Sign in to follow this  
Followers 0
Lauren

Paljonko saitte lahjaksi rahaa?

174 posts in this topic

Uskaltaakohan tällaista edes udella, mutta olen noin häämatkaa ajatellen miettinyt, että mitenkähän suurta rahamäärää sitä uskaltaisi odottaa, noin niin kuin suurin piirtein. Jos voisitte vähän antaa vinkkiä kokemustenne perusteella ja kertoa myös vierasmäärän. Kiitos

Ps. Ei ole pakko tietenkään kertoa

Uskaltaa udella!

Vieraita oli 176 ja rahaa saimme alle 200 euroa.

Tästä voi päätellä, että raha ei ollut toivomuslistalla: sitä kannattaa siis oikeasti toivoa, jos vaikka suunnittelee häämatkaa rahoilla... Me toivoimme kaikkea itsetehtyä ja lisäksi meillä oli lahjalista niille, jotka halusivat ostaa jotain "varmasti tarpeellista". Saimme kertakaikkisen ihania lahjoja...

Oon käsittänyt, että semmoset 20 euroa per nenä on kohtullinen rahalahja, tietysti kaikki kutsutut eivät todennäköisesti kuitenkaan tuo rahaa ja monet isommat perheet ja porukat antavat ehkä vähemmän per henkilö. Ja taas läheiset sukulaiset jne. saattavat tuoda vähän enemmän... Mutta siitä voi ehkä jotain arviota vetää, jos rahaa toivoo... Ja täytyyhän sitä häämatkalle päästä!!

Me toivoimme rahaa, mutta oli myös lyhyt lahjalista, jos joku ei olisi halunnut antaa rahaa. Saimme ja n. 2000 e (vieraita 60 henkeä) ja muutamia kivoja (itse tehtyjä) lahjoja. Kukaan ei ostanut mitään listalta  

Itse olen antanut lahjaksi rahaa 25 e/hlö.

Oisko ollu jotain 500 e.... en muista tarkkaan, lahjakortteja oli myös

Meillä oli jo kutsussa vinkki Stockan lahjalistasta sekä tilinumero "Omaan kotiin"-projektia varten. Teimme lahjalistasta suhteellisen lyhyen johtuen sekä siitä että emme varsinaisesti tarvitse niin kovin paljoa tavaraa, sekä siitä että toivoimme ihmisten laittavan rahaa tilille, vaikka vain pienenkin summan.

Lahjalista ostettiin jo loppuun yhtä kallista lahjaa lukuunottamatta (tiesimme jo etukäteen ettei sitä todennäköisesti osteta) ja rahaa saimme hieman vajaat 4000 euroa. Vieraita 140.

Voisitteko perustaa häämatkatilin matkatoimistoon ja ilmoittaa asiasta vieraille juhlaohjesäännössä/kutsussa/puhelimessa heidän ilmoittautuessaan ja tiedustellessaan häälahjatoiveita?  

Itse emme ole näin ajatelleet tehdä, mutta vinkki on täältä naikkareista saatu.

Hauskin tähän liittyvä idea täällä oli, että eräs pariskunta oli pilkkonut häämatkansa pieniin kokonaisuuksiin, jolloin saattoi määritellä mihin lahjaraha tulee käytettyä. (en valitettavasti enää muista kuka kyseinen kekseliäs naikkari oli)

Tyyliin: matkaopas-kirjanen 35e

sademetsäretki 150e

kumisaappaat sademetsäretkelle 100e

Nää summat ja kohteet oli ihan hatusta heitettyjä, mutta näistä ymmärsi toivottavasti sen idean...

Rahana 60 € MUN ISOVANHEMMILTA Mua kyllä vähän hämmästytti, kun ovat tavallaan antaneet enemmänkin (vrt. ylioppilasjuhlat tms), mutta ehkä tää oli nyt sit heidän "arvio"...

edit. Piti vielä kirjoittamani, että meillä oli lahjalista, ja vieraat osti kyllä melkeinpä kaiken mitä oltiin toivottu. Vieraita 130.

Lahjatoiveena oli avustusta häämatkaan ja rahaa saatiin yhteensä 3750e (josta tosin 1000e tuli vanhemmiltani). Vieraita oli n. 100.

Ja tuo kaikki tosiaan meni häämatkaan eikä edes riittänyt  :P

Me saatiin rahaa 1100 euroa. Vieraita oli reilut 50. Rahaa tuli yllättävän paljon siihen nähden että lahjoja tuli ihan hirveesti..Soittivat meille 2 kertaa Sokokselta että tulkaa lisäämään tavaraa listaan,kun ihmiset käy sitä kattomassa ja se on taas tyhjä

Rahaa tuli 1000e minun mummilta häälahjaksi, kertoi vaan että antaa rahaa, mutta summasta ei puhunut mitään... haukoin henkeä autossa kun avasin kuoren. Rahat käytettiin olemassa oleviin laskuihin ja hemmotteluun.

