon maittavia ja varsin täyttäviä pasta- peruna yms. salaatteja.

Lisäksi useimmissa häissä, joissa olen ollut, ei kuitenkaan ole ollut punaista lihaa, vaan useimiten kanaa. Pihivinnälkäiset miehet ovat sitten varmaan näissäkin häissä kokeneet pettymyksen.:)

Link to comment
Share on other sites

Onko menu liian yksipuolinen kala-allergisille kun heille on tarjolla vain kasvisvaihtoehto?

Aika yksipuolisiltahan ne tarjoilut voivat kala-allergisen näkökulmasta vaikuttaa, joten harkitsisin ainakin jonkin eläinproteiinia sisältävän ruokalajin lisäämistä listalle. Kotimainen riista ja vapaiden kanojen munat ovat ainakin kohtalaisen eettistä tarjottavaa.

Noin muuten kala-kasvislinjalla saa kyllä erittäin hyvät tarjoilut enkä todellakaan tiedä yhtään ns. raavasta miestä, jolle ei kala kelpaisi - tai sitten se johtuu vain siitä, että tuntemani raavaat miehet kalastavat itse oman ruokansa. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kannustavista kommenteista!

Juu itse kanssa mietin juuri sitä, että en haluaisi lihaa olevan, koska en pidä ajatuksesta, että lihaa on tarjolla juhlissani. Mutta toisaalta tuntuu kovin itsekkäältä muita vieraita kohtaan "pakottaa" heidät syömään "minun tavallani". Toivoisin kuitenkin kaikkien viihtyvän ja saavan vatsansa täyteen.

Tällä hetkellä en tiedä yhtäkään kala-allergista kutsuttujen joukosta. Kutsun liitteessä ajattelimme kertoa menun olevan "morsiusparin mieltymysten mukaisesti kala-kasvis" sekä pyytää vieraita ilmoittamaan mahdolliset ruoka-aineallergiat sekä erityisruokavaliot etukäteen.

Tässähän saamme tietää kala-allergiset ja voimme heiltä kysyä millainen ruokavalio heille sopii.

Link to comment
Share on other sites

Aika yksipuolisiltahan ne tarjoilut voivat kala-allergisen näkökulmasta vaikuttaa, joten harkitsisin ainakin jonkin eläinproteiinia sisältävän ruokalajin lisäämistä listalle. Kotimainen riista ja vapaiden kanojen munat ovat ainakin kohtalaisen eettistä tarjottavaa.

Mielestani monipuolisuus ei tarkoita elainproteiinin lisaamista listalle. Tasapainotusta voisikin tehda niin, etta menu ei olisi liian kalapainotteinen, vaan listalla olisi runsaasti erilaisia kasvisruokavaihtoehtoja (siis muitakin kuin salaatteja) ja sitten vaikka maksimissaan puolet kalaruokia, etta kalasta tykkaamattomat tai allergiset voivat silti valita monipuolisesta tarjoilusta mieleisensa ilman etta lihaa kannetaan poytaan.

Eikos aina toitoteta sita, etta haiden pitaisi olla morsiusparin nakoiset? Tassahan juuri niin meneteltaisiin. Se, etta vieraat eivat yhtena iltana saakaan sita totuttua liha-annostansa, tuskin pilaa juhlatunnelmaa, ainakaan toivottavasti! :)

Link to comment
Share on other sites

Mielestani monipuolisuus ei tarkoita elainproteiinin lisaamista listalle. Tasapainotusta voisikin tehda niin, etta menu ei olisi liian kalapainotteinen, vaan listalla olisi runsaasti erilaisia kasvisruokavaihtoehtoja (siis muitakin kuin salaatteja) ja sitten vaikka maksimissaan puolet kalaruokia, etta kalasta tykkaamattomat tai allergiset voivat silti valita monipuolisesta tarjoilusta mieleisensa ilman etta lihaa kannetaan poytaan.

Ajattelin asiaa lähinnä siltä kannalta, ettei kala-allergisille jäisi tai tulisi pian ruokailun jälkeen näläntunnetta - eläinproteiini kun tekee helpommin kylläisen olon kuin kasviproteiini. Tietysti kasvisruoassakin voi tarjota erittäin proteiinipitoisia papuja ja linssejä, mutta niiden päivittäiseen käyttöön tottumaton ei välttämättä halua syödä niitä kovin runsaasti juhlissa, jottei joudu kärsimään ikävistä suolisto-ongelmista...

