ever dream

sulhanen EI katsonu minuun kun sanoi TAHDON

77 viestiä aiheessa

Mies taisi katsoa pappia ja minä miestä. Sama se kunhan vaan sanottiin se tahdon. Ei oltu tosiaankaan etukäteen sovittu mihin katsotaan milloinkin vaan ihan oman fiiliksen mukaan mentiin. :rolleyes:

Samoin :) Tosin bestmanin vaimo oli kehoittanut ennen vihkimistä katsomaan minuun :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eipä tuo mies muakaan katsonut. tais jännittää niin kovasti ja keskittyi vain pappiin :lol: itse katsoin häntä kun sanoi ja itse sanoin tahdon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ollut tullut ajatelleeksikaan, että se sanottaisiin puolisolle :huh:

Oon aina ajatellut, että katson ensin miestä hymyillen ja sitten käännyn pappiin päin ja sanon "Tahdon" :) Mutta samapa tuo, ei haittaa vaikka unohtuisi katsoa ensin, kunhan tulee sanottua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpa jännä... Minä oon luullu, että tahdon kuuluu sanoa miehelle, ei papille. ;)

Papin kanssa ei kyllä ollut mitään puhetta, ketä tahtoessa pitää katsoa. Teroitin miehen päähän, että katsoo minua ja minä häntä. :rolleyes: Ja näin myös tapahtui.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voitteko kuvitella, kuinka minua nolotti kun sulhaseni kyynelehti vihkimisen aikana. Olin luullut, että miehessäni on sen verran munaa, että pysyy jämäkkänä, mutta eipä sitten ollutkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Onhan miehilläkin oikeus tunteitaan ilmaista - kai. :lol:

Itseäni ei kyllä vastaava harmittaisi lainkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihittiin maistraatissa ja olimme sopineet vihkijän kanssa, että hän aluksi lukee meidän kirjoittamamme n. 5 minuutin puheen. Sen jälkeen hän kysyi meiltä ihan normaalisti Tahdotko-kysymykset, ja sitten vaihdoimme sormukset (meillä ei ollut kihlasormuksia). Kummallekaan meistä ei ollut tullut mieleen kaiken muun hässäkän keskellä ajatella etukäteen tuota kysymyksiin vastaamishetkeä, olimme ainoastaan sopineet, että pussaamme vienosti toisiamme lopuksi. Kun kysymysten aika sitten tuli, kääntyi mieheni minuun päin, katsoi silmiini ja sanoi tahdon. Omalla vuorollani tein sitten tietysti samoin. Häiden jälkeen äitini sanoi, että parasta hänessä häissämme oli juuri tuo hetki, kun käännyimme katsomaan toisiamme ja sanoimme todellakin toisillemme tahdon. Kieltämättä itsellekin tulee kyyneleet silmiin, kun muistelen tuota hetkeä ja varsinkin kun nään sen videolta. Ah, on se niin ihanaa olla naimisissa! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Papille vastattiin molemmat eikä harmita yhtään. Näin pappi meitä harjoituksissa opasti. Sille vastataan, joka kysyy. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpas aiheesta saatu pitkä keskustelu kasaan! :girl_haha: No, osallistun minäkin. Avioidumme ensi syksynä, joten minulla ei tokikaan ole omakohtaista kokemusta katseen tapittamisesta, mutta minulle onkin tästä asiasta näkemys.

Vihkijä kysyy, tahtovatko puolisot toisensa -> puolisot vastaavat vihkijälle, että tahtovat. Minusta tämä on aika simppeliä sinänsä, vaikkakaan ei kauhean merkityksellistä - häissä jännittää, ja enemmän panikoivan katse voi harhailla missä vain. Kunhan asia tulee sanottua, tyylipisteillä ei varmaankaan ole juuri väliä. Oman puolison silmiin katsominen vastauksen antaessaan on kaunista ja romanttista ja ihanaa ilman muuta - kyllä niinkin on mielestäni kovin hyväksyttävää tehdä.