Meillä ei ollut lahjalistaa...elikkä ei siis erikseen rahaakaan toivottu. Siltikin saatiin n.1000 euroa + 200 eurolla lahjakortteja sekä tietty mielettömät määrät ihania lahjoja... :-X

Me saimme rahaa 2600E ja lahjalistakin oli ostettu tyhjäksi. Oltiin tosi yllättyneitä ja kiitollisia ;D

Me saimme yhteensä 3300 euroa. Näistä rahoista 2200 saimme minun äidiltä ja isovanhemmilta. Loput tuli "vierailta" joita oli 25....

Me saatiin jotain hippasta yli tonni, meillä ei ollut lahjalistaa. Sukulaisille sanottiin että jos jotain, niin rahaa ja ystäville, että tulkaa paikalle juhlimaan meidän onnea.

Meille tuli rahana 1700 euroa sekä 200 euron lahjakortti Askoon. Lisäksi saimme fuksipojan vanhemmilta isohkon kasan rahaa uutta autoa varten - summa säilyköön salaisuutena. Mun vanhemmilta saatiin lahjaksi häät.

Lisäyksenä vielä, että vieraita ja muistaneita oli noin 150 henkeä.

Me saatiin vähän yli 1700€. Raha oli ykköstoiveemme ja sen lisäksi oli lahatoivelista. Listalta saimme Teema ruoka-astiaston, kahviastiaston, aterimet, teepannun, muumimukit, paistiveteja, piirakkavuoka, vihannesastia jne. ja muutama muu mikä ei ollut listalla. Tämä lahjojen ja rahan paljous yllätti meidät täysin, sillä molempien sukulaiset on köyhiä isolla koolla. Naurettavaa oli kuitenkin että työssä käyvät kaverimme 3 kpl antoivat yhteensä 30€, heillä oli mukanaan myös ulkopuolinen kuski jolta ei saatu mitään mutta jolle tietenkin miedän piti tarjota ruoka! Ei saisi ajatella näin, mutta tuon poppoon ruuat maksoi yli 80€ ja saimme heitä hurjat 30€, kaikki tosiaan rikkaamman puoleisia. He vieläpä myöhästyivät kirkosta ja lähtivät juhlista aikasemmin kuin muut. Meidän mielestä todella huonoa käytöstä. Eivät hirveästi meitä ja meidän juhlaa kunnioittaneet emmekä nyt puhu ainoastaan lahjasta. Jaa mutta tämä ei taidakaan kuulua tähän ketjuun tämä juttu...  ;D

Meillä oli vieraita 92 hlöä. Rahaa tuli 2400 euroa. 240 eurolla lahjakortteja Carlsonille ja Sokkarille kumpaankin sekä Sokos hotelliin yö, johon kuuluu myös ravintolaseteli. Lahjat olivat kaikkiaan tosi hyviä, pari pientä pettymystä lukuunottamatta.

600 e, saimme rahaa isovanhemmilta ja sellaisilta, jotka eivät päässeet paikalle, mutta halusivat meitä silti muistaa. Suurin osa vieraista oli löytänyt sopivan lahjan pitkältä lahjalistaltamme.

2200 E saatiin :-X

75 vierasta, joista 15 lapsia.

Meillä oli lahjalista (ei kovin pitkä tosin) ja saimme sieltä kaikki lahjat ja reippaasti paljon muutakin ihanaa. Ilmoitimme keräävämme rahaa uuteen sänkyyn (vanha on pieni ja parvisänky) ja saimmekin ihan riittävästi. Vieraita oli kutsuttu 134, rahaa tuli yhteensä hieman yli 1500€ eli aivan riittävästi. Joiltain vierailta tuli monen sadan euron summia.

Vieraita oli n. 40 ja rahaa (lahjakortteja, käteistä, shekkejä) saimme lahjaksi n. 1000 €. VAnhemmat avustivat häissä erittäin suurella summalla, mutta sitä en nyt laske tähän mukaan, vaikka häälahjahan sekin oli ja on. Lisäksi saimme muita lahjoja, olimme toivoneet litteitä paketteja ja osa vieraista sitten oli käyttänyt mielikuvitustaan vähän enemmän  ;). Olin kaikenkaikkiaan pöyristynyt rahamäärästä, vieraina kun oli kuitenkin enimmäkseen meidän opiskeijakavereitamme. Olisin varmaan pyörtynyt jostain Nannaken 9100 €...

Meillä oli vieraita 140 ja rahaa saatiin 1450€. Paljon saatiin myös lahjoja, mitkä eivät olleet sieltä halvimmasta päästä.

Vieraita 180, rahaa saimme n. 1900 €, kaikkien lahjalistalahjojen lisäksi.

Meille sulhon vanhemmat antoivat ihan jättipotin, jota en uskalla edes ääneen sanoa. Sillä ostettiin auto (käytetty kyllä  ;)) ja sulho laitetaan autokouluun että saa kauan kaipaamansa ajokortin ja silti jäi vielä sukankin varteen. Lisäksi saatiin n. 1000EUR muilta sukulaisilta, vaikka emme olleet rahaa laisinkan pyytäneet. Vieraita oli n. 80

n.50 vierasta ja rahaa/lahjakortteja saatiin 250€. Raha ei ollut mainittu toivomuslistalla vaan meillä oli lahjalista.  :)