Link to comment
Share on other sites

Idea on erittäin hyvä jos joukosta ei löyty yhtään, joka ei voi kalaa syödä.

Peruna- vihreä- ja pastasalaatti, kasvisgratiini, kasvispyörykät ja täytetyt paprikat yhdessä kalan (ja mahdollisesti äyriäisten) kanssa ovat minusta ainakin toimiva ratkaisu.

Minä en itse uskaltaisi lähteä kokeilemaan kun joukossa on kala-allergisia ja miehiä, joiden on jotain lihaisampaa saatava tai tulee nurinaa.

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni on varsin sopivaa, että juhlat ovat hääparin näköiset!

Esimerkiksi meille pitopalvelu yritti tyrkyttää ajatusta viinistä, mutta itse olen absolutisti ja mieheni ei voi sietää viinejä, joten olisi ollut naurettavaa tarjoilla viiniä. Se ei olisi ollut meidän näköistämme...

Mielestäni noista kyllä saa täysin kelvollista tarjottavaa. Ei aina tarvitse tarjota sitä takuuvarmaa jokaisista häistä löytyvää menuuta.

Jos "lihattomuus" on teidän ratkaisunne, niin mielestäni on oikein hyvä ajatus noudattaa sitä myös juhlissa!

Link to comment
Share on other sites

Kyllä minusta tuo kuulostaa erittäin hyvältä ratkaisulta teidän häihinne, kun itse kerran olet vegetaristi -ja juurikin eettisistä syistä. Minusta olisi ikävämpää se, että joutuisit tarjoamaan juhlissasi jotain sellaista, minkä itse olet eettisistä syistä jättänyt omasta ruokavaliostasi pois. On erittäin huomaavaista kuitenkin ilmoittaa etukäteen tuosta kala-kasvisruokalistasta, niin siinä tapauksessa ei tule ikäviä yllätyksiä asian suhteen. Jokainen on jo etukäteen sitten huomioinut asian ja "raavaat miehetkin" asennoituneet, etteivät saa lihaa.

Suunnitelmanne kuulostaa minusta varsin toimivalta ja pöytä tulee varmasti olemaan herkullinen ja täyttävä. Ja jos kutsuttavien joukossa ei tosiaan ilmene kala-allergisiakaan, niin sehän huojentaa mielen vallan mainiosti. Jatkakaa vain suunnitelmaanne hyvillä mielin!

Link to comment
Share on other sites

On erittäin huomaavaista kuitenkin ilmoittaa etukäteen tuosta kala-kasvisruokalistasta, niin siinä tapauksessa ei tule ikäviä yllätyksiä asian suhteen.

Tuosta olen hieman eri mieltä. Itse en lähtisi tekemään numeroa asiasta. Ruoka mikä ruoka. Ehkä sitten, jos tarkoitus on tarjota pelkkiä ituja ( :P ), on asiallista mainita, että on kevyt tarjoilu, eikä varsinaiset "ruokahäät".

Kasvisruoka kun ei ole mitään laihdutusruokaa, vaan siitä saa aivan yhtä täyttävää kuin mistä muustakin ruoasta. Kalasta puhumattakaan.

Voi olla, että katselen asiaa hieman eri näkökulmasta, sillä olen ollut kala-kasvisruokavaliolla koko ikäni (ei eettisistä syistä).

En osaa pitää tuota tarjoilua millään tapaa erikoisena vaan minusta se on ruokaa aivan siinä missä kana tai härkä punaviinikastikkeessa.

Itse olin kerran kaukaisen sukulaiseni 90-vuotisjuhlissa. Tämä rouva oli adventisti ja juhlissa sain kuulla, että he eivät syö lihaa (onko kaikkien adventistien tapa, en tiedä). Kuitenkaan ruoasta ei tehty mitään numeroa ja kaikki söivät sitä hyvällä ruokahalulla. En tiedä, oliko sillä edes merkitystä kenellekään, ettei lihaa tarjoiltu. Itse sen huomasin ihan vain siitä syystä, että ilokseni huomasin voivani syödä kaikkea!