Se varsinainen asiaan liittyvä näkemykseni seuraa kuitenkin tässä. Minä ajattelen asian niin, että miehelleni sanoin "tahdon", kun vastasin myöntävästi hänen kosintaansa. Kosiessaan hän kysyi asiaa ja minä kerroin tahtovani rakastaa häntä aina ja olla hänen kanssaan päiviemme päähän asti. Hänelle olen lupaukseni jo tehnyt ja aikeeni ilmaissut. Ne, jotka eivät asiasta vielä tiedä tai sitä virallisesti tunnusta, ovat Suomen valtio ja kaikki multiversuminen väki. Virallinen avioituminen tapahtuu ennemminkin yhteiskunnan silmissä, ja niin ollen vihkitilaisuudessakin oman tahtovaisuutensa voisi ilmaista yhteiskunnan edustajalle - "että tiedoksi vaan teillekin".

Muokattu: , käyttäjä: Iki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille pappi sanoi, että kääntykään toistenne puoleen, kun tulee "Tahdon"-kohta. Mies muisti katsoa mutta minä en kuulemma katsonut :D Jälkeen päin en ees muistanut, katsoinko vai en, kun mies sanoi, etten katsonut.

No, ei tuo nyt niin vakavaa ole, naimisissa ollaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei mies katsonut mua eikä se nyt niin hirvee asia ole. Pikku juttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minun mielestä katsotaan vihkijään, kun kysymys esitetään. Asiallahan on ihan juridinenkin merkitys. Avioliittolaki sanoo, että "Kun kumpikin kihlakumppani on vastannut myöntävästi vihkijän hänelle tekemään kysymykseen, tahtooko hän mennä kihlakumppaninsa kanssa avioliittoon, vihkijä toteaa heidät aviopuolisoiksi".

Eri asia on sitten varmaankin vilkaiseeko jälkikäteen puolisoa tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me katsottiin ihan henkikirjoittajaa päin, tosiaan kun tämä kerran kysyikin. Se oli sen verran selviö kuitenkin molemmille ettei siitä edes tullut mieleen keskustella. Ja kyllä tuo mies silti ihan yhtä tosissaan oli siinä tilanteessa :girl_wink:

Olimme sen verran hermostuineita että pääasia että saimme kuitenkin toisemme ja "tahdon" oikealla hetkellä ulos suusta :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat ensin katsoivat toisiaan ja sitten sanoi tahdon papille. Tuntui oikealta vielä kattoa, että kuka se siinä vieressä töröttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vastasimme papin kysymykseen katsomalla pappiin ja jos nyt tarkemmin yritän muistella, niin taidettiin sen jälkeen katsella toisiimme (on muuten yllättävän huono tuo muisti noin jännittävässä tilanteessa...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me katsottiin toisiimme kun sanottiin tahdon. Harjoituksissa pappi sanoi, että saatte tehdä kummati haluatte, kunhan molemmat teette samalla tavalla, eikä niin että toinen kattoo pappia ja toinen sitten sitä toista vieressä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille pappi sanoi, että katsokaa sitten toisiinne kun sanotte tahdon. Lupauduimme toisillemme, emme papille. :girl_wink:

Muokattu: , käyttäjä: rizie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lupauduimme toisillemme, emme papille. :girl_wink:

Eihän avioiduttaessa mitään luvata ja mielestäni vihkijä ennemminkin varmistaa kysymyksellä ovatko puolisot paikalla vapaasta tahdosta ja vakain aikein.

Muokattu: , käyttäjä: Lumikko

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Näin juuri. Me myös molemmat katsoimme pappiamme sanoessamme "tahdon" ja sitten hymyillen toisiamme ^_^ Minusta se tuntui luontevammalta niin, kun vastasin papin esittämään kysymykseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli siviilivihkiminen, mutta sekä minä että sulhanen katsottiin ensin toisiamme ja vastattiin sitten vihkijälle tahdon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olimme rintamasuunta pappiin päin ja katsoimme molemmat pappia, kun hän esitti kysymystä, mutta katsoimme toisiamme tahtomista sanoessa, jonka jälkeen katse takaisin pappiin. Ei sovittu tätä mitenkään erityisesti yhdessä näin, vaan se tuntui luontevalta, katsoa kysymyksen esittäjää (pappia), mutta kuitenkin silmätä henkilöä, jolle ko lupauksen antaa :) Sormusvaloissa seisoimme vastakkain ja katsoimme toisiamme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkijä kysyi, joten hänelle vastattiin, vaikka toisemme halusimmekin. Yleensä kysyjälle vastataan, vaikka kyse oliskin kaverista :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään