Paltamo

Kommentit ulkonäöstä

27 viestiä aiheessa

Kiinnostaisi kuulla, minkälaisia kommentteja olette saaneet ulkonäöstänne, puvusta, kampauksesta jne. Entä kehuiko mies ulkonäköä? Tuli tällainen aihe mieleen kun jossain ohjelmassa morsian oli hyvin pettynyt kun mies ei sanonut hääpäivän ulkonäöstä mitään erityistä. Kuuluuko siis miehen kehua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaudun korkkaamaan ketjun, vaikka en olekaan vielä rouva, joille kysymys oli osoitettu.. :)

Itse ainakin odotan, että kun sulho näkee minut ensi kertaa ja kun astelen alttarille hänen luokseen, hänestä huomaa, että hän pitää näkemästään. Uskon myös, että häneltä tulee monenmoista kommenttia ;) Tämä perustuu hänen käytökseensä noin yleisesti, sulho kehuu usein ulkonäköäni ihan arjessakin ja en muista yhdenkään "juhlalookin" jättäneen "kylmäksi" (ettei olisi sanonut/elehtinyt mitään). En kuitenkaan miellä, että "kuuluu kehua", siis että olisi PAKKO kehua, pahimmassa tapauksessa sehän tarkoittaisi valehtelua! Myönnän kuitenkin, että on kyllä aika outoa, jos miehestä nainen, jonka kanssa on juuri menossa naimisiin, ei olisi kaunis. Tietenkään kaikki eivät ole sitä tyyppiä, että ilmaisevat vuolain sanoin tunteensa, mutta sitten jotenkin muuten, ilmein/elein/..

Mutta jos mies ei sano mitään erityisesti meikistä, hiuksista tai vaikka käsilaukusta, niin sitä en ihmettele yhtään! Harvat miehet kiinnittää tuollaisiin yksityiskohtiin huomiota, vaan yleensä kokonaiskuvaan. Vähän sama kuin se vanha vitsi naisesta, joka kävi kampaajalla ja mies osaa vaan sanoa, että jotain on muuttunut :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En edes muista, mitä mies mulle sanoi :D Mieskään ei muista. Mutta kyllä se varmaan kehaisi :) Tai ainakin sen muistan että katsoi päästä varpaisiin hymyillen ihailevasti.

 

Hääjuhlissa sain osakseni paljon kehuja niin mekosta, kampauksesta kuin kokonaisuudestakin :) Minulla oli Romantican Bali Short -mekko eli ei mikään perinteinen "olkaimeton, A-linjanen" ja monet siitä kehuikin. Äitini vei mekkoni pesulaan ja siellä oli kuulemma tuodessa ja hakiessa vuolaasti kehuttu, kuinka se on niin erilainen ja niin kaunis ja se oli oikein asetettu ensimmäiseksi siinä rekissä :D

 

Hiuksia kehuttiin, kun kampaajani oli loihtinut mulle tosi hienon kampauksen ja koska hiukseni on lyhyet, niin monet luuli mulla olevan lisäkkeet. Sitäkin sitten ihmeteltiin, kun kerroin että ihan omaa hiusta on kokonaan.

 

Yhden ihan hyvän ystäväni kommentista kyllä vähän loukkaannuin. Hän on melko itserakas tyyppi, vaikka omaakin todella huonon itsetunnon. Mut nähdessään ekaa kertaa se oli sytyttämässä röökiä justiin ja sen lomassa katto päästä varpaisiin halveksuvasti ja tokas "ihan kiva" ja käänsi selkänsä ja rupes polttamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
--

 

Yhden ihan hyvän ystäväni kommentista kyllä vähän loukkaannuin. Hän on melko itserakas tyyppi, vaikka omaakin todella huonon itsetunnon. Mut nähdessään ekaa kertaa se oli sytyttämässä röökiä justiin ja sen lomassa katto päästä varpaisiin halveksuvasti ja tokas "ihan kiva" ja käänsi selkänsä ja rupes polttamaan.

Huh! :o:mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulle tuli hyvä mieli erityisesti monien muiden kommenteista hääpäivänä (ja sen jälkeen valokuvien perusteella). miehestä tiedän että se tykkää mun ulkonäöstä ihan arkenakin joten hääpäivänäkin oli kyllä sen mieleen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ulkonäkö taitaa olla aika tärkeä juttu häissä, mikä lisää tietysti paineita tulevia häitäni varten. Mietin vain kauhulla jo etukäteen, että mitä jos kukaan ei sano mitään hyvää ulkonäöstäni? Minulla taitaa olla huono itsetunto, kun jos joku kehuu vaikka pukua, niin minun korviini se kuulostaa kuin hän sanoisi:"olet ruma mutta pitää keksiä jotain hyvää sanottavaa".