Ja mieleeni tuli myös, että onhan koulu- ja työpaikkaruokaloissa tarjolla normaalina kaikille tarjottavana pääruokana esim. lohikeittoa sekä kasvispihvejä ja perunamuusia. Ei silloinkaan ruokalan ovessa ole mitään kirkuvaa varoituskylttiä: "Vaara! Ette saa vatsaanne täyteen! Tarjolla vain kalaa/kasviksia!" Näin kärjistäen... :grin:

Mutta tässä hieman toisenlaista näkökulmaa...

Link to comment
Share on other sites

Olen samoilla linjoilla kuin Fröken Strand. Ja minä syön siis punaistakin lihaa ja kanaa.

Kalat ja kasvikset ovat ruokaa siinä missä muutkin, huolimatta siitä että kyseessä on juhlatarjoilu. Fiksu vieras, oli hän sitten mies tai nainen, ei valita jonkun ruokalajin puuttumisesta - etenkin jos tarjoilu on kuitenkin monipuolista (siis tarkoitan sitä, että kala-kasvis-menu ei ole vain kurkkua ja silliä :grin: ).

Jos vieras taas ei ole fiksu, niin hänen sanomisensa voi jättää omaan arvoonsa muutenkin :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee myös kala-kasvis-menu. Itse olen kasvissyöjä (+kala) ja juhlimme kalasataman vieressä merellisiä häitä, joten kala nyt vaan on luonteva valinta. Alkupalapöytä koostuu erilaisista salaateista, joissa myös pastaa ja juustoa antamaan tukevuutta. Pääruoka on sitten ihan kalaruoka.

Itse kasvissyöjänä olen hieman skeptinen joidenkin juhlapaikkojen/pitopalveluiden kasvispääruokien kanssa. Pitää olla tosi taitava keittiö, jotta se kasvisruoka on yhtä hyvää kuin vastaava liha-ateria. Mutta tämä tosiaan riippuu keittiön tasosta.

ups! kirjotushärö muokattu

Muokattu: , käyttäjä: angelfish
Link to comment
Share on other sites

Itse kasvissyöjänä olen hieman skelptinen joidenkin juhlapaikkojen/pitopalveluiden kasvispääruokien kanssa.

Tuo on kyllä totta. Pitopalvelumme, johon olen kyllä erittäin tyytyväinen, ehdotti kasvispääruoaksi kasvisgratiinia.... :angry:

Eli kesäpöytä-pakastevihanneksia-edam-kuorrutteella-ja-ruokakermalla. Ja lihapääruoka on härkää punaviinikastikkeessa. Arvatkaa vaan, suostuinko. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tuo on kyllä totta. Pitopalvelumme, johon olen kyllä erittäin tyytyväinen, ehdotti kasvispääruoaksi kasvisgratiinia.... :angry:

Eli kesäpöytä-pakastevihanneksia-edam-kuorrutteella-ja-ruokakermalla. Ja lihapääruoka on härkää punaviinikastikkeessa. Arvatkaa vaan, suostuinko. :rolleyes:

Samantyyppisiä kokemuksia täälläkin... Juhlapaikkamme hääpöytäesimerkissä oli kasvispääruokavaihtoehtona kasvisgratiini, muttemme missään nimessä suostuneet ottamaan sitä, vaikka se olisikin tehty tuoreista aineksista. Itse emme olisi edes maistaneet mitään niin rasvaista eikä se olisi edes käynyt vegaaneille.

Erinäisten neuvottelujen jälkeen saimme sovittua kasvispääruoaksi tomaattipohjaisen tofu-kasvishöystön, joka sekä näytti että maistui todella hyvältä! Lihapääruokanamme oli siis häränfilee punaviinikastikkeessa ja tofu-kasvishöystö sopi erittäin hyvin myös sille lisukkeeksi. Jopa vannoutuneet lihansyöjät söivät sitä hyvällä ruokahalulla.

Link to comment
Share on other sites

Kalahan on sellainen, että sekin jakaa mielipiteet ihan kahtia, sukupuolesta riippumatta.

Ite ajattelisin sen näin, että jos lihansyöjätkin usein huomio kasvissyöjät, niin voisihan sitä joskus kasvissyöjätkin huomioida ne lihansyöjät.. :rolleyes:

Ja siis, ihan vaikka yksikin lajike riittää. Esim. lihapullia tai paistia.. miten nyt vaan lompakolle sopii.

