ellon2015

Häät kesäkuussa 2015

11 posts in this topic

Keväällä 2014 avomieheni kosi minua Hyvinkäällä ensimmäisen yhteisen omistusasuntomme keittiössä. Olimme päässeet ensimmäistä kertaa asuntoon sisään omilla avaimilla ja asunto oli täysin tyhjä. Siitä hetkestä elämämme alkoi yhteisessä omassa kodissa, rakentaen yhteistä tulevaisuutta ja suunnitellen tulevaa hääpäivää.

Vaikka minä ensin halusin syyshäät, päätimme odottaa ensi vuoteen ja kesään 2015. Hääpaikka löytyi pian synnnyinkunnastani Asikkalan Salonsaaresta. Talo on viime vuosisadan alun hirsitalo ja Vihkikirkokko on Asikkalan kirkko.

Hääpäiväksi valikoitui 27.6.2015. Viikko juhannuksen jälkeen. Juhannushäät eivät olleet meille vaihtoehto, koska minun vanhempani näkemyksen mukaan juhannuksena jokaisella on omia perinteitä. Me emme halunneet näitä perinteitä lähteä sekoittamaan, vaan halusimme ihan oman päivän.

Vieraslistaan on tällä hetkellä kertynyt 50 nimeä. vain lähimmät ystävät ja sukulaiset. Todennäköisesti lopullinen henkilömäärä on n. 60 henkeä. Ei lapsia, koska meillä ei vielä ole itselläkään lapsia ja haluamme aikuisten juhlan. Budjettimme on erittäin rajallinen ja suunnitelmissamme olemme realisteja ja harkitsevia.

Pitopalvelusta olen nyt saanut tarjouksia pääruoasta ja kakkukahveista. Lisäksi pyydän tarjoilijoita hoitamaan päivän ruokailun esillepanon ja siivoamisen. itse suunnittelemme toteuttavamme kylmät alkuruoat.

Kaasoni ja ystäväni ovat luvanneet auttaa kaikissa järjestelyissä, mutta tarkoituksena on että kaikilla olisi rentoa on aikaa nauttia päivästä.

Ohjelmasta:

kirkossa ystävämme laulaa ja soittaa kitaraa. Hääpaikalla kaason puheeseen liittyy powerpoint esitys valokuvista. Ensimmäinen tanssi on todennäköisesti ystävän kitaran säestyksellä. Illalla isäni vetää hetken karaokea ja tanssimusiikki tulee valmiilta soittolistalta.

Tällä hetkellä suunnitelmat eivät ole pidemmällä. Aloitan marraskuussa häämessukierroksen: Kaapelitehdas 8.11.2014, Lahti 22.11.2014 ja HKI 10.1.2015. Varmasti saa sieltä uusia ideoita ja morsiamen oikeudella vaihdan mielipidettäni ;)

Olisi mukavaa kuulla teidän suunnitelmistanne :girl_smile:

t. Heini

Tervetuloa foorumille ellon2015! :) Foorumilla on tällä osastolla jo olemassa keskusteluketju vuoden 2015 morsiamille sekä mahdollista on aloittaa myös ketju kesäkuun 2015 häille. Kumpaako oli tarkoitus? Tai jos tämän oli tarkoitus olla hääpäiväkirjasi alku, niin sitten sinun tulee anoa morsian-titteliä, jotta pääset päiväkirjaosastolle. (Otsikko viittaa päiväkirjaan, sisältö ja viimeinen lause kuitenkin yleiselle puolelle, joten mode vähän hukassa.)

tarkoitus oli aloittaa ketju kesäkuu 2015 häille :) ja yleiselle puolelle. minulle tämä on varsin uutta ja outoa tämä foorumi -maailma, joten ohjaus on tervetullutta. :)

eli alueellisia hääpäivä keskusteluja ei saa perustaa?  ajatukseni oli että asikkalassa kesäkuussa 2015 häitään viettävät keskustelisivat. mutta joo, onhan se aika pieni alue. kuinka voin muuttaa otsikkoa? en osannut poistaakaan. kuinka haluat minun toimivan?

Alueelliset keskustelut kuuluvat osastolle  Paikkakuntakohtaiset juhlapaikkaketjut  (sitten palveluissa on myös paikkakuntaiset ketjut, esim. kauneuspalvelut, valokuvaajat jne.) (ilman titteliä saa kirjoitella) tai tittelillä osastolle Hääpaikkakuntapalsta.

Asikkala on tosiaan niin pieni, ettei sillä ole omaa ketjua. (Oma arvioni on, että on hyvin epätodennäköistä löytää muita kesäkuussa 2015 Asikkalassa häitään viettäviä - vaikka Lappeenranta on 10 kertaa isompi, ei ole vielä toista elokuussa täällä avioituvaa löytynyt, tietenkään kaikki eivät halua kertoa esim. paikkakuntaansa.)

Jos kirjoitat "Asikkala" tuohon sivun yläoikella olevaan hakukenttään, löydät ketjuja, joissa Asikkala on mainittu. Nämä näyttäisivät yleensä olevan Lahden alueen ketjuja, esim. Lahti ja lähialueet (paikkakuntapalsta) tai Lahti ja lähialueet (Juhlapaikkaketju)

Mutta yhtälailla hyviä ideioita, vinkkejä ja juttuseuraa saa jonain toisena kuukautena ja/tai toisella paikkakunnalla avioituvilta ;)

Muutin otsikon. :)

Täällä kanna kesäkuussa avioon asteleva morsian. :) Meillä tarkoitus mennä maistraatissa 12.6 naimisiin ja kirkollinen siunaus ja itse juhla olisi Ruotsin kuninkaallisten tapaan 13.6 :girl_in_love:

^ Hyvän päivän olette valinneet!  ;)  Kuninkaallisten tapaan mekin eli 13.6.2015... :wub:

Hei, meilläkin häät 27.6. Kihloissa ollaan oltu sitten reipas vuosi. Meillä on myös tuttujen häät tuolloin 13.6. vähän harmittaa, että jää kuninkaalliset häät näkemättä ;)

Meilläkin häät 27.6. :) Paikkakuntana Mikkeli.

Me mennään naimisiin 18.6. eli Juhannusta edeltävänä torstaina..

Meillä on alusta asti ollut suunnitteilla viettää häät kahdestaan ja "salaa" joten ei tarvinut miettiä meneekö kenenkään omat Juhannussuunnitelmat uusiksi..

Mitenkös tämä ketju mennyt ihan ohi... Meillä juhlitaan häitä juhannuslauantaina, eli 20.6.15. Me taas halusimme viettää perinteisiä juhannushäitä, sillä samalla saamme näyttää Suomen ulkopuolelta tuleville vieraille yöttömät yöt. Ja eipä noilla muillakaan kavereilla tai sukulaisilla ole vuosiin ollut mitään erikoisia juhannussuunnitelmia, joten juhlat sopivat heillekin oikein mainiosti.

Alle kuukausi häihin, ja vähitellen alkaa jänskättää!