Tai entä jos miehen ilmeestä näkee, ettei hän pidäkään kokonaisuudesta, tai jos siinä on jotain häntä häiritsevää... Esimerkiksi liian vahva meikki. Olen kyllä pelännyt monesti miehen reaktiota ihan turhaan esimerkiksi hiusten radikaaliin mallinmuutokseen. On vaan niin vaikeaa kun pitäisi näyttää normaalia kauniimmalta. Mutta en oikein usko, että voisin enää tämän kauniimpi olla. Tai siis tuntuu, että se menee sitten överiksi. Siis sellaiselta, että "no leikitään nyt kaunista prinsessaa".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Auttaisiko, jos menet ammattilaiselle kokeilemaan koemeikin ja koekampauksen? Pitää muistaa, että se kuitenkin on vasta kevytversio, vasta hääpäivänä laitetaan oikea meikki. Kuitenkin vaikka ei niin tekisikään, niin kyllä miehesi tietää minkä näköinen olet, ja haluaa sinut. Ihan varmasti olet juuri sellainen kuin pitää hääpäivänä! Muista, että se on sinun ja miehesi juhla. Ihan varmasti saat myös kehuja, ansaitusti.

 

Tuo ajnon ystävän kommentti kertoo todella huonosta itsetunnosta... kurja juttu. Ei kannata jäädä harmittelemaan, hänellä ei ole itsellään varmaan kaikki kotona. Kyllähän nyt jokaisen pitää kehua morsianta (melkein etikettiin kuuluu).

 

En muista mitä kehuja sain, mutta kyllä niitä ropisi eikä edes punastuttanut, oli niin ihana mekko minulla ja tykkäsin kampauksesta ja meikistäkin. Mieskin sanoi jotain tosi kivaa :D ja totta *piip* miehen kuuluu kehua!! Ja miestä kuuluu myös morsiamen kehua ehdottomasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä sain tosi vuolaan positiivisia kommentteja niin puvusta, kuin kampauksesta, meikistä ja jopa asusteista. Onneksi siinä mielentilassa onnistuin ottamaan ne vastaan liikoja punastelematta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en ole vielä rouva, mutta kommentoinpa silti.

 

Yksi suurimmista häihini liittyvistä peloistani on se, että vieraat sanovat minua hääpäivänäni prinsessaksi. Tiedän, ettei asiaa pitäisi ottaa näin vakavasti, mutta mielestäni ”prinsessa” tuntuu melkein haukkumanimitykseltä (vaikkeivät vieraat sitä toki sellaisena tarkoitakaan) koska se assosioituu mielessäni tyhmiin blondeihin ja pikkutyttöihin. Haluan kyllä näyttää hääpäivänäni kauniilta ja seksikkäältä, mutta en ”prinsessalta”. Kokemukseni mukaan myös alle kouluikäiset pikkutytöt saattavat toisinaan suuttua, jos heitä sanoo prinsessaksi  :grin: Olisi hauskaa tietää, onko muilla vastaavia tuntemuksia tai kokemuksia.

 

Omiin häihini on vielä yli puoli vuotta aikaa, mutta yksi prinsessakommentti on jo saatu sulhasen sedältä :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ "Prinsessa" ei nyt ihan minunkaan top10 suosikkikommentteihin kuulu, mutta en ottaisi sitä noin vakavasti. :) Kehu kuitenkin :) Vieras todennäköisesti tarkoittaa sillä vain hyvää, sitä, että on "siniverisen näköinen", kaunis, laitettu, upea "varakkaan näköinen" puku, timantit/bling jne. Blondi taasen ei kuulu minun päässäni prinsessan assosiaatioihin. Mutta joku "pikku-prinsessa" tai "söpö" olisi kyllä liikaa. Myöskään "ihan kiva" tai "ihan nätti" ei tuntuisi mukavalta kommentilta.