Mutta, kyllähän fiksu vieras löytää itselleen varmasti jotain syötävää, toivottavasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Huokaus. Kasvisgratiini! <_< Itselleni koko sana on jo muodostunut kirosanaksi, kun kaikki sitä tuntuvat tarjoavan ainoana (!) kasvisruokavaihtoehtona. Kasvisgratiini on omasta mielestäni korkeintaan lisuke (hyvin valmistettuna).

Itse olen ollut kesäkuussa 2009 häiden tienoilla tasan puolet elämästäni kasvisruokavaliolla, mistä johtuen haluan ehdottomasti sellaisen menun, jossa myös veget on otettu huomioon. Koen tärkeäksi ennen kaikkea sen, että pöydässä on paljon maistuvaa kasvisruokaa, mutta ilman turhaa "hälinää" asiasta. Mielestäni ajatuksella valmistettu kasvisruoka ei selittelyjä kaipaa - kokemukseni mukaan lihansyöjät eivät edes tajua syövänsä samaa ruokaa vegejen kanssa ja kaikille maistuu. Omaa cateringia emme ole vielä valinneet (tarjouksia pyydellessä...), mutta toivon mukaan pulju, joka valitaan osaisi käyttää raaka-aineena esimerkiksi tofua tai soijatuotteita.

Lihaa ja kalaa tulee varmaankin silti olemaan häissämme tarjolla kaikesta huolimatta, vaikka (raavas!!) miehenikin elää kotosalla vegeruoan voimalla. Tämä sen takia, että perheet kokevat sen tärkeäksi.

Suosituksia vegeystävällisistä pitopalveluista otetaan muuten vastaan (pääkaupunkiseutu)! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vaikka keskustelu ei juuri nyt olekaan käynnissä, täytyy vastata minunkin, että kala-kasvismenu on ehdottoman hyvä idea! Sellainen meillekin tulee, koska emme itse lihaa syö. Minä ainakin haluan omissa häissäni voida syödä paljon ja (lähes) kaikkea, enkä hakea keittiön puolelta mitään erityisruokavaliota! Meillä siis pitäydytään pitkälti jopa vegaanisessa (=minulle sopivassa) menussa, kalaa ja maitotuotteita tulee varmaankin mukaan säästeliäästi. Miehenikin on aina kasvisruualla saanut vatsansa täyteen. Lisäksi lihansyöjäystävät ja -sukulaiset ovat aina kiitelleet kasvisruokia, joita olemme tehneet. Toivottavasti pitopalvelu onnistuu yhtä hyvin ;) Kasvisgratiini muuten aiheuttaa minullekin kylmiä väreitä...! :o

Link to comment
Share on other sites

Itse myös näitä kasvisgratiineihin kyllästyneitä kasvissyöjämorsiamia kun olen, luin, että Namaskaar tarjoaa myös catering-palvelua. Intialainen kasvisruoka on pääasiassa aina TODELLA hyvää, ja jos ottaa jonkun lihaversion myös, on tuo sulhasentapainenkin tyytyväinen. Täytyisi vaan pyytää oikeasti mietona nuo, kun kuitenkin tulevat niin monille. Ja ehkä lapsivieraille jotain lapsille paremmin maistuvaa myös tarjolle..

Mutta siis ongelma on, että jos tarjoaa pääruokana intialaista lämmintä ruokaa, mitä ihmettä voi tarjota alkupalana? Graavilohi ei oikein ehkä sovi tähän yhdistelmään.. erilaisia salaatteja vaan? Saahan niistäkin ihanan monipuolisen alkupalapöydän, kun laittaa eri lisukkeita jokaisen omaksi valittavaksi..

Ja häävieraita kutsulistalla reilu 100 + jopa 25 lapsivierasta. Kuulostaako ihan liian omituiselta ruokaidealta?

