Jump to content
Naimisiin.info

Häät Suomessa, asun ulkomailla ja mies ei-suomalainen


Recommended Posts

Hei,

 

Asun Tanskassa tanskalaisen sulhaseni kanssa ja olemme päättäneet viettää meiden häät Suomessa :give_heart:  Lähinnä minua mietityttää muutama käytännön asia, josko joku osais auttaa.

 

Suomessa asuessani kuuluin kirkkoon, täällä en. Onnistuuko Kirkko vihkiminen Suomessa näin vai pitääkö minun täälläkin liittyä kirkkoon? 

 

Toinen kysymys kuuluu, että miten esteidentutkinta toimii minun ollessa ulkomailla ja miehen ollessa ulkomaalainen? 

 

Kaikki muukin käytönnön kokemuksen jne otetaan ilolla vastaa  :-X

Muokattu: , käyttäjä: Orko
Link to comment
Share on other sites

Jos et ole Suomessa eronnut kirkosta niin kuulut edelleen kirkkoon ja voit siis saada kirkkovihkimisen. Miehesi esteidentutkinta hoidetaan Tanskassa ja saatte sieltä sitten todistuksen joka pitää virallistaa apostille leimalla ja sun esteettömyystodistus haetaan ihan normaalisti Suomesta. Hyvä paikka aloittaa paperihommat on vaikkapa Suomen konsulaatin sivut tai maistraatin sivut joista löytyy hyvin tietoa aiheesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kiitos vastauksesta. Mä koitin kovasti netistä löytää vastaavaan tilanteeseen ohjeita. Nepä vaan oli lähinnä ohjeita ulkomailla avioitumiseen ja Suomessa asuvalle jotka menevät naimisiin ulkomaalaisen kanssa.

Taidanpa lähestyä suurlähetystömme täällä ja kysellä sieltä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 Tuli mieleen vielä se, että ainakin meillä vaadittiin kirkkovihkimiseen myös sulhaselta todistus, että kuuluu johonkin kristilliseen kirkkoon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...