 

Tiesin alusta lähtien, että en halua mitään prinsessapukua, pöyhkeää tylliä, isoa alaosaa röyhelöin/laskoksin, vaaleanpunaista yms. tai tiaraa, joten kehua "näytät ihan prinsessalta" en lähtenyt tavoittelemaan. Silmää miellyttivät tosiaan tuollaiset puvut, jotka saavat näyttämään kauniilta, elegantilta ja seksikkäältä. Siis aikuiselta naiselta. Sulhon puheissa olen esim. aina ollut kuningatar, en prinsessa. Toisaalta taas, prinsessastahan tulee kuningatar vasta avioituessaan (tai vallanvaihdossa) :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No enpä minäkään varsinaisesti haluaisi itseäni kutsuttavan "prinsessaksi" mutta tuskinpa sitä tosiaan pahalla tarkoitetaan. (Toisaalta en pidä siitäkään että lapsia sanotaan prinsessoiksi ja prinsseiksi! ) Itselleni nyt ei mitään ihan perinteistä prinsessapukua ole edes tulossa, että en oikein osaa kuvitella omalle kohdalleni moista, ja lähisuku ja kaverit nyt toivottavasti tietää, etten ole luonteeltanikaan kovin "prinsessamainen". Itse haluaisin miehen näkevän minut seksikkäänä ja kauniina, muut vieraat saisivat kernaasti pitää minua tyylikkäänä ja omaperäisenä ja "itseni näköisenä", siis niin, että morsiamenakin olisin pitänyt oman tyylini. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies näki minut ensimmäistä kertaa first look-kuvauksissa, ja voi että miten pelkkä katse voi nostaa itsetunnon kattoon! Sanoi maailman kauneimmaksi morsiameksi, ja samaa huokailua kuulin muiltakin vierailta pitkin päivää ja iltaa. Täytyy sanoa, että omakin leuka loksahti lattiaan kun näin itseni peilistä valmistautumisen jälkeen :D Puku oli niin mun näköinen ja istui täydellisesti, meikki oli sopivasti luonnollinen ja korosti parhaita piirteitä, ja kampaus oli ihanan rento, huoleton ja samaan aikaan elegantti. Vaikka itse sanonkin, niin näytin kyllä ihan törkeän hyvältä  :g_24:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies tykkäsi (tottakai), taisi pari kyyneltäkin tirauttaa ja sukulaisnaiset kehuivat kilpaa.

Paras kohteliaisuus tuli kuitenkin vähän kaukaisemmalta, n. 10 v. sukulaistytöltä, joka hämillään ja ujona tuli illalla kertomaan, kuinka hänestä olen NIIN kaunis ja pukuni AIVAN ihana (pukuni oli muuten punainen) ja että hän haluaa joskus samanlaisen. Äitinsä kertoi myöhemmin, ettei tyttö ollut koko päivänä muusta puhunukaan ja viimein sai kerättyä rohkeutensa vanhempien kannustamana tulla kertomaan minulle mielipiteensä. Häistä on siis nyt 6,5 vuotta ja tuo lapsen aito ihailu on jäänyt lähtemättömästi mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies kehui kauniiksi, tosin tarkkaa sanamuotoa en muista... :D Yksi hellyyttävimmistä reaktioista oli pienen kummipojan ihastunut huokaus ja kommentti siitä, miten olin todella kaunis. Kummipojan prinsessavaiheesa oleva sisko taas totesi minun näyttävän ihan oikealta prinsessalta. Huomautuksena vielä se, että puku oli melko kapea ja yksinkertainen, ei mikään tylliunelma eli mikään prinsessa-look ei kyllä ollu tavoitteena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä ei mennyt kampaus ollenkaan putkeen, eikä uutta ehditty tekemään. Puvun vuokrattu alushame hajosi jo ennen kirkkoa ja vaikka sitä teippaaltiin, niin se väänsi pukua ihan vinoon. Mies toki tykkäsi ja ulkonäkö sinänsä oli sivuseikka. Kuitenkin mielestäni olen normaaleissa juhlissa ollut edustavampi - siksi olikin outoa, että huomasin, ihmisten kehuvan ulkonäköä, mekkoa ja kampausta. Kai se jokin ressikin oli, mutta huomasin, että ihmiset kehui, koska niin on tapana. Se vähän vei oikeilta kehuilta huomioita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä sain paljon kehuja puvustani ja kampauksestani. Jopa mieheni kaverit kehuivat kampausta, joka poikkesi ns. perinteisestä kampauksesta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun mies haki minut kampaajalta ja meikkauksesta hän kehui minua kauniiksi, ja myös nähdessään minut sitten lopulta hääpuvussa. Sain  myös kuulla useilta vierailta että hääpukuni oli kaunis ja minun näköiseni puku. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaudun korkkaamaan ketjun, vaikka en olekaan vielä rouva, joille kysymys oli osoitettu.. :)