Link to comment
Share on other sites

Loistava idea! Intialainen kasvisruoka on taivaallista, ja kun se osataan hyvin tehdä - mitäpä siinä miettimään! Mitä intialaisessa yleensä on alkupaloina, voisiko niitä suoraan hyödyntää alkupalapöytään? Ehkä lapsille kannattaa olla jotain "helpompaa" syötävää, vaikka nykyään monet lapset ovat yllättävän tottuneita eksoottisempiin makuihin. Sikäli saattaa kyllä riittää, jos mahdutatte menuun jotain vähemmän maustettua intialaista, onhan sellaistakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Samaa mieltä Syyskeijun kanssa! Minäkään en halua omissa häissäni hakea kasvisruokaa keittiön puolelta tai neuroottisena vahtia, ettei kukaan ota liharuokia kasvisruokien ottimilla, räiski kalaisia liemiä kasvisruokien sekaan tai törki kasvisruokien ottimilla lihakasaa lautasillaan. (Kyllä, olen hankala, mutta pyrin oikeassa elämässä pitämään matalaa profiilia ;))

Sulholle maistuu arkena kasvisruoka (lihan hän joutuu kokkaamaan yksin, mutta tykkäämme tehdässä yhdessä ruokaa -- niinpä hän syö lihaa lähinnä ravintolassa tai tilattaessa), joten hänkään ei koe häissä tarvetta syödä liharuokaa, varsinkin kun siitä joutuu noin tunnin suutelukarenssiin, mikä olisi omissa häissä kurjaa...

Niinpä kilpailuttaessani pitopalveluyrityksiä pyysin sellaista menua, jossa pelkät kasvisruuat muodostavat täysipainoisen aterian ja että lihaa/kalaa voi olla vaikka kahdessa tapas-tyyppisessä lisukkeessa (jotka sitten sijoitetaan epäloogisesti seisovan pöydän loppuun ;)). Sain useita ihanalta kuulostavia tarjouksia, mutta olinkin heittänyt ilmaan esimerkkejä raaka-aineista ja kertonut mm. meidän pitävän myös vahvoista mauista ja juustoista. Vain yksi yritys yritti tyrkyttää kalavoittoista ateriaa, joten heidän tarjous oli helppo hylätä. Ketjun aloittajalla on varmasti sikäli helpompaa, että monia auttaa, kun saa tarjota "kunnon ruuista" edes kalaa.

Uskon, että vieraamme tulevat nauttimaan valitsemastamme menusta. Ainakin sulhanen ja tämän siskot (muille olkoon yllätyksenä -- ei kasvisruuasta mielestäni tarvitse tehdä numeroa etukäteen) ovat sanonneet, että suu kuolaa. Vai mitä mieltä te olette:

Paahdettuja jättikatkanpyrstöjä, avokado-appelsiinisalaattia

***

Serranokinkkua ja Cantaloupemelonia

***

Fenkolimarinoitua Manchegojuustoa

***

Vihannes-antipasto

(paahdettua paprikaa, zukkinia, punasipulia latva-artisokkaa, oliivia ja aurinkokuivattua tomaattia)

***

Korianterilla ja valkosipulilla marinoituja sieniä

***

Punajuuri Couscous salaatti, aurajuustokastike

Menuun kuuluu lisäksi vihersalaatti, leipää & levite

Pääruokana

Kikherne-pinaatti täytettyä munakoisoa, yrtti-tomaattikastike

ja

Falafelpyöryköitä, kylmä tahinipohjainen-kastike

tomaatti-riisi

---------------

Olen luottavaisilla mielin myös koska vanhempani pitivät hiljattain samaa kokoluokkaa olleet syntymäpäiväjuhlat, joiden väki oli vielä keskimäärin meidän kutsuttujamme vanhempaa ja joilla tarjottiin intialaista kasvisruokaa. Vanhempani kyllä syövät lihaa, mutta kokki teki vain kasvisruokaa. Jälkikäteen ainoat nurinat tulivat siitä, että jotkut eivät pidä intialaisesta. Kenenkään en kuullut valittavat lihan puutteesta. Sen sijaan kymmenet ihmiset kehuivat ruokaa paikanpäällä ja moni kiitteli vielä jälkikäteen. Herkullista kakkua myös meni vähän, sillä ihmiset olivat niin täynnä kasvisruuasta ;)

Niin, ja niitä lisukkeita ja alkuruokihan kyllä löytyy intialaisistakin ruuista. Kannattaa kysyä sieltä mistä tilaa pääruuankin.

Muokattu: , käyttäjä: rna
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...