Sign in to follow this  
Followers 0
Lauren

Paljonko saitte lahjaksi rahaa?

174 posts in this topic

Meillä oli noin 40 ihmisen häät ja saatiin vähän reilu pari tonnia.

edit. Ja siis rahaa oli pyydettykkin.

Edited by haave

120 vierasta ja rahaa saatiin n. 2400€, ja sitä oli kyllä toivottukin.

näiden lisäksi tuli paljon lahjoja, imuria, astiastoa jne :-X

Me saatiin 3 000 e. Pyydettiin rahaa häämatkaan. Vieraita oli 50.

Omilta vanhemmiltani en saanut juuri nimeksikään, joiltakin juhlavierailta sen sijaan todella avokätisesti.

Vierailta (66kpl) saimme rahaa yli 2000€ ja vanhemmilta saimme yhteensä n. 4000-5000€ eli maksoivat

puoliksi ravintolalaskun + mun porukat ostivat meille vielä 40´tuumasen taulutelevision.. :give_heart:

Edited by miumiu

Sen verran että sillä maksettiin häät ja häämatka, mutta sormukset jäivät itse maksettavaksi. Juuri näin oltiinkin toivottu. :) Oltiin pyydetty rahaa lahjaksi eikä sitten saatukaan rahan lisäksi kuin lahjakortti ravintolaan.

Meillä oli vieraita kutsuttu 150 henkeä, joista myös ne, ketkä eivät paikalle päässeet, muistivat meitä.

Rahaa tuli yhteensä reilu 2000 euroa, joita oltiin toivottukin häämatkaa varten.

Lisäksi tuli sitten arvokkaat hackmanin aterimia ja kattiloita oikein iso kasa.

Mä olen juuri sellainen vieras, joka rahaa pyydettäessä annan ehkä meiltä pariskuntana 20 euroa. Mieluiten kyllä annan lahjan. Pihistely lahjassa johtuu siitä, että usein häät ovat tulleet jo maksamaan hunajata polttareiden, vaatteiden ja matkojen vuoksi. Kaikilla ei ole laittaa omaisuutta kaverin häihin. Olen siis huono vieras ilmeisesti.

Vanhemmat maksoivat hääpuvun 800€ ja lisäksi antoivat 1000€ lahjana :girl_impossible: . Vierailta saimme yhteensä n. 800€. Lisäksi saimme sormuksiin käytetyn kullan äideiltä, joten maksoimme sormuksista vain työn :). Vieraita meillä oli 25.

Vierailta ei saatu yhtään rahaa lahjaksi. Meillä olikin lahjalista, jota oli hyvin hyödynnetty. Mun porukat maksoi meidän häämatkan (1300,-) ilmeisesti häälahjaksi, samoin he maksoivat reilut 2000,- pitopalvelulle. Miehen porukat osallistuivat myös noin parilla tonnilla kustannuksiin.

Rahaa lahjaksi saatiin noin 5 000 + lahjakortteja 270 euron edestä. Mitään ei pyydetty ja vieraita oli alle 200.

Molempien vanhemmat osallistuivat kustannuksiin, jos se lasketaan lahjaksi.

Lisäksi mun vanhemmat kustansivat lahjaksi tonnin maksaneen Elvis-imitaattorin :)

Saimme lahjarahaa 1700 euroa. Vieraita oli noin 80. Lisäksi saimme paljon toivomiamme lahjoja lahjalistalta. Molempien vanhemmat myös osallistuivat juhlan kustannuksiin osana häälahjaansa meille, tosin saimme molempien vanhemmilta myös erillisen lahjan.

Mun vanhemmat kustansi meille lahjana hääjuhlan, hääyön ja kukat. Sulhasen äiti ja mummu maksoivat häämatkamme. Vieraita meidän häissä ei perheidemme lisäksi ollut, mutta silti rahaa olemme saaneet 600 euroa. Raha on tullut siis sukulaisilta, joita ei oltu kutsuttu häihin. :blink: Kummallisinta on, että tuostakin 300 on sellaiselta kaukaiselta sukulaiselta, jota ei kumpikaan olla koskaan tavattu ja tuskin tullaan tapaamaankaan...

Lahjatoiveena oli rahalahjoitus häämatkaa varten, minkä lisäksi saimme muutamia (erittäin onnistuneita) tavaralahjojakin. Rahaa tuli tilille n. 2,5 tuhatta euroa, lisäksi käteisenä n. 100e edestä amerikanmarkkoja (häämatkalla oltiin Nykissä :)).

Saimme melko paljon rahaa, emme siis muuta pyytäneetkään kuin sitä. Halusimme kustantaa näillä rahoilla 4000€ häämatkamme ja ylikin jäi melkein saman verran.

Häämatkakassaan toivoimme täyttöä ja ihan hyvin sitä tulikin. Vieraita jotakuinkin tarkalleen 100, rahaa saimme hiukan vajaa 5000e. :girl_smile:

Tällä hetkellä ollaan saatu noin 2700 euroa, mutta tiedetään että lisää on vielä tulossa. Varmaan yhteensä tulee noin 4000e. Tuo on ihan älyttömän paljon, oltiin ajateltu et saadaan ehkä joitain satasia. Pyydettiin siis lahjalistan avulla astioita ym. sekä rahaa häämatkaa varten. Nyt kun saatiin noin paljon rahaa, voidaankin tehdä oikein kunnon honeymoon. :-X

Pyysimme häälahjaksi rahaa ja saimme 1500 euroa. Vieraita oli 75.

Ihan liikaa, ihan hävetti alkuunsa! Oon vaan yrittänyt ajatella että kaipa ne vieraat tietää paljonko haluavat meille antaa... 36 vierasta ja 3600 euroa, suurin osa tuosta tuli tosin vanhemmilta ja sulhasen kummeilta.

Me saatiin noin 2 500 euroa, vieraita 62. Lisäksi miehen vanhemmat kustantaa kuvaajan ja bändin, yhteensä 1 700 euroa.

Meille kertyi 3415 euroa ja vieraita oli vaatimaton 40 :)

Lisäksi vanhemmat kustansivat pitopalvelun kokonaan ja osan bändin taksasta.

Edited by dsc

Kaikkineen päivineen rahaa tuli 4000e. 3000e tuli vanhemmilta yhteensä, vieraita 48.

Pyydettiin lahjakortteja, palveluksia, ohjelmanumeroita tai rahaa. Saatiin melkein pelkästään rahaa noin 3500 euron edestä eli ihan liikaa.. Aikuisia vieraita oli 57.

Rahaa tuli n. 2700€, lahjakortteja 580 euron edestä. Kaksi lahjakorttia ollaan käytetty, kun teimme pienen kesälomareissun; kylpylään ja hotelliin.

Lahjarahat taitaa mennä lisänä auton hankintaan, vaikka olikin "häämatkakassaan" tarkoitettu. Ne rahat toivottavasti tulee veronpalautuksista.

Onpas isoja summia. Meillä vieraita n. 40, tarkkaa määrää en muista mutta alle tonni tuli. Muita lahjoja tuli 2. Mitään ei pyydetty.

Edited by Johanne