Itse ainakin odotan, että kun sulho näkee minut ensi kertaa ja kun astelen alttarille hänen luokseen, hänestä huomaa, että hän pitää näkemästään. Uskon myös, että häneltä tulee monenmoista kommenttia ;)

 

Näin juuri tapahtui, eli kun sulho näki minut ensimmäisen kerran (ennen valokuvausta), hänestä näki, että pitää näkemästään ja kehui kauniiksi ja vaikka mitä, itse olin sen verran liikuttunut, etten edes muista kaikkea. Vähän harmittaa, kun en muista, että sanoinko itse mitään takaisin komealle sulhaselleni! Alttarille tullessa (huntu oli lisänä valokuvaukseen) hänestä myös vain näki sen rakkauden ja ihailun :gpari:

 

Myös vierailta tuli kehuja, ihan näitä "perus"kommentteja, "olet kaunis", mutta myös sitten yksityiskohtiinkin vieraat kiinnittivät huomiota, esim. värillisiin kenkiin tai pieneen sievään kimppuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen muistan että mies sanoi todella kauniiksi kun odotimme kirkon pienessä sivuhuoneessa ( johon siis juuri ja juuri mahduimme vierekkäin istumaan) vieraiden asettumista ulos vihkimisen jälkeen.

Myös vieraat kehuivat moneen kertaa kampausta ja meikkiä sekä pukua.

Hauskin kommentti oli se kun kävelimme potrettikuvista julkisella paikalla kohti juhlapaikkaa ja vastaan tuli pikkutyttö, joka sanoi äidilleen, että oi katso prinsessa, mäkin haluan isona tuollaiseksi :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies liikuttui kyyneliin vaikka etukäteen epäili pukuni olevan överi maistraattivihkimiseen :D huokaili vielä illalla hotellissakin että löysitpäs täydellisen puvun.

Muutenkin tuli kehuja että olin pitänyt hyvin oman tyylini pinkkejä hiuksia ja nahkatakkia myöten (: ja tunsinkin oloni täydellisen kauniiksi koko illan.

Muokattu: , käyttäjä: Niittipyssy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Työkaveri kommentoi kuvia nähdessään että olin kaunis kuin malli. Muiden kommentit myös jotain positiivista, en muista. Ehkä olisin tosin kaivannut että enemmän olisi kyselty näyttää sormusta (suomalainen design&käsityö), nyt ehkä vähän niinkuin ohimennen kahdelle vieraalle sitä tuli näytettyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies kun näki mut niin alkoi melkein itkemään ja hänen mielestä näytin prinsessalta. :D Kehui kyllä useasti jälkeenkin päin, olin hänen mielestä todella kaunis ja kaikki oli täydellistä. 

Sain myös paljon kehuja ystäviltä, sanoivat että näytin (ja parina näytimme) kuninkaallisilta. :D Kaikenkaikkiaan todella imartelevia kommentteja saimme molemmat. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies vähän herkistyi ensi kertaa nähdessään :) Kehui vuolaasti, sen minkä sanotuksi sai.

Ihanaa oli, kun kerrankin kehuttiin oikein olan takaa :D Kaikkien vieraiden mielestä puku oli aaaivan ihana, kampaus onnistunut, ja meikki viimeisen päälle.

Ehkä sulhasen reaktion ohella parasta oli, kun yks miespuolinen kaveri illalla kommentoi, että "Se nyt vaan on jotenkin vaikeata käsittää, kun sut tuntee ja on tottunu näkemään tavallisissa vaatteissa, että sä voit näyttää tolta" :D (pukeudun siis yleensä hyvinkin arkisesti enkä juhlissakaan käytä hameita tai mekkoja)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2017 at 17.14, treecko240 said:

Mies vähän herkistyi ensi kertaa nähdessään :) Kehui vuolaasti, sen minkä sanotuksi sai.

Ihanaa oli, kun kerrankin kehuttiin oikein olan takaa :D Kaikkien vieraiden mielestä puku oli aaaivan ihana, kampaus onnistunut, ja meikki viimeisen päälle.

Ehkä sulhasen reaktion ohella parasta oli, kun yks miespuolinen kaveri illalla kommentoi, että "Se nyt vaan on jotenkin vaikeata käsittää, kun sut tuntee ja on tottunu näkemään tavallisissa vaatteissa, että sä voit näyttää tolta" :D (pukeudun siis yleensä hyvinkin arkisesti enkä juhlissakaan käytä hameita tai mekkoja)

:girl_haha: Ihana kommentti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään